Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bändejä, jodien suosiota sinun on vaikeaa ymmärtää

Vierailija
01.02.2020 |

Otsikko kertonee (kuluneen?) idean.

Aloitan valinnalla, joka varmaan johtaa isoon alapeukutteluun, mutta aloitan sillä silti.

Kyseessähän on Leevi and the leavings. Tämän tahattoman junttiuden ilmentymän suosiota on kyllä vaikea ymmärtää. Jokainen biisi kuulostaa saman biisin kierrätyksellä ja vielä harvinaisen unettavalta ja tylsällä rakenteella, jossa mielikuvitusta ei ole käytetty tippakaan. Jopa sanoituksissa teemoina on melkein aina lähestulkoon samat lapsellisesta näkökulmasta sanoitetut jutut dokaamisesta, ihastumisesta ja panemisesta. Näköjään se sitten riittää.

Jos Suomesta hakee verrokkeja, niin esim. Irwin teki kaiken saman paljon paremmin.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisista JVG:n suosiota en voi ymmärtää.

Ulkomaisista Ghost on käsittämättömän ylihehkutettu. Kyllä sitä nyt jotenkin kuuntelee, jos radiosta sattuu tulemaan, mutta itselleni se ei sen kummemmin kolahda, vaan on lähinnä jonkinlaista äänitapettia taustalle.

Unohdin mainita Sabatonin. Se laulaja vetää tankero-englannillaan kaikki biisit samalla nuotilla.

Lisäksi vielä uskomattoman nolot sanoitukset.

Vierailija
42/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elastinen, JVG ja kaikki muistitikkupaskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap! Mä oon luullut, että olen yksin Leevi-inhoni kanssa! Tai oikeastaan ei ne kaikki biisit täysin paskoja ole, mutta Göstan ääni pilaa ne hyvätkin. Olen kuullut joskus ihan hyviä cover-versioita. Suurin osa biiseistä ei kuitenkaan toimisi minulle edes kenenkään muun esittäminä.

Vierailija
44/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatles

Eppu normaali

U2

Yliarvostettua kötöstelyä.

Vierailija
45/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomiräppi. Ihan uskomatonta scheissea.

Sellaista bändiä ei taida olla. Olisi mielenkiintoista perustaa kitaravetoista, bluesiin ja perinteiseen rockiin pohjautuvaa musiikkia soittava bändi nimeltä Kaikki suomiräppi.

Vierailija
46/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puhutaan ihan maailman mittakaavassa suosituista bändeistä niin Rolling Stones ja Queen herättävät jättisuosiollaan eniten ihmetystä. Keulahahmojen karismaattisuuden pystyn tajuamaan mutta itse musiikki on sietämättömän tylsää. U2 on kolmas tällainen, ilman edes sitä karismaattisuutta :D

Vierailija
47/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallica. Tykkään metallista ja hevistä ym. kuin hullu puurosta, mutta tämä ei vaan kolahda. Olen aidosti yrittänyt ymmärtää sitä, kun kaikkien mielestä se tuntuu olevan Maailman Paras Bändi Ikinä, mutta kun ei niin ei.

Ja nyt kaikki Metallica-fanit voi surutta alapeukuttaa...

Metallican paikka metallimusiikin historian legendoina on ansaittu ja pysyvä, mutta enimmäkseen kuraahan ne ovat tehneet viimeiset 20+ vuotta. Niillä on kolme kovaa levyä (Master, Ride ja Justice), tai neljä (+Kill), jos sietää lähes demotason tuotoksia, joissa on kuitenkin ideaa (ja nuoruuden vimmaa).

Toki jos olet nuori, etkä ollut ns. kuulolla Metallican huippuvuosina, niin eihän nuokaan levyt varmaan nyt kuulosta paljon miltään, kun paljon parempaakin on nykyään tarjolla. Mutta meille, jotka olimme nuoria tuohon aikaan, Metallica oli tajunnanräjäyttäjä ja suunnannäyttäjä.

Vierailija
48/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallica. Tykkään metallista ja hevistä ym. kuin hullu puurosta, mutta tämä ei vaan kolahda. Olen aidosti yrittänyt ymmärtää sitä, kun kaikkien mielestä se tuntuu olevan Maailman Paras Bändi Ikinä, mutta kun ei niin ei.

Metallican paikka metallimusiikin historian legendoina on ansaittu ja pysyvä, mutta enimmäkseen kuraahan ne ovat tehneet viimeiset 20+ vuotta. Niillä on kolme kovaa levyä (Master, Ride ja Justice), tai neljä (+Kill), jos sietää lähes demotason tuotoksia, joissa on kuitenkin ideaa (ja nuoruuden vimmaa).

Toki jos olet nuori, etkä ollut ns. kuulolla Metallican huippuvuosina, niin eihän nuokaan levyt varmaan nyt kuulosta paljon miltään, kun paljon parempaakin on nykyään tarjolla. Mutta meille, jotka olimme nuoria tuohon aikaan, Metallica oli tajunnanräjäyttäjä ja suunnannäyttäjä.

Miksi tällaisiin ketjuihin eksyy aina puolustelijoita ja alapeukuttajia? Ei kaikkien tarvitse arvostaa samaa asiaa.

Vierailija
49/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U2

Vierailija
50/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volbeat. Laulajalla on vissiin peruna suussa, on se semmoista mölinää. Käsittämättömän raskaan oloista kuunneltavaa.

No tanskalaisilla on aina peruna suussa , mutta se kailottaminen ! Ei vaan pysty kuuntelemaan sitä.

Vierailija
51/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori aikuinen metallican aloitellessa mutta ei ne räjäyttäneet muuta kuin ärsytyskynnyksen silloin ja sen jälkeenkään. Maailman yliarvostetuin bändi missään kategoriassa.

Vierailija
52/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset "muka-indie-bändit', joita soitetaan RadioPuheen YLE välipaloina.

Toimittajien kavereita tai jopa itse toimittajia soittamassa."Nevahööd"

Vierailija
53/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt puhutaan ihan maailman mittakaavassa suosituista bändeistä niin Rolling Stones ja Queen herättävät jättisuosiollaan eniten ihmetystä. Keulahahmojen karismaattisuuden pystyn tajuamaan mutta itse musiikki on sietämättömän tylsää. U2 on kolmas tällainen, ilman edes sitä karismaattisuutta :D

Sekä Rollarit että U2 olivat varhaisvuosinaan (1964-1969) ja (1981-1985) oikeasti hyviä ja luovia bändejä, mutta totta kyllä tylsiä mastodenttejahan niistä sitten tuli.

Vierailija
54/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra Bra ja (=) Scandinavian Music Group.

Samaa paskaa eri paketissa.

Vierailija
55/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä minkä suosiota en tajua on paljon. Yksi nykysuomen noloimpia on elastinen. Hymypoika joka mainoksessakin sanoo tekevänsä iskelmää. Hah, hah muka räppäri. No suomessa on vain yksi oikeasti hyvä räppäri ja se on petri nyqård. 

Yhdenkään märinä jengin suosiota en ymmärrä. Eput, juice ja him on oikeasti hyviä. Niistäkin pitää painottaa vanhat eppujen levyt. Suomalaisista löytyy tosi vähän kehuttavaa ja kyllä ulkomailtakin löytyy tosi outoja suosittuja. U2, miksi? Spaissarit, Ei vee oikeasti miksi? 

Suomalaisista se kaikkein oudoin juttu on giikki. En pysty tajuaan miten kukaan kehtaa kuunnella sitä?

Vierailija
56/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallicaa olen alusta asti yrittänyt kuunnella mutta se ei vaan ikinä ole kolahtanut. Siinä ei vaan ole mitään semmoista mistä saisi jokinlaisen otteen. Sama oli Guns and rosesin kanssa.

Volbeat voisi olla hyvä jos vaihtaisivat laulajaa, sitä joikaamista ei tosiaan pysty kuuntelemaan. Luulisi että tanskanmaalta löytyisi tilalle joku toinenkin vaikka Jesper Binzerin kaltainen laulaja jolla on kunnon ääni. Tykkään minä King Diamondistakin joka myös on tanskasta, mutta ymmärrän jos hän ei ihan jokaiselle kolahda.

Vierailija
57/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori aikuinen metallican aloitellessa mutta ei ne räjäyttäneet muuta kuin ärsytyskynnyksen silloin ja sen jälkeenkään. Maailman yliarvostetuin bändi missään kategoriassa.

Metallica ei räjäyttänyt tajuntaani. Sen teki deep purple vuosia aikaisemmin. Kuitenkin kyllä metallica ansaitsee paikkansa koska niillä on hyviä omaperäisiä biisejä hyvillä sanoituksilla. Mullakin meni maku metallicasta mustan levyn jälkeen. Siihen asti oli hyvä.  Mun mielestä yliarvostetuin on oasis, maku juttuja.

Vierailija
58/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultra Bra ja (=) Scandinavian Music Group.

Samaa paskaa eri paketissa.

Naisen kanssa ollaan ultra braasta samaa mieltä. Sitä ei saisi kuulua missään eikä koskaan. Aivan hirveää p askaa.

Vierailija
59/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra Bra on karsein ja yliarvostetuin bändi ikinä.

Vierailija
60/136 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi and the Leavings on kyllä muuten yks sellainen. Paitsi kun kuulin ekan kerran Pimeä tie mukavaa matkaa -biisin, niin se kaikessa kamaluudessaan oli hyvä, sai itkemään ja lujaa. Nosti arvostusta bändiä kohtaan ihan sen yhden biisin ansiosta niin, että vaikka kaikki muut biisit olisi paskoja, niin tuon kun ovat tehneet, niin osasivat sittenkin sitä jotain!

Mut ne mitä en ymmärrä on nää Jukkapojat yms. En tajua, miten kukaan voi tykätä näistä suomi-reggaesta tai räpistä. Niitä kuunnellessa ei vaan pysty olemaan nauramatta tai inhoamatta. Ne on jotenkin, niin, lapsellisia, idiootteja? Anteeksi. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi