Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?
Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.
Kommentit (903)
Suurin osa ihmisten ostamista tavaroista on rahan hukkaa niin oli myös itsellä kunnes tajusin minimalismin autuuden. Ei enää vitutusta turhista ostoksista eikä varsinkaan niitä nurkissa pyörimässä.
Vuosia, vuosia sitten jäätelökone. Vaivalloisesti, hitaasti ja energiaa kuluttaen sai tehtyä kallista jäätelöä alle litran kerrallaan. Sen koommin en ole sitten haksahdellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Murtohälyttimet ja vartiointipalvelu.
Vaikka tulee hälytys, niin ei kohteeseen mitään vartijaa lähetetä, vaan aspa vaatii sitkeästi tunnussanaa puhelimessa, jotta saa kuitata hälytyksen aiheettomaksi.
Ahhaha tämä kyllä. Kerran töihin mennessä laukaisin hälyn päälle. Olin yksin koko rakennuksessa enkä osannut laittaa sitä pois päältä (ei koskaan oltu neuvottu) Vähään aikaan en saanut kehenkään yhteyttä miten toimia, niin eipä näkynyt todellakaan vartijaa ikinä, vaikka luultavasti olisi kuulunut tulla paikalle. Kannattais sanoa irti tuollaiset turhuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavitaatiohoito (siis eräänlainen laihdutushoito).
Myyntihemmot huomaavat jonkun termin ja ottavat ne humpuukituotteiden mainoslauseiksi tietämättä mitä ne tarkoittavat.
Kavitoiminen (nesteen kiehuminen alhaisessa lämpötilassa alipaineen johdosta) on erittäin haitallinen ilmiö esimerkiksi veneen potkurissa tai voimalaitoksen turbiinissa ja veren kavitoiminen olisi hengenvaarallinen tila.
Mulle tulee kavitaatiosta mielleyhtymä kaapimiseen, esim. kohdun kaavinta alkion abortoimiseksi. 😑
Onhan cave, (con)caved = ontelo, kovera
Foam roller, käytin noin kaksi kertaa. Onneksi sain lahjoitettua naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.
Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣
Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.
Mua ketutti suoraan sanottuna se, että hoksasin kuukupit niin myöhään, vasta nelikymmppisenä. Tiedän nimittäin, että jo minun nuoruudessani oli jotain sieniä ja kuppeja, mutta niitä käyttivät vain jotkut minun mielestäni 'liian hörhöt', mitä se nyt sitten olikaan, kun tunsin paljon vaihtoehtoporukkaa. Niinpä en omaa ennakkoluuloisuuttani tutustunut kuukuppeihin aiemmin. Mut sitten kun opin käyttämään, niin herrajee mikä vaivattomuus. No tietysti siteitä ja tamponeita tuottavat firmat ei tykkää, kun markkinat menee.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaikenlaisten ihmevoiteiden käytön, samoin kosmetologikäynnit. Naama kun ei kaunistu niin ei. Menin kirurgille, jopas parani.
Mitäs toimenpiteitä teit kirurgilla?
Seksuaaliterapeutilla käynti. Maksoin 60€ siitä että sain kuunnella joitakin itsestäänselvyyksiä jotka olivat minulle selviä jo 13-vuotiaana. Kaiken lisäksi terapeutti vielä puhui sellaisella ärsyttävällä lässytysäänellä kuin olisi oikeasti puhunut 13-vuotiaalle.
Omega3 tabletit jonkun puhelinmyynnin tuloksena.
Aluksi näytti tehoavan hyvin, hiukset ja kynnet kasvoivat ja flunssia tuli harvemmin.
Mutta sitten astmani paheni ja jouduin käyttämään vahvoja kortisonilääkkeitä. Omega3 ohensi verta ja lääkärini kielsi sen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa myöten kaikki sillä hetkellä suositut villitykset kuten piikkimatto, selätin ja hulavanne, jäävät usein pölyttymään kaapin perälle.
Mun äiti käytti vuosia piikkimattoa, toimi hyvin hänelle.
Mitäs hyötyä tuosta tulee?
Ostanut urheiluvaate nettikirppikseltä merkkivaatteita alehintaan. No ihan kiva, mutta kaksi kertaa olen saanut todella nukkaiset collarit ja ojasta poimitun näköisen lippiksen. Postikuluineen olisi melkeen saanut samalla hinnalla jo uudet.
Subukoukku. Aluks tuli ihan hyvä ja tarmokas olo, mut nyt vuosien jälkeen ei mene enää edes päähän vaikka ottais kuinka suuren annoksen. Joka viikko menee vajaa satanen siihen, että pysyy toimintakuntoisena. Ei voi suositella kenellekkään.
Crosstrainer JA kuntopyörä. Kaupassa oli tarjous, jolla saimme kaksi yhden hinnalla, vaikka emme olisi tarvinneet kuin sen Crosstrainerin. Ajatus oli, että mies käyttää crosstraineria sillä aikaa kun minä käytän kuntopyörää. Just!
Kuntopyörä lähti aika pian miehen enolle, jossa se on nyt eteisessä vaatetelineenä.
Crosstrainer lähti viimeisen muuton jälkeen taloyhtiön kuntosalille - vei vähän liian paljon tilaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Hierontatuoli on varmasti ollut typerin ostos.
Miksi? Kuvittelisin että vaikkapa telkkaria samalla katsoen tuollainen olisi mukava.
Tosin suomessa on kyllä sikahinnat noille. Jollakin 4-5 tonnilla käy varmaan lopun ikänsä ihmis hierojalla.
Halpistuotteet noin yleensä. Halpa älypuhelin, halvat autonrenkaat, halpa kahvinkeitin jne. Osoittautuneet pettymykseksi ja ärsyttänyt aina käyttää niitä. Hyvin lyhytikäisiäkin usein. Nyt ostan lippulaivapuhelimia, Moccamasterin ja merkkirenkaat autoon. Paljon pitkäikäisempiä, paljon mukavampi käyttää jne.
E-kirjojen lukulaite. Ei noi kindlet sun muut vaan ole tarpeeksi kehittyneitä jotta olisi mukava käyttää niitä. Ehkä jotain romaaneja voi lukea niillä joo, mutta tietokirjat eivät sovellu kun sivunvaihto kestää liian kauan.
Paras on hankkia galaxy tab 5e/6 tai ipad. On värinäyttö ja reagoi nopeasti.
Minimalismi on tosiaan hyvä periaate. Miettii useaan kertaa että onko asia tarpeellinen vai onko helposti kyllästyvää sorttia. Varsinkaan trendeihin ei kannata mennä mukaan, erityisesti kuntovälinetrendeihin. Kohta makaavat hulavanteet ja kahvakuulat nurkassa pölyttymässä. Senkin rahan olisi voinut säästää.
Kosmetiikkaostoksissa kannattaa varsinkin olla minimalismi. Turhia purnukoita pursuaa kaikki vessan kaapit. Täytyis opetella käyttää loppuun ennenkuin ostaa uusia.
Usein ostelen meikkejä opetellaakseni meikkaa, mutta yleensä lopputulos on sellainen että totean kerta toisensa jälkeen ettei mulle sovikkaan kovin hyvin vahva meikki. Pärkään ripsarilla, meikkivoiteella ja kulmakynällä.
Sori, jos pidätte tätä kuukautiskuppijankkauksena. Mutta minulle pahin haksahdus on ollut Nixit-merkkinen kuukautiskupin tyyppinen kestosuoja. Tilasin Kanadasta, maksoin viitisenkymppiä ja etsin tullinimikkeen alvin maksua varten. Mainokset lupaavat ah niin helppoa käytettävyyttä, a menstrual cup that doesn't suck on mainoslause. Helppo käyttää heti, sanotaan. Ei vaadi harjoittelua, sanotaan. Mitä potaskaa! Oikeasti käyttö vaatii monimutkaista lantion alueen anatomian tuntemusta ja jouduin googlaamaan latinan- ja enkunkielisiä termejä vianmääritystä varten. Firma väittää, että heillä on tyytyväisyystakuu mutta en vain ole jaksanut käydä uutta keskustelua emättimen pohjukasta englanniksi. Ironisinta on, että antenniton Lunette pelittää loistavasti enkä millään muotoa tarvinnut kokeilla uudentyyppistä tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä potaskaa!
Ei potaskaa vaan paskaa.
Bodycamp-fitnesshullutus. "Pääsin" jopa heidän Pro teamin jäseneksi, mutta huijaustahan tuo touhu loppupeleissä oli.