Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤HEINÄMASSUT TORSTAINA¤¤¤¤

22.06.2006 |

ONNEA C.V. poikavauvan johdosta!!!

Minä täällä yökyöpelinä taas...on niin kuuma, että en saa unta.

Vaikka onkin tuollainen tuuletin makkarissa niin hiki virtaa silti.

Isäntä on taas kalalla..en tajua miten joku voi nauttia siitä, että seisoo keskellä jokea jonkin vavan tapasen kanssa ja yrittää narrata kalan tarttumaan siihen itse tekemäänsä perhoon, samalla yrittää olla huomaamatta, että sata hyttystä ja muuta ötökkää istuu ohimolla koko ajan???!!

No huono harrastushan se ei ole, mutta aikaa vievä.

Olen kyllä joskus ollut itsekkin siellä jokirannassa syömässä eväitä...hih..siinä mun kalastukset....totta puhuakseni olen kokeillut joskus kalastaakkin, mut ei ole mun juttu.

Sokereista on ollut paljon puhetta ja minä olen toistaiseksi autuaan tietämätön näistä, joten jätän väliin kommentit/kysymykset.

Synnytspelko on näköjään paljon yleisempää kuin mitä olen luullut.

Itselläni ei ehkä ihan pelkoa ole, mutta jännittää se kipu ja se, että jos JOUDUN synnyttämään luomuna. Yritän kyllä keritä synnärille ennen kuin on myöhäistä saada puudutusta.

Saattaa vaan olla tekeminen tuon matkan kanssa...voi, että ahdistaa jo ajatellakkin.

Tietty jos kysyisi käynistystä...pitääpä miettiä asiaa.

Huomenna on nla, joten tulen sit kertoileen lisää jos on jotain erikoista!!

mutsi 37+++++?

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu, aurinko paistaa ja takana hyvin nukuttu yö. Mies ja tyttö(yllättäen) nukkuvat vielä, joten joskus vielä perheellisenäkin on tällaisia aamuja, että saa juoda kahvit ihan yksikseen ja lukea rauhassa lehden. Tosin on sekin suloinen herätys, kun tyttö seisoo pinnasänyssä ja tönii minua hereille ja hirmuinen höpötys kuuluu sängystä :D

Onnittelut myös minulta C.V:lle pienokaisen johdosta ja onneksi kaikki on loppujen lopuksi dramaattisen alun jälkeen hyvin!

Enää vajaa 2vkoa synnytystapa-arvioon, jonka jälkeen voin sitten jonkin verran alkaa orientoitua siihen, mitä tuleman pitää. Ennen tätä on yksi kokoarvio 29.6, että vähän nähdään miten pikkuruinen kasvaa ja lisäksi oman synnytyspelkoni vuoksi. Edellinen painoi sen 3,4kg ei siis mikään iso vauva, eikä silti mahtunut kun oli vielä lisäksi huonossa tarjonnassa tulollaan. Tällä kertaa painoa ei ole tullut niin paljoa kuin viimeksi (+18kg) ja nyt +6kg ja olokin on jotenkin parempi ja masu pienempi, mutta sehän ei kerro vielä yhtikäs mitään. Maha on laskeutunut, mutta vauva ei ole vielä kiinnittynyt lantioon, sillä pää saatiin vielä heilumaan :D Lääkäri kuitenkin mutisi itsekseen, että..." pää on yllättävän alhaalla viikkoihin nähden.." Mitä lie tarkoittaneekin?

Sokereista ja suurikokoisista vauvoista on ollut puhetta. Eräällä tutullani ensimmäinen lapsi oli suuri, painoi yli 4kg ja synnytys oli traumaattinen imukuppisynnytys. Toista odottaessa vauvaa ultrattiin viimeisen kk:n ajan n.viikon välein, ettei pääsisi niin suureksi kasvamaan, kun tiedossa oli sekin, että on vähän ahtaat paikat. Ajateltiin, että käynnistellään sitten ajoissa, jos tarvitsee ettei toinen pienokainen kasva aivan yhtä isoksi. Hän sai sitten viimein ajan käynnistykseen joskus rv 41 jälk. mutta kuinka ollakaan, lapsi päätti lähteä itse syntymään juuri muutamaa päivää ennen käynnistystä! :D

Mutta helteisiä hetkiä viime hetkien odottelijoille! Omatkin viikot alkavat näyttää jo paremmilta.

t. Saraida + pikkuruinen rv 35+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, meillä sataa vettä, se raitistaa hieman kai tuota ilmaa. Lapset nukkuvat vieläkin (eilen pienin 3.v piti käydä herättämässä klo.11.00! Vaikka illalla kyllä ajoissa alkaa nukkumaan...)

Mut varmaan tää ilma tekee nuo lapsetkin väsyneiksi.

Nykyään menee ihan minne vaan, niin tuntemattomatkin kommentoivat mun raskautta, tätä hellettä ja että miten jaksan. Mut ei haittaa :)

Eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, kun vauva liikkunut tosi vähän parin päivän ajan.

Hyvin kuuluivat äänet, mut vieläkin olen kokoajan kuin varuillani, onko masussa liikettä.

Ras-mam rv 35+0

Vierailija
4/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pojan johdosta conjugata_vera:lle <3

Niin niitä vauveleita vaan rupee syntymään ja ensi viikollahan on jo MEIDÄN kuukausi. JIPPII !!!

Meillä on tuulettimet asunnossa ja silti eilen illalla kun edes aurinko ei enää paistanut sisälle, oli asunnossa lämmintä 29 astetta. Joten arvatkaa mitä lukemat näyttää nyt kun aurinko porottaa suoraan asuntoon. On se kivaa joo kun on lämmintä mutta liika on liikaa. Tuntuu että on ihan veto pois koko ajan. Mä haluan sadetta ja kunnolla. Laittaisin ikkunat ja parvekkeen oven auki mutta kun kissoja on 3 kpl niin voipi olla että olisi pari vähemmän kun menisivät taiteilemaan tuonne parvekkeen kaiteelle.

Masussa rauhallista, liikkeet ovat olleet enää venyttelyä/kiehnäämistä. Pari potkua/iskua on silloin tällöin tullut. Ei taida enää tilaa olla mahdottomasti. Eilen koko päivän sellai outo fiilis (jomotusta) mahassa, johtuiko kuumuudesta vai mistä lie. Jos nyt juhannuksen pysyisi yksiössään, haluan vielä herkutella makkaralla ja pihvillä juhannuksena. Jussin jälkeen voin sitten lähteä synnyttämään ja siirtyä sairaalan pöperöille ;)

Nyt syömään aamupalaa ja sitten voikin lähteä hiekkalaatikolle vähäksi aikaa.

Hyvää juhannusta kaikille, terkuin neppe rv 36+2 (37+5)

Vierailija
5/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin, että sulla oli raskausaikana vauvalla jotain tutkimuksissa?! Oliko kaikki hyvin tai muistanko väärin? Nyt nauttimaan vauva-arjesta ja juhannuksesta koko perhe:)

Kamala yö takana. Olisin heti valmis synnyttämään, kun en jaksa näitä tuskaisen kuumia öitä! Herää mihin aikaan tahansa, niin hiki valuu norona kasvoja pitkin. Meillä on tuolla yläkerrassa aina iltasella 27 astetta lämmintä, läpiveto ja tuuletin päällä:( Joudun juomaan aina hereille havahtuessani. Onneksi ei tarvitse wc:ssä rampata vieläkään... Ja yhden ainoan supistuksen tunsin yöllä. Tänään ilma näyttäisi sateisemmalta, joten jospa tuo raikastaisi hieman.

Ajattelin vihdoin laittaa vauvalle hoitopöydän valmiiksi. Olen raivannut sille jo tilan ja tavaroita kasaan, mutta mies ei ole saanut kannettua sitä tuolta ylhäältä alas. Nyt aattelin itse kokeilla, miten me mahdumme portaisiin yhtäaikaa:) Ei se kovin painava ole, mutta hankalan mallinen. Samoin mun pitäis liimata vauvan turvaistuimen kangas. Se on irronnut liimauksestaan yhdestä reunasta ja ajattelin kokeilla hieman restaurointia.

Näin eilen ystäväni, jolla la juhannuksena ja hän näytti vielä enemmän valmiimmalta synnyttämään kuin minä. Kadehti vain mun ensi viikkoista käynnistysaikaa. Ja se kun ei ole edes varma vielä:(

Pitäis lähteä kauppaan juhannusruokaostoksille. En jaksais millään mennä yksikseen, mutta en tiedä kantsiiko jättää iltaan. Voipi olla marketeissa aikamoiset ruuhkat. Eräiden ystäviemme piti tulla juhannukseksi meille kylään, mutta peruivat eilen tulonsa. Nyt pitää kehitellä jotain uutta.

t.mm ja rv 38+4

Vierailija
6/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla olin niin iloinen kun huomasin et ulkona sataa. mutta nyt siellä jo porottaa aurinko eikä asunto viilentynyt lainkaan.

eilen olin äitipolikäynnillä. edelleen kuulu vauvan sydämestä extralyöntejä. lääkäri oli kyllä sitä mieltä et ei pidä huolestua. lastenlääkäri tekee tarkemman tutkimuksen syntymän jälkeen. minua kyllä vähän huolestuttaa. painoarvio oli 3.2kg. kohdunkaula pehmentynyt 2cm jäljellä auki ehkä sormelle. ei ollut varma asiasta kun mulla kohdunkaula niin takana et ei lääkäri meinannu saada siitä otetta. supistukset ja vihlova kipu onneksi siis saanut paikat vähän pehmenemään.

toivon et juhannuksen saan olla vielä yhtenä kappaleena kun mies aiko tänään ja huomenna nauttia vettä väkevämpää. eipä olisi tytölle hoitajaa kun toinen mummo on töissä ja toinen vapaalla mutta hänkin taitaa vaihtaa viihteelle... pikkusen huolestuttaa et jos lähtö tulee niin mitäs sitten. no tuskin lähtö vielä tulee.

maanantaina arvelin ruveta pesemään ikkunoita ja siivoamaan kunnolla jos vain turvotukselta ja helteeltä jaksaa. eilinen äitipoli keikka ei tehnyt hyvää jaloille. en löytänyt aamulla puhtaita tukisukkia ja kuumassa autossa istuminen oli tuskaa.

nyt pitäis lähteä ostamaan juhannusruokia

onnittelut cv:lle pojan johdosta!

sassa 38+3

Vierailija
7/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa juhannus mennä sairastellessa... kakkonen ollut jo pari päivää kuumeessa ja esikolla nousi lämmöt viime yönä 40 asteeseen! No hänellä yleensä kuume korkeana ja menee sit päivässä tai kahdessa ohi, ja toivottavasti tekee niin nytkin. Mies tulee kotio tänään työreissultaan onneksi ja eipä sitten ennen vauvan syntymää enää minnekään lähde.

Inhottavan hiostava ja painostava ilma täälläkin:( Nyt olis tosi huono aika synnyttää kun nuo ipanat kipeänä, vaikka muuten haluaisin päästä tästä tukalasta olotilasta pois. Pieni haikeus kyllä on raskaana olemiseen, tää on nimittäin meidän viimeinen lapsi ja tiedän et taas jossain vaiheessa mulle iskee vauvakuume. Mutta nyt on kyllä aivan tarpeeksi tekemistä näidenkin kanssa.

Nimig. Meillä on jo nimi valmiina ja etunimi otetaan jo käyttöön vauvan syntyessä, loput nimet paljastetaan kasteen yhteydessä. Toka ja kolmas nimi vielä hieman mietinnässä tai löytyy parikin vaihtoehtoa.

Iloista juhannusta kaikille!!!

Netta ja Nöppis 37+5

Vierailija
8/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan pikimmiten lähdössä 250km:n päähän mökille viettämään Jussia ja kerrankin voi sanoa että nyt seuraavaan viiteen päivään ei vauva mielellään saisi syntyä (tai sitten syntyy E-KKS:ssä eikä naikkarilla...). Toisaalta alkuviikosta oli sukulaisgynekologin kanssa puhetta aiheesta ja hänen mukaansa silloisesta tilanteesta kestäisi vähintään viikon ennen kuin kohdunsuu kypsyy synnytyskuntoon. Eli en ole huolissani. Ihanaa vaan kun pääsee halutessaan uimaan ja ainakin liottamaan jalkojaan järvivedessä, näiden helteiden aikana ainoa mikä on mahdollistanut mun yöunet on jääkylmät jalkakylvyt iltaisin. Suosittelen muuten muillekin jotka kärsivät kuumuudesta ja etenkin niille joita turvottaa tai joilla on levottomat jalat (mulla on noi kaikki).

Vauva on ollut tänään hiljainen, mutta eilen jumppaili joten kuulostelen tilannetta. Masu tuntuisi valahtaneen, olisko vihdoin laskeutumassa. Alavatsalla on menkkamaisia jomotuksia ajoittain jotka otan ilolla vastaan valmistavina supistuksina vaikka ei niillä mitään tekemistä ole tositoiminnan kanssa.

Tulen sitten viiden päivän päästä katsomaan kuinka moni meistä on juhannuksena jakaantunut!

terv. Pöppis 38+4

Vierailija
9/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä osaa pysyä pois tästä pinosta, sen verran pitkään ollaan yhdessä odoteltu :) Kiitos kaikille onnitteluista ja onnittelut muillekin nyyttinsä saaneille! Muille toivotan pikaista helpotusta sadepäivien ja synnytyksen merkeissä.

Meillä ei se imetys suju ei sitten millään. Typyllä tuntuisi olevan kovin korkea kitalaki ja ei saa nännistä tarpeeksi kosketusta, ei myöskään rintakumin kanssa. En rupea lasta kiusaamaan ja syötän pullosta. Olen lypsänyt minkä olen irti saanut mutta sekin on ruvennut vähenemään. Korvikkeelle ollaan siirtymässä kokonaan. Neuvolassa käytiin tikinpoistossa ja samalla punnittiin neito, paino oli noussut vain 10g... Eli hän ei saa rinnasta tarpeeksi maitoa, vaikka olenkin lypsänyt syöttöjen välissäkin. Ensimmäisen viikon maitotipat ovat ne kaikkein tärkeimmät ja onneksi olen voinut edes ne tarjota :)

Muistakaa äidit, että imetys ei tee kenestäkään hyvää tai huonoa äitiä. Hyvä äiti ruokkii lapsensa :) Imetys on yksi pikku juttu äitiydessä. Me imetetään sen ajan mikä voidaan, viikko, kuukausi tai vuosi, mutta äitejä me ollaan vielä 120-vuotiainakin :)

Hedda ja rinsessa 8pvää

Vierailija
10/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se niin kummallista kun notia vauvoja jo putkahtelee heinämasujenkin pinon odottajille :) Vielä ette ole tainneet omaa pinoa vauva puolelle perustaa? Niin ja kesäkuisten pinoonhan te vissiin virallisesti kuuluisittekin, mutta kunhan heinäkuu alkaa niin pistetään oma heinisten pino sinnekin puolelle pystyyn ja jatketaan palstailua siellä kera kääröjemme! Ja kai teidät kesäkuun puolella synnyttäneetkin huolitaan sinne mukaan jos niin haluatte ;)

Eipä ole tullut niin paljoa enää palstailtua, varsinkin tuo kirjoituspuoi tahtoo jäädä vaikka usein olen käynytkin vähintään pinojen ekat viestit lukemassa :) Tämä loppuraskaus on tiuntunut nyt jotenkin vilahtavan ohi hetkessä kun ei ole täälläkään tullut käytyä asiaa jatkuvasti pohtimassa.

Tänään oli minulla neuvola. Vauva oli kaivautunut jo niin hyvin lähtökuoppiinsa ettei terkka tuntenut enää kuin olkapäät vaikka kuinka yritti vatsan päältä tunnustella. Liitoskipujakin on siihen malliin ollut, että aivan varmasti VerttiElmerimme siellä jo onkin aika hyvästi asemissa :) Ihanhan tuo terkka oli sitä mieltä ettei välttämättä tarvitse enää kauaa synnytystä odotella. Vähän epätodellsita, ei ollenkaan ole vielä niin tuskainen olo, että pian pitäisi synnärille lähtä, mutta kai se vaan on uskottava, kun täälläkin jo niin moni on nyyttinsä saanut :) Maha oli kans kasvanut ja tipahtanut kovin alas, että ei kuulemma ihmekään jos on nyt vähän alavatsa raskausarville revennyt. Onko muilla käynyt niin, että ekassa raskaudessa ei tule mahaan kuin pari hassua, hentoa ja pientä viirua ja toisessa sitten senkin edestä ihan kunnolla?? Mulla siis näin, vaikka maha on ollut nyt pienempi. Nyyh :( Viime kesänä saatoin vielä ihan ilman suurempia alemmuuden tunteita olla biitsillä bikinit päällä aurinkoa ottamasa, saas nähdä miten ens kesänä... Hei hei muille esiteltävä maha ja tervetuloa mammavartalo! Tissit olivatkin jo menetetyt ihan vaan esikon johdostakin, nytpä sitten mahasta niille seuraa :)

niinaemo rv 37+3

Vierailija
11/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ku vähän viileenty ilma!harmaalta näyttää,mut ei haittaa!

mulla oli eilen neuvola ja olikin paino noussu 3 viikossa yli 700 g viikko ja sokerit virtsassa koholla..joten vein lapraan näytteen tänään!

jos vielä koholla niin rasitus testeihin...se ei oo vissiin kovin mukavaa sitä litkuu juoda... mut hyvä kattoo,ettei vauva turhaa kasva isoks...

onnittelut tosiaan vauvan saaneille,jospa itelläki olis se nyytti kohta kainalossa...=)

oisin kyllä jo valmis kohtapuolin synnyttään..

mukavaa juhannusta kaikille...itse ei olla vielä kauheesti suunnitellu,mut jotain mukavaa pitää keksiä..grillailuja kavereiden kans varmaan!=)

Vierailija
12/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sf mitta oli 33 eli edelliseltä oli tähän aikaan 32...

painoa yhteensä tullu 12 kg

ja vauva oli kuulemma kiinnittynyt ja pää ei enää heilunut...

mä pelkään kokoajan et mulle tulee raskausarpia mahaan ,kahdelta edelliseltä ei oo tullu ku takapuoli täyteen ja reisiin...jos maha isommaks kasvaa niin toivottavasti ei arpia silti tuu=)

vaikka ei se nyt niin vakavaa,mut kivempi ku ei tulis!=)

Vierailija
13/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee kolmen tunnin päästä töistä kotiin ja on sitten tosiaan kotona meidän kanssa lomailemassa koko ensi viikon. Nyt kun saisi alkaa niin suppareita ei näy eikä kuulu. Tosi ärsyttävää jos syntyy vasta heinäkuun ekalla tai tokalla viikolla, kun mies on taas töissä. Ärsyttävää sitten miettiä esikoisen hoitoa. Oon kyllä ylionnellinen, että mun sisko on muuttanut tänne Jyväskylään. Muuten oltais ihan pulassa. Meidän molempien vanhemmat asuu kaukana, kolme tuntia menee autolla, joten ihan salamana he eivät ehdi apuun. Onneksi ovat kuitenkin lomalla.

Mutta joo, mulla on tullut kivasti kipeitä suppareita saunan ja seksin jälkeen. Tänään vois kokeilla taas molemmat :) Olis niin hienoa päästä jo tositoimiin ja tulla sitten nyytin kanssa kotiin silleen, että mies olis vielä lomallakin. Mutta ainahan sitä saa toivoa.

Kirjoitelkaahan sitten synnytyspuolelle niitä synnytystarinoita, kaikki vaikka heinäkuisten alle (siellä on jo pino) niin tunnistetaan tutut. Oon käyny lukemassa niitä jo monena iltana. Ihania, onnellisia tarinoita onneksi.

Jännitys tiivistyy! Tsemppiä sille, jonka lapset on sairaina!

Liinaharja 39+0. Viikko laskettuun! Ja kolme yliaikaiskontrolliin... (vai milloinkohan sellaiseen sitten pääsisi..?) Voimia myös loppukuun odottajille!

Vierailija
14/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni omassa hiessä kieriskellessä:( Liitokset venyy ja paukkuu, nivuset on ihan tulessa. Kyljen kääntäminen on jo ihan tuskaa. Johtuneekohan tuosta vauvasta, joka köllii tuolla ihan alamahalla koko jötikkä. Kävelykin alkaa olla jo kauheeta vaappumista. Hyvä kun tuohon lähikauppaan pääsee ja jaksaa (100m) mennä, kun mahassa tuntuu jo karseelle. Ihanaa olla näin vaivainen! Tämä olkoon viimeinen kerta!! (näin sanoin jo esikoisesta ja hups, kuinkas kävikään...ihmeellistä, miten se aika kultaa muistot ja niin vaan se vauvakuume hiipii jonnekkin alitajuntaan....;))

Raskausarvista: mulla ei tullut pojasta yhtäkään arpea minnekään, vaikka maha oli ISO. Nyt on tullut muutamia himmeitä jo rintojen alapuolelle (onneksi, ei näy) ja muutama alavatsalle. Mutta siinähän ovat. Nehän on niitä RAKKAUSarpia, elämästä kertovia. Ei kai niitä hävetä pitäisi, vaikka mieluummiin olisin ilman:)

Ihanaa! Mies tulee kohta kotiin ja jää LOMALLE! Viikoksi tosin alkuun vaan...meilläkin mies menee siis takaisin konttorille heinäkuun alussa ja aloittaa pidemmän pätkän vasta 10.7...ja mulla paukkuu laskettu päivä jo 9. umpeen. Enkä menis takuuseen, että vauva niinkään kauaa tuolla jaksaa oleilla enää. Hope not!

Olen 100-varma, että tyttö päättää pungertua maailmaan just sillä viikolla, kun mies on töissä...

Samapa tuo kait on, kuhan joskus tulee:=) . Tosiaan, se esikoisen hoito on vaan vaikeempi järjestää...meillä kaikki tukijoukot ovat rynnineet lomille mökeillensä,...

Oma (.): Ennallaan. Vauva hiljaisempi kuin ennen, mutta alkaa neliöt varmaan loppua tuolla yksiössä. ja tää kuumuus...ja ehkäpä lähestyvä synnytys...) Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato...

sitruska 37+4

Vierailija
15/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olen niin onnellinen...

Käynti Naistenklinikalla ylitti odotukseni.

Lääkäri teki ultran ja sen jälkeen ruvesi sektiopäätöstä laittamaan ja sterilisaatio lomaketta täyttämään..

Itsekkin ihan häkellyin kun kuvittelin että kuitenkin hiukan aikaa joutuu käymään läpi ekaa synnytystä joka oli alatie ja sen perusteella halusin edellisen sektiolla.

Kysyin myös tuosta imetys jutusta ja siihen sain aika tiukan vastauksen että ei ole tapana ollut antaa piikkiä äidille joka estää maidon nousun kuin tapauksissa joissai lapsi on kuollut.

No otan asian kyllä esille kätilön kanssa sitten leikkauspäivänä viellä kun jutellaan ennen leikkausta hoisota muuten yleisesti.

Lääkärin jälkeen oli sitten kätilön tapaaminen jossa varattiin sektiopäivä ja se on 13.7 torstaina eli silloin viimeistään neitoperhonen syntyy :) Mulla on silloin viikot 39+2.

Ultrassa tehtiin painoarvio nyt ja arvio oli 2459g eli tasan viikko sitten oli 2280g.Lääkäri sanoi että kasvanut omassa käyrässään ihan mukavasti.

Hyvää Juhannusta kaikille :)

kesahelinaa laulattaa :)

Vierailija
16/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon onnea C.V poikavauvan johdosta. Tulehan kertoilemaan vauvelista kun jaksat.

Ras-mam:

Kyllä niitä liikkeitä kannattaa seurata ja laskea useamman kerran päivässä. Mulla kolmannessa raskaudessa päivä ennen laskettua aikaa makasin aamulla sängyssä kaksi tuntia laskien liikkeitä,liikkeitä tuli 5 tunnille ja 7 tunnille ja soitin nlaan että pääsen kuunteleen sydän äänet.

No sydän äänet oli ok ja terkka sanoi että vattäkin on ihan hyvin,vaikka olin itse sitä mieltä että vauva tuntyuu tosi hyvin nahan läpi. No sitten päivän touhusin normaalisti ja kun kauppareissulta kotiuduin niin pysähdyin taas laskemaan tunniksi liikkeitä no niitä tuli taas 8 ja toisen tunnin jälkeen 6. Soitin polille ja ajattelin että tarkistan nyt kuitenki että pitäskö niitä tulla se 10 niin kätilö sanoi että tuu käymäs ja katotaan niin ei tarvitse murehtia.

Pääsin lääkärille ja se totes ensin että vettä on liian vähän ja napanuora on kaulan ympäri joka haittaa lapsen liikkumista.

Seuraavana aamuna käynnistys.

Viime viikonloppu mulla meni taas seuraillessa liikkeitä kun niitä oli vähemmän mutta nyt niitä on taas tullut onneksi riittäviä määriä.

Mulle annettiin polille aika 5.7 jos ei synny aikasemmin,la 2.7.

palaan illemmalla jatkamaan...nyt ruuan laittoon!

Nlassa kaikki ok,rr oli taas hieman koholla mutta ei paha.

Pipsaliinu 38+5

Vierailija
17/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Naistenklinikalta sanottiin, että 10 liikettä vuorokaudessa riittää, kun neuvolasta että 10 liikettä tunnissa pitää saada tuntumaan. Ota tuosta nyt selvää, kumpi on oikeassa. Itsekin olen ajatellut sitä 10 liikettä tunnissa, mutta kaipa se on joatin sitten siltä väliltä?!

Sydänäänet ei tosiaan kerro oikeestaan mitään esim. istukan virtauksista. Vauvan syke voi olla kuinka loistava tahansa, mutta silti vauva voi olla jollain tapaa ahdingossa, ettei pysty liikkumaan tarpeeksi. Kuten joku tuossa aiemmin jo kertoikin.

Eihän se aina niin ole, että vauvalla olis joku hätä, jos liikkuu vähempi...mä luotan aika pitkälle omaan vaistoon ja intuitioon...jotenkin vaan tiedän, että vaikka vauva liikkuu nyt vähemmän, sillä on kaikki hyvin.

sitruska 37+4

Vierailija
18/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin jo etukäteen, jossei tavata.

Tänään oli loppuraskauden lääkärintarkistus ja kaikki kunnossa. Kohdunkaulaa oli pari senttiä jäljellä ja kohdunsuu auki sormenpään verran. Vauvan arvioitu paino oli 2730 g. Ja lantioni on tarpeeksi leveä vauvan tulla alakautta, onneksi. Jostain kumman syystä pelottaa ajatuskin leikkauksesta, en tiedä miksi.

Inhottavaa tämä helle, jalat on jatkuvasti turvoksissa ja kipeät. Onneksi ei kädet ja kasvot ole turvonneet, ainakaan vielä. *koputtaa puuta*. Mies on onneksi hieronut jalkoja hyvin auliisti.

Lonkkia ja lantiota särkee välillä ihan mielettömästi, muuten oikeastaan olen jaksellut ihan hyvin. Muutto sujui ongelmitta, kun vain saisi kaikki tavarat paikoilleen tai ainakin piiloon ristiäisiin mennessä. :)

Vierailija
19/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikot tasan 37, unohtui kyydistä. :)

Vierailija
20/22 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käväsin aamulla siellä neuvolassa ja kaikki oli ihan ok!

Onneksi. Vauvan pää on tiiviisti alhaalla, että pienikin painelu sattuu ja aristaa.

Th meinasi, että olisi hyvä jos vielä viikonkin pysyisi sisällä omassa yksiössään, että saisi hieman kasvaa.

Minulla, kun on molemmat aikaisemmatkin lapset olleet pieniä (2800 ja 2825)

RR oli hieman koholla mikä taitaa johtua tästä säästä. 131/80, kun minulla normaalisti on justiinsa yli 100 yläpaine normaalisti.

Hb ei otettu nyt, kun on niin kivasti pysynyt siellä 120++ ja painoakin oli tullut vain se 156g/vk, joten huomaa heti, että helteet on vieneet ruokahalut kokonaan.

Painoa on nyt tullut 10,7kg koko aikana, joten olen hyvin tyytyväinen, että ei sitä melkein 20kg mikä tuli esikoisen aikana.

Turvotusta on nyt tullut pikkuisen jalkoihin, mutta on onneksi niin vähäistä, että ei pahemmin haittaa, muutakuin iltaisin pitää nostella jalat taivasta kohti.

Siinäpä tärkeimmät =)

mutsi ja rv37+5 (ihan piti tarkistaa nuo päivät..)