Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v käy koulusta tullessaan herkkuostoksilla. Miten puuttua?

Vierailija
28.01.2020 |

Lapsi on aina ollut vähän pyöreä. Tämä tilanne karkaa kohta käsistä. Jotenkin pitäisi puuttua, mutta miten teet sen niin, ettei painosta tehdä isoa numeroa?

Hän ostaa omilla rahoillaan herkkuja, jotka syö salaa omassa huoneessaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla lapsella liian kova nälkä koulun jälkeen, tiedätkö tarkkaan mitä lapsi on syönyt koulussa?  siismitä lapsi on laittanut lautaselleen, kuinka paljon ja onko kaikki lataselle laitetut ruoat syöty.

tee lapselle valmiiksi jääkaappiin ruokaisaa välipalaa, jonka voi ottaa heti koulun jälkeen(jos on liian nälkäinen, ei silloin jaksa itse alkaa laittaa ruokaa) tai sitten kehota syömään vaikka yksi banaani ennen viimeistä koulutuntia.

Vierailija
2/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se saa rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin miksi oli tänään sellaisia ostanut ja vastaus oli, että teki mieli. Tiedän, ettei välttämättä syö kouluruokaa kovin hyvin, mutta kotona on kyllä helppoja välipaloja saatavilla. Herkkujakin saa, joten siitä ei voi olla kyse.

Ap

Vierailija
4/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottele hammaslääkärillä. 

Vierailija
5/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän saa rahaa? On vielä sen verran nuori, että vanhemmilla on oikeus puuttua liialliseen herkutteluun. Jos sopisitte että kerran viikossa saa rahaa herkkuihin? Muuta käyttörahaa sitten tilanteen mukaan. Älkää puhuko lapselle lihomisesta vaan terveydestä.

Vierailija
6/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanut rahaa mm. isovanhemmilta joulu-ja synttärilahjaksi.

Ap

Vierailija
7/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna pennulle rahaa

Vierailija
8/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taitaa olla lapsella liian kova nälkä koulun jälkeen, tiedätkö tarkkaan mitä lapsi on syönyt koulussa?  siismitä lapsi on laittanut lautaselleen, kuinka paljon ja onko kaikki lataselle laitetut ruoat syöty.

tee lapselle valmiiksi jääkaappiin ruokaisaa välipalaa, jonka voi ottaa heti koulun jälkeen(jos on liian nälkäinen, ei silloin jaksa itse alkaa laittaa ruokaa) tai sitten kehota syömään vaikka yksi banaani ennen viimeistä koulutuntia.

Olipa harvinaisen tyhmä vastaus. Et ole ilmeisesti koskaan ollut lihava, etkä tiedä mitä tämä herkkujen himoitseminen tarkoittaa? Nälällä tämän kanssa on varsin vähän tekemistä.

Vierailija
9/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ja karkit ovat halpoja.

Halvalla voi lihoa.

Tyttäreni alkoi lihoa juuri tuossa iässä.

Vierailija
10/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän saa rahaa? On vielä sen verran nuori, että vanhemmilla on oikeus puuttua liialliseen herkutteluun. Jos sopisitte että kerran viikossa saa rahaa herkkuihin? Muuta käyttörahaa sitten tilanteen mukaan. Älkää puhuko lapselle lihomisesta vaan terveydestä.

Ei kannata toimia niin ettei lapsi saa pitää rahaa. Parempi että jo pienestä oppii säätelemään omia rahojaan, niin ettei kaikkea ole pakko tuhlata.

Vierailija
11/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ehdottaa, ettei käyttäisi omia rahojaan herkkuihin, vaan säästäisi kivempiin juttuihin ja minä voin ostaa herkut.

Ap

Vierailija
12/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä lahjarahaa on paljonkin jäljellä niin laittakaa hänen säästötililleen (kai sellainen on?). Vanhemmilla on myös velvollisuus opettaa järkevää rahan käyttöä. Karkkirahaa annatte vain kertaostoksiin.

Vierailija
13/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa harvinaisen tyhmä vastaus. Et ole ilmeisesti koskaan ollut lihava, etkä tiedä mitä tämä herkkujen himoitseminen tarkoittaa? Nälällä tämän kanssa on varsin vähän tekemistä.

Ylipaino johtuu hommasta kummsta: syö liika eli annoskoot

Tai herkkuhimo.

Voihan lapsella olla nälkä, mutta ei osa ostaa oikein muuta kuin herkkuja.

Vierailija
14/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki säästötilikin.

Ap

Vierailija
15/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millään tavalla tyhmä vastaus. Itse aloin ahmia herkkuja juuri nälkääni, kun kotona ei ollut tarpeeksi ruokaa tarjolla. Äiti myös kyttäili ja vahti niitäkin vähiä ruokia ja arvosteli jokaista suupalaa, keittiössä syöminen oli ahdistavaa. Aloin salakuljettaa herkkuja huoneeseeni tai söin niitä kirjastossa tms. Rahaa sain käymällä töissä koulun ohella.

Vierailija
16/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on pyöreä, teillä on kotona vääränlainen tapa syödä. Mitä lapsella on koulun jälkeen välipalana? Et kertonut tarkemmin. Parasta olisi, että laitat välipalan valmiiksi jääkaappiin.

Vierailija
17/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ja olen edelleen samanlainen. Ei johdu nalasta, vaan painvastoin, han syo varmaan koulussakin hyvalla halulla ruokaa ja pitaa ruoasta ylipaataan. Herkkuja ja sokeria vaan tekee mieli, on siis jonkinlaisessa sokerikoukussa. Syo ne siksi salaa, jos aistii etta herkut on jotenkin kiellettyja tai jos hanta on kritisoitu niiden syomisesta. Itse soin ja syon edelleen herkkuja myos ahdistukseen tai alemmuuden tunteisiin, silla herkut tuovat mielihyvaa.

Vierailija
18/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat myös yliarvioida lapsen taidot välipalan laittamisessa.

Vierailija
19/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mihin tyhjyyteen hän syö ja korjaa tyhjiö.

Vierailija
20/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taatusti kyttää täällä kenenkään syömisiä ja lämmin ruoka salaatteineen tehdään joka päivä. Lapsi on kyllä herkuttelija ja leipookin kavereidensa kanssa melko usein.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän