En tilaa enään mitään H&M. Stä
Ottaa niin päähän. Tilasin muksuille joululahjoja ja maksoin tammikuun alussa Vaatteet H&M.ään.
Eilen luukusta tipahtaa klarnan maksumuistutus vaatteista. Klarnaan ei löydy mistään puhelinnumeroa, soitin H&M. ään. Joo maksu näkyi heillä mutta kun se on väärässä paikassa, he palauttaa rahat ja jouduin maksamaan klarnan maksun johon on tullut viivästystä 5e. Lasku ei ollut myöhässä, maksoin sen vielä etuajassa.
Nainen sanoi että klarnan lasku näkyy jossain klarnan sovelluksessa (se oisi pitänyt ladata) sekä näkyy sähköpostissa. Ei oo sähköpostissa, tuli vaan H&M. n kuitti josta sen maksoin. Niin harmittaa etten enää ikinä tilaa mitään kun on noin hankalaksi tehty laskutus. Arrgg. Ootteko te tilanneet mitään lähiaikoina, onko laskutus toiminut?
Kommentit (30)
Niin harmittaa ja en ikinä tilaa mitään, ja kuitenkin omasta mokasta kautta huolimattomuudesta kyse :D
Kannattaa lukea ne tilauksen hyväksymis- ja lähettämisvaiheessa näytölle tulevat tekstit ja ohjeet tarkkaan.
Mulle tuli loppuvuodesta infoviesti spostiin että laskutus muuttuu. En oo puoleen vuoteen sieltä mitään tilannut niin en oo perehtynyt tarkemmin että miten muuttui. Joskus menee laskuja spostin roskaposti kansioon, niin sen kanssa saa olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
"Maksoin sen ilmeisesti liian aikaisin mutta sillon oli tilipäivä ja H&M.n kuitti oli sähköpostissa, joten näin summan. Maksoin sen nettipankissa, jossa tilitiedot on muistissa, maksupohjana."
Hyvä luoja, ei näin!
Yrityksillä vaihtuu vähän väliä tilinumerot sun muut tiedot.
Laskut pitää aina maksaa sillä uusimmalla laskulomakkeella
Samaa olin kirjoittamassa! Tai näin toimiessa ei ainakaan voi lähteä valittamaan, jos tulee muistutus-/myöhästymismaksuja, kun rahat menneet väärään paikkaan.
Vanhoilla tiliasiakkailla toimii ainakin edelleen H&M-laskutus niin kuin ennenkin. Minulla tässä nenän edessä paperilasku ko. puljusta, ei siis Klarnalta, eräp. oli tällä viikolla.
Kannattaa ehdottomasti ladata se Klarnan appi, tosi kätevä kun monet laskut tulee sitä kautta! Näet suoraan kun avaat sovelluksen mitä laskuja on maksamatta, muistuttaa eräpäivistä muutamaa päivää aikasemmin ja laskun voi maksaa suoraan parilla napautuksella, ei tarvitse mitään viitteitä kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla tiliasiakkailla toimii ainakin edelleen H&M-laskutus niin kuin ennenkin. Minulla tässä nenän edessä paperilasku ko. puljusta, ei siis Klarnalta, eräp. oli tällä viikolla.
Varmaan eri tavalla toimii nuo tilihommat ja yksittäinen laskulla tilaaminen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan eri tavalla toimii nuo tilihommat ja yksittäinen laskulla tilaaminen..
Juu, niin toimii. Veikkaan, että tämä saattanut sekoittaa asiaa, jos ap saanut täältä "vääriä" ohjeita, kuten kirjoitti.
Hm viskoosivaatteet eiainakaan pysy hyvänä vaikka pesisi oikein. Lyhenee helmasta vaikka venyttööuyms ja muutamien pesujen jälkeen tiukentuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli maksoit summan suoraan H&M:lle etkä Klarnalle kuten olisi pitänyt. Ei ihme että se näkyi väärässä paikassa ja sait muistutuksen varsinaiselta laskuttajalta. Jos omistat älykännyn niin lataa se sovellus, sieltä näkee kaikki tehdyt tilaukset ja laskut ja niiden maksutiedot.
Ei klarnaan edes tarvitse älykännyä ja/tai sovellusta. Ihan pääsee normisti netinkin kautta omille sivuille ja kaikki laskut tulee kyllä sähköpostiinkin.
Minulla kävi kerran klarna kanssa näin, mutta osasin aavistaa kun olen klarnalla jonkun verran maksellut. Että sähköpostiin ei tullut klarnan kirjautumislinkkiä, soitin klarnan aspalveluun että en saa linkkiä, kysyi vaan sähköpostiosoitteen ja alkoi tutkia, sanoi niin näyttää että on pumerangina tullut takaisin, pahoitteli ja siirsi eräpäivää ja seuraavana päivänä sain linkin tulemaan. Jonotin siihen aspalveluun n. 30 minuuttia, ei perhana.