Olenko hullu. Käytin lemmikkijyrsijäni eläinlääkärissä!!
Lemmikki jyrsijäni ollut sairas käytin eläinlääkärissä, oli tulehdusta. Kun oli maksamisen aika. Hinta oli reilusti yli 100e. Nyt tunnen itseni ihan pöntöksi olisi pitänyt vain lopettaa
Kommentit (28)
Minkä tahansa eläimen ottaa, niin pitää olla valmis käyttämään tarvittaessa eläinlääkärissä, on eläinrääkkäystä pitää eläin kivussa, minkä vaikka se tulehdus aiheuttaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Moni eläinlääkärikin on sadisti näiden pikkuotusten kohdalla. Niiden asianmukaisesta rauhoittamisesta ei esimerkiksi huolehdita lopetuksen hetkellä jne.
Minulla on ollut paljon jyrsijöitä ja monet eläinlääkärit lopettaisivat sellaiset mielellään ruiskuttamalla aineen suoraan sydämeen tai maksaan ilman rauhoitusta. Kanini lopetettiin aikanaan niin, että itse lopetusaine, joka lamaa ensin keuhkot, pistettiin suoraa (en tietenkään tajunnut, että lääkäri toimii näin). Se sätki ja haukkoi henkeä sekunttitolkulla ennen kuin kuoli. Marsuni puolestaan huusi ja kiljui eläinlääkärin pistäessä ruiskun sydämeen
Huh. Paljon armeliaampaa eläimelle olisi ollut vaikka pyytää metsästäjä lopettamaan kotipihalle...
Vierailija kirjoitti:
Kukaan jyrsijöiden kasvattaja ei vie eläinlääkärille. Kaikki sairastuneet ja muuten heikkotasoiset yksilöt päätyvät kaasukammioon. Kuollut eläin ei kärsi. Jos ei ole tarttuva tauti, niin voivat olla vielä hyödyksi muiden eläinten ruokana.
Kasvatus työtä ja lemikin pitoa ei voi verrata toisiinsa, lemmikin eteen tehdään yleensä aina kaikkensa, mikä on hyvin ymmärrettävää, sillä lemmikki on perheen jäsen, kasvattaja ajattelee hieman enemmän eläimen luonnollisia tarpeita.
Kyllä itse veisin jyrsijän.
Chinchillaa olen käyttänyt, valitettavasti sitä ei voitu auttaa vaan jouduttiin lopettamaan. Eläin kuitenkin rauhoitettiin tutkimista varten (epäiltiin hammasongelmaa), lopetus hoitui sitten jo valmiiksi nukutettuna.
Eläin pitää viedä eläinlääkäriin oli mikä vaan meillä käry jo kaksi kertaa tänä vuonna ja kolmas tulossa
Mulla on mennyt pari tonnia kaniin joka oli mulle alunperin ilmainen ja kyllähän olen siihen niin kiintynyt etten kovin helpolla voisi luovuttaa jos sairastuu. Mutta kääpiökani voi elää yli 10 vuotta ja minun kani on vasta 4.
Kukaan jyrsijöiden kasvattaja ei vie eläinlääkärille. Kaikki sairastuneet ja muuten heikkotasoiset yksilöt päätyvät kaasukammioon. Kuollut eläin ei kärsi. Jos ei ole tarttuva tauti, niin voivat olla vielä hyödyksi muiden eläinten ruokana.