Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Tori.fi out? Onko tilalle tullut jotain uutta?

Vierailija
28.01.2020 |

En ole käyttänyt Tori.fi:tä sitten viime kesän - nyt ensin yhtä tiettyä tavaraa ja olen ihmeissäni, miten hiljaiselta näyttää. Tein uteliaisuuttani muutaman haun sekä huonekalu- että vaatepuolelta - sellaisia juttuja, mitä olen ostanut sieltä ennenkin - ja hakutuloksia on vain kourallinen!

Onko Tori oikeasti hiljentynyt vai onko tämä jokin optinen harha? Piti laittaa sinne vähän tavaraa myyntiin, mutta käykö siellä enää mikään kaupaksi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alennusmyynnit, joten vanha ei kiinnosta

Vierailija
22/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on alennusmyynnit, joten vanha ei kiinnosta

Alennusmyynnit eivät tosin koske kaikkia tavaroita, yritän esim. hakea vanhoja huonekaluja (antiikki ja vintage) ja ihan oikeasti hakutuloksia tulee vain kourallinen. Ennen niitä oli vaikka kuinka paljon. Mahtaakohan hakukone olla jotenkin rikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä huomannut, että myös tavallisilla kirppiksillä hinnat taas nousseet ja huonokuntoista tavaraa liikkuu ihan liikaa.

Henkilökohtaisesti kaipaisin tänne Ouluunkin sellaista ammattimaisempaa kirppistä, joka ottaisi myyntiin pelkällä provikkasysteemillä oikeasti hyväkuntoisia vaatteita ja tavaraa. Mutta myös hinnoittelun tulisi olla järkevää eli myydään second hand hinnoilla. Nyt näkyy paljon sitä, että provikkamyynnissäkin on hinnat lähes uuden tuotteen veroisia eikä kunto todellakaan ole sen mukaista.

Vierailija
24/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus pilannut osta-myy-vaihda elämän.

Vierailija
25/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä huomannut, että myös tavallisilla kirppiksillä hinnat taas nousseet ja huonokuntoista tavaraa liikkuu ihan liikaa.

Henkilökohtaisesti kaipaisin tänne Ouluunkin sellaista ammattimaisempaa kirppistä, joka ottaisi myyntiin pelkällä provikkasysteemillä oikeasti hyväkuntoisia vaatteita ja tavaraa. Mutta myös hinnoittelun tulisi olla järkevää eli myydään second hand hinnoilla. Nyt näkyy paljon sitä, että provikkamyynnissäkin on hinnat lähes uuden tuotteen veroisia eikä kunto todellakaan ole sen mukaista.

Ongelma on siinä, että jos laadukkaampi provikkasysteemin secondhand-liike myy tavallisen itsepalvelukirppiksen hinnoilla, ei sellainen puoti pysy kauan pystyssä, koska sellainen ei ole työmääräänsä nähden kannattavaa. Toisaalta sitten taas kalliit secondhand-puodit eivät pysy Suomessa pystyssä, kun ei riitä asiakkaita. Hankalaa.

Vierailija
26/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuoret sitten käyttää? En tunne yhtäkään alle 40-vuotiasta, jolla olisi facebook-tili.

KYLLÄHÄN NUORILLA ON FACE TILI JA KOVASTIKKIN SITÄ KÄYTTÄVÄT.

Vierailija
27/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/28 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä käyttäisin toria ahkerasti mutta olen lopun kyllästynyt kun myyjät ei näe yhtään vaivaa ilmoituksen tekoon.

Etsin tiettyjä tuotteita ja en jaksa jokaiseen ilmoitukseen reagoida lisäkysymyksillä, myyjä kun jättää aina jotain olennaista pois. Kuten tuotteen koko, kunto, nouto tai onnistuuko postitus, joskus väri kun ei kuvasta saa tolkkua. Kiitos kuitenkin niille jotka tietää mitä ovat myymässä ja laittaavat kaiken olennaisen ilmoitukseen, näiden kanssa kauppa yleensä käykin helposti ja muutamassa tunnissa on tavara uudella omistajalla ja myyjän näpissä rahat.

Marketplacessa olen törmännyt siihen että myyjällä on monta kuvaa ja ilmoittaa että tarkemmat tiedot ja hinta kuvissa mutta eipä niitä kuvia missään sitten olekkaan. On vain se yksi kuva jossa ei mitään tietoja.