Krista Siegfriedsin uusi salamarakkaus....soiko hälytyskellot?
Krista Siegfrids rakastui päätä pahkaa hollantilaiseen Rutgeriin – asiat alkoivat edetä vauhdilla ja nyt laulajan koko elämä muuttuu
– Hän on hurmaava, sosiaalinen ja rento, Krista luonnehtii uutta rakastaan.
Miehen komeus häikäisi Kristan välittömästi.
– Sitten paljastui, että hän oli myös supermahtava tyyppi. En kuitenkaan ajatellut asiaa sen enempää, Krista kertaa kaksikon tapaamista.
Mies sen sijaan tiesi heti, mitä tahtoi.
– Hän halusi minut saman tien. Hän oli määrätietoinen ja ilmoitti heti, että hän tahtoo minut omakseen.
– Se oli ihanaa, sillä en jaksanut alkaa leikkiä mitään leikkejä. Joko pannaan kaikki peliin tai sitten ei mitään.
KRISTA toteaa hänen ja Rutgerin luonteiden täydentävän hyvin toisiaan. Siinä missä Krista on energinen pää pilvissä pomppija, Rutger on järjen ääni, jonka jalat pysyvät tiukasti maassa.
Törmäyskurssejakin kahden eri kulttuurissa kasvaneen välillä on jo ollut. Aluksi Kristan oli vaikea suhtautua Rutgerin ylenpalttiseen rehellisyyteen ja siihen, että tämä sanoo aina suoraan, mitä ajattelee.
– Aluksi ajattelin, että vau, tuo on vähän epäkohteliasta. Hän vastasi, ettei ole epäkohtelias, vaan amsterdamilainen.
Samaa Krista kertoo kuulleensa useita kertoja miehen hollantilaisilta ystäviltä.
– Itse ajattelen, että aina ei tarvitse kertoa omaa mielipidettään ihan niin suoraan. Varsinkin, jos en ole edes kysynyt sitä, Krista nauraa.
KERRAN liikarehellisyys todella sai Kristan kupin nurin. Se tapahtui, kun Rutger oli kylässä Kristan luona Helsingissä ja ihmetteli keittiössä olleita muumimukeja, sillä tämä ei ollut koskaan kuullutkaan muumeista.
– Hän haukkui mukeja rumiksi ja tahtoi heittää ne roskiin, sillä hänen mielestään ne olivat vain mukeja, joissa oli rumia sarjakuvahahmojen kuvia. Hänen mielestään aikuiset eivät voineet juoda sellaisista mukeista. Siitä minä tulistuin ja sanoin, että mitä helvettiä, et sinä voi noin sanoa, Krista kertoo nyt tilanteelle nauraen.
VAHVASSA rakkaushuumassa elävä Krista ei ole aina kaikkien hänen läheistensä mieleen.
– Olen ihan hirveä rakastuneena, koska nyt minulla on vielä enemmän energiaa. Ystäväni ja perheeni sanovat, ettei kanssani voi jutella, koska olen kuin mikäkin rakastunut teini.
– En myöskään pysty keskittymään töihini, koska ajattelen häntä koko ajan. Mutta on se silti aika ihana tunne.
Kommentit (191)
Ei muumimukeista tarvii tykätä, mutta aika lapsellista sanoa, ettei aikuinen voi juoda mukista, jossa on muumin kuva.
Nyt kun on ensin hehkutettu miten ihanaa ja jännittävää on että Mr. Amsterdam tuli ja ilmoitti vaativansa Kristan omakseen, niin kuinkahan kauan kestää että Krista on aitoon kiekkovaimotyyliin selittämässä miten hänen mielestään miehen kuuluu olla perheen pää ja on niin ihanaa häärätä kotivaimona alisteisessa asemassa? Sitten parin vuoden päästä tilitetään eron jälkeen traumatisoivaa ja dramaattista avioliittoa.
Tuntuu kyllä kaikin puolin omituiselta tyypiltä tämä Siegfrids, ensin ollaan homo-ally-lgbt-edustajaa (ja väitetään olevansa itsekin biseksuaali), sitten yritetään runnoa euroviisuihin vielä Ruotsinkin edustajaksi, sitten herutetaan julkisuudessa avioerolla ja julkaisemallaan eropowerballadilla, seuraavaksi kuuma sinkkukesä bikinikuvineen, nyt muutetaan Amsterdamiin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen kun on niin ihku mies. Vaikea uskoa että on oikeasti 35-vuotias.
Pisti heti silmään, että ai narsistin on löytänyt. Niitä saa suomestakin ei tarvitse ulkomailta hakea.
Minä en enää nykytietämykselläni alkaisi suhteeseen noin käyttäytyvän miehen kanssa. On tullut koettua ne töksäyttelyt ja loukkaukset, jotka ovat vain "suorapuheisuutta", erilaisten tavaroiden tai sisustusesineiden haukkuminen ("nuo korvakorut on niin rumat eivätkä edes yhtään sun tyyliset, heitä ne pois!") ja sitten lopulta kaiken elämän kontrollointi, manipulointi, kaasuvalotus sekä viimeisenä ihan fyysinen väkivalta. Sitä ennen oli jo niin sekaisin ja pihalla, että ennemmin luulin sairastuneeni psyykkisesti kuin että kaikki paha olo johtuu parisuhteesta. Jotenkin fyysinen väkivalta on vain helpompi tiedostaa kuin henkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hälärit soi jos aletaan ensi töikseen haukkumaan toisen ASTIOITA. Tai ylipäätään mitään. Ei oikeasti ihastunut ihminen sellaista toiselle tee ja aiheuta tietentahtoen pahaa mieltä.
Jos kyseessä olisi ihan minkä muunmaalainen tahansa, kuin hollantilainen sanoisin ihan samaa, mutta todella monella on kokemusta noista ”rehellisen” mielipiteen kertovista hollantilaisista. Se on vaan noissa ihmisissä, kuten Suomessa introverttiys tai jurous. Ei löydy kaikista, mutta monesta.
Aikoinaan tapailin kahtakin hollantilaista, ei siis yhtäaikaa todellakaan. Toinen, minua jonkun vuoden nuorempi, kiva ja rento kaveri kyllä - suunniteltiin jopa yhteistä tulevaisuutta Australiassa - oli myös "töksäyttelijä". Sanoi joskus outoja kommentteja, joita ei vielä suhteen alkuvaiheessa odottaisi kuulevansa. Ajattelin, ettei hän oikeasti välitä minusta, koska tavallaan haluaa jopa loukata. Tulin siis järkiini ja erosimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen 90 days fiance Jesse.
Eikös muuten ollut niin, että kun Darcey meni näytille Jessen vanhemmille, isä(puoli) töksäytti päin naamaa, ettei Darcey ole riittävän tasokas heidän pojalleen.
Jotain eri liigassa pelaamisesta vanhemmat, tai muistaakseni lähinnä isä taisi olla, mainitsivat. Ja että Jesseä heitellään alushousuilla kadulla, en muuten muista käännettiinkö tämä mairitteleva kommentti ollenkaan. Ehkä se oli vain vertauskuvallinen määritelmä Jessen ihmeellisyydest, hollantilaiseen tapaan? Aika outoa aikuisen miehen vanhemmilta. Hippivanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin heti kun luin jutun, että" suomikaunottaret" rupeavat kommentoimaan ikävästi. Kateellisuus on ikävä tauti. On muuten mahtavaa, että toisetkaan ulkomaalaiset eivät pidä teidän muumimukeistanne. T. ulkomaalainen nainen
Ok. Kerrotko mulle, että mistä me muut ollaan kateellisia? Muumimukeista? Vai Mr. Amsterdamista?
"Ulkomaalainen nainen". Tirsk! MIstä ulkomaasta sinä olitkaan?
No ei tuo ny ihan terveeltä kuulosta, vaan pitäisin kyllä juurikin korvat höröllä. Ja ei tuo ole mitään "rehellisyyttä" vaan kuspäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo ny ihan terveeltä kuulosta, vaan pitäisin kyllä juurikin korvat höröllä. Ja ei tuo ole mitään "rehellisyyttä" vaan kuspäisyyttä.
Sen rehellisyyden voi suunnata positiiviseenkin kommentointiin, mutta tuskin siihen herralla rahkeet riittää kuten ei yleensä riitä näillä "totuuden" torvillakaan. Jokaisella kun on oma mielipide ja sitä voi hetken miettiä tuoko se lisäarvoa vai onko pelkkää paskaa, ennen kuin sen ulos suustaan päästää. Varsinkin suhteen alussa ihminen on yleensä erittäin varovainen loukkaamaan toisen tunteita ja rajoja vasta haistellaan. Tuo mies marssii kaikista läpi eikä välitä mitä tuhoa tekee. Selkeästi narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin heti kun luin jutun, että" suomikaunottaret" rupeavat kommentoimaan ikävästi. Kateellisuus on ikävä tauti. On muuten mahtavaa, että toisetkaan ulkomaalaiset eivät pidä teidän muumimukeistanne. T. ulkomaalainen nainen
Kuka urpo haluaa trollata olevansa ulkomaalainen nainen? Todella outoa, kuvitteletko että joku uskoisi sinua ja olisi että onpa hieno kommentti. Mieheni on oikeasti ulkomaalainen, ja tykkää muumimukeista ja ymmärtää historian ja kulttuurin jotka niihin liittyy.
Ja minä olen suomalainen nainen enkä ole koskaan tykännyt muumimukeista. Voidaanko
sopia , että niistä tykkääminen/tykkäämättömyys on ihan yksilöllistä eikä sidonnaista kansallisuuteen. Puhumattakaan historian ja kulttuurin tuntemukseen. Ne ovat vain astioita.
Saa nähdä kestääkö superma htavan miehen kanssa eläminen siellä vieraalla maalla
Lausui nyt vaietun tabun muumimukeista.
Mun mies on hyvin suorasanainen töksäyttelijä myös, mutta ei ikinä sanoisi tuollaisia ilkeitä asioita, vaan hänen töksäyttelynsä on aina nk. faktaa. Esim. jos olen syönyt valkosipulia tulee heti nuuhkimaan, että haiset valkosipulille. Tai jos hampaiden välissä on jotain, niin kuulen siitä kyllä. :D
Välillä olen pyytänyt, että ei ihan kaikesta tarvitse töksäyttää, vaikka totta onkin. Silti parempi kuin se, että ei kehtaisi sanoa mitään.
Mutta ei koskaan moiti pukeutumistani tai varsinkaan muumimukejani, vaikka tasan tiedän, että ei varmasti ole hänen tyyliään. Mies ei yritä muuttaa minua mitenkään tai pilkkaa mielenkiinnon kohteitani.
Uskomatonta, että Kristan mielestä miehensä käytös on "amsterdamilaista suorasukaisuutta". Jumalauta, eivät ne Alankomaissa kroonisesti ilkeitä ole.
Minä en olisi miehen kanssa, joka pilkkaisi minulle tärkeitä asioita. Ei tarvitse pitää samoista asioista, mutta tahallinen ivaaminen kertoo kyllä sellaisesta luonteesta, että en kestäisi.
Mulla oli ex, joka kommentoi pukeutumistani ikävästi (esim. verkkosukkikset saivat minusta kuulemma prostituoidun näköisen) ja puuttui kampaukseeni jne. Kylmät väreet menee tuosta Alankomaitten ihmeestä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on hyvin suorasanainen töksäyttelijä myös, mutta ei ikinä sanoisi tuollaisia ilkeitä asioita, vaan hänen töksäyttelynsä on aina nk. faktaa. Esim. jos olen syönyt valkosipulia tulee heti nuuhkimaan, että haiset valkosipulille. Tai jos hampaiden välissä on jotain, niin kuulen siitä kyllä. :D
Välillä olen pyytänyt, että ei ihan kaikesta tarvitse töksäyttää, vaikka totta onkin. Silti parempi kuin se, että ei kehtaisi sanoa mitään.
Mutta ei koskaan moiti pukeutumistani tai varsinkaan muumimukejani, vaikka tasan tiedän, että ei varmasti ole hänen tyyliään. Mies ei yritä muuttaa minua mitenkään tai pilkkaa mielenkiinnon kohteitani.
Uskomatonta, että Kristan mielestä miehensä käytös on "amsterdamilaista suorasukaisuutta". Jumalauta, eivät ne Alankomaissa kroonisesti ilkeitä ole.
Minä en olisi miehen kanssa, joka pilkkaisi minulle tärkeitä asioita. Ei tarvitse pitää samoista asioista, mutta tahallinen ivaaminen kertoo kyllä sellaisesta luonteesta, että en kestäisi.
Mulla oli ex, joka kommentoi pukeutumistani ikävästi (esim. verkkosukkikset saivat minusta kuulemma prostituoidun näköisen) ja puuttui kampaukseeni jne. Kylmät väreet menee tuosta Alankomaitten ihmeestä.
Rehellinenkin tosiaan voi olla ilman, että on kuspää. Ja tuo "amsterdamilaisuus" oli nimen omaan tuon miehen syöttämä juttu, jonka Krista on nielaissut. Kertoo aika paljon, että pitää mennä jonkin tuollaiset taakse, eikä voi ottaa kritiikkiä vastaan ettei ihan kaikkea tarvitse sanoa.
Mitähän tämä suuri komistus tekee työkseen? Miksi vanhakin muija on yhä jengissä?
Vierailija kirjoitti:
Lekker
Echt een klootzak! Tosiaan, rehellinen voi olla olematta lyttäävä tai ilkeä. Tällä Amsterdamin prinssillä ovat menneet käsitteet nyt sekaisin.
Kokemukseni hollantilaisista: vaihtoja Schipholin kentällä. Oli joku tekninen vika, ja hirveämpää sähläystä kuin ikinä missään, aivan ala-arvoista. Eivät todellakaan sanoneet suoraan mitään. Juu, olen reissannut ja nähnyt lentokenttiä ja poikkeustilanteita, mutta noiden käytös ei ole edes eurooppalaista tasoa.
Yhteenaikaan turvatarkastukset oli jengiläisten käsissä, matkustajilta kadonnut tavaroita.
Tässä Rutger kiivaasti päätti että saa tämän naisen, lähestulkoon häneltä kysymättä. Ei hyvä seuraa.