Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kilon laihtumiseen tarvitaan 7000 kcal vaje

Vierailija
26.01.2020 |

Niin sehän tarkoittaa, että jos sen viikossa laihtuu, tarvitaan 1000 kcal vaje päivässä. Miten jotkut kertoo laihtuneensa enemmänkin kuin kilon viikossa? Eihän silloin syö käytännössä juuri mitään. 500 kcal vaje päivässä on jo aikamoinen suoritus.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä laihtuisi normaalipainon ylärajoille vain jättämällä herkut ja alkoholin pois. Ja sinä, joka haluat nyt sanoa, ettet juo alkoholia, niin sinulla ne on ne herkut. Kyllä se vaan niin on, ettei tarvitse hakea kaukaa syitä, laskea kaloreita ja tutkia peruskulutusta, vaan tarkastella kriittisesti syömisiään. Jos syö kasvispainotteisesti, välttää eineksiä ja jättää pois alkoholin, sipsit, karkit, limut ja leivonnaiset, laihtuu kohisten. Kaikki hifistely on turhaa, kunhan pitää kiinni noiden mainitsemieni syömisten pois jättämisestä.

Kaveri on ihme dieeteillä välillä, mutta olen yrittänyt selittää että jättäisi vain sokerin pois, niin sillä jo laihtuu. Saattaa vetästä pakan jäätelöä kerralla.

Vierailija
42/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sitä mitä se syö. Kannatta pustää joka ikinen suupala ylös, niin johan alkaa silmät aueta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde vain rasvaa vaan myös lihasta.

Niin, tämä onkin iso ongelma jojoillessa. Laihduttaessa poistuu rasvaa ja lihasta ja, jos paino sitten kääntyy nousuun, tulee lisää läskiä.

Vierailija
44/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat syödä 2000 kcal nykyisen 3000 kcal:n sijaan, niin hyvin helposti laihdut eikä tartte nähdä nälkää.

Vierailija
45/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 50 v, aloitin elämäntaparemontin. Sain terveystarkastuksessa hyvän ruokaohjeen ja oli helppo noudattaa. Aamiaiseksi puuroa, marjoja, rahkaa jne.

Söin n 1800 kaloria päivässä ja liikuin ma - pe 500 kalorin verran

Koska painoin yli 100 kg, alkoi paino tippumaan todella nopeasti.

25 kg meni vuodessa ja juuri mistään ei pitänyt luopua.

Mutta kai sitä 1800 kaloria vähennettiin matkan varrella? Sehän oli projektin valmistuessa sun normaalikulutuksesi?

En tiedä paljonko söin viimeksi. Nyt syön sen 1800 kaloria päivässä ja viikossa kulutan 2500 kaloria.

Paino tippuu koko ajan.

Painan nyt 80 kg, oon 168 cm pitkä.

Parasta on, iho on pysynyt mukana.

Vierailija
46/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuukauden sellaisella ruokavaliolla ettei syö kuin tyyliin omenan päivässä, niin varsinkin isokokoisella ja lihaksikkaalla miehellä saattaa paino tippua jopa yli 20 kg.

Tippuu kyllä nimenomaan sitä tärkeää lihasmassaa tuolla tyylillä.

Suolaista syödessä voi paino nousta helposti pari, kolme kiloa vaikka söisi vain suolaliemessä olevia pepperoneja, joissa ei ole paljoa kaloreita.

Vierailija
47/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se lääkäri Pippa sitten yrittää ohjelmassaan saada noita ihmisiä laihtumaan 8 viikossa ihan järjettömiä määriä?

TV-ohjelmaan pitää saada draamaa... :(

Leikitään ihmisten terveydellä... :(

Vierailija
48/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös liikkua, liikunnan jälkeenkin rasva palaa monta tuntia tehokkaammin kuin kokonaan ilman liikuntaa. Samoin lihas kuluttaa rasvaa. Ja tietysti liikunta myös kiinteyttää.

Ystäväni laihdutaa ja liikkuu paljon, ilman tuloksia laihtumisen suhteen. Epäilen sen johtuvan osittain siitä, että hänellä on liikunnan jälkeen kuulemma hirveä nälkä, ja jotain on tankattava heti liikuntasuorituksen jälkeen. Normi ateriat, toki hänen mukaansa laihdutusversioina, tulevat normi rytmillä + välipalat. Olen ehdottanut, että yrityäisi sietää nälkää edes jonkin aikaa liikunnan jälkeen, mutta se on kuulemma täysin mahdotonta.

Minä taas en pysty vastaavan liikunnan jälkeen syömään pariin tuntiin. Juon vain vettä. Normi ateriat syön, en juuri harrasta välipaloja, kahvit ja teet juon ilman keksejä tai muita naposteltavia.

Olen järkeillyt, että ystäväni tavallaan menettää tuon liikunnan jälkeisen kalorinpoltto hyödyn kun napaa heti jotain helppoa hiilihydraattiproteiinomössöä energiavajeen täyttääkseen.

Se nyt on aika selvää, että päivittäinen kokonaiskalorimääräni jää pienemmäksi ilman nälkätankkausta ja välipaloja kuin ystävälläni laihdutiskuurilla.

Ymmärrän kyllä, että ihmiset ovat erilaisia. Ilmeisesti verensokerini laskee hitaasti ja siedän hyvin nälän tunnetta. Jollain toisella se romahtaa jyrkästi ja pakko saada jotain, että toimintakyky säilyy.

Jokin aika sitten luin jonkun laihdutuslääkärin haastattelun. Jutussa arvioitiin eri paastptyyppejä laihduttamisen kannalta. Hän sanoi, että yksi helppo keino ranoittaa kaloriensaantia arjessa, on sietää nälän tunnetta. Että kun ei heti ekalla mahan murahduksella ryntää syömään välipalaa, vaan sietää murinaa aikansa, niin tulee syöneeksi vähemmän ja laihtuu.

Apteekista löytyy ihan käsikauppapuolelta ainetta nimeltään Guarem, jota sekoitetaan veteen. Sitä aloitetaan käyttämään vähän kerrallaan koska se aiheuttaa liian nopeasti nautittuna vatsan löysyyttä ja ilmavaivoja. Guarem estää verensokerin heittelehtimistä.

Itse käytän Guaremia migreenin vuoksi. Kroonisesta migreenistä kärsivä ei kestä mielettömiä verensokerin heittelyitä ja hänen pitäisi syödä vähän kerrallaan 3-4 tunnin välein. Aina se ei ole mahdollista eikä olisi korrektiakaan alkaa mutustella kourallista manteleita muiden seurassa kun monella ihmisellä on nykyään pähkinä- ja manteliallergioita.

Muuten minulle mantelit kuorineen päivineen ovat hyvä välipala koska ne säilyvät hyvin huoneenlämmössä kun laittaa pussin ilmatiiviisiin kiinni klipsillä.

Vierailija
49/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö läski ole ihmisen vararavintoa, jonka evoluutio on tarkoittanut käytettäväksi, kun ravintoa ei ole? Miksi siis laihdutus kuluttaisi lihaksia eikä läskiä?

Vierailija
50/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoruudessani pudottanut painoa kolme kiloa per viikko. Kuukaudessa lähti 12 kiloa. Syömiset aivan olemattomiksi ja raskasta hikiliikuntaa päivittäin (urheilijatausta).  Pienintäkään järkeä tällaisessa ei ollut, koska kilot tulivat KORKOJEN kera takaisin. Keho joutui nälkiintymistilaan ja ottaa menetetyn painon tavalla tai toisella takaisin- aina.

Vierailija
51/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö läski ole ihmisen vararavintoa, jonka evoluutio on tarkoittanut käytettäväksi, kun ravintoa ei ole? Miksi siis laihdutus kuluttaisi lihaksia eikä läskiä?

Evoluutio on saanut ihmisen sopeutumaan liian niukkaan ruokaan. Silloin läskiä käytetään hitaasti pitkän pula-ajan yli selviämiseen.

Evoluutio on saanut ihmisen myös sopeutumaan täydelliseen ruuan puutteeseen. Silloin julistetaan hätätila ja pyritään kadottamaan paljon energiaa tarvitsevat lihakset mahdollisimman nopeasti pois ja säästelemään vararasvoja viimeiseen saakka.

Jos sitä oikein ajattelee niin keho on sopeutunut toimimaan todella nerokkaalla tavalla. Sellaisessa tilanteessa jossa ruuan saanti on epävarmaan ja joskus joutuu näkemään nälkää. Kuten on maailman historian ajan ollut ihan viime vuosisataa lukuun ottamatta.

Vierailija
52/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä onkin reilusti enemmän massaa ja arvaas mitä, liikkuminen lisää kulutusta!!!!

Se on koomista ettei porukalla ole aikaa tunnin lenkille päivittäin mutta kaksi tuntia telkkaria menee heitämällä.

Vierailija
53/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän oksennustaudissa saattaa paino pudota useita kiloja, mutta se on vain kuivumista, ei laihtumista.

Vierailija
54/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sujuu laihdutus ihan mallikkaasti, mutta on koko ajan nälkä. Se johtuu siitä, että olen tottunut syömään tyyliin ämpärillisen ruokaa päivässä. Mikään dieetti maailmassa ei voisi pitää minua kylläisenä nyt alkuviikkoina. Kuinkakohan kauan kestää, että totun?

Vierailija
55/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin! Kauanko menee että alkaa tottuu?

Vierailija
56/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo laskuri ihan oikeasti luotettava? Se ilmoittaa kulutuksen todella pieneksi.  Useimmilla kai peruskulutus olisi vähintään  1500 kcal luokkaa ja jos on vähänkin aktiivinen niin se nousee selvästi. Katsoin eri ikäisten ja pitusten tuloksia ja sama ongelma kaikissa. Itselleni se näyttää kulutukseksi alle 1800 kcal ja treenaan aika intensiivisesti, pari kertaa viikossa lihaskuntoa ja useamman kerran juoksulenkkejä.

Kertoisitteko, alapeukuttajat, mikä kysymyksessäni oli vialla? Aidosti ihmettelen, miksi laskuri näyttää niin pieniä kulutusmääriä aktiivisellekin ihmiselle. Käsittääkseni yleisen nyrkkisäännön mukaan aikuisen naisen energiantarpeeksi usein sanotaan 2000 kcal, miehen 2500 kcal. Toki ikä, pituus, paino ja aktiivisuustaso vaikuttavat, mutta tuo laskuri ilmoittaa minulle BMR 1100 kcal, joka on aika mitätön määrä. Aktiivuustasoni huomioiden se ilmoittaa energiantarpeeksi 1800 kcal, joka on mielestäni silti todella vähän.

Vierailija
57/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske mikä on sun BMR ja AMR kalori määrät.

BMR on kalori määrä minkä sun kroppa kuluttaa vaikka makaisit sängyssä nukkumassa 24h.

AMR kalori määrä on se missä paino pysyy samana. Jos lisäät AMR kaloreita paino nousee ja jos vähennät paino laskee. 

https://www.calculator.net/calorie-calculator.html tossa on laskuri 

Unohtakaa 500 cal päivässä kitu dieetit. Syökää tarpeeksi mutta kuitenkin alle kulutuksen. Hitaampi tahti on parempi, jotta tulokset myös pysyvät eikä liho heti takaisin kun alkaa syömään ns normaalisti. 

Tuo kalorilaskuri olikin paljon parempi ja uskottavampi kuin esimerkiksi sulamon oma. Sulamossa sain BMR:ksi 2300 kcal ja tuolla 1800 kcal. Ei ihme että ei paino pudonnut Sulamon opeilla kiloakaan 5 kk aikana vaikka liikuinkin joka päivä. Nyt syönyt noin 1200-1600 kcal ja paino putoaa koko ajan, vaikka liikunta on aika vähäistä.

Vierailija
58/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös liikkua, liikunnan jälkeenkin rasva palaa monta tuntia tehokkaammin kuin kokonaan ilman liikuntaa. Samoin lihas kuluttaa rasvaa. Ja tietysti liikunta myös kiinteyttää.

Ystäväni laihdutaa ja liikkuu paljon, ilman tuloksia laihtumisen suhteen. Epäilen sen johtuvan osittain siitä, että hänellä on liikunnan jälkeen kuulemma hirveä nälkä, ja jotain on tankattava heti liikuntasuorituksen jälkeen. Normi ateriat, toki hänen mukaansa laihdutusversioina, tulevat normi rytmillä + välipalat. Olen ehdottanut, että yrityäisi sietää nälkää edes jonkin aikaa liikunnan jälkeen, mutta se on kuulemma täysin mahdotonta.

Minä taas en pysty vastaavan liikunnan jälkeen syömään pariin tuntiin. Juon vain vettä. Normi ateriat syön, en juuri harrasta välipaloja, kahvit ja teet juon ilman keksejä tai muita naposteltavia.

Olen järkeillyt, että ystäväni tavallaan menettää tuon liikunnan jälkeisen kalorinpoltto hyödyn kun napaa heti jotain helppoa hiilihydraattiproteiinomössöä energiavajeen täyttääkseen.

Se nyt on aika selvää, että päivittäinen kokonaiskalorimääräni jää pienemmäksi ilman nälkätankkausta ja välipaloja kuin ystävälläni laihdutiskuurilla.

Ymmärrän kyllä, että ihmiset ovat erilaisia. Ilmeisesti verensokerini laskee hitaasti ja siedän hyvin nälän tunnetta. Jollain toisella se romahtaa jyrkästi ja pakko saada jotain, että toimintakyky säilyy.

Jokin aika sitten luin jonkun laihdutuslääkärin haastattelun. Jutussa arvioitiin eri paastptyyppejä laihduttamisen kannalta. Hän sanoi, että yksi helppo keino ranoittaa kaloriensaantia arjessa, on sietää nälän tunnetta. Että kun ei heti ekalla mahan murahduksella ryntää syömään välipalaa, vaan sietää murinaa aikansa, niin tulee syöneeksi vähemmän ja laihtuu.

Apteekista löytyy ihan käsikauppapuolelta ainetta nimeltään Guarem, jota sekoitetaan veteen. Sitä aloitetaan käyttämään vähän kerrallaan koska se aiheuttaa liian nopeasti nautittuna vatsan löysyyttä ja ilmavaivoja. Guarem estää verensokerin heittelehtimistä.

Itse käytän Guaremia migreenin vuoksi. Kroonisesta migreenistä kärsivä ei kestä mielettömiä verensokerin heittelyitä ja hänen pitäisi syödä vähän kerrallaan 3-4 tunnin välein. Aina se ei ole mahdollista eikä olisi korrektiakaan alkaa mutustella kourallista manteleita muiden seurassa kun monella ihmisellä on nykyään pähkinä- ja manteliallergioita.

Muuten minulle mantelit kuorineen päivineen ovat hyvä välipala koska ne säilyvät hyvin huoneenlämmössä kun laittaa pussin ilmatiiviisiin kiinni klipsillä.

Ettäkö syöt mantelit kuorineen? Melkoinen fakiiri olet: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Almond_2.JPG

Vierailija
59/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sujuu laihdutus ihan mallikkaasti, mutta on koko ajan nälkä. Se johtuu siitä, että olen tottunut syömään tyyliin ämpärillisen ruokaa päivässä. Mikään dieetti maailmassa ei voisi pitää minua kylläisenä nyt alkuviikkoina. Kuinkakohan kauan kestää, että totun?

Minulla ainakin vhh dieetti pitää nälkää paremmin pois. Heti jos syön vähänkään leipää tai perunaa, pastaa, riisiä, nälkä ei mene ollenkaan pois, voisin syödä tauotta.

Vierailija
60/78 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella  ylipainoinen, ei laihdutusta kannata aloittaa millään salitreenillä, siinä vain kipeyttää itsensä särkee luunsa ja lihaksensa ja tuloksetkaan eivät ole kummoiset. Laihtumisessa ravinnon osuus 94 prosenttia ja liikunnan 6 prosenttia. Kun on ensin saanut laihdutettua kiloja maltillisesti liikkumalla, niin liikunnanhalukin kasvaa.

Kaikki pysyvimmät tulokset on saatu pudottamalla painoa noin 1 kilo kuukaudessa, silloin ei helposti retkahda takaisin entiseen ja liho entistäkin lihavammaksi kun aineenvaihdunta on pienentynyt. (siitä on nyt todisteita, että jokaisen laihdutuskerran jälkeen pitää syödä entistä vähemmän jopa siinä ennen dieetin aloituspainossa pysyäkseen)

Mutta harvahan tätä uskoo, pitää saada 20 kiloa muutamassa kuukaudessa pois ja sitten taas parin vuoden jälkeen vähän enemmän. Se menetelmä ei vain toimi. Mutta sitä ei tietysti uskota, kun sitä suorittelee vain lääkärit ja pysyvästi laihtuneet. Mieluummin juodaan suolavettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi