Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vedentuhlaamista en vain itse jaksa käsittää, kun kenenkään ei ole pakko seistä suihkussa turhaan. Itsensä pesemiseen kun ei montaa minuuttia mene. Sähkölaskutkin saisi kuriin jollain maalämmöllä tai ilmavesilämpöpumpulla, mutta eeeei, kun se kertakustannus on suuri.
Meillä täällä pohjoisessa on aika herttisen yhdentekevää, paljonko vedellä lotrataan, meillä pysyy pohjavedet silti melkein vuonna kuin vuonna kohdallaan. Ja vesi on siitä veikeä luonnonvara, että käytit nyt litran tai tuhat litraa, niin se palautuu kyllä suht nopsaan, joten et saa kirkkaampaa kruunua sillä, että haiset hielle etkä peseydy.
Ja viittauksesi maalämpöön tai ilmavesi-pumppuihin. Järkevä ihminen laskee & arvioi kokonaiskustannukset esim 20 vuoden jaksolla ja päättää vasta sitten. Meillä on esim. suora sähkö + ilp + takka ja voin sanoa, että aika todella pitkälle venyy break-even piste maalämpöremppaa laskiessa. Mielummin maksan nyt hiukam enempi per kk, kuin maksan isoa investointia ja RUKOILEN saavani todellista säästöä 25 vuoden jälkeen aikaan - semminkin kun nykymaailmassa ei ole mitenkään varmaa, että asuisin tässä edes enää 25 v päästä.
Olen kertonut aikaisemmin minulla on 10 banaanilaatikon kiintiö. 2 x vuodessa minulta haetaan kotoa kirppistavaraa, ne hinnoitellaan ja myydään ja tilitetään puolet.
Kirppiksellä ei ole mennyt kovin hyvin koko keväänä ja itse ehdotin voisin ostaa saldollani jotain. Tämä taas lisää kassavirtaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Kun viime kuussa haettiin uusi erä, sain tilalle jätesäkillisen villapaitoja, muutamat sukat ja muita.
Olen nyt purkanut ne kaikki, pessyt langat ja nyt odottavat vuoroaan. Laskin jos teen yhden parin per viikko, langat kestävät n 10 vuotta.
Sukat menevät joulumyyjäisiin. Mm joulukortteja olen joka vuosi tehnyt 100, jopa 150 kpl. Viime vuonna osa jäi myymättä. Nyt kortteja on 50 kpl ja teen lisää vain jos saan jostain materiaalia.
Sukat menevät aina kaikki kaupaksi.
Arabian tehtaanmyymälät ostamat vanhoja astioita. Ehdotin kirppiksen pitäjälle voisin ostaa muilta näitä. Annoin Arabian linkin ohjeisiin mikä menee kaupaksi.
Sainkin paluupostina villapaitojen lisäksi 3 banaanilaatikollista Arabian astioita.
Tämän lisäksi olen kotona tehnyt jonkin verran vaihtokauppaa ja Arabiaa oli täälläkin tarpeettomana.
Olen astioita vienyt fillarilla, rinkka selässä ja eilen laskin saldon : 270 euroa.
Sain sillä summalla lahjakortteja Arabialle.
Sekä kummipoikani että oma poikani pääsevät ripille ensi kesänä ja poikani ilmoitti haluaa kerätä Sunnuntai sarjaa. Odottelen Arabian alea ja käyn tuhlaamassa lahjakortit.
Nyt viimeksi haettu satsi oli lähes täynnä naapurustolta . Kävin pari kk yhdessä perheessä. Ruokatunnilla vein lapset ulos leikkimään tunniksi lähipuistoon. Sain palkaksi muovikassillisen kirppistavaraa. Kaikki oltiin tyytyväisiä.
Itse olen laittanut näitä myyntiin jo vuosia. Kuvittelin tavara on ihan peruskauraa. Muutamassa viikossa saldo onkin jo yli 400 e, eli minun osuus on 200 euroa.
Olin sanonut omistajalle haluaisin joskus takaisin Toikan vuosikuutioita. Vanhat jouduin rahapulassa myymään.
Eilen omistaja laittoi viestiä, kertoi saldon ja kysyi mikä kiinnostaisi.
Toinen vst myyntiä ja kuutio olisi minun.
Vaihdantatalous on kyllä loistava tapa toteuttaa unelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:
Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.
Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D
Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.
Meillä oli otettu makuuhuoneen ovesta kahva ja ovenkarmista se kahvan toimintaan kuuluva metalliosa mukaan. Tiedä häntä mikä tuossa ollut taustalla, mutta nostettiin koko ovi pois ja nakattiin häkkivarastoon.
Myös tässä ja edellisessäkin asunnossa on kaikesta päätellen joskus ollut sälekaihtimet ikkunoissa, niitäkin joku tarvinnut kun ei ole enää.
Meillä tuli taloyhtiöön ikkunaremontti. Vanhoissa laseissa oli kaihtimet. Vuokranantaja ei ostanut uusiin kaihtimia, joten ostin ne itse. Voisin harkita vieväni ne mukanani, kun muutamme pois. Maksoivat kuitenkin satasia.
Itseasiassa et saa viedä niitä ilman vuokranantajan lupaa. Ne lasketaan kiinteäksi kalusteeksi ja niiden poistamisesta jää jälkiä.
No todellakin saat. Me toki myimme itse ostamamme ja pois lähdön edellä ikkunoista irrottamamme kahtimet seuraaville vuokralaisille, kun meillä ei ollut niille seuraavassa paikassa (omistusasunto) käyttöä.
Ihan sama kuin sitä edellisessä paikassa aiemmat vuokralaiset ottivat OMAN astianpesukoneensa mukaansa poismuuttaessaan.
Astianpesukoneesta ei jää jälkiä, mutta sälekaihtimista jää karmeihin jäljet.
Minulla on ollut useammassa vuokrasopimuksessa kohta missä kielletään itse kiinnitettyjen sälekaihtimien pois vienti.
No meillä ei todellakaan ollut kielletty. Jo edellisillä oli kaihtimet ja veivät ne mennessään. Me irrotimme omamme ja myimme seuraaville. Ja he kiinnittivät takaisin. Ei tosiaan uskallettu antaa olla ikkunassa vuokralaisen vaihtuessa, ettei huoltoliike voinut varastaa niitä välistä. Yksi allaskaappi nimittäin varastettiin meiltä sillä tavalla. Edelliset jätti sen sovitusti ja me oltiin valmiit maksamaan siitä ja huoltoliike varasti. Jouduttiin sitten ostamaan uusi samanlainen Ikeasta. Nää siis ei ollut yksityisiä vuokranantajia vaan VVO ja TUL (asiointi OPKK:n kautta). Nyt onneksi omistetaan nykyinen koti ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen syy on tapaus, josta olen kuullut. Vaikka eräpäivänä maksettu lyhennys pitäisi olla täysin sallittua, eräs ulkomainen luotottaja tulkitsi asiakkaan omassa pankissaan eräpäivänä tekemänsä maksut myöhästyneiksi, koska rahojen siirtymisessä meni muutama päivä.
Tämän seurauksena he irtisanoivat lainan jatkuvien myöhästyneiden suoritusten vuoksi.
Kuulostaa urbaanilegendalta.
Uskon kyllä tähän, sillä olin aivan pöyristynyt, että esim. Taysista tulleissa laskuissa lukee, että maksa mieluummin ennen eräpäivää, jotta ei tule viivästymismaksua.
Mitä helkutin viivästymismaksua? On täysin sallittua maksaa eräpäivänä. Tays voisi hieman tarkistaa lakipykäliä ennenkuin ryhtyy uhkailemaan.
TAYS:n laskussa lukee että "Suorituksen viivästyessä perintätoimisto Intrum lähettää 5 euron maksuhuomautuksen". Katson laskua juuri nyt edessäni. Ei sanaakaan ole mainittu laskussa, että pitäisi maksaa ennen eräpäivää.
Ulkomailla on yleistä, että suorituksen tulee näkyä tilillä eräpäivänä. Sitä eräpäivä on alunperin tarkoittanut, lasku tulee näkyä laskuttajalla maksettuna viimeistään silloin. Suomessa on vakiintunut tapa, että eräpäivä on viimeinen maksupäivä. Näin ei kuitenkaan ole suuressa osassa muuta maailmaa.
Hyvä kuulla, jos tuota ei enää sitten olekaan. Onko sinulla kuinka tuore tuo lasku?
Minulla on kaksi laskua Taysin Silmäpoliklinikkakäynneistä ja molemmissa on tuo teksti. Nuo laskut ovat vuodenvaihteen aikoihin tulleita. Tein tästä asiasta huomautuksen laskutukseen. Jospa he olisivatkin muuttaneet tuota käytäntöä sitten.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista nähdä nuo laskut mistä puhut, kun terveydenhuollon (myös TAYS:n) laskuja työni puolesta päivittäin käsittelen, enkä muista tuollaista tekstiä näiden 13 vuoden ajalta nähneeni. Toki asioille sokeutuu, eikä tuttujen lappujen pikkupräntteihin aina jaksa kiinnittää huomiota. Kyseinen lasku oli toukokuulta. Jos asia vaivaa, voithan laittaa viestiä TAYS:n laskutukseen ja kysyä onko tekstiä jo muokattu (jos saat kuvan omien laskujesi pikkupräntistä viestin mukaan, aina parempi).
Olen nyt mökillä, joten en pääse tarkistamaan asiaa. Mutta saattoi olla niin, että tuo teksti oli niissä laskuissa, jotka tulivat sähköisesti, kun oli postilakko. Tokihan ne sen jälkeen tulivat paperisinakin. Yhtäkaikki, kun palaan kotiin, voin tutkia asiaa lähemmin. Olen kuitenkin tästä asiasta aivan varma, koska näytin laskuja tutullenikin ja yhdessä asiaa ihmeteltiin ja panin vielä Taysiin palautettakin asiasta, kuten kirjoitin.
Nyt pääsin tarkistamaan tämän laskuasian. Tuossa sähköisessä laskussa oli kehotus maksaa ennen eräpäivää, jotta välttyisi lisäkustannuksilta. Paperilaskussa ei toden totta tällaista ollut.
En silti ymmärrä, miksi tuollainen on täytynyt panna laskuun. On täysin sallittua ilman mitään lisämaksuja maksaa eräpäivänä laskunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia yhdessä ollut pariskunta,jolla yhteinen vauva.
Miehellä ja avovaimolla omat hyllyt jääkaapissa,koska mies halusi että molemmat maksavat ruokansa itse.
Nainen äitiysrahalla kotona,hyllyllä ei juuri mitään ja hyvintienaavalla äijällään hylly notkui herkkuja,leikkeleitä ym.joihin nainen ei saanut koskea.
Sairasta!...naisen kannattaisi veloittaa lastenhoidosta 12 tunnilta päivässä, sekä puolet tuottamastaan maidosta, markkinahinnan mukaisesti. Pikkulapsen hoito ja lahjoitettu ihmisenmaito eivät ole kovin halpoja. Jos mies ei halua elää perheenä niin ei sitten?
Mistä noin hyviä vaimoja löytää? Nykyfemakkoakoista ei oo tuollaiseen vaatimattomuuteen, ystävällisyyteen ja nöyryyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivaan kuivausrummussa liinavaatteet, koska niille ei oikein ole järkevää kuivatuspaikkaa. Säiliöön kertyvän veden käytän siivouksessa tms. Eihän tällä mitään säästä, mutta jostain syystä sellainen olo että se kuivatusvesi pitää käyttää hyödyksi eikä vaan kaataa pois 😀
Tää on tosi ällöttävää. Eihän se kuivausvesi ole puhdasta, vaan täynnä pölyä, nukkaa yms.pyykeistä irtoavaa. Ja tällä sitten siivoat muuta asuntoa? Yäk!
En kyllä säästäisi tuota vettä, mutta ainakin omassa koneessa säiliöön kertyvä vesi on täysin puhdasta, kirkasta ja hajutonta. Meillä on kondensoiva kone (haihduttava), ilmeisesti vanhemman mallisissa koneissa vesi ei sitten ole puhdasta.
Saanko alapeukkuja siksi kun minulla on uusi kuivuri vai siksi kun en säästä sitä vettä? :D
Mä just alapeukutin sua ku kyselet typeriä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:
Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.
Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D
Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.
Meillä oli otettu makuuhuoneen ovesta kahva ja ovenkarmista se kahvan toimintaan kuuluva metalliosa mukaan. Tiedä häntä mikä tuossa ollut taustalla, mutta nostettiin koko ovi pois ja nakattiin häkkivarastoon.
Myös tässä ja edellisessäkin asunnossa on kaikesta päätellen joskus ollut sälekaihtimet ikkunoissa, niitäkin joku tarvinnut kun ei ole enää.
Meillä tuli taloyhtiöön ikkunaremontti. Vanhoissa laseissa oli kaihtimet. Vuokranantaja ei ostanut uusiin kaihtimia, joten ostin ne itse. Voisin harkita vieväni ne mukanani, kun muutamme pois. Maksoivat kuitenkin satasia.
Itseasiassa et saa viedä niitä ilman vuokranantajan lupaa. Ne lasketaan kiinteäksi kalusteeksi ja niiden poistamisesta jää jälkiä.
Kyllä itse ostetut saa viedä. Voinhan mä tuoda vuokra-asuntoon esim. oman lisäpakastimen, baarikaapin jne. Pois ne pitää viedä muuttaessa eikä saa jättää.
Näin vuokranantajana oli vittumaista ku joku jätti just joitain kaihtimia kämppään. Etenkin kun muutin itse sinne ja mä käytän pimennysverhoja. Teki mieli vähentää takuuvuokrasta vähintään satanen poistokuluina.
Vierailija kirjoitti:
Leipomossa myydään vanhoja leipiä ja sämpylöitä säkissä halvalla hevosen ruuaksi niin yksi tuttu ostaa tällaisen säkin ja pakastaa leivät ja sitten sulattelee niitä yksi kerrallaan ja syö.
Ei voi mitään, mutta mulle tuo kuullostaa ainoastaan järkevältä :D
Annoin siskolle hääpuvun lahjaksi
Annoin myös kengät, ne tosin piti maksaa takaisin.
No häät oli melko lähellä..
Mies sanoi nyt soitat ja pyydät maksun kengistä.
Sanoin :en halua soittaa..haluan ainoan siskoni häihin.
Mies intti.
Soitin , sisko sanoi: oot rahanahne paska ,häihin ei oo tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut aikaisemmin minulla on 10 banaanilaatikon kiintiö. 2 x vuodessa minulta haetaan kotoa kirppistavaraa, ne hinnoitellaan ja myydään ja tilitetään puolet.
Kirppiksellä ei ole mennyt kovin hyvin koko keväänä ja itse ehdotin voisin ostaa saldollani jotain. Tämä taas lisää kassavirtaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Kun viime kuussa haettiin uusi erä, sain tilalle jätesäkillisen villapaitoja, muutamat sukat ja muita.
Olen nyt purkanut ne kaikki, pessyt langat ja nyt odottavat vuoroaan. Laskin jos teen yhden parin per viikko, langat kestävät n 10 vuotta.
Sukat menevät joulumyyjäisiin. Mm joulukortteja olen joka vuosi tehnyt 100, jopa 150 kpl. Viime vuonna osa jäi myymättä. Nyt kortteja on 50 kpl ja teen lisää vain jos saan jostain materiaalia.
Sukat menevät aina kaikki kaupaksi.Arabian tehtaanmyymälät ostamat vanhoja astioita. Ehdotin kirppiksen pitäjälle voisin ostaa muilta näitä. Annoin Arabian linkin ohjeisiin mikä menee kaupaksi.
Sainkin paluupostina villapaitojen lisäksi 3 banaanilaatikollista Arabian astioita.
Tämän lisäksi olen kotona tehnyt jonkin verran vaihtokauppaa ja Arabiaa oli täälläkin tarpeettomana.Olen astioita vienyt fillarilla, rinkka selässä ja eilen laskin saldon : 270 euroa.
Sain sillä summalla lahjakortteja Arabialle.Sekä kummipoikani että oma poikani pääsevät ripille ensi kesänä ja poikani ilmoitti haluaa kerätä Sunnuntai sarjaa. Odottelen Arabian alea ja käyn tuhlaamassa lahjakortit.
Nyt viimeksi haettu satsi oli lähes täynnä naapurustolta . Kävin pari kk yhdessä perheessä. Ruokatunnilla vein lapset ulos leikkimään tunniksi lähipuistoon. Sain palkaksi muovikassillisen kirppistavaraa. Kaikki oltiin tyytyväisiä.
Itse olen laittanut näitä myyntiin jo vuosia. Kuvittelin tavara on ihan peruskauraa. Muutamassa viikossa saldo onkin jo yli 400 e, eli minun osuus on 200 euroa.
Olin sanonut omistajalle haluaisin joskus takaisin Toikan vuosikuutioita. Vanhat jouduin rahapulassa myymään.Eilen omistaja laittoi viestiä, kertoi saldon ja kysyi mikä kiinnostaisi.
Toinen vst myyntiä ja kuutio olisi minun.Vaihdantatalous on kyllä loistava tapa toteuttaa unelmia.
Hoh hoijaa joo.
Oma kokemukseni on, että villasukkia on niin hitosti tarjolla joka ikisissä myyjäisissä ja joka ikisellä kirpputorilla, että niitten neulominen myyntiin on täysin turhaa, ei mene kaupaksi. Ehkä joskus joulun alla myyjäisissä menee, jos on oikein hienot ja taidolla tehdyt kirjoneuleiset. Ja ihmettelen kyllä tuota villapaitojen määrää. Mistä niitä oikein tulee, kun kaupoissa ei oikeastaan edes myydä rehellisiä villapaitoja, ne on sellaisia neuleita, missä on aina jotain muuta villan seassa ja hyvin usein täysin tekokuituisia. Koneella neulottuja. Pura niitä nyt sitten ja yritä niistä saada jotain uutta aikaan...?
Purkulangoista tehdyt villasukat ei välttämättä ole kovin kestävät.
Itse yritin myydä ihan nättiä kunnon langasta tehtyjä villasukkia, kauniin värisiä ja mielestäni ihan hyvin tehtyjäkin ja tosi halvalla, myyjäisissä ja kirpputoreilla. Ehkä yhdet tai kahdet meni, kun myin vitosella pari. Loput jäi sitten myymättä ja toimitin ne kirkon mukana venäläiseen lastenkotiin. Niitä oli iso pahvilaatikollinen. Sinne kelpasi, enkä ole sen jälkeen viitsinyt vaivautua. Omaksi iloksi jäi vain antamisen ilo ja tietysti se, että tykkään neulomisesta.
Jos on kovasti käsityöintoinen ja on paljon sukua ja ystäviä, niin silloin tietysti on kiva tehdä villasukkia ym. vaikka lahjoiksi. Mutta kun kaikki on niillä jo moneen kertaan lahjottu, niin se siitäkin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eräs hääpari nuukailuineen on jäänyt mieleen. Varasivat hyvistä hääkuvistaan tunnetun kuvaajan, johon menivät suurieleisesti kuvattaviksi. Kuvaaja kuvasi hääparia tuntitolkulla pihalla ja sisällä ja eri asennoissa. Kuvaaja ilmeisesti ajatteli saavansa suurtilauksen. No mitä tekee hääpari kun vedokset saapuvat. Teettävät yhden ainoan kuvan hyllyn päälle. Hääpari ei tilannut edes kiitoskortteja. Kuvaaja oli ihmetellyt ja päivitellyt vähäistä tilausta, sillä kuvat olivat todella hyviä ja kuvaaja oli käyttänyt niihin paljon aikaa.
Mun mielestä hääparilla oli oikeus tehdä noin. Itse haluaisin kuvat digitaalisena enkä voi ymmärtää jos digikuvista pitää vielä maksaa erikseen kun eihän niistä ole edes materiaalikuluja. Haluamani kuvan sitten teettäisin netissä.
Itse tosin ottaisin kuvaajan tuntipalkalla mutta jos kuvaaja on sitä mieltä, että vain kuvat maksaa niin mikäpä siinä.
Olenko piheyden huippu? kirjoitti:
Mies intti.
Tämä oli yksi syy, miksi menimme miehemme kanssa naimisiin maistraatissa ja juhlia ei järjestetty ollenkaan. Tosin ongelma ei ollut miehen suku, vaan oma sukuni. Onhan niitä juhlia jo nähty, omistani en sellaisia halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Mies intti.
Tämä oli yksi syy, miksi menimme miehemme kanssa naimisiin maistraatissa ja juhlia ei järjestetty ollenkaan. Tosin ongelma ei ollut miehen suku, vaan oma sukuni. Onhan niitä juhlia jo nähty, omistani en sellaisia halunnut.
Sukulaiset tuskin olisi tullut sun häihin, kun kuulivat siskos häissä..mikä pska oot ihmisenä:)
Ei onnistu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
HOX HOX HOX Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.
Tämä suomalainen "bideesuihku" on kyllä yksi helvetin keksintö miessukupuolta ajatellen, eikä ole ihme, ettei se ole levinnyt pahemmin ulkomaille. Jos isolla miehellä on isot kourat ja isot munat ja suomalaistyyppinen ahdas WC-istuin, niin kyllä se on kuin istuisi Juha Miedon saappaan suulla, kun sinne vielä sitä kiemurtelevaa pillupuhelinta anaalipesutarkoituksessa tunkee. Kylpyhuone on märkä katosta lattiaan ja vaatteetkin tippuvat vettä semmoisen pesutoimituksen jälkeen. Kunnon erillinen bideeallas pitäisi olla tai sitten puolalaiset isot ja nelikulmaiset vessanpöntöt tälle bideesuihkuviritelmälle. Tai jos suihkusuutin on kiinteästi pöntönsuun takakaarteessa, niin kuin vaikka esimerkiksi jossain päin jopa Turkissa tai hienostuneemmin Japanissa, niin jo alkoi sujua.
Olisiko nyt kerrankin käynyt niin, että jokin yleishyödyllinen tuote on suunniteltu enemmän naisen kuin miehen ruumiille?
Mutta pliis peseydy nyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipomossa myydään vanhoja leipiä ja sämpylöitä säkissä halvalla hevosen ruuaksi niin yksi tuttu ostaa tällaisen säkin ja pakastaa leivät ja sitten sulattelee niitä yksi kerrallaan ja syö.
Ei voi mitään, mutta mulle tuo kuullostaa ainoastaan järkevältä :D
Jos ne on vanhoja leipiä jo ostettaessa, niin ei ne siellä pakkasessa ainakaan nuorene. Hevosen hampaat toki kykenee vähän kovettuneeseenkin leipään. Kyllä minun kokemus on, että joku vanhentunut kuivettunut leivän kannikka mikrossa jonkin verran pehmenee, kun heti lämpimänä sen syö, mutta on siinä jo vanhan maku.
Säkillinen leipiä pakkasessa? Kenen pakastimeen mahtuu leipäsäkki? Ei varmasti kenenkään, joten ystäväsi siis pakkaa ne vielä pienempiin pusseihin tai rasioihin, eihän niitä pelkiltään voi sinne pakkaseen laittaa. Hurjasti täytyy olla pakastimessa tilaa ja iso homma. Olen nimittäin nähnyt kerran, kun siskon tyttö haki leipomoliikkeestä hevoselleen leipiä ja kaikenlaisia kantapaloja, joita oli jäänyt yli, se oli tosiaan ihan iso muovisäkki. Hän sai ne kyllä ihan ilmaiseksi.
Samahan se on, mitä pihi ihminen itse syö, omahan on asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies intti.
Sukulaiset tuskin olisi tullut sun häihin, kun kuulivat siskos häissä..mikä pska oot ihmisenä:)
Tää vjakki on kirjoitellu aiheesta muuallekkin:)
Hei älkää haukkuko tätä yhtä kirjoittelijaa,
kehitysvammaisetkin ja häiriöiset voi mennä naimisiin ja elää ihan täyttä elämää,
mutta kielellinen ulosanti ei välttämättä ole sellaista mihin neurotyyppilliset ja ei-kehitysvammaiset on tottuneet.
Vajakiksi kutsuminen ei kohota kenenkään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies intti.
Tää vjakki on kirjoitellu aiheesta muuallekkin:)
Hei älkää haukkuko tätä yhtä kirjoittelijaa,
kehitysvammaisetkin ja häiriöiset voi mennä naimisiin ja elää ihan täyttä elämää,
mutta kielellinen ulosanti ei välttämättä ole sellaista mihin neurotyyppilliset ja ei-kehitysvammaiset on tottuneet.Vajakiksi kutsuminen ei kohota kenenkään mieltä.
Onko kirjoittaja mielestäsi kehityshäiriöinen????
aika rankkoja mammoja tässä keskustelussa..huh kun kylmää sydämmestä
Vierailija kirjoitti:
Jossain kahvivertailussa rainbow oli ykkönen.
"jossain" ....tosiaan taisi olla ainoastaan omassa vertailussasi :D :D :D ...kun hintaa vertailit! Etsippä tää tieto - luulen ettet löydä!
Tästä kommentista henkilö kyllä tunnistaa itsensä, mutta kerron silti. Tuttavani tykkää tarjota saunaoluen. Satuin kerran näkemään, miten hän sen tekee: laittaa ensin lasiin kylmää vettä ja kaataa siihen päälle puoli pulloa olutta. Näin näyttää siltä, että hän tarjoaa tuopillisen olutta, vaikka siinä on puolet vettä.