Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumisjärjestelyt suhteessa

Vierailija
31.01.2020 |

Toivoisin mielipiteitä... Olemme seurustelleet mieheni kanssa niin että asuimme erillämme. Tulin raskaaksi, ja muutimme yhteen juuri ennen synnytystä töiden vuoksi (kummatkin olimme asuinpaikkakunnillamme töissä). Muutin miehen luo, mutta silti minulla on oma talo, koska sitä ei ole saatu myytyä.

Oma taloni on omakotitalo, jossa riittää välillä hommaa vaikka siellä ei asuttaisi. Miehen lapsi on omalla paikkakunnallaan koulussa, ja minun lapseni meidän vanhalla paikkakunnalla hoidossa (oppimisvaikeuksia, joten suositeltiin ettei otettaisi pois hoidosta ennen koulun alkua, lisäksi saa ylimääräistä opetusta jotta pysyisi muiden tasolla), uusi kunta ei ole vielä onnistunut järjestämään lapselleni edes hoitoa, jonotamme, eikä tule saamaan vastaavaa opetusta siellä.

Nyt mieheni kiukuttelee oleskelustani vanhalla asunnolla. Hänen on vaikea hyväksyä sitä että olen siellä päivittäin hänen ollessaan töissä, samalla kun kyydin lastani niin jään pariksi tunniksi tekemään jotain kun en edes jaksa ajaa eestaas. Kotona olen taas ennenkuin hän palaa. Hänen mielestään tämä kuitenkin kertoo siitä että muka haluan palata asunnolleni enkä asua hänen kanssaan.

Tätä kiukuttelua on jo jatkunut tovin. Alkaa vaikuttaa minuun niin että mietin olisiko se sittenkin hyvä idea; uusi kunta ei pysty huomioida lastani kuten vanha, työmatka olisi lyhyempi, taloni on jopa isompi.

Meitä on tällä hetkellä 5 mieheni asunnossa, mietin jo ennen muuttoa että miten me edes sinne mahdutaan. Mieheni luona on 100 neliötä, mutta siinä on mukana kaiken maailman varasto- ja turhaa käytävätilaa, joten käytännössä asuinkäytössä on ehkä 70 neliötä, ja pohja sellainen että tilat on todella epäkäytännölliset. Minun luonani olisi asuintilaa 120 neliötä ja lapsille omat huoneet. Myös miehen työmatka lyhenisi. Miehelle tämä ei kuitenkaan käy. Miehelle ei myöskään kävisi kokonaan uusi asunto jos kummatkin luopuisi omistaan. Vain asuminen hänen luonaan.

Itsellä alkaa mennä jo hermot tähän... Mietin josko päättäisin koko parisuhteen koko jutun takia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt. Vauva oli tulossa, ja muutitte yhteen töiden vuoksi, jotka kummallakin on eri paikkakunnilla?

Mutta joo, en lähtisi tuollaisen vastarannankiisken kanssa suhteeseen. Mies kuvittelee että hän sanelee ja sinä joustat. Helpompi olla yksin.

Vähän väärin muotoiltu... Siis muutimme yhteen vasta vähän ennen synnytystä töiden vuoksi, emme aiemmin.

Ap

?

Ja kuitenkin molemmista asunnoista voi kulkea milempien töihin. Ja nyt voit joka päivä käydä vanhalla asunnolla lapsesi vuoksi.

Missä se lapsesi on iltaisin?

Entä vauva?

Kaikki siis asumme siellä miehen kodissa, illat ja viikonloput olemme siellä, vain päivisin olen käynyt vanhalla asunnolla. Muutto sovittiin silloin yhdessätuumin näin, en jaksanut raskaana (pahoinvoivana) ajaa montaakymmentä kilsaa suuntaansa ylimääräistä töihin kun näimme miehen kanssa kuitenkin joka vkl

Sekavaa on. Vaikea ymmärtää miksi joku ahaa itsensä näin sekavaan tiöanteeseen.

Tosin kirjotustyyli muistuttaa vanhaa sekaviin juttuihin erikoistunutta provoilijaa.

Vierailija
22/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt. Vauva oli tulossa, ja muutitte yhteen töiden vuoksi, jotka kummallakin on eri paikkakunnilla?

Mutta joo, en lähtisi tuollaisen vastarannankiisken kanssa suhteeseen. Mies kuvittelee että hän sanelee ja sinä joustat. Helpompi olla yksin.

Vähän väärin muotoiltu... Siis muutimme yhteen vasta vähän ennen synnytystä töiden vuoksi, emme aiemmin.

Ap

?

Ja kuitenkin molemmista asunnoista voi kulkea milempien töihin. Ja nyt voit joka päivä käydä vanhalla asunnolla lapsesi vuoksi.

Missä se lapsesi on iltaisin?

Entä vauva?

Kaikki siis asumme siellä miehen kodissa, illat ja viikonloput olemme siellä, vain päivisin olen käynyt vanhalla asunnolla. Muutto sovittiin silloin yhdessätuumin näin, en jaksanut raskaana (pahoinvoivana) ajaa montaakymmentä kilsaa suuntaansa ylimääräistä töihin kun näimme miehen kanssa kuitenkin joka vkl

Sekavaa on. Vaikea ymmärtää miksi joku ahaa itsensä näin sekavaan tiöanteeseen.

Tosin kirjotustyyli muistuttaa vanhaa sekaviin juttuihin erikoistunutta provoilijaa.

Miten se sun mielestä pitäisi sitten hoitaa? Kuten 99% naisista hoitaa, mukautuu osaksi miehen elämää ja ei huolehdi omasta omaisuudesta? -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ideaalitilanne ole, mutta talon kanssa alettiin edetä hyvissä ajoin, myymisessä tuli kuitenkin ylläreitä jotka on hidastaneet hommaa. Hoitopaikkaa hain hyvissä ajoin ennen muuttoa, mutta koska uusi kunta on rajoittanut hoito-oikeutta niin jonotamme edelleen, meitä siirretään vaan luvatuista aloitusajoista jatkuvasti eteenpäin. Siihen en osannut varautua. Muutoin en tiedä miten asian olisi eri tavalla hoitanut? Olisiko pitänyt pysyä erillään niin että mies ei pääse osalliseksi vauvan elämään? Olisiko pitänyt tehdä abortti ja kantaa syyllisyyttä? Olisiko pitänyt olla harrastamatta seksiä kokonaan? Tai olisiko parempi olla tapailemattakaan ketään?

Vierailija
24/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tuossa ole mitään sekavaa. Entisiä asuntoja on itse kullakin kun lyödään hynttyitä yhteen. En oikein ymmärrä miksi mies tekee tuosta numeron.

Melkeinpä pitäisinkin se oman asuntoni ap:n sijassa. Alkaa kuulostaa siltä että sitä saattaa vielä vaikka oikeasti tarvitakin.

Vierailija
25/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsellisuutta. Aikuisina kun mennään yhteen, pitäisi olla selvää ettei aloiteta tyhjin käsin, vaan kummallakin on kämppää ja muuta sitoumusta ja siihen, että saadaan molempien elämä samaan paikkaan, menee aikansa.

Vierailija
26/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta tuossa ole mitään sekavaa. Entisiä asuntoja on itse kullakin kun lyödään hynttyitä yhteen. En oikein ymmärrä miksi mies tekee tuosta numeron.

Melkeinpä pitäisinkin se oman asuntoni ap:n sijassa. Alkaa kuulostaa siltä että sitä saattaa vielä vaikka oikeasti tarvitakin.

Ajattelin juuri samaa, älä ainakaan vielä myy taloa. Jos taloudellisesti voit sen pitää. On ainakin paikka minne palata jos siltä tuntuu ja menee vaikeammaksi. Jotenkin häivähti takaraivossani sekin, että ärsyttääkö miestä juuri se, että sinulla ON se oma asunto? Ei varsinaisesti se siellä käyminen itsessään ärsytä vaan, että et ole hänestä riippuvainen asumisen takia?

Kun siitäkin sanoo, että et tarpeeksi aktiivisesti taloasi myy.

Onko mahdoton ajatus se, että palaisittekin, vauvasta huolimatta, vanhaan asumismuotoon? Kumpikin asuisi omissa asunnossaan ja olisitte kuitenkin yhdessä?

Jos matkaa on vain tunti yhteensä niin se ei rasita niin paljon kuin tuo salaa ja kiireellä käyminen. Saisit olla ja tehdä omiasi rauhassa ja vain silllon mennä miehen luo tai mies sinun luo kun molemmille sopii ja on hyvä aika. Ja talosi olisi tilavampi. Tuo miehen talon ahtauskin saattaa jatkossa ärsyttää myös sinua. Ja molempia.

Oudolta tuntuu jos mies ärsyyntyy vaikka käyt talollasi vain silloin kun mies on poisssa kotoa, joku siellä on taustalla.

Vierailija
27/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä haluaisin palata vanhaan asumistyyliin, mutta mies on tehnyt selväksi että hänelle se ei riitä. Itse pitäisin sitä tässä varsinkin kohtaa kaikista helpoimpana ratkaisuna, mutta mies on sanonut että jos en halua olla hänen avopuolisonsa niin sitten ei halua olla yhdessä ollenkaan. Hän kaipaa ihmistä jakamaan arkensa, koska muutoin kokee ettei siinä ole muutakuin työtä (vaativat työajat).

Ap

Vierailija
28/28 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä on jotain mätää ku vain hänen asunnossaan asuminen kelpaa, ei mikään muu.