Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HPV-rokote aikuiselle?

Vierailija
26.01.2020 |

"Yli 30-vuotiaille rokotteesta ei ole juurikaan enää hyötyä, sillä tuohon ikään mennessä valtaosa papilloomavirustartunnoista on jo saatu."

Olen nelikymppinen, mutta kumppaneita on ollut melko vähän (4).
Nyt kun olen sinkkuuntunut, niin kiinnostaisi ottaa HPV-rokote tulevan varalle.

Kumppanit:
1. kondomi käytössä, ei suuseksiä (oli niin kokemattoman oloinen, että epäilen että oli neitsyt)
2. kondomi käytössä, lisäksi suuseksiä saavana osapuolena
3. muutaman kerran ilman kondomia (neitsyt, ei syytä epäillä etteikö olisi ollut)
4. muutaman kerran ilman kondomia, suuseksiä saavana ja antavana osapuolena (tällä ollut neljä kumppania, joista kertomansa mukaan yhden kanssa oli ollut ilman kondomia)

Kaikki edellä mainitut suhteet on aloitettu 90-luvulla, joka selittää nuo melko kokemattomat kumppanit (olimme teini-ikäisiä silloin).
Neljännen kumppanin kanssa oli pitkä suhde, joka loppui jonkin aikaa sitten.

Ottaisitteko HPV-rokotteen?
Voiko siitä olla mitään haittaa jos rokotteen ottaisi omin kustannuksin "kaiken varalta"?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 20 ja pian saan toisen annoksen rokotetta. Maksaahan se paljon, mutta kivempi elää, kun on immuniteettia eri vaivoille.

Jonkun tieteellisen havainnon mukaan jos virus löytyy jo elimistöstä ennen rokotetta, solumuutosten riski voi lisääntyä rokottautumisen myötä. Se riski on nyt otettava. Viruksen voi tosiaan huonolla tuurilla saada myös muuten kuin sukupuoliteitse.

Onko sinulla lähdettä tuolle tieteelliselle havainnolle? Itse olen tuosta lukenut lähinnä magneettimediasta.

Vierailija
22/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolitsuteja on aika paljon muitakin kuin hpv. Kondomi käyttöön joka tapauksessa.

Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, niin kondomi on siitäkin syystä. 

Mutta kun nuohan tarttuvat suuseksissäkin.

Tämä on vielä teoreettista pohdintaa, kun ketään ei edes tapailla, mutta jos mietin uutta suhdetta,

niin siinä se suuseksikin menee luontevasti suojattuna.

Suhteen pitkittyessä alkaa ehkä tuntua liioittelulta? Ja siinähän ne virukset sitten pääsevät tarttumaan... 

HPV-rokote ei estä klamydian, tippurin ja herpes simplexin tarttumista suuseksissä. Tajua jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettäkää vasta-ainetesti. Jos on hpv-vasta-ainepositiivinen, rokotus on turha.

Vierailija
24/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HPV aiheuttaa syöpää miehillekin. Mies on usein oireeton kantaja.

Vierailija
25/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 16-vuotiaana tartunnan ainoasta ja yhdestä yhdynnästä.

Muita ei ollut tuon jälkeen eikä ennen sitä.

23-vuotiaana oli jo solumuutoksia papa luokka 3 ja jouduin sähkösilmukkahoitoon. Lääkäri värjäsi kohdunkaulan jollain etikkaliuoksella, muuttuneet alueet leikattiin pois.

Että jos huono tuuri käy, sen tartunnan saa yhdestä ainoasta kerrasta, yhdeltä ainoalta ihmiseltä.

Loppuelämä pitää juosta papa-kokeissa vuoden välein.

Vierailija
26/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itseäni ei ole seksi tai mitkään siihen liittyvät asiat koskaan kiinnostaneet.

Ei tarvitse miettiä ehkäisyä, ei sp tauteja.

Nainen 50v, ehkei ole ole normaalia tämä minun tapani elää.

Vierailija
27/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun tieteellisen havainnon mukaan jos virus löytyy jo elimistöstä ennen rokotetta, solumuutosten riski voi lisääntyä rokottautumisen myötä. Se riski on nyt otettava.

Viruksen voi tosiaan huonolla tuurilla saada myös muuten kuin sukupuoliteitse.

Voi kun tietäisi mitä tyyppiä olevia viruksia on, jos niitä on...

Alkaa vaikuttaa kuitenkin siltä, että kyllä tuo rokotus voisi olla ihan hyvä ottaa. 

Vierailija
28/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 20 ja pian saan toisen annoksen rokotetta. Maksaahan se paljon, mutta kivempi elää, kun on immuniteettia eri vaivoille.

Jonkun tieteellisen havainnon mukaan jos virus löytyy jo elimistöstä ennen rokotetta, solumuutosten riski voi lisääntyä rokottautumisen myötä. Se riski on nyt otettava. Viruksen voi tosiaan huonolla tuurilla saada myös muuten kuin sukupuoliteitse.

Onko sinulla lähdettä tuolle tieteelliselle havainnolle? Itse olen tuosta lukenut lähinnä magneettimediasta.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30037785/

Tällainen löytyi. En kyllä rehellisesti sanoen tiedä lähteen luotettavuudesta, mutta asteen vakavasti otettavampi lähde ehkä silti kuin magneettimedia. Tuon nimistä kirjoittajaa ei tosin ole minkään laitoksen kirjoilla (😅), mutta väitetysti havainto on silti tehty yleisesti saatavilla olevista tilastoista.

Vierailija
29/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HPV-rokote ei estä klamydian, tippurin ja herpes simplexin tarttumista suuseksissä. Tajua jo.

En ole siinä käsityksessä että estäisi, enkä ole väittänyt että estäisi. 

Nyt on kyse vain tuosta HPV:sta. 

Vierailija
30/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HPV aiheuttaa syöpää miehillekin. Mies on usein oireeton kantaja.

Työkaverilla oli nielusyöpä. 

Selvisi hengissä, mutta oli todella sairas.

Raskas ja pitkä hoitojakso ja kuukausien sairausloma.

Kun hän tuli takaisin töihin, oli todella heikossa kunnossa pitkään.

Nyt kolmisen vuotta myöhemmin alkaa olla "normaalivointinen", mutta ruoka pitää edelleen olla erittäin hyvin pureskeltua, koska nielussa leikkauksen jäljiltä ahtautta (arpikudosta tms.).

Ymmärsin, että hänen täytyy käydä seurannassa uusimisen varalta. 

Vierailija
31/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itseäni ei ole seksi tai mitkään siihen liittyvät asiat koskaan kiinnostaneet.

Ei tarvitse miettiä ehkäisyä, ei sp tauteja.

Nainen 50v, ehkei ole ole normaalia tämä minun tapani elää.

Aina on ollut ihmisiä, joilla ei seksi kiinnosta. Puolensa tuossa on. 

Usein kuulostaa, että muita ihmisiä häiritsee seksin kiinnostamattomuus enemmän, kuin sitä jota ei kiinnosta. 

Vierailija
32/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon nimistä kirjoittajaa ei tosin ole minkään laitoksen kirjoilla (😅), mutta väitetysti havainto on silti tehty yleisesti saatavilla olevista tilastoista.

"Medical scientist, Under the current circumstances where publication of any information critical of vaccines can have serious personal repercussions, the author has chosen to publish under this pseudonym., lars.andersson2@outlook.com."

Mielenkiintoista. 

😅

Vierailija
33/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt tällaista, jos kumppani on pysynyt samana 15 vuotta, ikää 40+ ja oletuksena, ettei kumpikaan ole pettänyt. Olen käynyt papaseulonnoissa, eikä nuorenakaan koskaan ollut mitään solumuutoksia, aina on ollut puhdas näyte. Kuinka suuri todennäköisyys, että hpv eläisi vielä minussa ja aiheuttaisi muutoksia? Olisiko rokotuksesta vielä hyötyä?

Vierailija
34/34 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde pelkästään rokotteen takia varaamaan aikaa lääkärille, mutta pitää varmaan seuraavan kerran kun jonkin muun asian takia on yhteyksissä, pyytää samalla rokoteresepti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi