Onko niin, että ansioluettelossa syntymävuotena 60-luku siirtää hakemuksen suoraan ö-mappiin?
Onko täällä rekrytoinnista vastaavia henkilöitä? Rehellisiä vastauksia?
Kommentit (63)
Älä laita syntymävuotta. Laita vain viimeisin työkokemus. Poista vuositiedot, joista voi päätellä ikäsi. Näytä pätevyytesi ja motivaatiosi kun pääset haastatteluun.
Ei siitä etuakaan ole. Sanotaanko näin poliittisesti korrektisti.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Älä laita syntymävuotta. Laita vain viimeisin työkokemus. Poista vuositiedot, joista voi päätellä ikäsi. Näytä pätevyytesi ja motivaatiosi kun pääset haastatteluun.
Eikö ansioluettelossa kuulu olla syntymävuosi?
Tietenkin siirretään. Kaikkihan sen tietää.
Samaan aikaan muualla..
- huudetaan isoon ääneen työntekijäpulasta
- suomalaisia syyllistetään laiskuudesta ja ettei työnteko kiinnosta
- varmuuden vuoksi nostetaan eläkeikää, kun on se huutava työntekijäpula
- irtisanotaan varmuuden vuoksi massoittain suomalaisia
MEillä osataan!
Syntymävuotta ei kannata laittaa, jos on iäkkäämpi.
Kuulin kun rekrytoinnista vastaava henkilö sai puhelun 6-kymppiseltä hakijalta. Hän kehui puhelimessa hakijaa, miten hienoa on kun jaksaa tuossa iässä vielä hakea töitä aktiivisesti. Puhelun jälkeen rekrytoija purskahti nauruun, kun noin vanha pyrkii töihin. En odota innolla sitä kun itse olen 6-kymppinen...
Riippuu ihan ihmisestä. Ja usein ikä on pakollinen tieto että pääset täyttämään lomaketta. Vanhan kannattaa tehdä myös erilainen CV kuin esim kaksvitosen.
Netissä on ohjeita samoin monessa kunnassa on työohjaaja joka neuvoo.
Suurin syy vanhemman epuuseen työpaikan saamisessa on asenne.
Itse olen 43 ja jo nyt on pidetty liian vanhana töihin sekä esim.kyseenalaistettu kykyä oppia uutta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 43 ja jo nyt on pidetty liian vanhana töihin sekä esim.kyseenalaistettu kykyä oppia uutta.
No, olethan sinä jo mummo-ikäinen, kun lapsenlapsiakin sinulla jo on.
Zinccis
Vaihdoin työpaikkaa viime vuonna ja olen 60-luvun alkupuolella syntynyt. Entinen työkaverini vaihtoi tämän vuoden alussa, hän on syntynyt -59. Meille rekrytoidaan parhaillaan ja tällä hetkellä halutuin hakija on syntynyt 60-luvulla, mutta hänelle tehtiin haastattelun jälkeen tarjous toisesta työpaikasta ja nyt hän miettii, kumman valitsee.
Asiantuntija-ala.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kysyn silti.
- maisterintutkinto vuodelta 1994
- 1994-2000 maisterintutkintoa edellyttävässä työpaikassa
- 2001-2007 maisterintutkintoa edellyttävässä työpaikassa
- 2007-2015 maisterintutkintoa edellyttävässä työpaikassa
- 2016- työtön
Mitä karsin niin, ettei ikääni voisi päätellä?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin työpaikkaa viime vuonna ja olen 60-luvun alkupuolella syntynyt. Entinen työkaverini vaihtoi tämän vuoden alussa, hän on syntynyt -59. Meille rekrytoidaan parhaillaan ja tällä hetkellä halutuin hakija on syntynyt 60-luvulla, mutta hänelle tehtiin haastattelun jälkeen tarjous toisesta työpaikasta ja nyt hän miettii, kumman valitsee.
Asiantuntija-ala.
Veikkaan, että olette lääkäreitä.
Hutiloitu ansioluettelo syrjäyttää, ei ikä.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija-ala.
Työpaikan vaihto onnistuu, ei silloin, jos olet työtön. Peli on menetetty. No ehkä rakennusala on poikkeus, kausityöytömyys on siellä tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija-ala.
Veikkaan, että olette lääkäreitä.
Laskentatoimen tradenomi.
Mieheni on syntynyt 50-luvun alussa eikä hän pääse ikinä eläkkeelle. On sen verran "korvaamaton" kun nuoret eivät pärjää hänen asiantuntijatehtävässään. Insinöörikoulutus, vahva ICT-koulutus ja alan työkokemus on, sen voin paljastaa.
Itse jouduin lähtemään pankin asiantuntijatehtävästä 62-vuotiaana, koska pankeissa ei vanhoja tätejä pidetä.
Siis pitää olla korvaamaton, niin kukaan ei kysy ikää :D
Riippuu paljon ammatista. Useimmissa hommissa 1970-luvulla syntyneet ovat ongelmissa työnhaun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kysyn silti.
- maisterintutkinto vuodelta 1994
- 1994-2000 maisterintutkintoa edellyttävässä työpaikassa
- 2001-2007 maisterintutkintoa edellyttävässä työpaikassa
- 2007-2015 maisterintutkintoa edellyttävässä työpaikassa
- 2016- työtön
Mitä karsin niin, ettei ikääni voisi päätellä?
Mietin samaa. Kaikki alkaa vuodesta 1988. Ei voi alkaa valehtelemaankaan ja väärentämään papereita. Ja kauneuskirurgin kautta haastatteluun. 😂
Riippuu alasta ja osaamisesta. Meidän firmaan palkattiin vasta 60-vuotias rakennusvalvoja.