Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän souluasunnoissa nöyryyttää?

Vierailija
30.01.2020 |

Minua ei nöyryyttänyt. Asuin kahden hengen solussa. Molemmilla oli lukittavat omat huoneet. Yhteiset tilat oli helppo jakaa. Yksi kaappi sulle, toinen mulle, toinen tiskiallas sulle ja toinen mulle, oikea puoli jääkaapista sulle ja vasen mulle.
Sovittiin myös käytössäännöt. Kaverit saivat tulla myös yökylään. Usean vuoden aikana päätimme muutaman kerran, että nyt on opiskeluruuhkaa ja rauhoitetaan elämä pänttäämiselle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen solussa onnistuu hyvinkin. Viiden hengen kämppä on jo hankalampi.

Vierailija
2/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen enempi bluesihminen, se siinä tökkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyyden puute? Vaikka olisi lukittavat omat huoneet, niin esim vessa on yhteinen. Ei mikään huono asumismuoto, mutta sopii toisille paremmin kuin toisille.

Vierailija
4/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttävää, kun ei saa rauhassa kasvattaa pössyttelymateriaalia. 🤔

Vierailija
5/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siellähän on MUITA IHMISIÄ!!!

Vierailija
6/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalainen tule toimeen kenenkään kanssa.

Vierailija
7/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nöyryytti ainakin se kun kerran tulin kiireellä kotiin kaupungilta kun tunsin mahan möyrivän kiivaasti ja kiire oli vessaan niin kämppis olikin sitten valloittanut ainoan vessan stressivatsansa kanssa. Harrasti aina tiheitä ja pitkiä istuntoja ennen tenttejä yms. Jonkin aikaa siinä sitten pyörin jalat ristissä ja tunsin ripulin olevan tulossa. Juuri kun rupesin etsimään vaikka ämpäriä niin pidättelykyky loppui ja housuun tuli. Silloin kyllä hieman vitutti vaikkei kämppiskään tietysti mitään vatsantoiminnoilleen voinut. Nyt myöhemmin näin IBS-vaivaisena nautin suuresti siitä että saan asua yksiössä jossa on oma vessa, jonne pääsee juuri silloin kun on tarve. Vessarauhaakaan ei kukaan tule rikkomaan.

Vierailija
8/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiminen sisällä pilaa kaiken tahallaan.

Vierailija
9/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä jaetaan vessa. Lapsiperheessä on välillä useampikin vessa varattuna ja joutuu odottamaan.

Meillä ei solukämppiksen kanssa kärsitty varatun kylppärin syndroomasta. Tiesimme sen verran hyvin toistemme aikataulut, että oli helppo sopia myös poikkeuksista. Sovimme myös, että aamut ovat rauhallisia. Toinen oli aamuvirkku, kävi suihkussa kaikessa rauhassa, kun toiselle sopi hyvin, että nukkuu mahdollisimman pitkään, kun vain herätessä  wc on vapaa nopeille toimille.

Vierailija
10/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalainen tule toimeen kenenkään kanssa.

Suomalaiset ovat täysin idiootteja tupakka myrkyttäjiä. Toi men ei tuu toimeen minkään kans.

Vierailija
11/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä ja asun solussa. Vähän pienemmälläkin palkalla elelee ihan kivasti kun vuokra on alle 400e (helsinki). Naapurista saisi toki yksiön 950e:llä, mutta käytän mielummin 5k vuodessa matkailuun ja hyvinvointiin.

Vierailija
12/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheessä jaetaan vessa. Lapsiperheessä on välillä useampikin vessa varattuna ja joutuu odottamaan.

Meillä ei solukämppiksen kanssa kärsitty varatun kylppärin syndroomasta. Tiesimme sen verran hyvin toistemme aikataulut, että oli helppo sopia myös poikkeuksista. Sovimme myös, että aamut ovat rauhallisia. Toinen oli aamuvirkku, kävi suihkussa kaikessa rauhassa, kun toiselle sopi hyvin, että nukkuu mahdollisimman pitkään, kun vain herätessä  wc on vapaa nopeille toimille.

Useimmilla perhe ja kämppis ovat eri tunne- ja tuttuusasteikolla.

Vierailija
13/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soluasumisessa olekaan mitään vikaa, jos kämppikseksi osuu suunnilleen samanhenkinen ja hyvätapainen yksilö. Ja joka viitsii toisinaan siivota ja viedä roskat eikä jätä kaikkea asuinkaverin huoleksi. Eikä pölli ruokia jääkaapista silmän välttäessä. Kahden hengen solu on vielä inhimillinen asumismuoto, mutta 3-5 hlön ei todellakaan. Noin monta toisilleen tuntematonta ja arvalla valikoitunutta tyyppiä saman katon alla = ainekset grande katastroof -tilanteelle.

Vierailija
14/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana asuin solussa. Oli oma kylppäri mutta keittiö piti jakaa. Naapurihuoneessa asui kiinalainen joka päivittäin valtasi keittiön kavereineen ettei sinne päässyt edes sisään. Eivät yhtään ottaneet muita huomioon. Suomalaisia kämppiksiä ehdottomasti.

En enää ikinä asuisi solussa, sopii nuorille sekä todella sosiaalisille pitkäpinnaisille. Sitäpaitsi perheellisenä sitä ikään kuin asuu solussa...