Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellinen väkivalta omaa lasta kohtaan

Vierailija
26.01.2020 |

Äitini on leski ja haluaa pitää pesän jakamattomana kuolemaansa saakka.

Rahasta ei oikeasti olisi hänelle ongelmaa ja tietenkin asuisi mukavasti omien säästöjensä ja eläkkeensä turvin nykyisessä asunnossaan.

Äiti on saanut uhkailua ja manipuloitua sisareni tukemaan pesän jakamattomuutta.

Nyt kun pesää ei ole jaettu, en pääse rakentamaan omaa elämääni ja valitsemaan haluamaani asuinmuotoa haluamassani paikassa.

Uskon äitini haluavan sitoa meidät rahoja jemmaamalla itseensä. Puhuukin jatkuvasti siitä, kuinka sitten hänen kuolemansa jälkeen saamme varallisuutta. Koko ajatusmaailma pyörii hänellä perinnön ja rahan ympärillä. Itsekin aikanaan puhui jo perintöasioista ennen itse perimiensä ihmisten kuolemaa.

Mihinkään ei äiti halua rahaa käyttää. Tärkeintä hänelle on jammata sitä persm7ksensa alla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätimme isän kuoleman jälkeen rahat äidille jakamattomaan pesään. Ajateltiin,että jos äiti tarvitsee vanhuksena paljon hoitoja ja lääkkeitä, niin on rahaa maksaa ne. Ei hän niitä juurikaan käyttänyt ja saimme kaikki sitten hänen kuoltuaan.

Vierailija
22/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tää mummo saanut itsekin oeribtöä ja odottanut sitä kovasti. Haluaa varmaan että näyttää sitten että on ollut varakas ihminen kun hänen pesää joskus jaetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksikin kuolinpesän osakas haluaa jakoa, on jako suoritettava. En nyt ymmärrä, miksi aloittaja kuvittelee äitinsä pystyvän kuolinpesän varoja hautomaan. Haet jakoa ja hommaatte pesänselvittäjän ja homma lähtee rullaamaan. Osinkoa äitisi ei ole pakko kuolinpesälle antaa tai hyväksyä oman asuntonsa myymistä, mutta muuten kuolinpesän omaisuus voidaan kyllä jakaa yhdenkin osakkaan halusta.

Vierailija
24/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tää mummo saanut itsekin oeribtöä ja odottanut sitä kovasti. Haluaa varmaan että näyttää sitten että on ollut varakas ihminen kun hänen pesää joskus jaetaan.

Sinänsä outo ajtatusmalli, koska kyse ei edes ole hänen omaisuudestaan. Voit kuitenkin olla oikeassa. Ihmiset voivat ajatella järjettömästi.

Vierailija
25/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat ovat hänen. Ei ole kyse taloudellisesta väkivallasta. Googleta vaikka mitä se tarkoittaa.

Eväthän rahat ole hänen vaan jakamattoman kuolinmpesän. ohistelija

26/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mun täti on miehensä kanssa samanlaisia. Heillä on yksi nelikymppinen isopalkkaisessa työssä käyvä poika ja hänellä on yksi lapsi.

Tätini ja hänen miehensä ovat sairaalloisen pihejä, koska he haluavat, että heidän poikansa perii heiltä mahdollisimman paljon rahaa.

Absurdiksi tilanteen tekee se, että Heidän pojalla on siis pieni lapsi naisen kanssa, jolla on lisäksi kaksi lasta edellisestä suhteesta ja serkkuni elättää koko perhettä, siis myös näitä toisen miehen lapsia. Aina kun he käyvät jossai matkoilla, vaikka Lintsillä, niin serkkuni maksaa kaikki kulut, vaikka näillä vanhemmilla lapsilla on omakin isä olemassa.

Mitä absurdia tuossa on? Miten asiat liittyvät yjteen?

Se, että tätini ja hänen miehensä elävät sairaalloisen säästeliäästi sitä varten, jotta heidän ainut lapsensa saa aikanaan mahdollisimman ison perinnön ja sitten kuitenkin tämä lapsi elättää anteliaasti jonkun tuntemattoman miehen lapsia.

Vierailija
27/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sukulaissielu tuon aloittajan äiti. Jouduin kasvamaan äitini kanssa enimmäkseen kahdestaan.

Hän halusi lapsilisärahat säästää tililleni ja ostaa omilla rahoillaan kaikki minulle. Paitsi, että vaatteiden ym. osto oli äärettömän vaikeaa ja halpaa ostettiin käsittämättä sen kuluvan nopeammin. Sitten kaverin kanssa yhteinen harrastetavara ei käynyt ollenkaan. Vaatteiden lainaus sisaruksilta oli vaikeaa myös. Opiskelemaan lähtiessä oli tietty hyvä, ettei tili ollut tyhjä.

Äidin nukkuessa pois hänen tilillään oli rahaa enemmän kuin hautajaisiin tarvittiin. Levätköön rauhassa.

Vierailija
28/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti asuu maalla isossa omakotitalossa, tien perällä.

Ystäväni ilmoitti tutulleen , jolla on asunnonvälitystoimisto tätä voi myydä hiljaisessa myynnissä.

Aina, kun kävivät , veivät autolastillisen tavaraa pois ja sanoivat sille ja sille on käyttäjä, minullekin on ollut tulossa petivaatteita ja astioita. Mun näen mummon, aina muistan kertoa kuinka oli kiva saada sitä ja tätä, ei tarvinnut ostaa ja laitoin lapsenlapsen säästöpossuun muutaman kolikon. Mummo ei halunnut luopua jos meni kirpputorille, mutta jos annettiin käyttöön, se sopi kyllä.

Varmaan 5 v meni näin, pari ihmistä oli kiinnostuneita talosta, siinä kaikki. Ja nurkat tyhjenivät hiljalleen, ystäväni kävi mummolassa 3 krt vuodessa ja asunto oli iso, ehkä 400 neliötä.

Lopulta oli onnellinen loppu. Välittäjä löysi pariskunnan, joille tila oli täydellinen. Mummo oli monta v kypsytellyt päässä muuttoa.

Pariskunnalla oli pieni kaksio Joensuussa, hyvällä sijainnilla ja tekivät vaihtokaupat.

Tämä vaati paljon aikaa ja nyt mummo on todella tyytyväinen.

Vierailija
29/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mun täti on miehensä kanssa samanlaisia. Heillä on yksi nelikymppinen isopalkkaisessa työssä käyvä poika ja hänellä on yksi lapsi.

Tätini ja hänen miehensä ovat sairaalloisen pihejä, koska he haluavat, että heidän poikansa perii heiltä mahdollisimman paljon rahaa.

Absurdiksi tilanteen tekee se, että Heidän pojalla on siis pieni lapsi naisen kanssa, jolla on lisäksi kaksi lasta edellisestä suhteesta ja serkkuni elättää koko perhettä, siis myös näitä toisen miehen lapsia. Aina kun he käyvät jossai matkoilla, vaikka Lintsillä, niin serkkuni maksaa kaikki kulut, vaikka näillä vanhemmilla lapsilla on omakin isä olemassa.

Se, että tätini ja hänen miehensä elävät sairaalloisen säästeliäästi sitä varten, jotta heidän ainut lapsensa saa aikanaan mahdollisimman ison perinnön ja sitten kuitenkin tämä lapsi elättää anteliaasti jonkun tuntemattoman miehen lapsia.

Paha ei anna paljostakaan.

Vierailija
30/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskellähän on oikeus asua kuolinpesässä, eli taloa et saa myytyä ennen kuin äitisi on edesmennyt. Noh, toivotaan nyt hänenkin parhaaksi että kuolee nopeasti pois sinua kiusaamasta, että saat sitten mahdollisimman paljon rahaa!

Eihän sitä nyt voi kuvitella, että ihan itsenäisenä aikuisena kävisi töissä, asuisi alle tulojensa, ja ihan itse säästelisi joka kuukausi rahaa omaa elämäänsä varten. Näin minun leskiäiti ainakin minut on kasvattanut. Ei ole tarvinnut kotoa kinua rahaa aikuisena, vaan olen saanut oppia pärjäämään. En käsitä miksi lapsuudenkotini pitäisi myydä, tietenkin äiti siellä asuu. Isän rakentamassa talossa.

Mutta ap:han laittaisi äitinsä kadulle pennittömänä, tärkeintä on että itse aikuisena terveenä hyvinvoivana saa RAHAA itsellensä. Muita ei tarvitse miettiä, eikä auttaa!

Vierailija
31/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskellähän on oikeus asua kuolinpesässä, eli taloa et saa myytyä ennen kuin äitisi on edesmennyt. Noh, toivotaan nyt hänenkin parhaaksi että kuolee nopeasti pois sinua kiusaamasta, että saat sitten mahdollisimman paljon rahaa!

Eihän sitä nyt voi kuvitella, että ihan itsenäisenä aikuisena kävisi töissä, asuisi alle tulojensa, ja ihan itse säästelisi joka kuukausi rahaa omaa elämäänsä varten. Näin minun leskiäiti ainakin minut on kasvattanut. Ei ole tarvinnut kotoa kinua rahaa aikuisena, vaan olen saanut oppia pärjäämään. En käsitä miksi lapsuudenkotini pitäisi myydä, tietenkin äiti siellä asuu. Isän rakentamassa talossa.

Mutta ap:han laittaisi äitinsä kadulle pennittömänä, tärkeintä on että itse aikuisena terveenä hyvinvoivana saa RAHAA itsellensä. Muita ei tarvitse miettiä, eikä auttaa!

Ihmeellisiä kommentteja. Ap sanoi, että äidillä on oma asunto ja rahaa (äitihän saa pitää oman omaisuutensa tai tasinkoa kuolinpesästä). Eihän ap äidin rahoja havittele. Vaan niitä, jotka on lain mukaan isältään perinyt.

Vierailija
32/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Niin? Miten nämä liittyvät yhteen? Omilla rahoillaan hän kai elättää niitä omaan perheeseensä kuuluvia lapsia. Miten se on joltain muulta pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä