Alanuolettaminen on aggressiivista!
Miksi alanuoletat, vaikka tiedät, että se loukkaa ja tuntuu viestin kirjoittajasta pahalta? Täällä on paljon masentuneita, jotka voivat joutua syöksykierteeseen, kun heidän kirjoituksiinsa vastataan aggressiivisesti. Alanuoli ilmaisee vihaa, halveksuntaa ja muita negatiivisia asioita. Älä aseta tällaista lastia lähimmäisesi harteille.
Heitän tässä haasteen: Tänään me kaikki vain ylänuoletamme! Kuka on mukana?
Kommentit (54)
Höpsis ap, alanuoli tarkoittaa että on eri mieltä asiasta. Ei se tarkoita vihaa tai halveksuntaa. Jos osallistuu keskusteluihin, pitää kestää myös eri mieltä olevat keskustelijat.
Itse taas en pidä nimittelijöistä ja kiroilijoista. Huonosti käyttäytyvän mielipide ei saa arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmetyttää, että alapeukun painajat kannattavat epäinhimillisyyttä, jos joku yrittää puolustaa tekstissään inhimillisyyttä.
Koska inhimillisyys vaatii vaivannäköä. Vaivannäkö ei ole kivaa. Helpompaa painaa sitä nappia netissä.
Siis häh? Inhimillisyys vasta helppo ja ilmainen on. Mä en edes osaa olla ilkeä vaikka kuinka yrittäisin.
Älä sekoita inhimillisyyttä naamariin. Olen tavannut paljon ihmisiä, jotka kyllä mielellään puhuvat kaikkien kuullen vaikka mistä arvoista, mutta anna olla jos pitäisi jotain käytännössä tehdä. Puhe puheena, teot tekoina.
Huutomerkkien viljely yksinkertaisessa toteamuksessa ja mielipiteen ilmaisussa on aggressiivista.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis ap, alanuoli tarkoittaa että on eri mieltä asiasta. Ei se tarkoita vihaa tai halveksuntaa. Jos osallistuu keskusteluihin, pitää kestää myös eri mieltä olevat keskustelijat.
Itse taas en pidä nimittelijöistä ja kiroilijoista. Huonosti käyttäytyvän mielipide ei saa arvostusta.
Niin. Mutta jos keskustelisit jonkun kanssa kasvokkain ja hän vastaisi sinulle, että hän ei ole samaa mieltä mutta ei pystyisi mitenkään jatkamaan selittämällä miksi näin, mitä oikein ajattelisit hänestä? Että hän on argumentoinnin mestari? Tuskin. Kynnys painaa sitä alanappia on tosi matala eikä vaadi mitään todellista kommentointia tai argumenttia. Voi fiiliksen pohjalta napitella vaikkei edes tiedä miksi tuntuu miltä tuntuu.
Mä vannon et jos te tuutte koputtamaan mun oveen teidän alanuolitus trikkeröitymiseen mua kohtaan poliiseilla niin en kerro miten milloin ja missä mut suomeen tulee sellasta paskaa et sit mietitään jo ihmisten teurastamista.
Viron äff with weenies... tyhmät virolaissuomalaiset kalapaskat böögaajat ja tee kytkyrit!!! Pilaatte viel omia chiliänne johonki rumpukapula kolistin CERN:iin.
Myytte ryssil silakkaa ja syötätte paskaa suomel. Katsokaa peiliin!
Vierailija kirjoitti:
Kun minua alanuoletettiin, huomasin, missä menee hyvän maun raja - Välilihassa
Suuret kiitokset tämän oivaltaneelle! Nauroin kymmenen minuuttia vedet silmissä :)
Kun on itsetunto kunnossa, ei parikymmentä alanuolta tunnu missään. Ja tiedänhän minä olevani oikeassa :)
Mut kyllä ne ylösnuolet hivelee egoa kivasti,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mutta jos keskustelisit jonkun kanssa kasvokkain ja hän vastaisi sinulle, että hän ei ole samaa mieltä mutta ei pystyisi mitenkään jatkamaan selittämällä miksi näin, mitä oikein ajattelisit hänestä? Että hän on argumentoinnin mestari? Tuskin. Kynnys painaa sitä alanappia on tosi matala eikä vaadi mitään todellista kommentointia tai argumenttia. Voi fiiliksen pohjalta napitella vaikkei edes tiedä miksi tuntuu miltä tuntuu.
Mun mielestä mielipiteitä ei tarvitse perustella. Jos jonkun mielestä oliivit on pahoja, suomalaiset naiset rumia, suomalaiset miehet vässyköitä, talvi masentava vuodenaika jne, niin olkoon. Jokaisella saa olla oma mielipiteensä ilman perustelujakin. Jos taas esittää jonkin asian faktana eikä mielipiteenä, silloin toki pitää esittää perusteluja väitteensä tueksi. Ihan sama, ollaanko anonyyminä netissä keskustelupalstalla vai naamakkain reaalimaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun on itsetunto kunnossa, ei parikymmentä alanuolta tunnu missään. Ja tiedänhän minä olevani oikeassa :)
Palstalla saa tosi helposti alanuolia, jos toteaa ääneen epämukavia tosiasioita Al Goren tyyliin. Syöt liikaa, lihot. Olet toimettomana, tilanteesi ei parane. Tuhlaat rahasi ajattelematta omien mielitekojen mukaan, tili tyhjenee. Ihan simppeleitä tosiasioita, mutta kuitenkaan niitä ei saisi muka todeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla saa tosi helposti alanuolia, jos toteaa ääneen epämukavia tosiasioita Al Goren tyyliin. Syöt liikaa, lihot. Olet toimettomana, tilanteesi ei parane. Tuhlaat rahasi ajattelematta omien mielitekojen mukaan, tili tyhjenee. Ihan simppeleitä tosiasioita, mutta kuitenkaan niitä ei saisi muka todeta.
Maailma ei ole mustavalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
En puhunut aloituksessa itsestäni, vaan niistä ihmisistä, jotka ovat jo valmiiksi herkillä. Minua ei hetkauta alanuoliryöppy. Mutta säästäkää muut siltä, jooko. Alanuoli on oikeasti aggressiivisuuden ilmaus.
- ap
Se jos sinä käytät alanuolta aggression ilmaisukeinona, ei toki tarkoita, että kaikki muutkin niin tekevät. Minulle homma ei ole noin vakavaa:
Ylänuoli = hyvä kirjoitus / olen samaa mieltä
Alanuoli = en pidä tästä kirjoituksesta / olen eri mieltä
Ei sen vakavampaa. Jos muuten ihmisellä mielenterveys on niin huonossa jamassa, että alanuolet ajavat syöksykierteeseen ja aiheuttavat kohtuutonta mielipahaa, ei anonyymi keskustelupalsta lienee paras ajanviettopaikka muutenkaan. Tällaisilla palstoilla kun voi saada niskaansa huomattavasti pahempaakin törkyä kuin muutama alapeukutus.
Vierailija kirjoitti:
Huutomerkkien viljely yksinkertaisessa toteamuksessa ja mielipiteen ilmaisussa on aggressiivista.
Myös CAPS LOCK:in käyttämistä pidetään huutamisena ainakin silloin kuin internet oli vielä nuori, villi ja vapaa.
Alanuolettaminen kuulostaa joltain, joka kuuluisi Seksi-osastolle.
unohdin sanoa että onneksi on Finland olemassa.