Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei välitä ikärajoista

pistää vihaksi!
27.01.2020 |

Anopilla on pakkomielle tuputtaa liian pelottavaa materiaalia lapsillemme. Hän ei tajua että esim Ronja ryövärintytär ei sovi 3 vuotiaalle. TV:n pelottavimmat lastenohjelmat sopii hänestä kaikille. Väkivalta, vampyyrit, haamut, kaikki mahdollinen käy myös yksivuotiaalle.Lapset nähneet painajaisia tämän seurauksena, ja vaikka tästä puhuisi hän huutaa ettei ne ole pelottavia, ei mene perille.Vaikka kuinka olen puhunut, ei asia muutu. Aina näyttää/lukee jotain jos hoitaa edes hetken. Sopii ettei mitään katsota paitsi ennalta sovittuja, mutta aina huijaa. Ainoa keino etten sitten jätä hoitoon vaan nähdään koko porukalla. Raivostuttaa kun tukiverkostoja ei juuri ole. Kiva olisi jos voisi jättää hoitoon.On vielä opettaja, luulisi että tajuaisi. Uskomatonta kyllä omalla äidilläni sama pakkomielle.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat itse jos ei kelpaa. Tai hanki maksullinen hoitaja. Lopeta turha valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuton hoitaja ei välttämättä ole se nöyrin. Palkkaa oikea hoitaja, 100 eurolla saat 2,5 tuntia laatuaikaa lapsillesi.

Vierailija
4/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä outo ilmiö. Munkin äidistä esim. anime-sarjat sopivat lapsille, koska ovat animaatioita. Noh, minusta sisällöllisesti monet anime-sarjat eivät todellakaan sovi lapsille. Piirretyissä on hyvä aina kuulostella, etteivät ole liian pelottavia tai jos jokin niissä mietityttää.

Esim. tämä voi kuulostaa, että lapseni on varsinainen nynny, mutta kerron silti. Hän on nyt 3v ja katsoi teletappeja. Ei siinä mitään, hän tykkää niistä, mutta yöllä hän heräsi itkien ja sanoi, että imuri jahtaa häntä. Ihmettelin mikä imuri ja lohduttelin hänet taas uneen. Aamulla sitten kyselin asiaa ja hän oli siis nähnyt unta, että teletappien nuunuu-imuri oli jahdannut häntä ja siskoaan ja imaissut sisään. Hän oli aiemmin katsonut jakson, jossa se imuri oli imaissut teletappien ison pallon. En nyt silti kiellä tuon takia teletappeja, mutta lähinnä esimerkkinä, että noin pienille voi helposti olla pienetkin jutut pelottavia.

Vierailija
5/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuton hoitaja ei välttämättä ole se nöyrin. Palkkaa oikea hoitaja, 100 eurolla saat 2,5 tuntia laatuaikaa lapsillesi.

Nyt meni pikkasen palkka yläkanttiin 😃

Vierailija
6/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLETPAS KIITTÄMÄTÖN,MITENKÄHÄN MUMMUT ON OSANNEET OMIENSA  KANSSA TOIMIA.EI KAIKKI MENEKKÄÄN PILLISI MUKAAN!!!!

Vierailija
7/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini katsoi pokkana kaikenlaisia väkivaltaisiakin poliisisarjoja kun lapset olivat mummulassa. Toinen sai traumoja pitkäksi aikaa.

Vierailija
8/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä outo ilmiö. Munkin äidistä esim. anime-sarjat sopivat lapsille, koska ovat animaatioita. Noh, minusta sisällöllisesti monet anime-sarjat eivät todellakaan sovi lapsille. Piirretyissä on hyvä aina kuulostella, etteivät ole liian pelottavia tai jos jokin niissä mietityttää.

Esim. tämä voi kuulostaa, että lapseni on varsinainen nynny, mutta kerron silti. Hän on nyt 3v ja katsoi teletappeja. Ei siinä mitään, hän tykkää niistä, mutta yöllä hän heräsi itkien ja sanoi, että imuri jahtaa häntä. Ihmettelin mikä imuri ja lohduttelin hänet taas uneen. Aamulla sitten kyselin asiaa ja hän oli siis nähnyt unta, että teletappien nuunuu-imuri oli jahdannut häntä ja siskoaan ja imaissut sisään. Hän oli aiemmin katsonut jakson, jossa se imuri oli imaissut teletappien ison pallon. En nyt silti kiellä tuon takia teletappeja, mutta lähinnä esimerkkinä, että noin pienille voi helposti olla pienetkin jutut pelottavia.

Jotkut lapset ovat erittäin herkkiä näkemään painajaisia ihan kaikesta.

Nuorempi poikani oli tuollainen. Milloin näki unta, että naapurin koira hyökkäsi (pieni valkoinen karvakasa), serkun kissa repi silmät päästä tai oma automme ajoi pihassa yli ilman kuljettajaa.

Ihan normaali aikuinen hänestä kuitenkin kasvoi.

Vierailija
9/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen ettei anoppini ikäpolvella ole kokemusta pelottavista ohjelmista, heillä ei ollut telkkaa. Minua pelotti pienenä eräs jakso yleensä harmitonta nalle luppakorvaa. Jaksossa nalle piirsi aitaan pelottavia hahmoja ja yöllä ne heräsivät eloon. Pikkuveljeni pelkäsi hirveästi Loirin Nasse-setä hahmoa. Joskus pelkäsin jotakin outoja hahmoja, joita ei kai muut pelänneet. Mutta nykylastenohjelmat paljon pelottavampia. Eräässä yksi hahmo muuttui piruksi. Hänen isänsä oli raivoava paholainen. Tämä oli ulkomaisella lastenohjelmakanavalla. Jotkut ihan sairaita. Autot 2 sisälsi kidutusta ja tappamista, vaikka osa 1 oli harmiton. Ap

Vierailija
10/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLETPAS KIITTÄMÄTÖN,MITENKÄHÄN MUMMUT ON OSANNEET OMIENSA  KANSSA TOIMIA.EI KAIKKI MENEKKÄÄN PILLISI MUKAAN!!!!

Mitä sinä minulle huudat? 😂

Vierailija
11/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää vihaksi! kirjoitti:

Ymmärrän sen ettei anoppini ikäpolvella ole kokemusta pelottavista ohjelmista, heillä ei ollut telkkaa. Minua pelotti pienenä eräs jakso yleensä harmitonta nalle luppakorvaa. Jaksossa nalle piirsi aitaan pelottavia hahmoja ja yöllä ne heräsivät eloon. Pikkuveljeni pelkäsi hirveästi Loirin Nasse-setä hahmoa. Joskus pelkäsin jotakin outoja hahmoja, joita ei kai muut pelänneet. Mutta nykylastenohjelmat paljon pelottavampia. Eräässä yksi hahmo muuttui piruksi. Hänen isänsä oli raivoava paholainen. Tämä oli ulkomaisella lastenohjelmakanavalla. Jotkut ihan sairaita. Autot 2 sisälsi kidutusta ja tappamista, vaikka osa 1 oli harmiton. Ap

Anoppini on liian vanha hoitamaan, jos ei ole telkkaria ollut. Se tuli 1950--luvulla, yleistyi 1960-luvulla. Tosin jos on lestadiolaisesta kodista, niin heillä ei ole vieläkään.

Mutta parempi on, kun hoidat itse lapsesi.

Vierailija
12/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan Fullmetal Alchemist-anime sarjan, jota aikoinaan esitettiin telkkarista viikonloppuisin aamupäivällä. Eli juuri silloin kun lapset katsovat. Itse sarja oli erittäin väkivaltainen ja pelottava jopa minulle aikuiselle, olin tuolloin opiskelija.

Jäin kyllä miettimään kuka ääliö on antanut tälle vihreän valon esittää aamupäivällä! Ihan selvästi oli aikuisille suunnattu ohjelma.

Vierailija
13/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini katsoi pokkana kaikenlaisia väkivaltaisiakin poliisisarjoja kun lapset olivat mummulassa. Toinen sai traumoja pitkäksi aikaa.

No voi hellanlettas sentään! Oikein traumoja tv-sarjoista, yhyhyy.

Vierailija
14/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa yrittäisit äidillesi puhua? Onnistuisiko paremmin? Tai ehkä isoisät hoitaisivat? Ei se pakko ole anoppi olla.

Vierailija
15/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna anopin tai äitisi hoitaa ohjelmien valintaa, eli ei lapsia yksin heidän hoitoonsa. Sillä ikäluokalla oli vähän hurjemmat ohjelmat muillekin lapsuudessa, puhumattakaan saduista. Kerro lapsille että ne ovat ihmisten luomia ohjelmia, eivätkä kuvaa täysin totuutta, ettei tarvitse enää pelätä. Haamu voi olla kilttikin. Koita rauhoitella ja keksiä jotain mikä tuo turvaa. Vanhemmalla ikäluokalla oli jo tv. 

Vierailija
16/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erilaisia. Voi olla, että anoppisi ei lapsena järkyttynyt niin helposti (tai että kumppanisi ei järkyttynyt lapsena helposti, ja anoppi kuvittelee kaikkien lasten olevan sellaisia). Esim. minä ja siskoni olemme ala-asteella katsoneet Hopeanuolta, joka on anime, jossa koirat tappaa karhuja ja toisiaan. Kumpikaan ei järkyttynyt tai nähnyt painajaisia. Jos jonkun kokemus on meidän kaltaisista lapsista, niin voi olla vaikea ymmärtää, että lapset ihan oikeasti on yksilöitä.

Vierailija
17/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos linkeistä:)! Ap

Vierailija
18/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi miniää, jotka ovat ihan järkeviä ja mukavia ihmisiä.

Mutta nyt kun olen tätä palstaa seurannut, niin on aivan varma asia, että mahdollisia lapsenlapsia en tule koskaan hoitamaan. En osaa kuitenkaan. Saan aikaan vaan tuhoa, traumoja ja pahaa mieltä.

Ehkä meidän kaikkien anoppien kannattaisi luovuttaa. Mikään ei kelpaa kuitenkaan.

Vierailija
19/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini lapsuudessa heillä ei ollut tvtä eikä lastenohjelmiakaan tullut pitkään aikaan, ainakaan piirrettyjä.Omassa lapsuudessani tuli pikkukakkonen ja puoli kuusi, tohtori sykerö ym harmittomia. Hän on yli 70, mutta energinen superpirteä, harrastaa tanssia ym ym. Oma isä on aina töissä ja appiukkoa ei kiinnosta hoitaa itsekseen, on erakko-tyyppinen. Anoppi ja äiti kävelevät muutenkin ylitseni eri asioissa, joten pakko kai pitää etäisyyttä ja nähdä vain isolla porukalla. Puhe ei auta kummankaan kanssa. Molemmat aiheuttaneet painajaisia lapsille. Outoa ett tv:n katsominen on jotenkin muka parasta mitä voi lapsille antaa.Ap.

Vierailija
20/40 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi miniää, jotka ovat ihan järkeviä ja mukavia ihmisiä.

Mutta nyt kun olen tätä palstaa seurannut, niin on aivan varma asia, että mahdollisia lapsenlapsia en tule koskaan hoitamaan. En osaa kuitenkaan. Saan aikaan vaan tuhoa, traumoja ja pahaa mieltä.

Ehkä meidän kaikkien anoppien kannattaisi luovuttaa. Mikään ei kelpaa kuitenkaan.

Tuliko mieleen, että silloin kysytään neuvoa täällä, kun on ongelmia?

Uskomatonta martyrointia, ja vieläpä etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi