Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3581/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri käyttää vanhaa ostoskassia, kun käy kaupassa. Ei siis edes mitään kestokassia, vaan ihan perus muovipussia. Ostaa yleensä vielä ylihintaisia tuotteita, mutta sitten ostoskassin kohdalla iskee piheys.

Muistelisin jossain uutisoidun että sama muovipussi mitä käyttää useamman kerran on ekologisempi vaihtoehto kuin kestokassi. Veikkaisin tätä syyksi.

Kestokassia ja muovipussia voi kyllä pestä jos bakteerit huolestuttaa.

Vierailija
3582/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri käyttää vanhaa ostoskassia, kun käy kaupassa. Ei siis edes mitään kestokassia, vaan ihan perus muovipussia. Ostaa yleensä vielä ylihintaisia tuotteita, mutta sitten ostoskassin kohdalla iskee piheys.

Ällöö! Mun mielestä ne kestokassitkin likaantuu aika nopsaan; ruuille ainakin pitää ottaa aina puhdas kassi! Btw. ällöttää niin ikään nämä jotka tunkee samaan kassiin (!) ruuat ja siivousaineet! Huhhuh, siis jopa ihan sellaiset osittain avonaiset ruukkusalaatit töhnäisten vessa-ankkojen sekaan! 🤮 Joo, säästävät öpaut kolme euroa vuodessa ja maapallo kiittää.

Eikös ne ostamasi ruuat ole kuitenkin aina pakattu johonkin, et sä jotain jauhelihaakaan tai leipää niin osta, ettei ne ole jossain paketissa.

Niin ettei ne kuitenkaan ole suoraan kosketuksissa mihinkään. Töhnäisiin pesuainepurtiloihinkaan en ole ikinä törmännyt.

Kaikki on aina johonkin pakattu ja omat kätesikin koskee kaiken aikaa johonkin, vai onko sulla aina suojahanskat käsissä?

Ei se uusi muovikassikaan mikään täysin hygieeninen ole.

Mutta osta toki aina se uusi muovikassi. Ne tehdään yleensä jo kierrätysmuovista ja niiden valmistus antaa tietysti työtä ja toimeentuloa jollekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni sanoi että hän voi pestä kondomit uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
3584/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä olen säästäväinen, mutta kyllä pihiyden puolelle välin kääntyy.

Tuppaan säästämään kaiken mahdollisen tulevaan käyttöön: kauniit narut ja lahjapaperit, kortit, nätit pullot ja purkit, kukkaruukut, korit...

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Sama, mutta puoliso on oppinut arvostamaan kun kätköistä löytyy aina sopiva ruuvi tai naula, eikä yleensä tarvi lähteä kaupasta erikseen hakemaan juuri mitään. 

Maalaan myös itsse pari kertaa vuodessa kortteja, ja pidä vähän silmällä kuka tuttavalapsista täyttää minkäkin verran, tai jos on vaikka rippijuhlat tulossa. Näin säästää pitkän pennin kun aina on kortti omasta takaa. 

Maalaaminen on tosi hyvä idea, jos se on samalla myös kiva harrastus. Vaan jos ihan säästön takia tekee, niin paremmille tuntipalkoille pääsee kun ostaa kaupasta euron kortin ja kerää vaikka pulloja loppuajalla. 

Vierailija
3585/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppaan säästämään kaiken mahdollisen tulevaan käyttöön: kauniit narut ja lahjapaperit, kortit, nätit pullot ja purkit, kukkaruukut, korit...

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Sama, mutta puoliso on oppinut arvostamaan kun kätköistä löytyy aina sopiva ruuvi tai naula, eikä yleensä tarvi lähteä kaupasta erikseen hakemaan juuri mitään. 

Maalaan myös itsse pari kertaa vuodessa kortteja, ja pidä vähän silmällä kuka tuttavalapsista täyttää minkäkin verran, tai jos on vaikka rippijuhlat tulossa. Näin säästää pitkän pennin kun aina on kortti omasta takaa. 

Vain pikkulasten itse tekemät kortit on kivoja. Aikuisten väkräämät on niin kyllästyttäviä. Melkein jokaisella kirpputorillakin niitä on myytävänä pilvin pimein.

Maksaa ne korttipohjatkin ja kaikki se askartelukauppojen pikkukoristekrääsä, joita niihin liimaillaan.

Ei ne niin omaleimaisia ole kuin kuvitellaan.

Mutta onhan se varmaan kivaa ajankulua niitä äkertää.

Tykkään enemmän itse oikeiden kuvataiteilijoiden tekemistä painetusta korteista.

Narujen ja lahjakassien taltioimiseen syyllistyn itsekin, niitä vaan tuntuu olevan jo liikaakin.

Itse tehty kortti ilahdutaa tekijän iästä riippumatta (ja kortin hienoudestakaan). Aika on arvokkainta mitä meillä on, ja jos joku haluaa käyttää elämänsä arvokkaita hetkiä minun ilahduttamiseen, niin se on iso lahja :) 

Vierailija
3586/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, miksi ei käyttäisi? Noin kait teen itsekin niin kauan kunnes kassi on liian risa, jonka jälkeen se menee muovinkeräyskassiksi tai vastaavaksi. Olisi jo luonnonkin kannalta järjetöntä käyttää muovikassia vain kerran!

Vierailija
3587/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin omalta tontiltani sivusta kun yksi mökkinaapuri meni toisen mökkinaapurin liiteriin ja haki sieltä halkoja omaan liiteriinsä. Hän oli niin ovela, että käveli kallioita ja sorastusta pitkin siten, että maanpinnalle ei jäisi jälkiä hänen touhuistaan. Laskeskelin näkemäni perusteella, että aina yhdellä kertaa siirtyi 5-6 sylillistä halkoja kun liiterin omistaja ei ollut paikalla. -Nämä operaatiot jatkuivat vuosien ajan, aina muutaman kerran kesässä kun liiterin omistaja ei ollut paikalla.

Omaan puuliiteriini laitoinkin sitten kunnolliset lukitukset ja pihalle riistakameran. Minun halkojani ei viety.

Mikäköhän siinä on että näiden säästelijöiden mielestä jotkut asiat on sellaisia mitä on ok varastaa, vaikka omistajalleen ne ovat ihan samanlaista rahanmenoa kuin suoraan rahan varastaminen. Tässäkin ketjussa on tullut esimerkkejä kuinka monet "säästävät" varastamalla vessapaperit julkisista vessoista, sähköä naapurista/taloyhtiön rapusta tai näitä halkoja. 

Jos vie naapurilta 10€ edestä halkoja, miten se eroaa siitä että veisi naapurin lompakosta 10 euron setelin?

Vierailija
3588/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin sadevettä peseytymiseen eilen saunassa. Lämmitin osan ja käytin vedenkeitintä. Tukasta tulee pehmeämpi sadevedellä.

Vierailija
3589/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei koskaan ostanut muovipusseja vaan kauppojen pullonpalautuspisteillä olevista roskiksista otti niitä haisevia pusseja jotka käytti ostoksiinsa. Oli tosi inhottavaa kun hän tuli ostoksien kanssa kotiin ja ihmettelin sitä hajua, ja sitä miksi osa oli "limaisia" kertoi sit syyn. Ei lakannut tekemästä tätä vaikka pyysin. 

Vierailija
3590/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa joku sanoi, että kaupan muovikassit ovat epähygieenisiä.  Käytän samaa kassia monet kerrat: kun

puran kassista kotona ostokset, niin viikkaan kassin ja laitan heti käsilaukkuun seuraavaa kauppareissua

varten.  Eli ei siitä voi tulla epähygieeninen.

Vierailija
3591/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin prisman halvinta wc paperia. Ikävä kyllä laatu ei vastannut edes hintaa. Pieniä arķkeja, 2 kerrosta tosi ohutta paperia, helposti läpi repeileviä! No, tuleehan kädet pestyä kunnolla

Vierailija
3592/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikassi on oñneton ratkaisu ostoksille. Tulee kalliiksi ajan mittaan. Repeytyy pienestäkin terävästä kulmasta. Ei anna minkäänlaista suojaa kolhuilta. Jos kangaskassiin suojapussin tarvitsee, halvimmat maksaa alle 0,06c kpl. Eli pieni rulla roskispusseja hankintaan.

Vierailija
3593/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Mulla on ikivanhat vesivärit ja teen itse joulukortit.

Tädilläni on kaikki nämä seinällä, kuulemma taidenäyttely.

Suunnittelen kuvan ja teen kaikki 30 kerralla.

Maalaan kaikki pohjan, seuraavana päivänä seuraavan kerroksen jne.

Aikaahan noissa menee, mutta on jo 10+ perinne, en viitsi lopettaa.

Lähetän näitä vain niille, jolta itse saan kortin.

Muutamakin on ilmoittanut närkästymisen. Toinen osapuoli ei enää lähetä kenellekään, mutta minä kyllä saan lähettää hänellw

Vierailija
3594/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rouva kehui säästävänsä siten, että kun on jollekin asiaa, soittaa hälärin, jolloin tuo toinen soittaa takaisin. Ei tule itselle puhelinkuluja.

Vierailija
3595/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

testattiin rivitalossa vuosi omalla vesimittarilla: Suihkussakäyntivedet, tiskivedet ämpäriin wc pöntön viereen... niitä sitten kaadettiin pöntön huuhteluun. 14 e / kk/ hlö, 2 ihmistä vesimaksusta saatiin lähes puolet palautuksena. 

Vierailija
3596/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen valitteli, että ei voi saada kotitalousvähennyksiä siivouspalveluiden ostamisesta, kun maksaa pimeänä.

Vierailija
3597/3893 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Mulla on ikivanhat vesivärit ja teen itse joulukortit.

Tädilläni on kaikki nämä seinällä, kuulemma taidenäyttely.

Suunnittelen kuvan ja teen kaikki 30 kerralla.

Maalaan kaikki pohjan, seuraavana päivänä seuraavan kerroksen jne.

Aikaahan noissa menee, mutta on jo 10+ perinne, en viitsi lopettaa.

Lähetän näitä vain niille, jolta itse saan kortin.

Muutamakin on ilmoittanut närkästymisen. Toinen osapuoli ei enää lähetä kenellekään, mutta minä kyllä saan lähettää hänellw

Tykkään tosiaan saada kortteja, myös itsetehtyjä. Itsekin laitan ja teen... en osta lausetta: niin pal nopeampi, helpompi sähköinen!!!

Pidä esim Joulun alla jouluvalvojaisia, teen kortteja, kirjoittelen ajatellen saajaa, valkkaan kuvia sen mukaan. Käärin muutaman paketin kauniisti, säästelemilläni papereilla ja nauhoilla... joulumusiikki soi, kynttilät palaa, glögiä tms

Näin minä, toisin muut

Pihiäkö??? Eipä taida olla

Vierailija
3598/3893 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin sadevettä peseytymiseen eilen saunassa. Lämmitin osan ja käytin vedenkeitintä. Tukasta tulee pehmeämpi sadevedellä.

Eihän tuo ole pihiyttä vaan fiksuutta.

Mökillä on kantovesi ja otan sadeveden talteen ja käytä sitä saunassa ja tiskauksessa. 

Hiukset todellakin tykkää sadevedestä.

Vierailija
3599/3893 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun sukat on reikäiset niin panen kahdet päällekkäin; valitsen sellaiset että reiät ovat eri kohdissa eivätkä näy

Mustalla tussilla voi värittää ihon reiän kohdalta.

Mutta mulla on valkeat sukat, näyttäisin dalmatialaiselta, oishan se hupaisaa kyllä 

Vierailija
3600/3893 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovikassi on oñneton ratkaisu ostoksille. Tulee kalliiksi ajan mittaan. Repeytyy pienestäkin terävästä kulmasta. Ei anna minkäänlaista suojaa kolhuilta. Jos kangaskassiin suojapussin tarvitsee, halvimmat maksaa alle 0,06c kpl. Eli pieni rulla roskispusseja hankintaan.

Ajatellaan, että minulla on koko ajan vähintään tuhansia euroja pankkitileillä, kuten keskivertosuomalaisella. Putoaako elintasoni jotenkin jos ostan muovipusseja? Huomaako tuota muovipussin ostoa taloudellisesti edes muuten, kuin syynäämällä kauppakuittia sentilleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme