Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kivunlievitys synnytykseen?

Vierailija
26.01.2020 |

Mikä paras kivunlievitys? Mieluiten perusteluineen. Lääkkeettömyys EI ole vaihtoehto.
Olen menossa toista lastani synnyttämään, mutta en googlettamalla löydä hyvää vastausta asiaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinaalipuudutus. Mulla toiminut hyvin eikä ole vienyt ponnistamisentarvetta. Ainoa sivuoire oli kutina kasvoissa.

Vierailija
22/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali aiheuttaa pitkittyneitä ponnistamisvaiheita ja myös vauvoilla on enemmän uneliaisuutta ja imetyksen käynnistymisvaikeuksia.

Sinulle sopiva vaihtoehto riippuu paljon siitä, minkä koet pahiten kivuliaana. Selviätkö supistuksista, mutta ponnistaminen sattuu liikaa vai toisinpäin? Moni pärjää supistuksissa hyvin esim ammeessa aika pitkälle.

Kohdunkaulan puudutus on epiduraalista hieman kevyempi vaihtoehto, esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemukset neljästä synnytyksestä, joissa kaikissa sain kohdunkaulan puudutetta. Se toimi hyvin jakkarasynnytyksen kanssa, ja sitä pystyy välillä myös lisäämään. Ei tule tokkuraista oloa, eikä tarvinnut laittaa kanyylia, ja myös melko vapaasti pystyy kulkemaan synnytyssalissa. Mutta nämä kiputuntemukset on kaikilla vähän erilaisia, eikä välttämättä toimi joku tietty lääke kaikille.

Vierailija
24/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sitä, mitä on tarjolla. Minulle ei ollut tarjolla mitään, koska lääkäri ei 19 tunnin aikana ehtinyt paikalle eikä kätilöllä ollut muuta lievittävää kuin "kaikilla se vauva on ulos tullut".

Ei kivun lievitys ole synnytyksessä kovin tärkeä vaan mukavuus tekijä. Ei synnyttäjän tarvitse pysyä hievahtamatta paikallaan kuten hammaslääkärin potilaan tai jossain muussa kovaa kipua tuottavassa toimenpiteessä. Minkä vuoksi kivunlievitys on välttämätön.

Vierailija
25/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni samanlainen kivunlievitys kuin Somaliassa, Afganistanissa ja Iranissa on naisille. Se on varmaan se toimivin.

Nuo maat eivät ole täynnä mahoja veloja ja tee hidasta itsemurhaa.

Vierailija
26/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasu vei supistuksista kovimman kärjen. Sitten otin paraservikaalipuudutukset, joiden ansiosta vauvan ulostulo ei muistaakseni sattunut lainkaan - siitä huolimatta, että vauva syntyi pää ja käsi vierekkäin, ja repesin. En olisi tiennyt että minua ommellaan, ellei olisi kerrottu.

Paraservikaalipuudutus toimi täydellisesti. Vauvakin syntyi virkeänä.

Juu ei kiitos mitään paksuja neuloja lähelle selkäydintä..!

Vierailija
27/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota synnytykseen mukaan ketään, jonka seura ei pidä sinua RENTONA sillä hän pitkittäisi synnytystä.

Vierailija
28/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin itse ilokaasun ja reisilihakseen annettavien kipulääkepistosten avulla. En halunnut epiduraalia, koska ajatus siitä ja sen mahdollisista haitoista pelotti. Ajattelin, että pyytäisin ponnistusvaiheeseen vielä kohdunkaulan puudutteen, jos ponnistaminen sattuisi, mutta olin lopulta pitkän avautumisvaiheen jälkeen vain niin helpottunut päästessäni vihdoin ponnistamaan, että se meni ihan ilokaasun voimilla hienosti. Mutta ei kannata etukäteen liikaa suunnitella. Jos esim. vauva olisi syntynyt jotenkin huonossa asennossa vaikka käsi edellä ja ponnistaminen sattuisikin enemmän, tilanne voi muuttua ja tulla kunnon puudutuksia ikävä.

Vierailija
29/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivunlievitystä siinä tarvitaan. Miehenä pystyn simuloimaan synnytyskipuja tekemällä tietyssä asennossa vatsalihasliikkeitä niin että ne tekevät kramppeja. Synnytyskipuja on simuloitu myös aiheuttamalla sähköisesti lihaskramppeja. Epämukavaa muttei mitään sietämätöntä kipua.

Nyt oli vuosituhannen hauskin provoyritys

Supistuksethan ovat lihaskramppeja. Ne sattuvat mutta kipua liioitellaan.

Ootko koskaan revennyt kahtia? Ai et? No sitten kannattaa olla hiljaa

Vierailija
30/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 synnytystä ja vain yhdessä olen saanut spinaalipuudutuksen...3 mennyt luomuna ja 15 tunnin kidutuksena kaikki.Kiitos paska sairaalan.

Vierailija
31/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilokaasu vei supistuksista kovimman kärjen. Sitten otin paraservikaalipuudutukset, joiden ansiosta vauvan ulostulo ei muistaakseni sattunut lainkaan - siitä huolimatta, että vauva syntyi pää ja käsi vierekkäin, ja repesin. En olisi tiennyt että minua ommellaan, ellei olisi kerrottu.

Paraservikaalipuudutus toimi täydellisesti. Vauvakin syntyi virkeänä.

Juu ei kiitos mitään paksuja neuloja lähelle selkäydintä..!

Eihän supistus ole kuin kova lihaskramppi.

Vierailija
32/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti spinaali! jos se vaikuttaa vielä ponnistaessa niin siinä ei tunne mitään kipua. Mulla kaksi kertaa ollut spinaali vaikuttamassa ku piti ponnistaa ja se kesti toisella kerralla 2 min ja toisella 5 min ja kivuttomana! Eikä vauvassa mitään uneliaisuutta tms

Vierailija
33/33 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota synnytykseen mukaan ketään, jonka seura ei pidä sinua RENTONA sillä hän pitkittäisi synnytystä.

Tästä syystä olenkin yksin menossa 😊

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi