Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pysyykö vartalonmuoto aina samana?

Vierailija
26.01.2020 |

Tietääkö joku. Eli jos olen suoravartaloinen niin olenko laihtuessa/lihoessa sama vartalotyyppi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy. Se minne rasva tulee ekana niin sieltä lähtee vikana. Mitä laihempi, niin sitä vähemmän yleisesti rasvaa, joten laihduttaminen kannattaa. Kurvit pienenee menee ne sitten mihin kohtaan hyvänsä.

Vierailija
2/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi niin, että laihtuessa menetin tiimalasivartalon, vyötärön ja lantion erosta tuli pienempi, eli olin tasapaksumpi kuin aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä vaikuttaa myös. Tiimalaseista tulee keski-iässä suoria.

Vierailija
4/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi iän kanssa kaikki muuttuvat säkin muotoisina? Jos katsoo vanhat ihmiset, ei niillä enää mitään muotoa ole vaikka olisivat laihoja.

Vierailija
5/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi iän kanssa kaikki muuttuvat säkin muotoisina? Jos katsoo vanhat ihmiset, ei niillä enää mitään muotoa ole vaikka olisivat laihoja.

Naisten muodot johtuvat paljolti estrogeenista ja sen loppuminen vie muodotkin. Miehillä (ja naisilla myös) lihasten väheneminen vie myös muotoa.

Vierailija
6/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta tulee sammakko jos lihoo keskivartalosta eli omena. Kannattaa käydä salilla jos haluaa näyttää naiselta eikä sammakolta.

Vierailija
7/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy jollei treenaa. Silloin muoto voi muuttua lihasten myötä.

Vierailija
8/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi kaikista, kun ei anna rasvan kerääntyä vyötärölle, vaatii itsekuria.

Vierailija
9/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora H vartalo mun lihoo, ei vyötäröstä ole enää tietoakaan.

Olen itse lisännyt elopainoa vaihtareiden jälkeen vain 3-4 kiloa, mutta lantio ja vatsa ovat levinneet suhteettoman paljon. Olen kumminkin hyväkuntoinen ja lihaksia löytyy.

Tuolle vartalonmuodon muutokselle ei varmaan mahda mitään, ellei ala hulluna treenata salilla. Tässä iässä se on naurettava ajatus. Minulle riittää aktiivinen, liikunta sisältävä elämä, ja kilojen tarkkailu, etteivät enää tästä hyppää ylöspäin.

Vierailija
10/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä millään itsekurilla estä rasvan kertymistä vyötärölle ja samanaikaisesti pakota rasvaa kertymään lanteille. Se on hormonaalinen juttu.

Vierailija
11/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi niin, että laihtuessa menetin tiimalasivartalon, vyötärön ja lantion erosta tuli pienempi, eli olin tasapaksumpi kuin aiemmin.

Sama kokemus minulla. Minulla rasva kertyi rintoihin ja lantioon.

Vierailija
12/25 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä pysy. Ennen lapsia olin tiimalasivartaloinen taskuvenus, nyt muistutan lähinnä pyöreää jouluomenaa. Mihin se vyötärö noin ykskaks hävisi?

Vierailija
13/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä millään itsekurilla estä rasvan kertymistä vyötärölle ja samanaikaisesti pakota rasvaa kertymään lanteille. Se on hormonaalinen juttu.

Joo voi olla geeniboolilla osuutta asiaan ja"sopivalla" liikunnalla.

Vierailija
14/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora H vartalo mun lihoo, ei vyötäröstä ole enää tietoakaan.

Olen itse lisännyt elopainoa vaihtareiden jälkeen vain 3-4 kiloa, mutta lantio ja vatsa ovat levinneet suhteettoman paljon. Olen kumminkin hyväkuntoinen ja lihaksia löytyy.

Tuolle vartalonmuodon muutokselle ei varmaan mahda mitään, ellei ala hulluna treenata salilla. Tässä iässä se on naurettava ajatus. Minulle riittää aktiivinen, liikunta sisältävä elämä, ja kilojen tarkkailu, etteivät enää tästä hyppää ylöspäin.

Minkä ikäinen oikein olet? 90v? Miksi salilla käyminen on muka naurettava ajatus? Joo, ei ole pakko käydä salilla, mutta ei se missään iässä ole mitenkään naurettavaa.

Ja kuten sanottu, se on niitä harvoja tapoja, joilla voi ehkäistä tuota muodottomaksi käymistä. Vaihdevuosissa niillekin naisille, jotka eivät kilomääräisesti liho, alkaa kertyä vatsalle rasvaa. Paino siirtyy esim. reisi- ja pakaralihaksista vatsarasvaksi. Parhaiten tätä ehkäisee kunnollinen lihaskuntotreeni ihan oikeilla painoilla.

Pelkkä yleinen "liikkuminen" ei estä sitä, että naisesta tulee semmoinen tikuilla seisova pallo. Joillakuilla toki on edullisemmat geenit, mutta katukuvaa kun katsoo, harva suomalainen on ollut niin onnekas. 

Vierailija
15/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse olen hoikkana tiimalasi, vähänkin lihoessani alkaa mennä kohti omenaa eli vatsaan tulee läskiä pääosin. 

Vierailija
16/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on 'suoravartaloinen'?!

No ei tietenkään vartalonmuoto pysy samana. Iän myötä kulumisen ja painovoiman ansiosta ihminen lyhenee hieman, jalat leviävät (eli tulee suuremmat ja 'lättänämmät') sekä monet sisäelimet kirjaimellisesti valuvat alaspäin. Ryhti muuttuu aikaa myöten, joillain aika oleellisestikin, varsinkin jos siitä ei tietoisesti pidä huolta. Painonmuutosten seurauksena vartalonmuoto saattaa muuttua monella muullakin tapaa kuin vain että tulee ns. läskiä vyötärölle, ja sitä paitsi eri ihmisillä sitä läskiä tulee eri paikkoihin.

Vierailija
17/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on 'suoravartaloinen'?!

No ei tietenkään vartalonmuoto pysy samana. Iän myötä kulumisen ja painovoiman ansiosta ihminen lyhenee hieman, jalat leviävät (eli tulee suuremmat ja 'lättänämmät') sekä monet sisäelimet kirjaimellisesti valuvat alaspäin. Ryhti muuttuu aikaa myöten, joillain aika oleellisestikin, varsinkin jos siitä ei tietoisesti pidä huolta. Painonmuutosten seurauksena vartalonmuoto saattaa muuttua monella muullakin tapaa kuin vain että tulee ns. läskiä vyötärölle, ja sitä paitsi eri ihmisillä sitä läskiä tulee eri paikkoihin.

PS: Piti vielä lisätä, että naisilla raskauden ja synnytyksen seurauksena tulee rakenteellisia muutoksia, jotka saattavat olla pysyviä.

Vierailija
18/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kohtuullinen määrä juoksua pitää myös vatsaläskin poissa. Tietysti ohjelman kuuluu myös lihaskuntoharjoittelua.

Vierailija
19/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla. Minulla rasva on lähinnä vyötäröllä ja tasaisesti ympäri kroppaa. Jos laihtuisin, ensin lähtisi vatsasta, sitten jaloissa, alleista ym. ja rinnoista. Vartalon malli pysyisi melko samana.

Vierailija
20/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kohtuullinen määrä juoksua pitää myös vatsaläskin poissa. Tietysti ohjelman kuuluu myös lihaskuntoharjoittelua.

Huomasin saman, kun kävin muutaman kerran lenkillä. Juoksin noin kaksi kilometriä päivässä. Nälkä tuntui kasvavan, yölläkin iski nälkä. Vartalo näytti kokonaisuudessaan paljon kiinteämmältä.

Pieni juoksulenkki päivässä olisi hyvästä. Niin, että hiki nousee pintaan ja syke korkealle.