Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
741/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston asiantuntija. Ei todellakaan ole luppoaikaa, koska jos ei ole asiakaspuheluita/käyntejä (ja niitä on aina, ne ei lopu), niin aina on uusia ohjeita, lakeja, malleja joihin täytyy tutustua ja opetella. Tai sitten haastavia asiakascaseja joihin täytyy perehtyä enemmän ja selvitellä asioita.

Me työttömät olemme tärkeitä, työllistämme kaikenlaisia.

Onko teillä joku systeemi, että asiakkaita kierrätetään? Vuosi perehdytään asiakkaan asioihin ja sitten vaihtuu?

Vierailija
742/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotisohvani koemakaaja. Ei juurikaan taukoja. Ellei ole muuta kiirettä niin pitää niputta persuilta nyhdettyjä tukirahojani. Menisivät nekin lisää töihin etteivät aina valittaisi !

Vierailija
744/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan bussia.

Vierailija
745/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipäällikkö, tekninen ala

Vierailija
746/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KokkiB kirjoitti:

Aikonaan kokkina yhdessä Suomen vilkkaimmista ABC-liikennemyymälöistä, oli aina niin kiire että ei ehtinyt tehdä missään tapauksessa kaikkea suunniteltua.

Yksi kokki, yksi hampparintekijä, ja salin puolella 2 kassaa.

Aamuvuoro alkoi sillä että yrität setviä edellisen päivän patatiskit jne.

Ei yövuoron 2 tekijää niitä usein pystyneet hoitamaan. Läpi yön tekivät kahdestaan pizzaa, hampparia jne.

Lounasaikaan asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista, noutopöytää olisi pitänyt hoitaa.

Cartet toki myös.

Salista työnnetään tiskivaunuja tiskihuoneeseen, niitä piti juosten pestä kun vähänkin oli aikaa.

Joskus kävi tosin niin, että puhtaat astiat yksinkertaisesti loppuivat, jolloin ruokaakaan ei oikein voinut myydä.

Samoin tiskivaunut olivat niin täynnä, että asiakkaat jättivät tarjottimensa jopa lattialle.

Olin muutaman vuoden siellä, siellä sai kyllä tehdä töitä. Lujasti.

Kuullut että ei oikein saa pidempiaikaisia työntekijöitä töihin, mistähän johtunee..

Työtä pitää tehdä, ja joskus kovastikin, mutta jos se menee aivan lapasesta, niin ei sekään ole ok.

TÄMÄ! ja siltikkin saat kuulla miten huono ja laiska olet.

Vierailija
747/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tekemistä. Virkamiehenä tuntuu työt jakautuvan epätasaisesti. Välillä on hirveästi kaikkea, nyt olen 2 viikkoa lukenut uutisia. Viime syksynä jouduin tekemään yksin kahden ihmisen työt, siinä kului aika mukavasti. Sitten tuli toinenkin tekijä takaisin, niin vähän tasaantui. Tosin nytkin tiedän, että vuodenvaihteen jälkeen ralli taas alkaa.

Vierailija
748/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitilajohtaja.

Kun teen töitä, teen niitä aivan sataprosenttisesti, siinä mielessä ylikin, että melkoisella moniajolla.

Mutta vedän työ- ja vapaa-ajan välille tiukemman eron kuin 95% johtajasopparilla työskentelevistä. Pääsääntöhän on, että johtaja on aina käytettävissä.

Alaiset on pitäneet siitä, että olen tarjonnut heille mahdollisuuden vähän samaan työskentelymalliin. Tehdyn työn määrä ja tulos ratkaisee. Tehokkuudella tienaa vapaa-aikaa hulppeasti.

Vierailija
749/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti isossa apteekissa. Henkilökuntaa on liian vähän kuten nykyään tapana on, asiakkaita tulee jatkuvana virtana, hyllyt tyhjenevät alta aikayksikön ja puhelimet soivat taukoamatta. Lisäksi pitäisi käsitellä verkkokauppatilauksia ja hoivakotien tilauksia, sekä jättää epätoivoisia soittopyyntöjä lääkäreille jostain päivänselvistä asioista, joita minulla ei kuitenkaan ole lupa ratkaista itse.

Sitten asiakas valittaa kun joutui odottamaan puoli tuntia tai sähköpostiin kilahtaa kiukkuinen palaute kun ei ole vastattu puhelimeen.

Vierailija
750/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pienehkössä ruokakaupassa ja luppoaikaa ei tosiaan ole. Monesti ihmettelee kuinka niin pienissä neliöissä voi tullakaan sellainen määrä askelia työvuoron aikana.

Vierailija
751/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektien vetäjänä oli aina jotain tekemistä.

Vierailija
752/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja. Jos työnsä tekee "laadulla" ei jää aikaa lorvimiseen. Työparin laiskuus tai sijainen lisää kuormittavuutta. Muistiosastolla hoitajat tarkkailevat syödessäänkin asukkaiden tekemisiä. Ja kahvitaukokin käytetään tehokkaasti raportointiin.

Vierailija
753/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo yli 10 vuotta kun oli joka päivä täyttä työtä ja sen lisäksi ylitöitä +400h/v. Business Analyst oli työnimike ja sitä työtä tehtiin. Loppuajat siinä firmassa kehitettiin uutta raportointityökalua, ja sen käynnistyksen aloitin kotona ennen työpaikalle lähtöä, jotta ajot olisivat valmiita kun työpaikalle pääsin.

Nyt olen vaihtanut toistamiseen työpaikkaa ja tekemistä on joinakin päivinä tarpeeksi, joinakin ei. Oletan, että tilanne on vuoden (jopa puolen vuoden) päästä täysin erilainen ja jään kaipaamaan näitä luppohetkiä. En valita muusta kuin, että päivät ovat pitkiä kun ei ole tekemistä. Nettikin pätkii. Asiantuntiajatyöstä maksetaan 4.400e/kk brutto.

Vierailija
754/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaan. Ei yleensä riitä edes työaika mihinkään, vaan pakko jatkaa kotona, joskus yötä myöten. Palkka on 6000 e / kk mutta helpolla se ei irtoa todellakaan 12-16 tunnin työpäiviä pääosin ja kova stressi. Vaihtaisin tuontapaiseen työhön kuin ap:lla ihan heti jos löytäisin sellaisen. (Nyt olen talvilomalla)

Mä vaihdoin tuon takia koodihommista (mobiilikehityksestä) IT-helppariksi teollisuuteen. Tilanteeni on melko sama ketjun aloittajaan nähden. Palkkakin on sama (koodipuolella juniorina tienasin vähemmän)

Nyt on päiviä, jolloin väkeä suorastaan lappaa tietokoneongelmineen mun työhuoneeseen, mutta toisaalta joskus iltapäivästä tai loppuviikosta meinaan nukahtaa tylsyyttäni tänne. Tikettejä tulee, otan yhteyttä ihmisiin, mutta ootellaanpa sitten sitä lisäinfoa käyttäjältä... Joskus on 30 tikettiä siinä tilassa, että oisin valmis auttamaan MUTTA MUN VIESTEIHIN EI VASTATA. Juodaan sit kahvia ja istutaan ja pyöritellään peukkuja.

Vierailija
755/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston asiantuntija. Ei todellakaan ole luppoaikaa, koska jos ei ole asiakaspuheluita/käyntejä (ja niitä on aina, ne ei lopu), niin aina on uusia ohjeita, lakeja, malleja joihin täytyy tutustua ja opetella. Tai sitten haastavia asiakascaseja joihin täytyy perehtyä enemmän ja selvitellä asioita.

Me työttömät olemme tärkeitä, työllistämme kaikenlaisia.

Onko teillä joku systeemi, että asiakkaita kierrätetään? Vuosi perehdytään asiakkaan asioihin ja sitten vaihtuu?

Kyllä, työttömät ovat tärkeitä kuten aivan jokainen. Ja ilman meitä TE-toimiston virkailijoita työttömät ei saisi rahaa, koska Kela ja kassat vaativat virallisia lain mukaisia lausuntoja.

Meillä ei ole kierrätysjärjestelmää asiakkaille, mutta tarvittaessa asiakkaat siirtyvät virkailijalta toiselle, esimerkiksi palveluntarpeen mukaan. Jos vaikka terve työkykyinen työnhakija loukkaantuu kolarissa ja työnhakuun tulee terveydellisiä haasteita, hänen tilanteensa pystytään huomioimaan eri tavalla eri palvelulinjalla. Mutta noin yleisestikin ottaen asiakkailla on mitä moninaisempia tilanteita, jotka kyllä vaativat mm. lainsäädäntöön perehtymistä. Välillä täytyy ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, välillä sosiaalityöhön, mihin tahoon milloinkin. Ihan yksinkertaista tämä työ ei ole.

Vierailija
756/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimistossa. Välillä on pitkää päivää ja tessissä ei tunneta ylitöitä vaan liukumaa. Liukumat saa vapaana tunti tunnista eikä niitä aina saa vapaana silloin, kun haluaa. Onpa käynyt niinkin, että kun olen mennyt töihin ja saanut tietokoneen auki, tulee esimies käskemään pitämään pois liukumatunteja. Luppoaikaa ei siis ole koskaan.

Vierailija
757/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tämän kesän töissä kehitysvammaisten asumisyksikössä. Päivät olivat toki erilaisia, mutta pääsääntöisesti oli hyvin kiireistä. Keittiöhommat, ruokailut parin tunnin välein, pyykkihuolto ja tietenkin asiakkaiden hoitotoimenpiteet ja muut asiat veivät aikaa niin, että välillä ei meinannut ehtiä käymään vessassa ollenkaan. Ruoankin joutui joskus hotkimaan 5 minuutissa

Vierailija
758/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keittiöissä,noin 10 min ruokatauko,kahvit juon seisten työtä tehden,hirveä tappotahti,ei meinaa saada sijaisia eikä muitakaan töihin,vessassa ei ehdi juurikaan käydä,juosten hommat tehdään.

Vierailija
759/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT alalla projarina. Töitä ei mitenkään ehdi tekemään 7.5 tunnissa joten päivät venyy. Illalla on niin puhki että tekis mieli vaan mennä nukkumaan, usein ysiltä oonkin unessa. Viikonloppuisin myös pitkiä työpäiviä joista onneks tulee ylityökorvaukset.

Vierailija
760/1104 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalossa töissä. Monesti jää tauot pitämättä, ruokatauko varsinkin. Sen ajan käytän mieluiten paperihommissa, joihin muuten ei olisi aikaa. Sen verran työstä vapaata revin siinä, että käyn pari kertaa työpäivän aikana tupakalla. Tosin silloinkin yleensä jutellaan työasioista pihalla. Työni on hektistä ja palkka on pieni, mutta nautin työstäni. Nautin siitä että on kiire, lähes aina ärsyttää kun aika loppuu kesken, vielä olisi monta hommaa hoitamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi