Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3561/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Et tajua ajotyylin vaikutusta kulutukseen, on suuri.

moottorijarrutus katkaisee polttoaineen syötön määrätyissä autoissa jolloin kulutus vähäisempää kuin tyhjäkäynnillä.

Vierailija
3562/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä olen säästäväinen, mutta kyllä pihiyden puolelle välin kääntyy.

Tuppaan säästämään kaiken mahdollisen tulevaan käyttöön: kauniit narut ja lahjapaperit, kortit, nätit pullot ja purkit, kukkaruukut, korit...

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Sama, mutta puoliso on oppinut arvostamaan kun kätköistä löytyy aina sopiva ruuvi tai naula, eikä yleensä tarvi lähteä kaupasta erikseen hakemaan juuri mitään. 

Maalaan myös itsse pari kertaa vuodessa kortteja, ja pidä vähän silmällä kuka tuttavalapsista täyttää minkäkin verran, tai jos on vaikka rippijuhlat tulossa. Näin säästää pitkän pennin kun aina on kortti omasta takaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paperi halvempaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

HOX HOX HOX    Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.

Mietipä sitä helvetillistä veden kulutusta. 

Jos asuu osakkeessa ja on kiinteä vesimaksu niin ei haittaa :) 

Yhä useammin asennetaan vanhempiinkin kerrostaloihin vesimittari vedenkulutuksen vähentämiseksi, niin meidänkin taloon tänä vuonna.

Meille ei kyllä ole tulossa, sallimme asukkaiden pestä takapuolensa jatkossakin vedellä. Eikä meillä ole muutenkaan ongelmia vedenkulutuksen suhteen. 

Tulee halusit tai et.

Uskoisin että taloyhtiön pj:nä minä päätän asiasta etkä sinä :D 

EU sen päättää.

Sellaiset psykoosit tänään. 

EU vaatii energiatehokkuutta yhä enemmän. Omakotitaloihinkin on suunniteltu etäluettavia vesimittareita.

Ollut jo vuosia meillä etäluettava mittari. Viestisi on vanha, mutta jo ennen tuota aikaa meillä oli etäluettava mittari omakotitalossa.

Vierailija
3564/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pitää paikkansa. Kun ajat mäkeä alas vaihde (suositellaan isointa) päällä eli moottorijarrutuksella on polttoainekulutus 0 L/100km, mutta jos lasket vapaalla on tyhjäkäyntikulutus 1-2 L/100km autosta riippuen, koska se on sama liikkuuko auto vai seisooko parkissa. Raskaankaluston autoissa ei alamäkiä edes saa ajaa vapaalla, koska vaikuttaa myös hallintaan ja ajettavuuteen. Näin ainakin aikoinaan autokoulussa opetettiin.

Taajama alueilla suositeltavaa on käyttää nopeusrajoituksesta riippuen 3 tai 4 vaihdetta ja yli 60km/h alueilla 5 vaihdetta, jottei alamäkinopeus nouse yli sallitun rajoituksen tarvitsematta jarruttaa.

Vierailija
3565/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä olen säästäväinen, mutta kyllä pihiyden puolelle välin kääntyy.

Tuppaan säästämään kaiken mahdollisen tulevaan käyttöön: kauniit narut ja lahjapaperit, kortit, nätit pullot ja purkit, kukkaruukut, korit...

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Sama, mutta puoliso on oppinut arvostamaan kun kätköistä löytyy aina sopiva ruuvi tai naula, eikä yleensä tarvi lähteä kaupasta erikseen hakemaan juuri mitään. 

Maalaan myös itsse pari kertaa vuodessa kortteja, ja pidä vähän silmällä kuka tuttavalapsista täyttää minkäkin verran, tai jos on vaikka rippijuhlat tulossa. Näin säästää pitkän pennin kun aina on kortti omasta takaa. 

Vain pikkulasten itse tekemät kortit on kivoja. Aikuisten väkräämät on niin kyllästyttäviä. Melkein jokaisella kirpputorillakin niitä on myytävänä pilvin pimein.

Maksaa ne korttipohjatkin ja kaikki se askartelukauppojen pikkukoristekrääsä, joita niihin liimaillaan.

Ei ne niin omaleimaisia ole kuin kuvitellaan.

Mutta onhan se varmaan kivaa ajankulua niitä äkertää.

Tykkään enemmän itse oikeiden kuvataiteilijoiden tekemistä painetusta korteista.

Narujen ja lahjakassien taltioimiseen syyllistyn itsekin, niitä vaan tuntuu olevan jo liikaakin.

Vierailija
3566/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutko muuten tietämään, että nykyään kannattaa kerätä myös pantittomat tölkit talteen. Alumiinin metalliromuarvo noussut aika huimasti materiaalipulan takia ja jopa pantittomista tölkeistä saa metalliromufirmaan viedessä rahaa, kuten kotitalouden alumiinipakkauksista, jotka puristaa kasaan. Näiden keräämisessä vaan kannattaa varastoida ja viedä useamman kilon satseissa ettei kuljetuskulut nouse yli metallista saatavan hinnan. Alumiini tölkkien vetmistä saa myös uusiokäytettäviä narulenkkejä, jotka ei ruostu ulkokäytössäkään. Ollut todella kätevä kikka monessa sidontahommassa ja kestävät kovaakin kiristystä puristetun muotonsa tähden. Voithan tietenkin myös ostaa näitä lenkkejä askartelutarvikemyynnistä 50-100kpl pusseissa.  Sekä pantittomista alumiinitölkeistä löytyy läjäpäin uusiokäyttö askarteluvinkkejä. Käytetyn alumiinifolion (myös suklaalevyistä) taittaa tiiviisti useaan kerrokseen ja leikkaa saksilla ohuiksi suikaleiksi, niin kappas vaan sakset teroittuivat kätevästi ja helposti.

Vierailija
3567/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri käyttää vanhaa ostoskassia, kun käy kaupassa. Ei siis edes mitään kestokassia, vaan ihan perus muovipussia. Ostaa yleensä vielä ylihintaisia tuotteita, mutta sitten ostoskassin kohdalla iskee piheys.

Vierailija
3568/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri käyttää vanhaa ostoskassia, kun käy kaupassa. Ei siis edes mitään kestokassia, vaan ihan perus muovipussia. Ostaa yleensä vielä ylihintaisia tuotteita, mutta sitten ostoskassin kohdalla iskee piheys.

Ällöö! Mun mielestä ne kestokassitkin likaantuu aika nopsaan; ruuille ainakin pitää ottaa aina puhdas kassi! Btw. ällöttää niin ikään nämä jotka tunkee samaan kassiin (!) ruuat ja siivousaineet! Huhhuh, siis jopa ihan sellaiset osittain avonaiset ruukkusalaatit töhnäisten vessa-ankkojen sekaan! 🤮 Joo, säästävät öpaut kolme euroa vuodessa ja maapallo kiittää.

Vierailija
3569/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöö! Mun mielestä ne kestokassitkin likaantuu aika nopsaan; ruuille ainakin pitää ottaa aina puhdas kassi! Btw. ällöttää niin ikään nämä jotka tunkee samaan kassiin (!) ruuat ja siivousaineet! Huhhuh, siis jopa ihan sellaiset osittain avonaiset ruukkusalaatit töhnäisten vessa-ankkojen sekaan! 🤮 Joo, säästävät öpaut kolme euroa vuodessa ja maapallo kiittää.

Ohhoh. Löysää nyt hiukan nutturaasi, verenpaineesi hipoo varmaan pilviä😵💫

3570/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostan aina uuden muovikassin ruuille, ihan puhtauden takia. Ei kiitos uudelleen käytettäville muovikasseille.

Muistan kun nuoruudessa ihmettelimme sitä, kun neuvosto-Virossa suomalainen muovikassi oli haluttu esine. Nauratti. Joku Valintatalon vaaleanpunainen muovikassi oli haluttua tavaraa siellä. Heillä kun ei muovikasseja ollut.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
3571/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin omalta tontiltani sivusta kun yksi mökkinaapuri meni toisen mökkinaapurin liiteriin ja haki sieltä halkoja omaan liiteriinsä. Hän oli niin ovela, että käveli kallioita ja sorastusta pitkin siten, että maanpinnalle ei jäisi jälkiä hänen touhuistaan. Laskeskelin näkemäni perusteella, että aina yhdellä kertaa siirtyi 5-6 sylillistä halkoja kun liiterin omistaja ei ollut paikalla. -Nämä operaatiot jatkuivat vuosien ajan, aina muutaman kerran kesässä kun liiterin omistaja ei ollut paikalla.

Omaan puuliiteriini laitoinkin sitten kunnolliset lukitukset ja pihalle riistakameran. Minun halkojani ei viety.

Vierailija
3572/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kertoi saaneensa alkunsa siksi, että isänsä oli niin pihi, että pesi käytetyt kondomit, kuivasi ne lämpöpatterilla ja käytti samat kondoomit mahdollisimman monta kertaa. Kerran kävi sitten niin, että yksi kondomi ei enää kestänytkään jatkuvaa uusiokäyttöä ja ystäväni sai alkunsa.

Tarina on tosi. Olen tavannut tuon äijän. -Hän lämmitti kahvinkeittimessäkin jo jäähtyneen kahvin uudelleen, pesi suodatinpussit uusiokäyttöön ja juotti kahvit vanhoista jugurttipurkeista kun ei pihiyttään ollut ostanut suodatinpusseja ja kunnollisia kahvikuppeja. Kahvin ostimme ja veimme hänelle itse.

Vierailija
3573/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudella, mutta huvittuneena: vanhempieni talossa on sähköpatterit ja lämminvesivaraaja. Mutta he lämmittävät puilla ja lämmintä vettä käytetään vain, kun tulee vieraita. 😍 Rahasta ei ole pulaa.

Vierailija
3574/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kertoi saaneensa alkunsa siksi, että isänsä oli niin pihi, että pesi käytetyt kondomit, kuivasi ne lämpöpatterilla ja käytti samat kondoomit mahdollisimman monta kertaa. Kerran kävi sitten niin, että yksi kondomi ei enää kestänytkään jatkuvaa uusiokäyttöä ja ystäväni sai alkunsa.

Tarina on tosi. Olen tavannut tuon äijän. -Hän lämmitti kahvinkeittimessäkin jo jäähtyneen kahvin uudelleen, pesi suodatinpussit uusiokäyttöön ja juotti kahvit vanhoista jugurttipurkeista kun ei pihiyttään ollut ostanut suodatinpusseja ja kunnollisia kahvikuppeja. Kahvin ostimme ja veimme hänelle itse.

Apua!! Hihityttää niin että menee kohta pikkarit vaihtoon! 🤭

Vierailija
3575/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimme tuli muutaman kerran liian monta kertaa muka kyläilemään aina lounasaikaan. Lopulta ymmärsin, että hän maksatti oman ruokansa meillä. -Hänen oli helppoa tietää milloin meillä ryhdyttiin tekemään ruokaa, koska vanhassa talossa ruuan haju levisi aina hyvin ilmastointihormeja pitkin.

Minun oli lopulta pakko sanoa hänelle, että joko hän alkaa tuomaan omat raaka-aineensa ja osallistuu ruuan valmistukseen tai sitten kyläily aina ja vain lounasaikaan ei ole sopivaa.

Vierailija
3576/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Et tajua ajotyylin vaikutusta kulutukseen, on suuri.

moottorijarrutus katkaisee polttoaineen syötön määrätyissä autoissa jolloin kulutus vähäisempää kuin tyhjäkäynnillä.

Useimmissa nykyautoissa.

Vapaalla laskettelu oli kaasutinmoottorilla varustettujen autojen juttu. Sellaisia ei ole tehty aikoihin. Ruiskukone katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksen aikana, mutta käynnistää sen uudestaan kun kierrokset tippuvat alas. Esim. tyhjäkäynnillä.

Vierailija
3577/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on pahin lokki mitä tiedän.

Maksattaa ukollaan kaiken, itse maksaa omien kehujen mukaan vain puhelinlaskunsa.

Niin ja tämä lokki käy myös itse töissä.

Vierailija
3578/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulle pihiyden huippu on olla menemättä H AM M A S L Ä Ä K Ä R I I N. Mitään niin typerää ei ole olemassakaan. .

Vierailija
3579/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo. Puuvillakassi kestää 90 asteen pesun. Ja kestää ja kestää... voithan ottaa Kaksi Puuvillakassia mukaan, jos ostat töhnäisiä vessa-ankkoja!!!

Vierailija
3580/3893 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miulle pihiyden huippu on olla menemättä H AM M A S L Ä Ä K Ä R I I N. Mitään niin typerää ei ole olemassakaan. .

Tai teetättää ja laitattaa jossain Turkissa tai Virossa hammasimplantit / laminaatit. Voi tulla kalliiks korjauttaa jälkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi