Löin nyt sitten Elisan puhelinmyyjälle luurin korvaan
Kuten täällä on opetettu.
Toivottavasti eivät katkaise laajakaistayhteyttäni joka heiltä on.
Kommentit (37)
Pitäisi kokeilla niitä hmm juttuja. Esim. kotkota kuin kana tai mä katkaisen puhelun. Pitää koittaa muistaa seuraavan kerran kun soittavat. Voihan se olla miu-u kuin kissa tai röhki kuin sika.
Mulle soitteli joskus puhelinmyyjä ja tarjosi Shellin korttiin lisättäväää matkavakuutusta.
Nuoreksi kohteliaaksi mieheksi oletin äänen perusteella ja aloin laveasti selittämään syöpääni, jonka ennuste oli hyvin huono ja kerroin myös samalla, että uskovaisena luotan matkoillani enemmän Jumalan suojelukseen kuin matkavakuutuksiin.
Kaveri oli ilmiselvästi järkyttynyt mahdollisesta pikaisesta kuolemisestani, oli niin herkässä mielentilassa, että lohduttelin häntä ja kerroin että jokainen meistä täältä lähtee aikanaan, eikä kannata laskea kovinkaan paljon tulevaisuuden varaan, enkä tosiaankaan tee mitään vuoden matkavakuutuksella.
Kaikenkaikkiaan miellyttävä puhelu ja jäin miettimään mikä henkiökohtainen asia häntä kosketti kohtalossani?
Omaksi hämmästyksekseni olen edelleen elossa 10 vuotta myöhemmin :-)
Ennen vanhaan puhelin myynnin esto auttoi, mutta nykyisin tulee estosta huolimatta joidenkin myyjien soittoja puhelimeen, miksi tämä ei toimi enää niin hyvin kuin esim joskus vuosina 2011-2013
Inhoan puhelinmyyntiä, ne tuputtaa kuuntelematta, koska niillä on hirveä paine saada myytyä niitä. Pakko sulkea puhelin. Myöskään asiakaspalveluun on mahdotonta soittaa hoitaakseen jonkin asian, koska pakkomyynti alkaa aina. Kaupassa myös ikävä käydä, myynti alkaa aina. Joutuu ihan ennakkoon miettimään repliikit miten kieltäytyä kaikesta.
Esto maksaa nykyään ja silti voi tulla soittoja, ennen oli maksuton eikä soittoja tullut. Säälittää kyllä noi nuoret pienellä palkalla ja täytyy väkisin yrittää puhua vaikka sanotaan ei. Nämä puhelut nauhoitetaan ja heidän esimies kuuntelee, jos et ala pitään myyntipuhetta kiellosta huolimatta sut haukutaan paskaks jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siellä sopimusehdoissa on kohtaa "jos lyöt luurin telemyyjälle korvaan, saamme katkaista nettiyhteytesi" mutta kannattaa toki katsoa se pienellä printattu.
En ihmettelisi vaikka tietämättään olisikin! Mulle nimittäin kävi niin, että kun aloin selvittämään miten saan päivittäiset elisalta tulevat mainostekstiviestit pois, niin selvisi että kun olen liittymän ottanut aikoinaan, niin olen saanut sen tarjoushinnalla koska olen suostunut tekstiviestimainontaan, vaikka missään vaiheessa sopimusta tehdessä tällaisesta ei kerrottu, sanottiin vain että nyt meillä on tällainen hyvä ja hieno tarjous!!! Jos siis estäisin viestien tulon, joutuisin alka maksamaan isompaa hintaa liittymästäni...
Vierailija kirjoitti:
TEHKÄÄ SE PUHELINMYYNNIN ESTO NIIN EI TARVITSE VUOSIKAUSIA VINKUA KESKUSTELUPALSTOILLA ETTÄ MYYJÄT SOITTAA VÄÄRÄÄN AIKAAN TAI EI KUUNTELE! Tuliko tämä nyt kaikille selväksi? Minä vaihdoin puhelinnumeroa ja laitoin sen salaiseksi, ei soi puhelin turhaan eikä väärällä hetkellä. Miksi pitää jatkuvasti tästä valittaa kun on keinoja sen lopettamiseksi, saatteko tästä jotain kiksejä vai miksi? Siinä menee noin 2 minuuttia kun soittaa ja estää.
Paljon pienemmällä vaivalla pääsee, kun lyö vain sen luurin korvaan. Minulla oli joskus tuo palvelu käytössä, mutta ei se auttanut. Ja en jaksa alkaa raportoimaan minnekkään, jos joku ei noudata tuota sopimusta.
Niille sanotaan että syö paskaa ja kuole saatanan huoranvittu. Älä soittele tänne enää tai tulen leikkaamaan pään irti ja panen persee seen.
Pienimmällä vaivalla pääsee kun laittaa puhelimen kiinni. Myös myyjältä säästyy vaivaa, koska hän voi löytää nopeammin asiakkaan. Ei mene aikaa turhaan jankutukseen josta ei ole mitään hyötyä kenellekään.
Vihaan mainoksia, vihaan pakkomyyntiä. Se on t e r r o r i s o in tia.
Kauppamiehet - ja naiset eivät minua ter ro sisoi, enkä ole mitään selitystä heille velkaa.
Puhelin kiinni heti.
Mullakin on esto, mutta totta, silti tulee ajoittain myyntipuheluja. Sanon välittömästi jo niiden avauslauseen päälle, että: "Mulla on puhelinmarkkinoinnin esto, kiitos ja hei!"...ja katkaisen puhelun kuuntelematta vastausta. Käytän kohteliasta äänensävyä, työtäänhän nekin vaan tekee. Mut näin ei turhaan tuhlaudu aikaa kummaltakaan osapuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TEHKÄÄ SE PUHELINMYYNNIN ESTO NIIN EI TARVITSE VUOSIKAUSIA VINKUA KESKUSTELUPALSTOILLA ETTÄ MYYJÄT SOITTAA VÄÄRÄÄN AIKAAN TAI EI KUUNTELE! Tuliko tämä nyt kaikille selväksi? Minä vaihdoin puhelinnumeroa ja laitoin sen salaiseksi, ei soi puhelin turhaan eikä väärällä hetkellä. Miksi pitää jatkuvasti tästä valittaa kun on keinoja sen lopettamiseksi, saatteko tästä jotain kiksejä vai miksi? Siinä menee noin 2 minuuttia kun soittaa ja estää.
HV
Se maksaa ja kestää vain pari vuotta. Tehty on ja osa häiriköi vielä sen aikanakin.
ZincZinc
Puhelun verran maksaa, telemarkkinointikielto itsessään on ilmainen.
Ja se kestää 3 vuotta, ei pari vuotta.
On toiminut todella hyvin tuo Robinson -rekisteri
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla joku lankapuhelin ?
Zinccis
Näin on. Ainoastaan lankapuhelimen käyttäjä voi löydä luurin korvaan.
En pilaa kenenkään päivää, ties kuka aloitteleva siellä on yrittämässä? Kuittaan vaan "älä tuhlaa aikaasi, en osta mitään puhelimitse. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa". Johon menee alle 10s.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla joku lankapuhelin ?
Zinccis
Näin on. Ainoastaan lankapuhelimen käyttäjä voi löydä luurin korvaan.
Ymmärrä hyvä ihminen, että se ajaa saman asian kun sanoo että lyö luurin korvaan.
Älä tee itsellesi tästä turhaa ongelmaa.
Myös kännykästä voidaan käyttää sanaa luuri.
Kauheen rohkee sä oot! Kyllä hänelle nyt tuli paha mieli, kun tuolla tavalla menit hänen työpäivänsä terrorisoimaan.
Viisastelijoille sanon, että se "luuri korvaan" oli vertauskuvallinen käsite jo silloin kun puhuttiin vielä lankapuhelimeen. Ei sillä luurilla ketään heitetty päin korvaa, vaan luuri laskettiin/asetettiin sen omalle paikalleen.
HV
Se maksaa ja kestää vain pari vuotta. Tehty on ja osa häiriköi vielä sen aikanakin.
ZincZinc