Kuinka usein miehenne näkee kavereitaan?
Meillä on uusperhe ja mieheni on vanhassa elämässään tottunut näkemään kavereitaan todella usein (kun parisuhde ei ollut toimiva). Hänellä on monia sinkkukavereita, jotka ehdottelevat näkemistä usein. Mieheni ei lähde joka kerta, mutta minun makuuni liian usein kuitenkin. Itse taas en tässä iässä enää näe kavereitani usein ilman lapsia, perheinä tapaamisia meillä on melko usein.
Kuinka usein teidän miehenne näkee kavereitaan ja käy harrastuksissaan eli kuinka monta iltaa viikossa/kuussa miehenne on poissa perheenne parista?
Kommentit (37)
Liian harvoin. Kaverit asuvat kaukana, eikä hänellä ole täällä kavereita, missä asumme.
Kerran tai 2 kuussa. Käy yleensä istumassa iltaa.
Olemme tehneet miehen kanssa sopimuksen, että ei enää tapaa kavereitaan. Minun oli pakko sanoa hänelle, että se olen minä tai kaverit. Kun menee kavereiden kanssa viettämään iltaa, niin en voi ikinä tietää mitä tekee. Yhden ystävättäreni mies oli mm. käynyt strippibaarissa ja huorissa "ystäväporukalla", niin ei kiinnosta päästää miestä tekemään mitään tällaista. Olemme onnellisempia yhdessä.
N29
Mieheni näkee kavereitaan pääasiallisesti vain minun seurassani, yleensä noin kerran tai kaksi viikossa. Kyse ei ole siitä, että tuppautuisin mukaan, vaan mies vartavasten pyytää minua tulemaan.
Omaa aikaa mieheni viettää pelatessaan, yleensä pari-kolme tuntia päivässä (tietysti usein harvemminkin, joskus enemmän). Juttelee siinä samalla mikrofonin kautta pelikavereilleen.
Kumpikin harrastamme omia juttujamme 2-3 kertaa viikossa, mutta ei olla kyllä merkattu kalenteriin ylös kuinka monta kertaa viikossa tai kuussa tapamme kavereita :D Mutta kyllä niitä useampi kuukauteen mahtuu.
Kuinka usein miehenne pettävät teitä?
N23
olen mies ja näen kaveria ehkä pari kertaa vuodessa. Ei vaan ehdi, kun lasten/kotitöiden kanssa menee kaikki aika ja loput nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
N23
1-2 kertaa viikossa.
Mieheni on yhteydessä kavereihinsa lähinnä puhelimitse. Joidenkin kanssa puhuu muutaman minuutin puheluja kymmeniä kertoja päivässä, joidenkin kanssa puhuu maratonipuheluita noin pari kertaa kuussa. Omia menoja hänellä ei juuri ole, sillä yrittäjänä hän on melkein kaiken aikaa "töissä".Vähän vapaa-ajan viettää perheen kanssa.
Liian harvoin. Joskus joutuu ihan tuuppimaan ovesta ulos että koska oot viimeksi nähnyt sitä tai sitä kaveria. Itse harrastan ja näen ystäviä 4-5 iltaa viikossa. Ehtiihän sitä yhdessä nyhjätä koko loppuelämän.
Mies näkee kavereitaan ihan liian harvoin ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä harvemmin lähtee kavereineen minnekään tai kutsuu heitä kylään. Oikeesti huolestuttaa hänen sosiaalisen elämän puute. Viimeksi käynyt pari vuotta sitten "poikien" kanssa ulkona :(
Ennen jaksoin patistella häntä soittamaan kavereilleen tai järjestin tapaamisia meillä tai ilmoitin hänen nimissään meidät kavereidensa grillibileisiin tms. Tai, nolottaa myöntää, soitin hänen oletettavasti parhaalle kaverilleen, että veisi miehen jonnekin. Mutta en vaan enää jaksa tekohengittää hänen ihmissuhteitaan. On omissa tarpeeksi.
Mikäs toki siinä, jos hän kerran kotosalla viihtyy eikä kaipaa työn päälle muuta seuraelämää, mutta itse olen supersosiaalinen ja tapaan ainakin pari kertaa viikossa ystävieni kanssa, joten minun silmissäni tuo on tosi pelottavaa eristäytymistä. Olen joo hauska ja fiksu ihminen, mutta en missään tapauksessa riitä ja se että olen oikeastaan hänen ainoa läheinen ihminen (vanhempansa ovat kuolleet, ainoa lapsi) ahdistaa ja tuntuu jopa... kahlehtivalta?
Sinänsä sääli, että miehen kaverit perheineen, vaikka ihan mukavia ovatkin, eivät ole sellaisia tyyppejä, joiden kanssa olisin syvemmin ystävystynyt ( tai noh, ehkä alkujaan ajattelin, etten mene omimaan hänen vähiäkin ihmissuhteitaan), joten en nyt tule spontaanisti pitäneeksi heitä tiiviimmin elämässämme.
Mies ei myöskään osoita erityistä mielenkiintoa tutustua minun ystäviini.
:(
Olisit ap iloinen. Mieluummin puolisolla saisi olla liiankin aktiivinen sosiaalinen elämä kuin että erakoituu näin :(
Mulla on 1 kaveri. Nähdään muutama kerta vuodessa.
M41
Vierailija kirjoitti:
N23
Joka ruokatunti.
Mies ei näe kavereitaan koskaan koska hänellä ei ole yhtään kaveria. Nuorempana kyllä oli, mutta kun tapasimme hän oli jo erkaantunut heistä, eikä uusia tullut.
Salilla hän käy neljä kertaa viikossa aamuisin ennen töitä, ja joskus mainitsee että törmäilee siellä samoihin tyyppeihin, ja vaihtaa heidän kanssaan pari sanaa, mutta nämä eivät ole johtaneet mhinkään muihin tapaamisiin. Ja työkavereiden kanssa tulee hyvin toimeen, mutta ei heitäkään koskaan tapaa vapaalla.
Joskus olen miettinyt että olisi kiva jos hänellä olisi joku luotettava miespuolinen ystävä, mutta ei näytä sellaista suuremmin kaipaavan. Hän on muutenkin hyvin introverttinen ja varautunut ihmisten kanssa.
Sanoi minulle kerran että olen ainoa ihminen maailmassa jonka seurassa hän aidosti viihtyy.
Mieheni on ollut sokea jo 5 vuotta työtapaturman jälkeen.
Kiitos kommenteista, vaikuttaa niiden perusteella siltä, että miehelleni on tosissaan jäänyt ”liian aktiivinen” tarve nähdä kavereitaan vanhan elämänsä perintönä. En halua rajoittaa hänen menemisiään, mutta itsekin pidän kavereihini yhteyttä lähinnä viestittelemällä. Lisäksi meillä on pieni vauva, joten toivoisin isän olevan hänen elämässään mahdollisimman paljon (työpäivän ja liikuntaharrastusten lisäksi). Miehen kaverit kuitenkin jaksavat kysellä ja minusta tuntuu pahalta, kun mies sanoo harva se päivä, että ”X kysyi minua viikonlopuksi mökille, mutta en lähtenyt”, ”Y kysyi baariin, mutta en lähtenyt” yms. Kun aiemmassa elämässään mies aina lähti. En haluaisi myöskään, että miehen kaverit pitävät minua jonain miehen menoja rajoittavana pirttihirmuna vaan toivoisin, että meillä olisi mieheni kanssa samanlaiset arvot, joissa perhe ja parisuhde on tässä elämänvaiheessa etusijalla ja kavereiden kanssa oluella juokseminen olisi jätetty enemmän nuoruusvuosiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
N23
Mies sanoo pari kertaa viikossa lähtevänsä kauppaan, mutta hiukan epäilen tätä sillä tulee aina kassit tyhjinä kotiin. Pettäminen ei ole sidottu siihen, että sitä tapahtuisi vain silloin kuin tavataan kavereita baarireissun yhteydessä.
Yhtenä iltana viikossa käy harrastamassa kaverinsa kanssa, toista tapaa kerran viikossa tai kahdessa mutta yleensä silloin, kun itse olen töissä. Muita satunnaisesti.
Semmoiset kerran joka toinen kk. Ollaan jo tukevasti keski-ikäisiä ja lapset maailmalla. Olen välillä ihan tyytyväinen, että käy jossain. Joskus sattuu ainoalle vapaapäivälleni, mutta toisaalta saanpa rauhassa katsoa Nelflixiä ja palstailla ilman tunnetta, että pitäisi tehdä jotain hyödyllistä.