Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on 6 euroa tilillä

Vierailija
01.02.2020 |

Halusin vain kertoa. Olen normaalilta vaikuttava, hyvässä työssä käyvä nainen. En vain osaa hallita rahankäyttöäni, on lainaa ja laskuja. Nyt taas huono ja vähän maaninen kausi menossa. Tilillä on 6€ ja palkkapäivä on 14.2.
Lupaan olla varovaisempi rahan kanssa ensi kuussa..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 0,78€. Lompakossa on 0,60€. Velkaa on yli tonnin.

T. työtön

Vierailija
22/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin tyyliin, että olet pahassa tilanteessa ja köyhä, mutta sitten älysin oman tilanteemme joka on moninkertaisesti pahempi.

Miehen kanssa yhteisellä ns yritystilillä miinusta yli 10 000 limiitin avulla.

Omalla tilillä noin euron ja toisella omalla tilillä reilu 500€.

Miehen tilillä noin tonni.

Laskuja kuukauden sisällä tulossa lähemmäs 10 000€.

Visat molemmilla miinuksella melkein 2000.

Sijoitusasunnon remppalainaa n. 10 000 maksettavana.

Tulot taas rippeitä sieltä täältä yrittäjänä ja roikutaan kyllä epävarmuudessa, mutta kyllä tämä tästä.

Loppuajatus aplle eli jos ei velkoja pahemmin, niin otapa itseäsi niskasta kiinni äkkiä ja paranna tapasi

Sijoitusasunto on oltava, vaikka siihen ei todellakaan ole varaa? Ok.

Kyllä siihen on varaa ja sieltähän sitten on helppoa tuloa, kun saadaan laina maksettua eikä siihen mene kuin pari vuotta ja sen jälkeen meillä on remontoitu tulonlähde.

Kerrottakoon, että on meillä muutakin varallisuutta useamman sadantuhannen edestä, mutta tällä hetkellä firman tulot ollut vähissä sairastelun sekä odottamattomien laiterikkojen takia.

Kuulin juuri, että kk päästä olisi tulossa 20 000€ rahaa eli sillä nollataan tilannetta hyvin, mutta on oltava jatkossa tarkempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli perjantaina palkka ja nyt tilin saldo 1100€... laskut veivät tässä kuussa suurimman osan palkasta. Tällä on seuraava kk elettävä kolmen lapsen kanssa. Voi kuulostaa jostakin ihan hyvältä summalta, mutta kun ruokiin ja bensaan menee 700€/kk ja lisäksi yhden lapsen sairaalakäyntien maksu on 47€/kerta niin on taas yhtä senttien pyörittämistä viimeinen viikko. Plus puolessa kuussa tulee sähkölasku. Visaa en uskalla käyttää, se on jo 1000€ miinuksella ja auton jarrut pitäisi vaihdattaa. Ei täällä työnteolla pääse rikastumaan kyllä... mäkin tienaan keskivertoa hieman paremmin 😒

Olisiko tässä tapauksessa sitten syytä pitää tarkempaa kirjanpitoa meinoista ja pienentää niitä

Kuten sanottu palkka menee pakollisiin menoihin, ei humputteluun. Olen yksin lapsen kanssa ja kyllä vaan asumismenot ja auto kustantaa sen verran, että ei paljon naurata. Kirjanpitoa pidän ja joka pennin lasken, en ostele mitään ylimääräistä eikä reissata muualla kun mummolassa. Sähkölasku siirtoineen kuussa 250€. Vuokra 750€. Pakko olla kolmen lapsen kanssa vähintään yksi makuuhuone. Niin revi siitä sitten luxusta vaikka tilille tippuisi 4000€ kuussa!!

Missä ihmeessä oikein asut, jossain sähkölämmitteisessä omakotitalossa tai isossa rivarihuoneistossa? Nyt vaihtamaan pienempään asuntoon, asumiskulut on aivan liian suuret.

Vierailija
24/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös myös täällä. Olen keskituloinen, joku voisi voisi sanoa hyvätuloiseksi.

Vuosi vuodelta kulutan enemmän kuin tienaan. Muutama vuosi sitten visasaldo oli 4000, tasan silloisen bruttotulon verran ja otin asuntolainasta vapaata 4 kk kuitatakseni velat.

Nyt visaldo 2080 ja lupasin itselleni ettei näin enää käy.

Onneksi asuntolainaa jäljellä enää vain vähän.

Mutta lasten myötä kulut ovat kasvaneet ja muutama loppuvuoden iso meno (autonhuolto, ultra yksityisellä, silmälasit, uudet autonrenkaat) sysäsi visan käyttöön. Säästän 150 e kuussa, mutta sillä ei pysty kaikkia isoja hankintoja kattamaan.

Palkkapäivään 2 vk ja tilillä onneksi 200.

Bruttotulot 4k ja saat säästettyä 150€ kuussa? Joillain ihmisillä ei kyllä tuo rahankäyttö ole sitten millään tavalla hallinnassa. Minä sain opiskeluaikana säästettyä helposti tuon saman summan vaikka tulot noin tonnin luokkaa kuussa! Ehkä pitäisi vähän miettiä mihin ihmeeseen se raha kuluu ja ruveta oikeasti miettimään onko se kaikki tarpeellista.

Vierailija
25/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 14e tilillä. Ensi viikolla tulee onneksi palkkaa vielä 400e, pomo maksoi vain osan perjantaina. Mutta kaikki laskut on maksettu ja jääkaappi ja muutkin kaapit täydennetty. Eli mullahan menee hyvin. Oho. 

Vierailija
26/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttotulot 4k ja saat säästettyä 150€ kuussa? Joillain ihmisillä ei kyllä tuo rahankäyttö ole sitten millään tavalla hallinnassa. Minä sain opiskeluaikana säästettyä helposti tuon saman summan vaikka tulot noin tonnin luokkaa kuussa! Ehkä pitäisi vähän miettiä mihin ihmeeseen se raha kuluu ja ruveta oikeasti miettimään onko se kaikki tarpeellista.

Vertaatko nyt tosissasi opiskelijan kuluja lapsiperheen kuluihin?

Vierailija
27/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 600e ja tiistaina tulee 900e. T. Työtön

Siinä on varmaan myös asumistuki?

Vierailija
28/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötili miinuksella, koska meni yksi suoratoistomaksu (ei viihdettä vaan liittyy oppimiseen), jonka alennettu hinta päättyi nyt. Menee pari päivää rahan siirtymiseen säästötililtä. :(

Vierailija
29/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se 6 euroa kuitenkin enempi kun 5 euroa. 

Vois olla siis huonompikin tilanne.

Dzinc

Vierailija
30/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää lukea näitä.😢

Vierailija
31/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä euroa tilillä, ensi viikolla tulee kelan tuet. Käteisenä 980e.

Vierailija
32/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 600e ja tiistaina tulee 900e. T. Työtön

Siinä on varmaan myös asumistuki?

En ole ikinä saanut asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
33/33 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alle 5 euroa tilillä. Palkkapäivä oli perjantai ja seuraava sitten taas kuun lopussa. Ei haittaa. Maanantaina tulee osinkoja pitkälle toistasataa, jääkaappi täynnä ruokaa. Ja eiköhän noilla osingoilla seuraavan viikon osingonmaksuihin selviä.

->kannattaisiko sittenkin säästää ja sijoittaa?