Krista Siegfriedsin uusi salamarakkaus....soiko hälytyskellot?
Krista Siegfrids rakastui päätä pahkaa hollantilaiseen Rutgeriin – asiat alkoivat edetä vauhdilla ja nyt laulajan koko elämä muuttuu
– Hän on hurmaava, sosiaalinen ja rento, Krista luonnehtii uutta rakastaan.
Miehen komeus häikäisi Kristan välittömästi.
– Sitten paljastui, että hän oli myös supermahtava tyyppi. En kuitenkaan ajatellut asiaa sen enempää, Krista kertaa kaksikon tapaamista.
Mies sen sijaan tiesi heti, mitä tahtoi.
– Hän halusi minut saman tien. Hän oli määrätietoinen ja ilmoitti heti, että hän tahtoo minut omakseen.
– Se oli ihanaa, sillä en jaksanut alkaa leikkiä mitään leikkejä. Joko pannaan kaikki peliin tai sitten ei mitään.
KRISTA toteaa hänen ja Rutgerin luonteiden täydentävän hyvin toisiaan. Siinä missä Krista on energinen pää pilvissä pomppija, Rutger on järjen ääni, jonka jalat pysyvät tiukasti maassa.
Törmäyskurssejakin kahden eri kulttuurissa kasvaneen välillä on jo ollut. Aluksi Kristan oli vaikea suhtautua Rutgerin ylenpalttiseen rehellisyyteen ja siihen, että tämä sanoo aina suoraan, mitä ajattelee.
– Aluksi ajattelin, että vau, tuo on vähän epäkohteliasta. Hän vastasi, ettei ole epäkohtelias, vaan amsterdamilainen.
Samaa Krista kertoo kuulleensa useita kertoja miehen hollantilaisilta ystäviltä.
– Itse ajattelen, että aina ei tarvitse kertoa omaa mielipidettään ihan niin suoraan. Varsinkin, jos en ole edes kysynyt sitä, Krista nauraa.
KERRAN liikarehellisyys todella sai Kristan kupin nurin. Se tapahtui, kun Rutger oli kylässä Kristan luona Helsingissä ja ihmetteli keittiössä olleita muumimukeja, sillä tämä ei ollut koskaan kuullutkaan muumeista.
– Hän haukkui mukeja rumiksi ja tahtoi heittää ne roskiin, sillä hänen mielestään ne olivat vain mukeja, joissa oli rumia sarjakuvahahmojen kuvia. Hänen mielestään aikuiset eivät voineet juoda sellaisista mukeista. Siitä minä tulistuin ja sanoin, että mitä helvettiä, et sinä voi noin sanoa, Krista kertoo nyt tilanteelle nauraen.
VAHVASSA rakkaushuumassa elävä Krista ei ole aina kaikkien hänen läheistensä mieleen.
– Olen ihan hirveä rakastuneena, koska nyt minulla on vielä enemmän energiaa. Ystäväni ja perheeni sanovat, ettei kanssani voi jutella, koska olen kuin mikäkin rakastunut teini.
– En myöskään pysty keskittymään töihini, koska ajattelen häntä koko ajan. Mutta on se silti aika ihana tunne.
Kommentit (191)
Krista ei ole koskaan vaikuttanut kaikkein vakaimmalta persoonalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä miehen kuva. Eli on pitkä, tumma, komea.
https://is.mediadelivery.fi/img/1440/88618456712e41cf80c187c269e2f7a1.j…
Luihun näköinen. Ei herätä yhtään luottamusta.
Huvittavaa aina tämä, kuinka kuvastakin jo muka voi päätellä mikä joku on miehiään. Yleensä sen jälkeen, kun taustatietoa jo on, niinkuin tässä tapauksessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentti: "rumia mukeja, heitä roskiin"
AV: JÄTÄ SE SIKA!!!!
Rutger: "rumia mukeja, heitä roskiin"
AV: hollantilaisilla on vain tapana puhua suoraan
Touché!
Meneer Rutgerista saa Kristan kertoman perusteella sellaisen kuvan, että voi hyvinkin mennä hollantilaisuutensa taakse piiloon, jos (kun) Krista alkaa pahoittaa mielensä jatkuvasta töksäyttelystä ja haukkumisesta. "Mä oon hollantilainen ja me sanotaan asiat suoraan, sä olet itse liian herkkä." Varsinkin, jos hollantilainen kommunikointikulttuuri on muutenkin suomalaista suorasukaisempi, niin kokematon voi erehtyä luulemaan, että narsistinen dissaaja ja alistaja on vain tyypillinen hollantilainen.
Toimisiko tämä toisinkinpäin? Pentti toteaa vaimolleen aamukahvin ääressä suoraan että "oletpa kultaseni taas hieman kihonut" ja kun Ulla meinaa alkaa ottaa kierroksia niin Pentti toteaa vain tyynesti että "minulla on tapana puhua asiat hollantilaisittain". Ulla lauhtuu ja varaa zumbakurssin.
Eivät kihomadot zumbaamalla kaikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämä suuri komistus tekee työkseen? Miksi vanhakin muija on yhä jengissä?
Konferenssi- ja tapahtumajärjestäjä
Järjestääkö se Euroviisut?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on hyvin suorasanainen töksäyttelijä myös, mutta ei ikinä sanoisi tuollaisia ilkeitä asioita, vaan hänen töksäyttelynsä on aina nk. faktaa. Esim. jos olen syönyt valkosipulia tulee heti nuuhkimaan, että haiset valkosipulille. Tai jos hampaiden välissä on jotain, niin kuulen siitä kyllä. :D
Välillä olen pyytänyt, että ei ihan kaikesta tarvitse töksäyttää, vaikka totta onkin. Silti parempi kuin se, että ei kehtaisi sanoa mitään.
Mutta ei koskaan moiti pukeutumistani tai varsinkaan muumimukejani, vaikka tasan tiedän, että ei varmasti ole hänen tyyliään. Mies ei yritä muuttaa minua mitenkään tai pilkkaa mielenkiinnon kohteitani.
Uskomatonta, että Kristan mielestä miehensä käytös on "amsterdamilaista suorasukaisuutta". Jumalauta, eivät ne Alankomaissa kroonisesti ilkeitä ole.
Minä en olisi miehen kanssa, joka pilkkaisi minulle tärkeitä asioita. Ei tarvitse pitää samoista asioista, mutta tahallinen ivaaminen kertoo kyllä sellaisesta luonteesta, että en kestäisi.
Mulla oli ex, joka kommentoi pukeutumistani ikävästi (esim. verkkosukkikset saivat minusta kuulemma prostituoidun näköisen) ja puuttui kampaukseeni jne. Kylmät väreet menee tuosta Alankomaitten ihmeestä.
Niinhän ne saavatkin, kaikista. Ei se ole välttämättä paha asia, mutta kannattaa tiedostaa.
Mä luulen että Krista on nyt pistänyt vähän omiaan. Kuulostaa hieman omituiselta. Ollaan niin rakastunutta mutta sitten ihmetellään muumimukeja. Naimisissa ollut parikyt vuotta hollantilaisen kanssa ( on nitku sekä suorapuheinen, ihan perinteinen hollanteri Amsterdamista)
Mikä mulle tässä jutussa on punainen lippu on tuo nopea yhteenmuuttaminen. Ei ole normihollantitouhua se.
Tulipa taas se n-sana hakematta mieleen
Onko tässä nyt spotattu vaimonhakkaaja narsisti?
Vaikuttaa narsistiselta, omistushaluiselta ja liian hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiset ovat pihiä kansaa. Kaikki asuntovaunulla ajelevat ovat hollantilaisia Keski-Euroopassa.
Kuuluu kalvinismiin myös. Vaatimaton elämä on hyve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku pitempään Hollannissa ollut selittää miksi ne eivät käytä verhoja ikkunoissa? Kadulta näkee suoraan asuntoihin sisään.
Kveeniläisyys
Meni kveenit ja kakvinismi sekaisin, kun äkkiä klo 23.00 yritin laittaa. Enkä päässyt korjaamaan. Ihmettelin jo kirjoittaessani, kun tuntui oudolta. Mutta ei ollut aikaa miettiä toiseen kertaan.
Mielenkiintoista nähdä, mitä mies on loppupeleissä mieltä siitä, että Krista luo myös omaa uraa.. Toisaalta tulee myös tunne, että Krista on vähän luovuttanut sen suhteen ja nyt hyvällä syyllä voi nyt jättäytyä kotiäidiksi.
Tökerö ukko kyllä. En jaksais kattella. Kyllä toi piirre alkaa aurinkoista Kristaa vielä nyppimään ja pahasti. Sitä odotellessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukijutusta tuli aika ikävä vaikutelma. Minun on myös vaikea uskoa, että kaikki hollantilaiset olisivat tuollaisia töksäyttelijöitä. Eli siihen kansakuntaan ei kuuluisi yhtäkään kohteliasta ihmistä? Mies vaikuttaa myös kaavoihin kangistuneelta. Miksi ihmeessä aikuinen ei voisi juoda mukista, jossa on sarjakuvahahmoja?? En itse pidä muumimukeista, mutta en myöskään haukkuisi toisen mukivalintoja.
”Kaikki” ei tietenkään koskaan, mutta kyllä se töykeä töksäyttely kuuluu oikeastikin hollantilaiseen kulttuuriin, suomalaiset on todella hienotunteista kansaa siihen verrattuna. Juuri juttelin brittinainen kanssa, kuulemma järkyttyy siitä edelleen säännöllisesti, vaikka asunut Damissa 15 vuotta ja ollut hollantilaisen kanssa naimisissa 20 vuotta. Kristan mies kuulostaa silti m•lkulta, en kelpuuttaisi - eikä minulla hollantilaista miestä olekaan.
T: amsterdamilainen
Sulla toki rutkasti enemmän kokemusta paikallisista, koska olet siellä jo pitkään asunut, mutta itsekin olen useita vuosia sekä asunut (kämppiksenä) hollantilaisen kanssa, että myös tehnyt töitä useammankin hollantilaisen kanssa. Kyllä ne aika hurjan suorasukaisia ovat, aluksi voi vaikuttaa tosi tylyiltä. :D Aikamoista töksäyttelyä monesti sellaisistakin asioista, joista muiden kansallisuuksien mielestä voisi vaihtoehtoisesti vain olla hiljaa... Mutta eivät tosiaan itse näe tätä kiusaamisena, musta se on ennemminkin sellainen "sanon asia suoraan" -asenne. Koskaan, KOSKAAN ei kukaan kyllä ehdottanut mitään tavaroiden roskiin heittämistä, tai sanonut jostain asiasta/esineestä/vaatteesta että onpa RUMA jne. jne.. (Jälkimmäisen sai perille sanomalla esim. että tuo ei näytä kovin hyvältä sun päällä, ok, viesti tuli perille...).
Toi välitön "olet mun" -asenne miehellä on kyllä jotenkin todella luontaantyöntävää, etenkin kun olen juuri sivukaupalla lukenut noita narsistien tempauksia. No, salamarakkaus yleensä ensiroihun jälkeen sammuu yhtä nopeasti, onhan noita nähty jo varmaan satoja julkkisten keskuudessa etenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narsistilta. Kiitää lujaa, sitouttaa ja hullaannuttaa naisen, haukkuu naisen omia juttuja. Olisin varovainen.
Taidat olla vähän tyhmä? Jopa kokeneella psykologian ammattilaisella on vaikeuksia määritellä narsistinen persoonallisuushäiriö pitkienkin tutkimusten jälkeen, mutta täällä nämä kyökkipsykologit jakelevat narsismidiagnoosia kuin yh-äiti reikäänsä, parin lehtilööpin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on ensin hehkutettu miten ihanaa ja jännittävää on että Mr. Amsterdam tuli ja ilmoitti vaativansa Kristan omakseen, niin kuinkahan kauan kestää että Krista on aitoon kiekkovaimotyyliin selittämässä miten hänen mielestään miehen kuuluu olla perheen pää ja on niin ihanaa häärätä kotivaimona alisteisessa asemassa? Sitten parin vuoden päästä tilitetään eron jälkeen traumatisoivaa ja dramaattista avioliittoa.
Tuntuu kyllä kaikin puolin omituiselta tyypiltä tämä Siegfrids, ensin ollaan homo-ally-lgbt-edustajaa (ja väitetään olevansa itsekin biseksuaali), sitten yritetään runnoa euroviisuihin vielä Ruotsinkin edustajaksi, sitten herutetaan julkisuudessa avioerolla ja julkaisemallaan eropowerballadilla, seuraavaksi kuuma sinkkukesä bikinikuvineen, nyt muutetaan Amsterdamiin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen kun on niin ihku mies. Vaikea uskoa että on oikeasti 35-vuotias.
Mitäpä jos hankkisit oman elämän?
Ennen tollasille naisille oli ihan oma "Kastinsa",.Eipä ole aikaakaan,kun vasta vihittiin ja erosi.Pitäisi omanatietonaan "valloituksensa",maiehan tollasesta käytöksestä on jo mennyt.Miksi julkkiksille sallitaan moinen huono käytös??????
Kuitenkaan enään niin nuori mitä tuolla pirteänä olemisena peittää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vastarakastunut mies vaatii naista heittämään mukeja tai yhtään mitään muitakaan naisen tavaroita roskiin? Mitä muita vaatimuksia mies tulee esittämään, kun alkuhuuma haihtuu?
Juu.. vahvat narsisti vibat.
Muutaman vuoden päästä Krista ei enää tiedä kuka on, alistettu hiljalleen salakavalasti. Kupit katoaa kun kyllähän nyt pieniä myönnytyksiä voi tehdä miehen suuntaan..."eikai kupit ole niin iso asia että niitä olisi pakko säilyttää jos kerran niistä tulee riitaa".. askel askeleelta.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narsistilta. Kiitää lujaa, sitouttaa ja hullaannuttaa naisen, haukkuu naisen omia juttuja. Olisin varovainen.
Taidat olla vähän tyhmä? Jopa kokeneella psykologian ammattilaisella on vaikeuksia määritellä narsistinen persoonallisuushäiriö pitkienkin tutkimusten jälkeen, mutta täällä nämä kyökkipsykologit jakelevat narsismidiagnoosia kuin yh-äiti reikäänsä, parin lehtilööpin perusteella.
No ihan varmasti koska viranomaisten ja muiden virallisempien tahojen kanssa narsistin ensimmäinen strategia on olla niin miellyttävä ja selittää kaikki parhainpäin ettei kukaan uskoisi että voisi edes tehdä mitään pahaa. Selityksistä ei enää tunnista sitä todellista tilannetta kukaan paikalla ollut, mutta muille menee läpi mukavasti kun on vaan vakuuttava.
Minusta kuulostaa vain epävarman ihmisen toiminnalta. Tuo että ystävät eivät siedä rakastunutta Kristaa, ja että Krista haluaa tuoda tämän haastiksessa ’humoristisesti’ esiin, jotenkin paljastaa sen että ahdistuksia on, ja epäilyä siitä että oma harkintakyky on hakusessa, mutta osaamista omien rajojen tunnistamiseen ja asettamiseen ei (nyt/vielä) ole.