Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hullu. Käytin lemmikkijyrsijäni eläinlääkärissä!!

Vierailija
01.02.2020 |

Lemmikki jyrsijäni ollut sairas käytin eläinlääkärissä, oli tulehdusta. Kun oli maksamisen aika. Hinta oli reilusti yli 100e. Nyt tunnen itseni ihan pöntöksi olisi pitänyt vain lopettaa

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan jyrsijöiden kasvattaja ei vie eläinlääkärille. Kaikki sairastuneet ja muuten heikkotasoiset yksilöt päätyvät kaasukammioon. Kuollut eläin ei kärsi. Jos ei ole tarttuva tauti, niin voivat olla vielä hyödyksi muiden eläinten ruokana.

Vierailija
22/28 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa eläimen ottaa, niin pitää olla valmis käyttämään tarvittaessa eläinlääkärissä, on eläinrääkkäystä pitää eläin kivussa, minkä vaikka se tulehdus aiheuttaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni eläinlääkärikin on sadisti näiden pikkuotusten kohdalla. Niiden asianmukaisesta rauhoittamisesta ei esimerkiksi huolehdita lopetuksen hetkellä jne.

Minulla on ollut paljon jyrsijöitä ja monet eläinlääkärit lopettaisivat sellaiset mielellään ruiskuttamalla aineen suoraan sydämeen tai maksaan ilman rauhoitusta. Kanini lopetettiin aikanaan niin, että itse lopetusaine, joka lamaa ensin keuhkot, pistettiin suoraa (en tietenkään tajunnut, että lääkäri toimii näin). Se sätki ja haukkoi henkeä sekunttitolkulla ennen kuin kuoli. Marsuni puolestaan huusi ja kiljui eläinlääkärin pistäessä ruiskun sydämeen

Huh. Paljon armeliaampaa eläimelle olisi ollut vaikka pyytää metsästäjä lopettamaan kotipihalle...

Vierailija
24/28 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan jyrsijöiden kasvattaja ei vie eläinlääkärille. Kaikki sairastuneet ja muuten heikkotasoiset yksilöt päätyvät kaasukammioon. Kuollut eläin ei kärsi. Jos ei ole tarttuva tauti, niin voivat olla vielä hyödyksi muiden eläinten ruokana.

Kasvatus työtä ja lemikin pitoa ei voi verrata toisiinsa, lemmikin eteen tehdään yleensä aina kaikkensa, mikä on hyvin ymmärrettävää, sillä lemmikki on perheen jäsen, kasvattaja ajattelee hieman enemmän eläimen luonnollisia tarpeita.

Vierailija
25/28 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä olet.

Vierailija
26/28 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse veisin jyrsijän.

Chinchillaa olen käyttänyt, valitettavasti sitä ei voitu auttaa vaan jouduttiin lopettamaan. Eläin kuitenkin rauhoitettiin tutkimista varten (epäiltiin hammasongelmaa), lopetus hoitui sitten jo valmiiksi nukutettuna.

Vierailija
27/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin pitää viedä eläinlääkäriin oli mikä vaan meillä käry jo kaksi kertaa tänä vuonna ja kolmas tulossa

Vierailija
28/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt pari tonnia kaniin joka oli mulle alunperin ilmainen ja kyllähän olen siihen niin kiintynyt etten kovin helpolla voisi luovuttaa jos sairastuu. Mutta kääpiökani voi elää yli 10 vuotta ja minun kani on vasta 4.