G: Oletko syönyt tänään tarpeeksi vihanneksia ja kasviksia? Tuleeko 500 g täyteen?
Kommentit (48)
Piti kirjoittaa "vihanneksia ja hedelmiä", mutta kasviksia joka tapauksessa. Myös marjat lasketaan.
Ap
En syönyt aamiaista ollenkaan (poikkeus, oli niin kiire), mutta lounas oli tosi hyvä. Söin kermaista paistosta, jossa oli perunaa, parsakaalia ja porkkanaa, ja proteiinina härkistä. Jälkkäriksi söin ison klementiinin.
Kylla tulee 500g tayteen. Lounaaksi oli kanasalaatti (iso kulho salaattia, jossa kurkkua, rucolaa, kirsikkatomaatteja seka puolikas grillattu kanafile ja jogurttikastiketta) ja illalliseksi on omatekemia kalanugetteja ja bataatti- ja porkkanalohkoja uunista.
Lisaksi soin just yhden appelsiinin.
Kuinka aikaisin sä oikeen heräät ja onko päiväsi jo "pulkassa"? Heräsin tunti sitten ja voi olla että tulee täyteen, en tiedä varmaksi. Katotaan nyt päivä on vasta alussa minulla.
Aamulla mysliä jossa kuivattuja marjoja ja hedelmiä, lounaalla quesedilloja joiden sisällä persikkaa ja paprikaa, välipalaksi veriappelsiini ja kaksi leipää, joiden päällä salaattia, kurkkua ja tomaattia.
Söin juuri 500g ranskalaisia ja siihen kokonaisen lenkin. Lenkistä taitaa yli puolet olla vehnää?
Makaronilaatikkoa ja ketsuppia eli kai ihan riitä vielä? Pitää miettiä iltaruoka vähän tarkemmin. Hedelmiä syön harvoin.
Ei tule 500g tänään. Töissä en ehtinyt syödä mitään ja työpäivän jälkeen niin poikki, etten jaksanut käydä kaupassa. Jääkaapissa on perunoita ja punajuuria, mutta en niitäkään jaksa väsätä tänään. Mutta huomenna on taas eri tilanne, joten muina päivinä kyllä tulee helposti.
Olen syönyt reilu 500g tänään kasviksia. Valtaosa niistä koostunut hedelmistä ja marjoista.
Tänään mm. avokadoa, kurkkua, salaattia, inkivääriä, sitruunaa, greippiä ja mustikoita.
Ei ole vielä, mutta kyllä se tulee. Syön paljon kasviksia, koska olen huomannut sen olevan erittäin tärkeää suolistoni tasapainolle. Ei ilmavaivoja eikä ummetusta.
Porkkana, appelsiini, banaani, 100 g hemapaa, 0,5 dl tyrniä. Pääruoka on vielä syömättä.
Olen syönyt normaalin määrän ja illemmalla tulee vielä lisää, veikkaan että noin 800g tulee täyteen (nykyinen suositus).
Syön pääosin kasvisruokaa, joten olisi huolestuttavaa jos ei tulisi. Tuoreitahan ne ei kaikki ole, mutta tämän päivän menu oli tällainen:
Banaani-kurahiutale kuppikakku starttipalaksi
Toinen aamupala puuroa ja marjasosetta
Lounaaksi perunamuussia, kasvispyöryköitä, herneitä ja tuoresalaattia (salaatti, kurkku, porkkana, kukkakaali)
Illalla luvassa herkkusieni-pestopastaa ja pakastevihanneksia ja jotain tuorepalaa :)
Näin talvella hedelmien osuutta pitäisi kyllä lisätä...
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aikaisin sä oikeen heräät ja onko päiväsi jo "pulkassa"? Heräsin tunti sitten ja voi olla että tulee täyteen, en tiedä varmaksi. Katotaan nyt päivä on vasta alussa minulla.
Heräsin klo 8 ja aion syödä myöhäisimmän aterian klo 19 maissa. Kysymykselläni tarkoitin tietysti sitä, että oletko päivärytmiisi nähden syönyt nyt tarpeeksi vihanneksia. Harva sitä 500 grammaa (800 grammasta puhumattakaan) saa täyteen yhdellä aterialla.
Minun ei todellakaan tulisi "vahingossa" syötyä kasviksia tarpeeksi, joten yritän aamusta alkaen sisällyttää niitä joka aterialle edes vähän, jotta määrä täyttyy. Vaikutukset kyllä näkyvät painossa ja suoliston toiminnassa yms., eli mielestäni asiaa on hyvä seurata ilman sen kummempia nipotuksia.
Ap
Aamupalalla oli paprikasiivuja leivällä ja granaattiomenan siemeniä jugurtin kanssa. Lounaalla salaatti, jossa oli reilusti mm. pinaattia, rucolaa, paprikaa ja kurkkua. Välipalalla söin kaksi pientä mandariinia.
Päivällisellä tulee olemaan runsas vihersalaatti pääruuan kanssa ja iltapalalla luultavasti kaurapuuro parilla kourallisella marjoja. Eiköhän se 500g minimissään täyty.
En ole syönyt tänään mitään, mutta tulee täyteen kyllä.