En siedä Sanu Haberin kaltaisia nistejä
Kommentit (32)
Huumeet eivät ole ok vaikka täällä miten toitotetaan, että on jotenkin takapajuista vastustaa niitä. En vain ymmärrä miksi pää pitää saada sekaisin aineilla ja ns. viihdekäyttöäkin on ihan helvetin rasittavaa katsella vierestä.
Mitä sä höpötät tässäkään tapauksessa pääsyytetyt eivät olleet köyhä.
Huumeet kyllä tuottavat köyhyyttä, velkaantumista ja työttömyyttä.
Haber nyt pikkutekijä oikeastaan vain käyrtäjänä ei kuuluisi edes liittää tähän, mutta niiden koukuttuneiden lapsien vanhemmat voisivat käydä jututtamassa Soffia että näetkö elatuksesi tuottaman vahingon?
Suomessa lasten huumeiden käyttö on räjähdysmäisesti kasvanut ja ihmekkös tuo jos rekkalavoittain tuodaan tänne tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Lailistamisen puolustelijoille yksi mietintä myssy päähän jos suomessa jo nyt toiseksi yleisin kuolinsyy alle 45 vuotiailla miehillä on huumeet ei alkoholi mitä tapahtuisi jos huumeet laillistettaisiin?
Ei tarvitse laillistaa. Riittää että käytöstä rankaiseminen lopetetaan. Niin tehtiin portugalissa ja huumeiden käyttö väheni. Ennen kaikkea huumekuolleisuus pieneni. Viimeiset luvut on portugali 30 huumekuolemaa ja suomessa 260.
Jopa sallivassa hollannissa käytetään vähemmän kuin suomessa kun suhteutetaan asukaslukuun. Ehkä se pitää vääntää rautakangista langan sijaan että tajutaan ettei kieltolait yksinkertaisesti toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut asia mikä mua näissä bustatuissa julkimoissa (ja muissakin) ärsyttää on se että pitää alkaa selitellä ja pyydellä anteeksi. Jos niitä päihteitä kerran omasta halusta käyttää niin miksei sitä voi puolustaa, ajaisivat järkevämpää huumausainepolitiikkaa eivätkä alkaisi nöyristellä näiden typerien lakien edessä. Sen verran pitäis ihmisellä olla selkärankaa.
Jep tästä olen samaa mieltä. Käyttö on ihan varmasti tapahtunut omasta vapaasta halusta. Mä olen päättänyt että jos pössyttelystä jään kiinni niin myönnän käytön mutten rikosta. Muita aineita en käytä ja itseäni kohtaan en voi tehdä rikosta. Joko on se itsemääräämisoikeus tai olen valtion omaisuutta. Käyttö ei täytä minkäänlaisen rikoksen kriteereitä.
Tottakai ole tehnyt rikoksen. Valtiolla on oikeus valvoa, että omistamansa orjat pysyvät kunnossa. Käyttämällä huumeita vahingoitat valtion omaisuutta ja vaarannat verotulot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä höpötät tässäkään tapauksessa pääsyytetyt eivät olleet köyhä.
Huumeet kyllä tuottavat köyhyyttä, velkaantumista ja työttömyyttä.
Haber nyt pikkutekijä oikeastaan vain käyrtäjänä ei kuuluisi edes liittää tähän, mutta niiden koukuttuneiden lapsien vanhemmat voisivat käydä jututtamassa Soffia että näetkö elatuksesi tuottaman vahingon?
Suomessa lasten huumeiden käyttö on räjähdysmäisesti kasvanut ja ihmekkös tuo jos rekkalavoittain tuodaan tänne tavaraa.
Puhumattakaan siitä että sitä myydään kelle vain pari klikkausta ja jokainen nettiä osaava lapsi saa huumeet käyttöönsä, nuorimmat taisi olla 10 vuotiaita, jos muistan oikein lukeneeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut asia mikä mua näissä bustatuissa julkimoissa (ja muissakin) ärsyttää on se että pitää alkaa selitellä ja pyydellä anteeksi. Jos niitä päihteitä kerran omasta halusta käyttää niin miksei sitä voi puolustaa, ajaisivat järkevämpää huumausainepolitiikkaa eivätkä alkaisi nöyristellä näiden typerien lakien edessä. Sen verran pitäis ihmisellä olla selkärankaa.
Jep tästä olen samaa mieltä. Käyttö on ihan varmasti tapahtunut omasta vapaasta halusta. Mä olen päättänyt että jos pössyttelystä jään kiinni niin myönnän käytön mutten rikosta. Muita aineita en käytä ja itseäni kohtaan en voi tehdä rikosta. Joko on se itsemääräämisoikeus tai olen valtion omaisuutta. Käyttö ei täytä minkäänlaisen rikoksen kriteereitä.
Tottakai ole tehnyt rikoksen. Valtiolla on oikeus valvoa, että omistamansa orjat pysyvät kunnossa. Käyttämällä huumeita vahingoitat valtion omaisuutta ja vaarannat verotulot.
Se on sun mielipide että on valtion orja. Turha mussuttaa veroista kun eniten tienaavat kiertää veroja jopa paratiiseja käyttämällä. Niitä voikin nimittää veroparasiiteiksi.
Heh, jokainen saa käyttää mitä haluaa ja kaikki huumeet pitää laillistaa kokonaan... :-D
Naurattaa kirjoitti:
Heh, jokainen saa käyttää mitä haluaa ja kaikki huumeet pitää laillistaa kokonaan... :-D
Ei se ole heh vaan fakta. Laillisina aineista on vähemmän haittaa kuin laittomina. Voitko oikeasti kertoa esimerkin missä huumeiden kieltolaki on toiminut haittoja vähentävästi?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän koska olet ap kateellinen ja pidät jokaista viihdekäyttäjää nistinä. Googleta joskus nistin määritelmä.
Google kertoo:
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/nisti
Substantiivi
nisti
(slangia) narkomaani, huumeriippuvainen, jatkuvasti huumeita käyttävä henkilö
Samullehan tämä oli omien sanojen mukaan "eka kerta". Uskokoon ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän koska olet ap kateellinen ja pidät jokaista viihdekäyttäjää nistinä. Googleta joskus nistin määritelmä.
Google kertoo:
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/nisti
Substantiivi
nisti
(slangia) narkomaani, huumeriippuvainen, jatkuvasti huumeita käyttävä henkilö
Samullehan tämä oli omien sanojen mukaan "eka kerta". Uskokoon ken tahtoo.
Hah, hah kielioppi miliisin perustelut. :D Olen mää kauhee riippuvainen ku viimeksi vedin savut joskus marraskuussa. Mun mielest päihde mutta laki väittää sitä huumeeks. Onneks alkoholi on laillisena täysin harmitont kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kirjoitti:
Ei se ole heh vaan fakta. Laillisina aineista on vähemmän haittaa kuin laittomina. Voitko oikeasti kertoa esimerkin missä huumeiden kieltolaki on toiminut haittoja vähentävästi?
Juujuu, kannatan laillistamista tietysti. Kieltolaki on typerä ajatus.
Suurin haitta olisi köyhät nuoret miehet.
Köyhillä päihteiden käyttö on aina kovaa, koska ostovoima on surkea ja jostain se ilo tai "matka" pitää elämään repäistä. Ei köyhä duunari säästele mihinkään etelänlomaan.
Tai ostele suuria hankintoja. Tällöin on aina, lähes poikkeuksetta aina niin, että köyhä käyttää vähät rahansa aivoja stimuloivaan mielihyvään.
Köyhillä on stressiä ja ahdistusta pärjäämisestä, niin halvemmaksi heille tulee laittaa se kymppi huumeannokseen tai alkoholiin, kuin alkaa säästellä sitä kymppiä useita vuosia.
Pelkästään parantamalla ostovoimaa ja virikkeitä köyhille saadaan paljon enemmän raittiutta ympärille.
Moni kertoo pelkästään työttömyyden aiheuttavan sen että alkoholin kulutus jää minimiin ja tulee enemmän ulkoiltua kun on vähemmän stressiä ja ei ole unettomuutta.
Työelämä aiheuttaa paljon ongelmia köyhille sen vaativuuden suhteen.
Tämän takia Yhdysvalloissakin vastustettiin huumeiden tuontia pieniin kioskeihin. Nythän kannabisongelmakin on räjähtänyt käsiin lähinnä köyhien alueella.
Ei rikkailla ole ongelmia päihteidenkäytön kanssa yleensä. He elävät stressitöntä elämää.
Siksi huumeita ei pidä sallia tai laillistaa.
Koska köyhät kärsii eniten.