Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana ja paniikki

Vierailija
31.01.2020 |

Uskaltaako tässä raskaana oleva edes liikkua mihinkään, kun vastustuskyky on huonompi. Vanhemmat lapset on neuvottu pesemään kädet saippualla heti kun tulevat kotiin, mutta sehän ei estä heihin tarttumasta.

Joka paikassa lietsotaan vaan paniikkia. Sanokaa nyt joku, että tämä ei ole niin vakavaa ja helpottaa :( Stressaan kohta itseni ja vauvan hengiltä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suomessa vähän parempi toi hygieniataso kun kiinassa. Huolehdi vain käsienpesusta hyvin!

Ja jos nyt johonkin sairastuisit, on meillä hyvä terveydenhuolto olemassa.

Koita olla rauhallisin mielin!

Totta! Onneksi on.

Olen miettinyt sitäkin, että pysyvätköhän lääkärit ja hoitajat töissä vai tapahtuuko jossain vaiheessa niin, ettei esimerkiksi hoitajat uskaltaisi mennä töihin.

Ap

Hoitajat tulee aina töihin, älä huoli 🙂

Synnärillä tehdään helposti kaikki eristystoimet jos jotain hälyyttävää on, ja vierailut kielletään herkästi.

Vauvalle synnäri on turvallisin paikka sun mahan jälkeen, ja jos imetät niin sun oma vastustuskyky auttaa vauvaa pysymään terveenä sitten kun kotiilähdön aika tulee.

Kiitos lohduttavasta kommentista. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Ap

Ymmärrän todella hyvin huolesi, ja pystyn samaistumaan siihen täysin. Raskaana ollessa nainen herkistyy, ja huoli vauvasta voi olla todella stressaavaa. Muistan kyllä itse, miten itse huolestuin itse milloin mistäkin terveysjutusta odotusaikana.

Kannattaa puhua itselleen rauhoittavasti ajatuksissaan ja harjoitella rentoutumista. Kotiäitinä olet hyvin turvassa tartunnoilta, mutta toisaalta ilman aikuisten seuraa eli kannattaa jutella asiasta ystävien tai sukulaisten kanssa. Kannattaa välttää isoja väkijoukkoja, huolehtia koko perheen käsihygieniasta ja käyttää sitä hengityssuojainta terveyskeskuksessa, sairaalassa tai apteekissa asioidessa. Kauppa-asiat pystyt kotiäitinä hoitamaan silloin, kun siellä ei ole tungosta eli sinä ja vauvasi olette hyvin turvassa.

Uskon, että kaikki tulee menemään hyvin. Ja jos tulee vaikeuksia, täällä niitä osataan hoitaa, ja ne otetaan vakavasti. Suomessa on aivan toisenlaiset olot, toisenlainen hygieniataso ja toisenlainen terveydenhoito kuin Kiinassa, ja väkeäkin paljon vähemmän. Täällä saat odottavana äitinä, synnyttäjänä ja vauvan kanssa varmasti hyvää hoitoa.

Tsemppiä ja onnea tulevaan!

Vierailija
62/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne raskaushormonit vaikuttavat huolestuttavasti. Hyvä kuulla, että on muitakin vastaavassa tilanteessa olevia.

Olen itsekin miettinyt, että toivottavasti sairaaloissa ohjeistetaan ja ymmärretään riittävästi viruksen leviämisestä.

Näkyykö teidän paikkakunnilla jo hengityssuojaimia yleisessä käytössä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa sairastuneita miljoona ja 200 tupakkimiestä ( vanhaa) kuollut.

Vierailija
66/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin raskaana, eka kolmannes takana. Jo kaksi sairastettua flunssaa kuukauden sisällä ja lisäksi (lievä) vatsatauti. Eli vastustuskykyni kyllä selkeästi nyt heikko.

Olen pohtinut koronaa, ja sen leviämistä. Ja mitä jos tulisikin rokote, uskaltaisiko sitä kuitenkaan raskaana oleva ottaa? Miten helposti tarttuu, pääseekö sikiöön? Onko tauti vaarallisempi raskaana olevalle (olen perusterve ja nuorehko), vai olenko riskiryhmää vain siksi, koska vastustuskyky raskauden vuoksi alhaalla?

Mutta koitan olla ajattelematta koko asiaa, koska en siihen voi itse mitenkään vaikuttaa.

Mikset voi. Välttelet järjestelmällisesti esim julkisia kulkuneuvoja ja paikkoja, jossa ihmismassat kokoontuvat. Käytät käsineitä ja peset kätesi kotiin tullessasi.

Älä lipsu.

Niin että jäisin luvatta pois töistäni (koulu)? Kävelisin töihin joka päivä 10 km edestakaisin (välttäisin busseja)?

Käsineitä olen toki käyttänyt busseissa ja pesen käsiä hyvin saippualla. Pidän huolta hygieniasta, niinkuin muutenkin työpaikallani tekisin.

Enempää ei oikeon voi tehdä. En voi linnoittautua kotiini tapaamatta ketään, käymättä kaupassa. Elämä on.

Käsineitä voi hyvin käyttää sisätiloissakin, eikä tarvitse selitellä. 

Vierailija
67/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän huolen tästä aiheesta. Toivottavasti päästäisiin tässä vähällä :(

Vierailija
68/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän huolen tästä aiheesta. Toivottavasti päästäisiin tässä vähällä :(

Toivotaan tosiaan niin. Ei tässä taida muu auttaa :/

Ap

Vierailija
69/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tuo hengityssuojain todella suojautumaan virukselta? Olen itse käsittänyt että lähinnä se estää sairaiden aivastelua ympäriinsä.

Käsihygieniasta kannattaa pitää huolta ja välttäisin itse erittäin suuria yleisötapahtumia. Muuten kuitenkin eläisin elämääni raskaudesta huolimatta niin kuin tähän asti.

Vierailija
70/70 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia nyt vaan on niin, että paniikista ei ole mitään hyötyä.

Mutta käsienpesusta on aina hyötyä.