Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1104)
Myyntiä. Jos ei olisi muuta, niin aina voi soitella vanhoille tai mahdollisille uusille asiakkaille. Tarkistaa onko tarjouksia jollekulle auki, josta vielä voisi saada kauppaa tai voisiko tehdä jo ensi kuun tarpeista uuden.
Tarkistaa tuotannosta, miten tilaukset etenee ja tiedottaa asiakkaille, jos joku toimitus on myöhästymässä tms.
Ei lopu hommat koskaan. Jaksaminen joskus hetkeksi, kun päässä on liikaa avoimia kerralla.
Vinkki: En ole opettaja enkä varhaiskasvattaja.
Varhaiskasvatuksen opettaja/lastenhoitaja. Ei yleensä ole minkäänlaista taukoa koko työpäivän aikana, lounas syödään nopeasti lapsia passatessa ja valvoessa. Koko työvuoron ajan on tekemistä, hyvä että vessassa ehtii käydä...
Opettaja. Päivän päätteeksi ehtii hetken henkistä, ja sitten voikin jatkaa kotona töitä illan.
Konsultti, esihenkilöasema. Palkka 6000, mutta hommia väännän hengenhädässä, ja työt valuu lomille ja iltoihin. Työ mielekästä kuitenkin, ja kultainen häkki sitoo työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koodaan. Ei yleensä riitä edes työaika mihinkään, vaan pakko jatkaa kotona, joskus yötä myöten. Palkka on 6000 e / kk mutta helpolla se ei irtoa todellakaan 12-16 tunnin työpäiviä pääosin ja kova stressi. Vaihtaisin tuontapaiseen työhön kuin ap:lla ihan heti jos löytäisin sellaisen. (Nyt olen talvilomalla)
höpöhöpö sä mitään vaihtaisit.
Oikeesti ne jotka saa 6k rahaa ei tiputtautyuisi assariksi 3tonnilla.
Kahvilassa olen, välillä on luppoaikaa sitten pitää keksiä itselle tekemistä, ihmisiä kun ei voi pakottaa kahville. Välillä vain istun jos oikeasti ei ole tekemistä. Mutta mieluummin pesen vaikka uunia.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen opettaja. Joka minuutti on aikataulutettu. Ei ehdi aina edes vessaan!
Ajatelkaa muuten, jos nyt keksitttäisiin idea alun alkaen ja suunniteltaisiin kaikki alusta, eli miten hoidamme pieniä lapsiapäivisin, kuka, miten, ja missä, niin suunnittelisimmeko todellakin tällaisen systeemin? Lapsia hoitamaan valitut aikuiset eivät meinaa edes vessaan ehtiä. Koska on tehtävä x ja y. Loistava keksntö tämä. Vai onko sitrenkään. Olisiko lapset, ehkä koko yhteiskunta onnellisrmpi, jos jotain suunniteltaisiin toisin?
Maksuliikenneasiantuntija hyvinvointialueella. Arvaatte varmaan että työtä on niin paljon kun ikinä vaan ehtii tehdä kun nämä laivat lähtivät puolivalmiina vesille.
Kehitysvammaisten yksikössä. Kaikki työtehtävät, kirjaukset koneellekin multitaskaten yksikön käytävällä kun ohjaajia ei asiakkaita valvomassa riittämiin
Kuljettaja jakelupuolella..Kun sähköinen seuranta aikoinaan tuli se tappoi kaiken ilon ja vei ne pienetkin tauot työstä.Nyt konttorilta voidaan kokoajan tarkistaa/tarkkailla missä menet/kuinka paljon teet.Onko ihme ettei kukaan halua alalle jossa keskijohtoa painostetaan teettämään niin paljon työtä ettei kukaan vain ehdi levätä tai syödä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten yksikössä. Kaikki työtehtävät, kirjaukset koneellekin multitaskaten yksikön käytävällä kun ohjaajia ei asiakkaita valvomassa riittämiin
Minäkin olen ollut useammassakin kehitysvammaisten yksikössä. Niissä on välillä ollut hyvinkin paljon luppoaikaa. Yleensä melkein joka vuorossa ehti katsoa esim tv:tä asukkaiden kanssa (tai palstailla av:lla). Välillä useamman tunninkin, jos ei muuta keksinyt tai huvittanut tehdä. Toki niitä kiireisiäkin päiviä oli, jolloin piti juosta pääkolmantena jalkana ja olla kolmessa paikassa yhtä aikaa.
Insinöörihommia vientiteollisuudessa. Työviikot 50-60h ja palkka n. 5000 + ylityökorvaukset.
Kääntäjä yrityksessä.
Minuutilleen raportoitava työaikana tehty työ.
Meillä oli 30 min ruokatauko joka on omaa aikaa mutta silti olis pitänyt olla tavoitettavissa jos asikkaita oli ja kun en en ollut niin siitä tuli sanomista näytin sitten työsopimustani että ei todellakaan tarvi olla koska en saa palkkaa siltä ajalta,sitten tuli jotain muminaa että pitäisi joustaa kun meitä on täällä niin vähän,no onneksi en ole enää siinä paskafirmassa töissä.