Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?
Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.
Kommentit (903)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl ajastin ja herätyskello.
Kumpikaan ei toiminut.
Dsink Dsink
Kannattaisko käyttää sitä takuuta sitten??
Mullakin on Lidlin pieni pyöreä jousivetoinen ajastin. Pitää varmistaa että se lähtee naksuttamaan liikuttamalla sitä kehää.
Kätevä kun meinaan aina unohtaa perunat kattilaan ja paistokset uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Kromi-tabletit. Piti auttaa laihdutuksessa, viedä makean nälkä. Ei vienyt muuta kuin rahat.
Eipä ollut rahaa ostaa karkkia!
Anteeksi, ei saisi nauraa... :/
Vierailija kirjoitti:
Tuoliin laitettava hierontahomma. Tuntuu inhottavalta, ei mitään hyötyä, tuolla se on ollut kaapissa jo vuosia. Paljon parempi käydä oikealla hierojalla, joka osaa hieroa ja tehdä muutakin, esim. vyöhyketerapiaa. Niistä saa sentään rahalle vastinetta.
Meillä tällainen on ollut jo vuosia tosi aktiivisessa käytössä :o On oikeasti hyvä
Tarjosin miehelle kaljoja baarissa ja vieläpä ruoat kotonani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kromi-tabletit. Piti auttaa laihdutuksessa, viedä makean nälkä. Ei vienyt muuta kuin rahat.
Eipä ollut rahaa ostaa karkkia!
Anteeksi, ei saisi nauraa... :/
Aina riittää rahaa karkkiin kun karkkihammasta kolottaa. Vähän sama juttu kuin alkoholistilla riittää rahaa alkoholiin. Se on sitten jostain muusta pois. :(
Kakkahattutäti kirjoitti:
Luontaiskosmetiikka. Ylihintaista paskaa jolla saa hirveät finnit ja ihottumat aikaiseksi. Ja pääsee rahoistaan eroon.
Luin juuri Whamisan tuotteiden tuoteselosteita; ihan järkyttävää sontaa. Sisältää myös limoneenia joka on ihan todella yleinen ihoärsytyksen aiheuttaja. Miten tällaisia tuotteita voidaan markkinoida mukamas herkälle iholle?
Jostain syystä myyjät eivät edes tunnu tietävän, että osa sarjoista on toisia tuhdimpia: Whamisa on yksi näistä, jonka tuotteet sopivat kokemukseni mukaan aniharvalle suomalaiselle. Meidän ihotyyppi on liian ohut ja herkkä tujuille ainesosille ja sen tason hoitavuudelle, mitä Whamisan tuotteet ovat.
Allekirjoitan kyllä tuon, että vaihtaminen luonnonkosmetiikkaan voi aiheuttaa finnejä ja muutakin oireilua. Minulle suositeltiin aikoinaan Dr Hauschkaa, erityisesti sitä ruusuvoidetta, jonka pitäisi sopia muka kaikille. Kerran sitä laitoin ohuen kerroksen ja naama lehahti välittömästi...siihen jäi kokeilu, onneksi oli vain testeri, jonka olin saanut kotiin.
Tarpeeksi puhdistavaa luonnollista shampoota en ole löytänyt Suomen markkinoilta vieläkään.
Magneettiripset. En vain oppinut niitä laittamaan. Meni 20e hukkaan.
Lumilauta. Laskin kerran tai kaksi sillä. 900e hukkaan. Nyt yritän teettää siitä sohvapöydän.
Vauvan konttauskypärä. Ei suostunut käyttämään ja sitten kuulin, ettei normaali lapsi niitä tarvitse.
100e kantoreppu. Kannoin hyvin vähän koska selkä tuli kipeäksi. ErgoBaby, eli piti olla ergonominen. Olis pitänyt ostaa käytettynä.
Kaikki ex-muijalle ostetut hienot korut. Ei osannut niitä arvostaa ja käyttäytyi niiden suhteen epäkohteliaasti erossa.
Monet kengät jotka sittenkin hiersivät.
Keltuaisen erottelija. Onneksi se maksoi vain euron. Turhin kapine ikinä, se keltuainen rikkoutui siihen ja kaikki meni sekaisin.
Uusi kallis älypuhelin joka 5kk jälkeen putosi ja hajosi. Kotivakuutus, jonne en saanut aikaiseksi ilmoittaa asiasta. Ei ollut just silloin rahaa omavastuuseen. Maksan puhelinta pari vuotta osamaksulla ja tietty tätä uuttakin.
Kun esikoinen satutti sormensa ja ajattelin, että se on vietävä lääkäriin, etten vaikuta välinpitämättömältä vaikka oma järki sanoi, ettei siinä mitään ole. 90e siitä, että lääkäri sanoi, ettei siinä ole mitään. Oppirahoja.
Kestovaippa. Lapsi sai siitä ihottumaa navan alle. Siinä oli semmoinen karkea tarrakiinnitys. En tajunnut muutenkaan sitä systeemiä: Imu laitetaan sinne kuoren sisään taskuun, eli joka tapauksessa koko vaippakuori pitää pestä joka kerta kun sinne pissa tulee. Annoin pois. Yksi imu jäi vahingossa, oon käyttänyt sitä kestositeenä itselle jos siteet on unohtuneet ostaa. Mutta ostin pari kuorta ja paljon imuja, joten melko laiha lohtu. Ja ei, ei tarvii tulla valistamaan kestovaipoista tähän ketjuun... Meillä ei vaippa-aika ole enää ajankohtainen.
Ihoseerumeille myös ääni.
Olen tilannut kahtakin eri hehkutettua seerumia, jotka tuntuivat sopivan omalle ihotyypilleni... kuukaudessa ei mitään merkkejä paremmasta ihosta, kaamea punoitus välittömästi käytön jälkeen. Onneksi meni vain kymppejä, ei satasia hukkaan.
Mä ostin kosmetologilta kalliit Sothys-sarjan ihovoiteet, rahaa paloi parisataa euroa. Kaksi kolmesta purkista jäi käyttämättä, sillä rasva ei imeytynyt kunnolla, vaan "rullautui" kun kasvoille levitti meikkivoidetta. Yövoiteeksi puolestaan olivat liian kevyitä. Nyt olen taas palannut markettituotteisiin ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Crosstrainer.. Täysin turha kapistus joka jää pölyyntymään
Eihän se ole crosstrainerin vika jos sinä et sitä jaksa käyttää. Itse olin tosi tyytyväinen crosstraineriin. Käytin sitä parin vuoden aikana niin paljon, että lopulta se hajosi tai kului se joku juttu sieltä. Tuli ainakin käytettyä se loppuun eikä mennyt rahat hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Palju. Omasta mielestäni vaikea pitää puhtaana/epähygieeninen eikä tule käytettyä.
Näin me ihmiset ollaan erilaisia.Minulle taas tuo palju (ja pihasauna) ovat paras hankinta mitä toivoa, näin vapaa-ajan viettoa ajatellen.
Aijemmin haaveilin kesämökistä, mutta sitten tajusin, että en jaksaisi kahta "työmaata", siis omakotitaloa maalla ja kesämökkiä. Ainoat asiat joita sieltä mökiltä olisin oikeasti halunnut, olisi ollut rantasuna ja järvi/meri/vesi. Luonto kun on lähellä kotonakin.
Niinpä hankin pihasaunan ja paljun ja ne ovat olleet vuosikausia todella kovassa käytössä.
Heti kun säät sallivat, alkaa paljuilu ja ulkosauna elämä. Eli maalis/huhtikuussa ja jatkuu koko kesän aina marraskuun loppuun. Eipä ole ihanampaa, kuin raskaan työpäivän jälkeen lämmitää sauna ja pulahtaa lämpimään paljuun, kun ulkona muuten on vielä viileää. Kesällä taas on ihana kuuman kesäpäivän jälkeen mennä saunaan ja pulahtaa viileään paljuun. Oi ihanaa!
Helppo se palju on pestä ja tuskin se järvi/merivesikään ihan steriiliä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palju. Omasta mielestäni vaikea pitää puhtaana/epähygieeninen eikä tule käytettyä.
Näin me ihmiset ollaan erilaisia.Minulle taas tuo palju (ja pihasauna) ovat paras hankinta mitä toivoa, näin vapaa-ajan viettoa ajatellen.
Aijemmin haaveilin kesämökistä, mutta sitten tajusin, että en jaksaisi kahta "työmaata", siis omakotitaloa maalla ja kesämökkiä. Ainoat asiat joita sieltä mökiltä olisin oikeasti halunnut, olisi ollut rantasuna ja järvi/meri/vesi. Luonto kun on lähellä kotonakin.
Niinpä hankin pihasaunan ja paljun ja ne ovat olleet vuosikausia todella kovassa käytössä.
Heti kun säät sallivat, alkaa paljuilu ja ulkosauna elämä. Eli maalis/huhtikuussa ja jatkuu koko kesän aina marraskuun loppuun. Eipä ole ihanampaa, kuin raskaan työpäivän jälkeen lämmitää sauna ja pulahtaa lämpimään paljuun, kun ulkona muuten on vielä viileää. Kesällä taas on ihana kuuman kesäpäivän jälkeen mennä saunaan ja pulahtaa viileään paljuun. Oi ihanaa!
Haloo, ei paljua tai mitään muutakaan kylpy-/uima-allasta voi verrata luonnonvesiin.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murtohälyttimet ja vartiointipalvelu.
Vaikka tulee hälytys, niin ei kohteeseen mitään vartijaa lähetetä, vaan aspa vaatii sitkeästi tunnussanaa puhelimessa, jotta saa kuitata hälytyksen aiheettomaksi.
Verisure? Me harkittiin tätä, mutta ei kyllä oteta, jos se toimii noin huonosti.
Meillä oli joitakin vuosia sitten Falck, voin suositella. Mikäli niillä enää on ko. palvelua 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ei paljua tai mitään muutakaan kylpy-/uima-allasta voi verrata luonnonvesiin.
Entä sitten? Ei kai uima/kylpy/uima-altaan/meri/järvi/paljuveden tarvitsekaan olla juomakelpoista.
En ymmärrä, miksi paljuveden pitäisi olla juomakelpoista, että siinä voi käydä lillumassa? Ei sitä kuulu juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näitä korealaisia kauneudenhoitoja, joita Sokoksellakin myydään. Ostin siis näitä jalankuorintasukkia pari kappaletta kerralla. Olen kerran aikaisemmin käyttänyt toisen merkkiset kuorintasukat ja iho tosiaankin lähti kuoriutumaan ja melkein kaikki hyvin paksusti parkkiintunut nahka lähti. Ajattelin sitten kokeilla näitä korealaisia versioita, kun sattui vastaan, niin kovastihan näitä kehutaan. No aivan täysin susi oli, tai sitten minulla oli joku harvinaisen paska erä! Iho ei ole lähtenyt nimeksikään pois edes sieltä ohuelta alueelta. Ajattelin, että ehkä kun toisen kerran laitan, vaan eipä taaskaan taphtunut mitään. Toki näissä hinta oli puolet tuosta ensimmäisestä kokeilemastani, ja ero todellakin sen mukainen.
Hyi kamala, miksi haluat että sun jaloista lähtee nahka 😱😱😱?!
En ole sama mutta noita markkinoidaan mm. kovettumien poistoon/pehmentämiseen eikä jalkojenkaan ihon kuorimisesta haittaa ole. Itse olen käyttänyt pelkästään korealaisia kuorintasukkia eri merkeiltä ja ovat toimineet lähes aina hyvin, eivät ne nyt kerralla paksuja kovettumia poista mutta kun joskus käytin aina kuukauden välein yhdet kolmen kuukauden ajan niin lähtivät. Aina on lähtenyt kunnon paksu kerros ihoa vähintään, yhtä kertaa lukuunottamatta. Joku voisi sanoa kovettumista että raspiakin voi käyttää mutta minua jotenkin ällöttää ajatus raspaamisesta, en tiedä olisiko se niin inhottavaa kuin etukäteen uumoilen. :D
Tässä teille mainio vinkki: kun joka ilta rasvaa jalat, kovettumia ei tule.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selluliittivoiteet ja kapselit ja mitä niitä olikaan. Tuhlasin 90-luvun lopulla näihin aika paljon rahaa. En ollut ylipainoinen, halusin vain kapeammat reidet. Kun hiljattain katsoin saman ajan brittiläisiä naistenlehtiä, tuntui ihan uskomattomalta että lähes joka toinen mainos oli joku selluliittivoide. Tuossa buumissa on moni lääkeyhtiö ja vastaava käärinyt hyvät rahat.
Èlancyl hierontakinnas ja -saippua sekä selluliittigeeli. Kyllä, mea culpa.
Minä parikymppisenä hinkutin tuolla reisiäni niin innokkaasti että ne pamahtivat täyteen purppuraa 😂 Kuvittelin varmaan että lähtee kaikki selluliitti (siinä vaiheessa vielä kuviteltu) kerralla pois.
Kaikenlaiset ylihinnoitellut luontaistuotteet. Onneksi kuitenkin on saanut ostaa vain yhden tuotteen, vaikka myyjät yleensä yrittävät pakoittaa ostamaan koko sarjan.
Esim.ihonhoitotuotteet. Kun on käyttänyt yhden yhden purkin, ja saanut ihottumaa kasvoihin, ja valittaa myyjälle. Myyjä toteaa: Kyllä siinä alussa tuleekin ihottumaa, mutta sinun pitää käyttää tätä tarpeeksi pitkään, niin iho paranee. Joo, kiitos ei.
Muutama vuosi sitten jossain kuntoilutapahtumassa myytiin taas jotain luontaistuotteita, joiden nimeä en muista. Ei ollut kuitenkaan Fitline. Myyja antoi maistajaisia jostain ihmetuotteesta, joka kuulemma paransi kaikki taudit, ihon, unettomuuden ja auttoi painonhallintaan. Tuote maistui hyvällä ja oli suhtkoht edullinen, niin päätin ottaa yhden pullon. Kuvittelin siis näkemättä pulloa, että se on jauhemaista, jota sekoitetaan veteen. Mutta ei, myyjä antoi mulla jonkin 2-litran lasipullon, josta piti nauttia 2 x päivässä ja joka kesti muistaakseni 2 viikkoa.
Kahden viikon päästä myyjä soitti, ja kysyi miten on tehonnut, että laitetaanko lisätilaus. Taas nämä samat myyntiargumentit: Ei se vielä kahdessa viikossa vaikuta, pitää käyttää vähintään 3 kuukautta.
Totesin myyjälle, että voidaan palata asiaan, kun he tekevät pulloista joko kierrätyskelpoisia tai muuttavat tuotteen jauhemaiseksi. Ei huvita ruveta pitää kotia jonain lasinkeräyspisteenä, kun se oikea piste on monen kilometrin päässä kotoa.
Ns. hiuspuuteri, joka muka peittää tyvikasvun. 50 euroa meni hukkaan ja vielä 7 vuoden jälkeenkin kirvelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäravinteisiin on mennyt omaisuus mutta niiden toimivuutta pystyy näkemään miten? :D
Proteiinijauheita, palautusjuomia, vitamiinia, omega3:sta,kreatiinia, glutamiinia, beeta-alaniinia, citrulliinimalaattia, aminohappoja jne
Peilistä katselee sama suikero kuin aikaisemminkin. :D Älkää ostako lisäravinteita ainakaan siinä toivossa että se lihasmassaa lisäisi. :D
Tuossa on kyllä se juju myös että pitää käydä punttiksella myös. Protskuista ja kreatiinista on kyllä oikeastikin hyötyä jos on vaativa kuntosaliohjelma. Jos ei, niin lähinnä lihottavat vaan.
Omega3 ja vitaaminejä ei varmaan kukaan ole väittänyt että lisäisivät lihasmassaa. Noi preworkout juomat ovat kyllä rahanhukkaa.
Kyllä olen käynyt salilla koko ajan tavoitteellisesti mutta ei nuo lisäravinteet tee mitään. Pari vuotta sitten jo lopetin ostamasta niitä ja mikään ei muuttunut.