Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa ihmiselle koituu jos hän on saanut masennusdiagnoosin?

Vierailija
31.01.2020 |

Eli voiko diagnoosista olla haittaa myöhemmin?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vakavan masennuksen nuoruudessani. Henkivakuutusta en saanut, mutta mitään muuta haittaa siitä ei ole ollut koskaan. Olen saanut hakemani työpaikat ja lääkärissä minut otetaan vastaan kuin kenet tahansa.

Olen avoin ja puhun vanhasta diagnoosista jos on tarve. Ehkä se on auttanut, en tiedä.

Jos en olisi hakenut apua, olisin kuollut lähes 20v sitten.

Vierailija
42/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin masennusta about 17 vuotta sitten. En päässyt yhteen koulutukseen/ammattiin koska taustalla masennusdiagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin masennusta about 17 vuotta sitten. En päässyt yhteen koulutukseen/ammattiin koska taustalla masennusdiagnoosi.

Mihin koulutukseen et päässyt? Itse esim. opiskelen sairaanhoitajaksi ja minulla neljän vuoden takainen masennusdiagnoosi.

Vierailija
44/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin koulutukseen et päässyt? Itse esim. opiskelen sairaanhoitajaksi ja minulla neljän vuoden takainen masennusdiagnoosi.

Vanginvartija. Sanottiin, että masennustausta (tai mielenterveysongelmat ylipäänsä) estää tolla alalla toimimisen.

Vierailija
45/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusten kanssa tulee ongelmia, jotkut työpaikat karsastavat jos diagnoosi selviää tulohaastattelussa (pelkäävät että alat saikuttaa), terveyskeskuksessa kiinnitetään diagnoosiin huomiota, jos valitat vaikka selkääsi (olettavat, että somatisoit), jne.

Kokeneen vinkit: hae vakuutukset ennen kuin haet lääkärinapua. Kun menet lääkäriin, mene yksityiselle. Salaa Kannassa diagnoosisi, käyntisi ja lääkkeesi. Ja pidä suusi kiinni kaikkien muiden, paitsi oman, yksityisen lääkärisi kanssa. Maksaa toki rahaa, mutta säästyt monilta ongelmilta ja saat apua.

Mistä kohtaa kannassa salataan diagnoosi? Luovutustiedot olen jo kieltänyt.

Olen ymmärtänyt, että ne diagnoosit eivät näy, jos ne on kirjattu piilotettujen tahojen alla? Vai olenko väärässä ja diagnoosi-lista on julkista kauraa kaikille, tietojen piilottamisesta huolimatta? Sehän rikkoisi ihmisen oikeusturvaa melko lailla?

Vierailija
46/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se masennusdiagnoosi edes määritellään? Lukee minunkin Kanta-tiedoissani että minulla on masennustausta, vaikka olen vain itse kertonut lääkärille, että minulla on ollut masennusta. Se masennus kesti muutaman kuukauden ja kerroin siitä lääkärille yli 10 vuotta myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän