Mulla hirveä tilanne just elämässäni ja eilen yksi puolituttu lähestyi ja ehdotti et mentäis tänään lasilliselle
Siis voi ei. Olen niin kaivannut ystävää elämääni, just sellaista, että käytäis kävelyllä, leffassa, kahvilla tai viinillä. Nyt tällainen on ehkä ulottuvillani, mutta apua, ei just nyt! Mulla ei ole voimia yhtään mihinkään 'normaaliin oloon' just nyt, ei jutusteluun, mukavaan iltaan. Apua, mitä teen? Jos sanon, et mennään parin viikon päästä, se kuulostaa torjuvalta. En myöskään missään nimessä halua avautua ongelmistani hänelle heti kättelyssä.
Kommentit (9)
Miksi et. Siksihän juuri elämän kriisihetkillä puolituttu ilmaantuu, että voivat lypsää juoruja. Itse tiedon haluaja ei jaksa lähteä ulos kanssasi, mutta puolitutulla liikeni aikaa. Kerro kaikki niin kohta tietää jokainen.
"Olisi kiva mennä, mutta tällä hetkellä en ikävä kyllä pääse. Katsotaan uudelleen vaikka maaliskuussa, jos sinulle sopii. Minua kiinnostaa ravintola X." Ns. torjut, mutta hymyillen.
Rakastaisin mennä, tällä hetkellä kuitenkin on muutama ongelma jotka pitää hoitaa alta. Käykö että otan yhteyttä sitten, kun pystyn paremmin?
Kirjoita jotain tohon tyyliin... vältä "mutta" sanan sanomista, se kuulostaa aina tekosyy torjunnalta.
Hei kiva idea! Valitettavasti mulla on jo suunnitelmia tälle viikonlopulle/millon ikinä kutsu olikaan. Haluaisitko lähteä kuitenkin myöhemmin?😊
Tossa ihan tavallinen vastaus sellaseen pyyntöön jonka ajankohta ei oo sopiva😊
Kunnon känni auttaa aina murheeseen, joten mene vaan. Tiedä vaikka heräisitte aamulla saman peiton alta.
Sanot vaan, että lähdet oikein mielelläsi, mutta sulle sopii aikaisintaan viikon päästä.
Yleensä ”lasillisella” saatetaan ainakin potentiaalisesti avautua myös isoissakin asioista...mitä jos kuitenkin hiipisit epämukavuusalueellesi, ”pakottaisit” itsesi lasilliselle ja parhaassa tapauksessa huomaisit itkeväsi yhdessä uuden ystäväsi kanssa viinibaaria nurkassa <3
"Rakastaisin mennä", todella huonoa suomea.
Voiko tuo oli olla syy ettei sinulla ole ystävää, kun kieltäydyt. Ei ystäviä torjuta vedoten omiin kriiseihin.