Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja paniikki

Vierailija
31.01.2020 |

Uskaltaako tässä raskaana oleva edes liikkua mihinkään, kun vastustuskyky on huonompi. Vanhemmat lapset on neuvottu pesemään kädet saippualla heti kun tulevat kotiin, mutta sehän ei estä heihin tarttumasta.

Joka paikassa lietsotaan vaan paniikkia. Sanokaa nyt joku, että tämä ei ole niin vakavaa ja helpottaa :( Stressaan kohta itseni ja vauvan hengiltä.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei taida olla mitään helpottavaa sanottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tämä mitään tosi vakavaa ole. Koronaviruksen kaltaisia sairauksia on ollut ennenkin.

Kun nyt kuitenkin, matkustellaan enemmän, kuin koskaan aikaisemmin, on viruksen leviäminen helpompaa, kuin menneinä vuosina ja vuosikymmeninä.

Ja arvelen, että yhä useimmissa Euroopan maissa tulevina päivinä virusta löytyy entistä enemmän.

Käsien pesu on aina, ja aina se ykkösjuttu. Siitä ei kukaan saa laistaa ja vessassa on aina oltava käsisaippuaa ja lisäksi nestesaippuaa ja useissa kodin tiloissa myös ns. käsidesiä.

Käsiä tulee saippuamisen jälkeen pestä tarpeeksi kauan, kuumalla vedellä.

Mutta vaikka miten yrittää perheessä ja henkilökohtaisesti noudattaa ohjeita, voi tartunta kuitankin tapahtua, eikä sille ihmisparka mitään voi.

Vuosisatojen aikana ihmiset ovat selvinneet mitä vaikeimmista ja kauheimmista taudeista hengissä. Joten missään vaiheessa ei kannata mennä paniikkiin.

Kukaan ei voi taata yhdellekään suomalaiselle, ettei hän voi saada tartuntaa.

Mutta mitä jos saisikin?

Tulevaisuudesta ei kukaan tiedä. Itselläni on kolmihenkinen perhe, ja meillä on paljon läheisiä jotka työskentelevät asiantuntija töissä ulkomailla, Silti olemme rauhallisia, emme panikoi.  On muutamia asioita elämässä, joista ei itse voi päättää, ehkä tämä virustauti on yksi niistä.

Vierailija
4/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, seuraan itse who:n ohjeita, mulla sutoimmuunisairaus ja käytän maskia ja hanskoja esim joukkoliikenteessä. Suosittelen samaa, nimittän tarttui ärhäkämlin kuin THL antaa ymmärtää. Ei sun panikoida tartte mutta suojaudu. Raskaana immuunivaste on matalampi kuin muulloin. Viruksesta ei tiedetä vielä että läpäiseekö istukan (eli tarttuuko vauvaan).

Vierailija
5/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje onneksi joukkoliikenteessä, kun olen kotiäitinä. Hanskoja voisin alkaa pitämään kaupassa. Ei kai tätä tilannetta auta seurata, kuin päivä kerrallaan. Synnytyskin lähestyy. Pelottaa, että mikä tilanne sairaaloissa on sitten. Varsinkin täällä Etelä-Suomessa. Maalailen päähäni vain mielikuvia, jotka vastaavat noita Kiinan sairaalan oloja.

Ap

Vierailija
6/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?

Ap

Vierailija
7/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suomessa vähän parempi toi hygieniataso kun kiinassa. Huolehdi vain käsienpesusta hyvin!

Ja jos nyt johonkin sairastuisit, on meillä hyvä terveydenhuolto olemassa.

Koita olla rauhallisin mielin!

Vierailija
8/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suomessa vähän parempi toi hygieniataso kun kiinassa. Huolehdi vain käsienpesusta hyvin!

Totta! Onneksi on.

Olen miettinyt sitäkin, että pysyvätköhän lääkärit ja hoitajat töissä vai tapahtuuko jossain vaiheessa niin, ettei esimerkiksi hoitajat uskaltaisi mennä töihin.

Ap

Vierailija
9/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sana hypokondria

Vierailija
10/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös hieman alkanut miettimään tuota sairaalatilannetta kun synnytyksen aika koittaa. Toivotaan nyt että virus ei oikeasti ala leviämään aivan mahdottomasti ja sairaalat pysyvät turvallisina. En vielä panikoisi ainakaan kovin pahasti. Oma LA on tosin jo tässä 2 viikon sisällä, joten sairaalat tuskin ehtivät ihan täyteen koronapotilaita ennen synnytystä. 

Vierailija
11/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Onneksi on.

Olen miettinyt sitäkin, että pysyvätköhän lääkärit ja hoitajat töissä vai tapahtuuko jossain vaiheessa niin, ettei esimerkiksi hoitajat uskaltaisi mennä töihin.

Ap

Hoitajat tulee aina töihin, älä huoli 🙂

Synnärillä tehdään helposti kaikki eristystoimet jos jotain hälyyttävää on, ja vierailut kielletään herkästi.

Vauvalle synnäri on turvallisin paikka sun mahan jälkeen, ja jos imetät niin sun oma vastustuskyky auttaa vauvaa pysymään terveenä sitten kun kotiilähdön aika tulee.

Vierailija
12/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös hieman alkanut miettimään tuota sairaalatilannetta kun synnytyksen aika koittaa. Toivotaan nyt että virus ei oikeasti ala leviämään aivan mahdottomasti ja sairaalat pysyvät turvallisina. En vielä panikoisi ainakaan kovin pahasti. Oma LA on tosin jo tässä 2 viikon sisällä, joten sairaalat tuskin ehtivät ihan täyteen koronapotilaita ennen synnytystä. 

Sinulla ei ole enää sitten pitkä aika. Itsellä vielä pari kuukautta, joten riski on, että sairaaloiden tilanne on huonompi. Tsemppiä!

Ap

Vierailija
13/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Onneksi on.

Ap

Hoitajat tulee aina töihin, älä huoli 🙂

Synnärillä tehdään helposti kaikki eristystoimet jos jotain hälyyttävää on, ja vierailut kielletään herkästi.

Vauvalle synnäri on turvallisin paikka sun mahan jälkeen, ja jos imetät niin sun oma vastustuskyky auttaa vauvaa pysymään terveenä sitten kun kotiilähdön aika tulee.

Kiitos lohduttavasta kommentista. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Ap

Vierailija
14/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla kouluikäisiä lapsia? Oletteko ohjeistaneet heitä miten?

Ap

Vierailija
15/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään hätää, jos sinä tai lapsesi ette pyöri sellaisilla alueilla, missä voisit joutua läheisiin tekemisiin kiinalaisten turistien kanssa. Käsittääkseni toistaiseksi lähes kaikki sairastuneet ovat tuolta Wuhanista tai ovat vierailleet siellä.

Vierailija
16/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käsienpesun lisäksi muistuttanut (pyytänyt muistuttamaan kavereitakin) että yskii ja aivastelee vain kyynärtaipeeseen/paidan hihaan tai nenäliinaan. Ja että kädet pestään myös niistämisen jälkeen (myös ne kaverit). Ja että jos joku on flunssainen, ei kannata nuhjata ihan kylki kyljessä. Pätee myös tavalliseen flunssaan ja influenssaan nämä ohjeet.

Vierailija
17/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käsienpesun lisäksi muistuttanut (pyytänyt muistuttamaan kavereitakin) että yskii ja aivastelee vain kyynärtaipeeseen/paidan hihaan tai nenäliinaan. Ja että kädet pestään myös niistämisen jälkeen (myös ne kaverit). Ja että jos joku on flunssainen, ei kannata nuhjata ihan kylki kyljessä. Pätee myös tavalliseen flunssaan ja influenssaan nämä ohjeet.

Onko sinun lapsille koulussa mainittu mitään? Kysyin tänään pojalta ja ei kuulema ole puhuttu mitään esimerkiksi lisääntyneen käsien pesun tarpeesta. Minusta olisi ihan hyvä koulussa muistuttaa miten esimerkiksi yskiminen hoidetaan niin, ettei tauti tartu. Pätee tosiaan myös ihan tavalliseen flunssaan.

Ap

Vierailija
18/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus, synnytys ja elämä ylipäätään on riskejä täynnä eikä kannata murehtia liikaa sellaista, mitä ei ole vielä tapahtunut ja mihin ei voi itse vaikuttaa. Noudatat vain virallisia ohjeita ja yrität rentoutua niin kaikki menee suurella todennäköisyydellä hyvin. Tsemppiä, tuo on stressaavaa aikaa muutenkin, joten ymmärrän jos huoli painaa.

Vierailija
19/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus, synnytys ja elämä ylipäätään on riskejä täynnä eikä kannata murehtia liikaa sellaista, mitä ei ole vielä tapahtunut ja mihin ei voi itse vaikuttaa. Noudatat vain virallisia ohjeita ja yrität rentoutua niin kaikki menee suurella todennäköisyydellä hyvin. Tsemppiä, tuo on stressaavaa aikaa muutenkin, joten ymmärrän jos huoli painaa.

Kiitos, on tosiaan. Tuntuu vielä, että huolet suurenee päässä ihan mahdottomaksi. Liekkö sitten hormooneilla vaikutusta asiaan.

Ap

Vierailija
20/70 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Onneksi on.

Ap

Kyllä uskalletaan olla töissä. Itse olen myös raskaana, enkä ole mitenkään peloissani töissä. Jatkuvasti luonani käy sairaita ihmisiä ja hyvällä hygienialla estän heidän tauteja tarttumasta minuun. Ja tietenkin hyvän hygienian tarkoitus on myös estää tautien leviäminen muihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi