En tilaa enään mitään H&M. Stä
Ottaa niin päähän. Tilasin muksuille joululahjoja ja maksoin tammikuun alussa Vaatteet H&M.ään.
Eilen luukusta tipahtaa klarnan maksumuistutus vaatteista. Klarnaan ei löydy mistään puhelinnumeroa, soitin H&M. ään. Joo maksu näkyi heillä mutta kun se on väärässä paikassa, he palauttaa rahat ja jouduin maksamaan klarnan maksun johon on tullut viivästystä 5e. Lasku ei ollut myöhässä, maksoin sen vielä etuajassa.
Nainen sanoi että klarnan lasku näkyy jossain klarnan sovelluksessa (se oisi pitänyt ladata) sekä näkyy sähköpostissa. Ei oo sähköpostissa, tuli vaan H&M. n kuitti josta sen maksoin. Niin harmittaa etten enää ikinä tilaa mitään kun on noin hankalaksi tehty laskutus. Arrgg. Ootteko te tilanneet mitään lähiaikoina, onko laskutus toiminut?
Kommentit (30)
Oliko alkuperäinen lasku eli se jonka maksoit Klarnalta vai henkkamaukalta itseltään?
Niin, kannattaa vain kirpparille mennä jos olet niin köyhä, että 5€ viivästyskorkomaksu on noin maailman kaatavaa.
Se systeemihän muuttui joulukuussa, eli enää ei makseta laskuta suoraan vaan Klarnalle. Samalla maksuaika piteni kahdesta viikosta kuukauteen. Klarnan lasku tulee sähköpostitse siihen osoitteeseen, jonka on H&M:lle antanut TAI näkyy Klarnan sovelluksessa, kumpaa nyt sitten haluaakaan käyttää. Ei ongelmia, hyvin on toiminut.
Ei se ole kyllä yhtään noin hankalaa, kun vaan noudattaa ohjeita. Miksi oot mennyt maksamaan jonkun kuitin(?) perusteella, jos oot valinnut maksutavaksi klarnan laskun? Ootko katsonut jos klarnan lasku mennyt roskapostiin?
Eli maksoit summan suoraan H&M:lle etkä Klarnalle kuten olisi pitänyt. Ei ihme että se näkyi väärässä paikassa ja sait muistutuksen varsinaiselta laskuttajalta. Jos omistat älykännyn niin lataa se sovellus, sieltä näkee kaikki tehdyt tilaukset ja laskut ja niiden maksutiedot.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kannattaa vain kirpparille mennä jos olet niin köyhä, että 5€ viivästyskorkomaksu on noin maailman kaatavaa.
Luetunymmärtäminen hukassa.
Eikä tarvitse edes ladata mitään sovellusta, vaan Klarnan nettisivuilla pystyy kirjautumaan s-postilla ja hlötunnuksella ja siellä näkyy kaikki heille avoinna olevat ja myös maksetut laskut. Pystyy myös esim palautuksen ajaksi laittamaan laskun odottamaan, ettei eräpäivä pauku.
Hirveen kätevä systeemi, onneks Hooämmäkin siirtyi tuohon, vanha laskutussysteemi oli todella huono.
"Ei oo sähköpostissa, tuli vaan H&M. n kuitti josta sen maksoin"
On se varmasti tullut sinulle s-postiin, mutta roskapostikansioon. Tai sitten olet antanut väärän/käytöstä poistetun/väärin kirjoitetun sähköpostiosoitteen henkan asiakastietoihin. Tarkista tiedot omilta sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kyllä yhtään noin hankalaa, kun vaan noudattaa ohjeita. Miksi oot mennyt maksamaan jonkun kuitin(?) perusteella, jos oot valinnut maksutavaksi klarnan laskun? Ootko katsonut jos klarnan lasku mennyt roskapostiin?
Nehän maksettiin ennen kuitin perusteella tilille, jokaisella asiakkaalla oli oma vakkariviitenumero. Se muuttui joulukuussa. Ap:lta on vaan mennyt muutos ohitse, tai sitten H&M on ylimenovaiheessa mokannut, ja ap:lle on lähtenyt vanhan mallin mukainen lasku.
H&M:n vika, Klarnan vika, miehenkin vika, tai sitten on sen vika, ettei ole miestä, yhteiskunnan vika, laskujen vika, poliitikkojen vika!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetunymmärtäminen hukassa.
Ja sulla kirjoittaminen
Vierailija kirjoitti:
H&M:n vika, Klarnan vika, miehenkin vika, tai sitten on sen vika, ettei ole miestä, yhteiskunnan vika, laskujen vika, poliitikkojen vika!!!!
Miksi hallitus ei tee mitään??
enäännnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Vierailija kirjoitti:
Miksi tilaat tuollaisia roskavaatteita?
Meillä ainakin h&m vaatteet on niitä, jotka kestäneet usean lapsen ringissä (eri perheissä kiertäneet) vrt moneen ketjuun ja merkkiin.
Ostin henkkamaukalta koska tyttö tykkää henkkamaukan vaatteista ja pojalle löytyi kuluneet farkut, mitä toivoikin.
En mä mielestäni klarnan laskutusta oo valinnut tilatessani, ainakaan tietoisesti. En muuttanut laskutus enkä toimitus tapoja mitenkään. Nehän oli siinä valmiina kun olen ennenkin tilannut. Mä luulin tilanneen kuin ennenkin.
Maksoin sen ilmeisesti liian aikaisin mutta sillon oli tilipäivä ja H&M.n kuitti oli sähköpostissa, joten näin summan. Maksoin sen nettipankissa, jossa tilitiedot on muistissa, maksupohjana.
Olin tyytyväinen, vaatteet otettiin ilolla vastaan ja laskunkin sain hoidettua ajoissa. Niinhän mä luulin..
Täällä joku kirjoitti vuoden alussa että kurjaa kun laskutus muuttuu henkkamaukalla. Minäkin vastasin siihen että ihan normaalisti se toimii. Niinhän mä luulin... Täytyy ratsata vielä roskaposti josko se oikea lasku olikin siellä., en osannut sitä edes kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän maksettiin ennen kuitin perusteella tilille, jokaisella asiakkaalla oli oma vakkariviitenumero. Se muuttui joulukuussa. Ap:lta on vaan mennyt muutos ohitse, tai sitten H&M on ylimenovaiheessa mokannut, ja ap:lle on lähtenyt vanhan mallin mukainen lasku.
Mulle tuli kyllä vielä H&M-tilistä ihan vanhaan tapaan lasku tammikuulle. Klarnan käyttö pitää itse hyväksyä ja aktivoida H&M-verkkokaupassa tai sovelluksessa. Itse en tätä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ostin henkkamaukalta koska tyttö tykkää henkkamaukan vaatteista ja pojalle löytyi kuluneet farkut, mitä toivoikin.
En mä mielestäni klarnan laskutusta oo valinnut tilatessani, ainakaan tietoisesti. En muuttanut laskutus enkä toimitus tapoja mitenkään. Nehän oli siinä valmiina kun olen ennenkin tilannut. Mä luulin tilanneen kuin ennenkin.
Maksoin sen ilmeisesti liian aikaisin mutta sillon oli tilipäivä ja H&M.n kuitti oli sähköpostissa, joten näin summan. Maksoin sen nettipankissa, jossa tilitiedot on muistissa, maksupohjana.
Olin tyytyväinen, vaatteet otettiin ilolla vastaan ja laskunkin sain hoidettua ajoissa. Niinhän mä luulin..
Täällä joku kirjoitti vuoden alussa että kurjaa kun laskutus muuttuu henkkamaukalla. Minäkin vastasin siihen että ihan normaalisti se toimii. Niinhän mä luulin... Täytyy ratsata vielä roskaposti josko se oikea lasku olikin siellä., en osannut sitä edes kaivata.
Klarna mainitaan kyllä jo siinä tilaussivullakin moneen otteeseen, vaikka tilaisikin ns. vanhoilla asetuksilla.
Eli toisin sanoen nyt on käynyt niin onneton yhteensattuma, että et ole huomannut muutosta laskutuksessa tilausta tehdessäsi ja oikea lasku ja muistutukset siitä on menneet roskapostikansioon (ei varmaan ole enää siellä, jos on itsestään tietyin väliajoin tyhjentyvä roskaposti..).
H&M laskutus ei ole yhtään sen hankalampaa kuin ennen (näköjään toisten mielestä jopa helpompaa), joten ainakin siinä mielessä on nyt turha ärsyyntyä ja lopettaa pitämiensä tuotteiden tilaaminen, kun kyse oli osittain omasta mokasta.
"Maksoin sen ilmeisesti liian aikaisin mutta sillon oli tilipäivä ja H&M.n kuitti oli sähköpostissa, joten näin summan. Maksoin sen nettipankissa, jossa tilitiedot on muistissa, maksupohjana."
Hyvä luoja, ei näin!
Yrityksillä vaihtuu vähän väliä tilinumerot sun muut tiedot.
Laskut pitää aina maksaa sillä uusimmalla laskulomakkeella
Miksi tilaat tuollaisia roskavaatteita?