Varokaa lainaajia!
Tämä kaikille varoituksena! Lainasin eräälle ”ystävälleni” melko ison nelinumeroisen summan rahaa, kun hän vaikutti olevan niin epätoivoinen. Hän lupasi aloittaa lyhentämisen heti seuraavassa kuussa. Kului puoli vuotta, enkä ollut saanut ensimmäistäkään lyhennystä. Samaan aikaan hän matkailu etelässä, laskettelukeskuksessa jne. Kun laitoin viestiä lainasta ja lyhennyksistä, oli miljoona tekosyytä ja valetta, miksi ei voi maksaa. Nyt reilua vuotta myöhemmin olen saanut lainasta takaisin kovasti kerjäämällä vähän yli kolmanneksen. Lisäksi valheet ja ylimielinen käytös ja minun manipuloiminen huonoksi ihmiseksi, kun pyydän rahojani takaisin. Arvatkaapa .ituttaako?? Ainut hyvä puoli on, että kenellekään en lainaa enää satasta enempää ja senkin hengen hädässä. Mutta rahani aion saada takaisin. Onneksi todisteena on tekstariketjut ja tiliotteet. Eräälle läheiselleni on käynyt myös samoin ja vielä isomman summan kanssa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lainata kenelläkään. Toimeentulotukea voi saada sossusta jos on todella hätä tai voi mennä leipäjonoon jos nälkään meinaa kuolla. Tai jos haluat auttaa niin anna rahaa ja sen verran vaan mitä pystyt ja haluat. Miksi tommosia isoja summia pitää mennä lainaamaan? Kyllä ihminen jolla on maksukykyä maksaa lainansa takaisin saa sitä pankistakin.
Sama koskee toisten lainojen takaajaksi ryhtymistä.Älä allekirjoita takaajaksi,jollei sulla ole varmasti varaa,sitten maksaa esim.asuntolainaa,siis takaajana toisen lainaa.
Takaajallakin on oikeus asettaa ehto, että hän takaa lainan vain johonkin tiettyyn
summaan asti, esim 10 000€. Tämäkin on hyvä muistaa, jos takaajaksi pyydetään.
Tehneekö pankki jo tämän valmiiksi. Tänä vuonna olin takaajana niin oma osuuteni oli tuo kymppitonni, koko summa kumminkin yli 200 tonnia.
"älä ikinä kenellekään takaajaksi". Jos ei voi omille lapsille uskalla takaajaksi niin peilistä näkyy syyllinen.
Opin saman asian. Kenellekään ei kannata missään olosuhteissa lainata euroakaan, jos haluaa rahat takaisin. Lainanottaja alkaa pitämään lainaa pikkuhiljaa lahjana ja kokee takaisin maksun perusteettomana.
Eli ÄLKÄÄ lainatko rahaa!!!
Lainasin kerran eräälle rahaa, kun joutui rikoksen uhriksi, itsellä tilanne silloin niin hyvä, että pystyin lainaamaan, sanomattakin selvää, etten ikinä saanut rahoja takaisin. Ikinä. Sattuneesta syystä.
Lainasin kerran ystävältäni rahaa, koska olin pulassa, lupasin maksaa osissa takaisin, ja olinkin tekemässä niin, kun yksi päivä ystäväni halusi kaikki rahat takaisin, ilman maksuaikaa tai mitään. Oli kuullut muilta, ettei tule saamaan rahojaan takaisin. Kävin hakemassa rahat automaatilta, ja annoin ne, ja olin itse pulassa sen kuukauden, mutta ylpeys ei antanut periksi kysyä, miksi.
Yleensä jos pystyy maksamaan lainan takaisin ei edes tarvitse lainaa.