Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokaurani ei oikein etene

Vierailija
26.01.2020 |

Hernerouhepihvit eivät pysy koossa. Soijat olen polttanut öljyyn muutaman kerran, ja yleensä ne soijajutut vaan eivät maistu miltään. Epäilen myös olevani soijalle jotenkin allerginen, koska vatsani sattuu ja ihoni punoittaa syötyäni soijapitoista ruokaa. Nyhtökauraa en pysty syömään ollenkaan, haju oksettaa. Härkäpapuja sentään syön, mutta en tehtaan maustettua härkistä.

Nyt pännii eniten noi hernerouhepihvit. Tein ihan ohjeen mukaan, ja tuoksu on hyvä ja seos maistuukin hyvältä, mutta pannulla ne eivät pysyneet pihveinä. Lisäsin yhden kananmunan ja kaadoin seoksen uunivuokaan, nyt lämpö 200 astetta ja toivon että ruoasta tulee jonkinlainen mureke.

Yhyy.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Tee seuraavaksi jotain helpompaa.

Punajuuripihvi leikkeenä punajuuresta, leivitä korppujauhossa, mausta chilillä/yrteillä/pippurilla, kylkeen sipulirenkaita ja kukkakaalia (-muusia).

Keitot ja uunivuoat on aina käteviä.

Vierailija
2/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeks siitä mureke? Tietääks kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<3

Tee seuraavaksi jotain helpompaa.

Punajuuripihvi leikkeenä punajuuresta, leivitä korppujauhossa, mausta chilillä/yrteillä/pippurilla, kylkeen sipulirenkaita ja kukkakaalia (-muusia).

Keitot ja uunivuoat on aina käteviä.

Olen ymmärtänyt, että ihmisen pitäisi saada myös proteiineja. Jos pyrin vegaaniksi ja jätän kananmunat ja kalat ja maitotuotteet pois (lihat olen jo jättänyt), niin jotain pitää keksiä. En mä voi syödä pelkästään punajuuria ja porkkanoita yms. Ja joo, osaan tehdä tavallisia ruokia tavallisista kasviksista, ja hyviä osaankin, mutta nää proteiinijutut saa mut hämilleni. 

Linssejä lisukkeeksi sit vaan kaikilla aterioilla, vai?

Vierailija
4/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen siis oli ap.

Ja joo, tuli siitä jonkinlainen murekkeen tapainen. Mun suussa ihan hyvän makuinen, jogurttikastikkeen kanssa. terv. ap

Vierailija
5/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity Facebookissa erilaisiin ryhmiin, kysy neuvoa, lue aiheeseen liittyviä blogeja, katso kokkausvideoita jne.

Vierailija
6/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity Facebookissa erilaisiin ryhmiin, kysy neuvoa, lue aiheeseen liittyviä blogeja, katso kokkausvideoita jne.

Olen facebookin kasvisruokaryhmässä ja olen liittynyt vegaanihaasteeseen. Mutta suoraan sanoen kumpikin on täyttä hevonp-kaa. Kaupasta haetaan teollisia pöperöitä, lämmitetään ne ja avot siinä on ruoka. Mukamas.

Vierailija
7/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen facebookin kasvisruokaryhmässä ja olen liittynyt vegaanihaasteeseen. Mutta suoraan sanoen kumpikin on täyttä hevonp-kaa. Kaupasta haetaan teollisia pöperöitä, lämmitetään ne ja avot siinä on ruoka. Mukamas.

Kylläpä sieltä löytyy ihan kunnollisiakin ruokia. Blogeista on hyvä aloittaa.

Vierailija
8/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkii tämä carnivorekin jo. Täytyy myöntää, että ollaan me ihmiset sekasyöjiä.

Vierailija
10/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai kasvisruokaa voi muussakin muodossa syödä kuin pihveinä?

Olen entinen lakto-ovo, nykyinen vegaani, enkä minä jaksa vääntää mitään pihvejä vaikka ravintolassa joskus sellaista syön. En myöskään koskaan käytä härkistä, nyhtistä tai soijarouhetta. Perusrepertuaarini on mallia pöperö, ja siihen kuuluu erilaisia paistettuja vihanneksia, tummaa riisiä tai kvinoaa, salaatinlehtiä sekä erilaisia papuja, linssejä tai paistettua tofua. Tai vastaavasti juurespohjaisena uunissa, siihenkin papuja tai tofua. Joskus sosekeittoa, jossa linssipohja. Teen aina ison satsin ja syön pari kolme päivää.

Tärkein oivallus minulle on ollut se, ettei vegaanina tarvitse "korvata" mitään. Ei siis tarvita keinotekoisia pihvejä tai muita lihaa muistuttavia elementtejä. Kunhan katsoo, että joka päivä saa proteiinia sekä palkokasveista että täysjyvästä.

Vierailija
11/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kyllähän se vähän työlästä on jo on noin ehdoton valmiin suhteen. Itse olen vähähiilihydraattiseeti syötävä kasvissyöjä (ei viljoja, perunaa, riisiä, sokeria) ja mielelläni käytän noita valmistuotteita joissa monessa on itsessään täydellinen aminohappokoostumus eli ei tarvita sitä viljaa kaveriksi.

Vierailija
12/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen lakto-ovo, nykyinen vegaani, enkä minä jaksa vääntää mitään pihvejä vaikka ravintolassa joskus sellaista syön. En myöskään koskaan käytä härkistä, nyhtistä tai soijarouhetta. Perusrepertuaarini on mallia pöperö, ja siihen kuuluu erilaisia paistettuja vihanneksia, tummaa riisiä tai kvinoaa, salaatinlehtiä sekä erilaisia papuja, linssejä tai paistettua tofua. Tai vastaavasti juurespohjaisena uunissa, siihenkin papuja tai tofua. Joskus sosekeittoa, jossa linssipohja. Teen aina ison satsin ja syön pari kolme päivää.
Tärkein oivallus minulle on ollut se, ettei vegaanina tarvitse "korvata" mitään. Ei siis tarvita keinotekoisia pihvejä tai muita lihaa muistuttavia elementtejä. Kunhan katsoo, että joka päivä saa proteiinia sekä palkokasveista että täysjyvästä.

Mutta mistä johtuu, että jos joku erehtyy kysymään asianosaisilta, miksi vegaaniruuan pitää muistuttaa pihviä tai muuta lihaa, saa ainakin tällä palstalla kunnon p*kasmyrskyn niskaansa?

Vierailija
13/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä johtuu, että jos joku erehtyy kysymään asianosaisilta, miksi vegaaniruuan pitää muistuttaa pihviä tai muuta lihaa, saa ainakin tällä palstalla kunnon p*kasmyrskyn niskaansa?

Se on heidän vikansa, jos eivät osaa vastata asiallisesti siitäkin huolimatta, että kuulevat sen sata kertaa kuukaudessa.

Vierailija
14/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokauraani? Toivottavasti ei ole ainoa "urasi."

Vierailija
15/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta p*skamyrskystä, mutta minusta tuo kysymys pitäisi suunnata valmisruokateollisuudelle.

Vierailija
16/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei käytetä mitään korvikkeita (soija, mifu tms). Olemme sekaaneja mutta syömme todella paljon kasvisruokia tai lisukkeita

Proteiinia saa tahinista, maapähkinävoista (sokeriton ja suolaton luomu), linsseistä, pavuista, pähkinöistä sekä joistakin kasviksista. Toki näin sekaanina myös maitotuotteista ja lihastakin mutta lihan määrä on suunnilleen puolittunut entisestä (50 g per annos on ihan ok).

Olen joskus kirjannut fineliin syömiseni ja saan kevyesti 1 g/painokilo proteiineja

Vierailija
17/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia saa myös täysjyväviljasta, mikä on hyvä muistaa näinä aikoina kun viljoja syystä tai toisesta kovasti demonisoidaan.

Vierailija
18/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään melkein joka päivä kasvisruokaa, mutta soijarouhetta, tofua tms menee ehkä kerran kuussa eikä juuri koskaan tehdä mitään pihvejä tms. Useimmiten ruuaksi on

-wokkeja

-curryja

-keittoja

-pastaa

-pataruokia

-uunikasviksia

-kesällä salaatteja

Useimmiten käytetään palkokasveja ihan sellaisenaan (ja siemeniä, pähkinöitä yms) ja jos ei ole vegaani niin proteiinia saa tietysti myös munista ja maitotuotteista. Helppo papupihvioje:

https://www.veggieinspired.com/black-bean-salsa-burgers/?fref=gc

Vierailija
19/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastettuja kasviksia=raastepihvi miedolla lämmöllä. Tai uuniin raaste=suikalekiusaus. Soseutettuja kasviksia= pyöryköitä miedolla lämmöllä. Ihan mitä vaan kasvista tai maustetta, kananmunaa, kermaa, juustoraastetta ym..

Vierailija
20/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvä ihminen terveellisiä tuoreita kasviksia hevi osastolta, äläkä tuota prosessoitua moskaa!

Zinccis

Tuoreet hyvin tehdyt kasvikset kyllä maistuvat hyvälle itsellenikin, mutta eihän ne nälkää pidä, siksi syön lihaa lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi