Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HARMITTAA! Tuhlasin 50e kolmen hengen " juhannusruokiin" .

Vierailija
22.06.2006 |

Mulla äärimmäisen harvoin menee kaupassa noin paljon kerralla rahaa. Oltaisiin syöty parilla kympilläkin ihan hyvin pari-kolme päivää.

Tuossa meni koko viikon normaali ruokasumma kerralla. Menin vain muiden mukana tungoksessa ja en osannut ostaa järkevästi edullista.

Kyllä hirvittävät määrät ihmiset sitä ruokaa kärryihinsä latoivat...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytiin kaupassa 2 aikuista ja lapsi 1v4kk ja ostettiin herkkuja juhannukseksi. teen ison salaatin, tehdään grillivartaita lihasta ja kasviksista, pari erilaista kastiketta. leivät leivon itse ja jäätelöä on vähän pakkasessa jos tekee makeaa mieli. ja ostettiin siis koko pitkäksi viikonlopuksi ruokaa ja rahaa meni 26e. se on paljon koska yleensä menee 20e ja aina me syödään tosi hyvin!!!

ehkä se johtuu siitä kun ei osteta limua tai kaljaa eikä mitään eineksiä/puolivalmiita, ei sipsejä ja karkkeja.. ja kaikki tehdään itse. silloin saa parasta mahdollista ja tosi edullisesti.

leipäänkiin tulee gorgonzola/parmankinkkutäytettä....

ainiin, mutta me käydäänkin lidlissä;D

Vierailija
22/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän tuollaiset niuhottajat jotka kertoo mikä kuuluu kenenkin perinteisiin! On kai nyt ihan selvää (suurimmalle osalle), että jokaisessa kulttuurissa on alakulttuureita ja jokaisessa perheessä on traditionsa jne!

Jollain salaatti ja makkara on perinne, sitä sinä et päätä!

T. 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaisilla tuorejuustot, nimenomaan herasta keitetty punainen juusto; savolaiset tuntevat maitohöllön ja -vellin sekä muurinpohjaletut.

Moniko näitä tekee näistä " perinneruokavauhkoajistakaan" ? :)

Vierailija
24/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni ruokakauppaan 150¿ ihan keposesti... Erittäin harvoin selviän ruokakaupasta, edes Lidlistä, alle 50¿:n normaalistikaan. Enkä mielestäni ostele turhuuksia.

Vierailija
25/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on tärkeämpää kuin raha.

Vierailija
26/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista + kaksi teini-ikäistä suursyömäriä ostaa tämän verran oman perheen juhannukseksi:

uusia suomalaisia perunoita 3 päivän aterilalle

salaattiaineksia

maissin tähkiä grillattavaksi

kesäkurpitsaa

herkkusieniä + juustoa täytteeksi

parsaa tai ja niitä litteitä herneenpalon näköisiä vihanneksia

broileria ja katkarapuja lounassalaattiin

tuoretta kalaa aatoksi

lihaa lauantaiksi

kylmäsavulohta sunnuntaiksi

sillipurkki

kuohukermaa, mansikoita ja jäätelöä

kivennäisiävesipulloja, limskaa, olutta, lonkeroa ja viiniä

kahvia

jotain pientä herkkua

Vierailija
27/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ostin ihan perusjuttuja maitoa, salaattiaineita,grillipihviä,limua yms.

ja näillä pärjätään hyvin juhannuksen ajan (2aikuista ja lapsi reilu 1v.) pakastimessa on leipää ja makkaraa ostettuna aiemmin tarjouksesta.

kahvipullat leivon itse ja samoin vielä pitäis leipoa sämpylöitä.

en ymmärrä miten joku saa noin paljon rahaa menemään ruokakauppaan

Siksi kirjoitinkin, että harmittaa! Meillä syödään ihan maistuvaa ja monipuolista kotiruokaa, esim. jauheliha on aina paistijauhelihaa. Seuraan tarjouksia ja suunnittelen ruokalistaa jonkin verran, ja se auttaa pitämään ruokalaskut kurissa.

Myöntää täytyy, ettei meillä sisäfileitä syödä, mutta onko tuosta nyt kovasti haittaakaan! Ei ole pitkä aika, kun ostin lohifilettä 6,90/kg ja hyväähän se oli. Nor,maalihinnalla en sitä osta.

No, juhannus on kerran kesässä eli se siitä. Ja mitä ap osti...? Mm. grillikylkeä, marinoituja broilerin filee-pihvejä, jauhelihakebakoita, HK:n kabanossia, ruotsalaisia uusia perunoita kilon, silliä, kananmunia, salaattiaineksia, Hp:n grillauskastiketta, leipää, kinkkua, juustoa, maitoa, mehua, jugurttia...ei tupakkaa/kaljaa tai siideriä

Vierailija
28/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmaan rahaa niin paljon, että ei tarvitse kaupassa laskea yhteen ostoskorin hintoja.

Vierailija
29/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ihan tavallisiinkin ruokaostoksiin normaalisti 30 euroa, taloudessa 2 aikuista ja 1,5-vuotias, ei lemmikkejä. Juhannusostoksiin menee varmaan piiiiitkälti yli 100¿, eikä siinä ole edes juomat mukana. Me ollaankin pyydetty ystäviä kylään, joten ruokaa pitää ostaa tavallista enemmän. Mutta joo, me tykätään syödä hyvin ja kokeilla kaikenlaista, ei leivota itse mitään, mies tykkää juoda limua ja syödä sipsejä, lisäksi ollaan heräteostelijoita...

Vierailija
30/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että teillä on kala-allergia muuta sitä että lohi ja silli ovat perinteisiä juhannusruokia. Ja sanoin alunperin että kukin syököön mieleisensä juhannusruoat, ei tässä kukaan ketään arvostellut vaikka väkisin yritätkin riitaa haastaa. Ei sulla vissiin järki päätä pakota kun menit väittämään vielä että olet numerollasi minä :)

Lopetan tähän keskustelun, hyvää juhannusta ihan minkä tahansa pastan tai aurinkokuivatun tomaatin kanssa :D

t. 16

Vierailija
31/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, meidän ruokalaskuun vaikuttaa myös se, että me ostetaan luomua aina kun mahdollista, suositaan kotimaisia tuotteita eikä käydä Lidlissä, eikä muissakaan halpamyymälöissä. Nämä on meidän valintoja ja ollaan valmiita maksamaan niistä.

Vierailija
32/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. köksä joka syö todella todella hyvin jussina, joka ei silliin koskisikaan vaikke allergiaa olisikaan!

Vierailija
33/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvää vittuiluahan tuo oli. Tahallasi heitit kommentin, jonka tiedät ärsyttävän ja nyt leikit muka tietämätöntä. Rivien välistä oli kyllä luettavissa, että " jokainen syököön haluamiaan ruokia" = kylläpä olette juntteja kun tollasia ruokia syötte, minä olen niin paljon parempi.

Turha kiistää. Sillistä jussia teille!

T: ulkopuolinen

Vierailija
34/34 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä makkara ja pihvit on sitä perinteistä juhannusruokaa,ettei tarvii koko juhannusta olla lieden ääressä vaan voi nauttia olsta kun mies grillaa

-10-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan