Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellinen väkivalta omaa lasta kohtaan

Vierailija
26.01.2020 |

Äitini on leski ja haluaa pitää pesän jakamattomana kuolemaansa saakka.

Rahasta ei oikeasti olisi hänelle ongelmaa ja tietenkin asuisi mukavasti omien säästöjensä ja eläkkeensä turvin nykyisessä asunnossaan.

Äiti on saanut uhkailua ja manipuloitua sisareni tukemaan pesän jakamattomuutta.

Nyt kun pesää ei ole jaettu, en pääse rakentamaan omaa elämääni ja valitsemaan haluamaani asuinmuotoa haluamassani paikassa.

Uskon äitini haluavan sitoa meidät rahoja jemmaamalla itseensä. Puhuukin jatkuvasti siitä, kuinka sitten hänen kuolemansa jälkeen saamme varallisuutta. Koko ajatusmaailma pyörii hänellä perinnön ja rahan ympärillä. Itsekin aikanaan puhui jo perintöasioista ennen itse perimiensä ihmisten kuolemaa.

Mihinkään ei äiti halua rahaa käyttää. Tärkeintä hänelle on jammata sitä persm7ksensa alla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on vaihtoehtona tienata itse rahansa siihen uneelmien asuntoon kuten itse tein.

Vierailija
2/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se äitikin kuolisi pian niin saisitte rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ovat hänen. Ei ole kyse taloudellisesta väkivallasta. Googleta vaikka mitä se tarkoittaa.

Vierailija
4/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo painostuksesi on taloudellista väkivaltaa häntä kohtaan.

5/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti on miehensä kanssa samanlaisia. Heillä on yksi nelikymppinen isopalkkaisessa työssä käyvä poika ja hänellä on yksi lapsi.

Tätini ja hänen miehensä ovat sairaalloisen pihejä, koska he haluavat, että heidän poikansa perii heiltä mahdollisimman paljon rahaa.

Absurdiksi tilanteen tekee se, että Heidän pojalla on siis pieni lapsi naisen kanssa, jolla on lisäksi kaksi lasta edellisestä suhteesta ja serkkuni elättää koko perhettä, siis myös näitä toisen miehen lapsia. Aina kun he käyvät jossai matkoilla, vaikka Lintsillä, niin serkkuni maksaa kaikki kulut, vaikka näillä vanhemmilla lapsilla on omakin isä olemassa.

Vierailija
6/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä voi olla vaan vaikea leikata napanuora irti ja päästää lapset vapaiksi ja antaa näiden menestyä.

Tuo ajatusmalli voi olla oman aseman keinotekoista pönkittämistä. Yrittää kai asettaa itsensä palvottavaan asemaan.

”Kumartakaa minua ja odottakaa perintöä!”

Vierailija
7/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi tekee kuten suurin osa tekee, ei tuo ole mitään taloudellista väkivaltaa... Opettele elämään niin, ettet ajattele tulevaa perintöä, opit pärjäämään paremmin itse ja arvostamaan saavutuksiasi.

sitku, mutku

Vierailija
8/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä sitä, että lapsia pidetään tarkoituksella oman ahneuden takia niukkuudessa ja vaikeutetaan tahallisesti näiden elämää ja vaihtoehtoja.

Vierailija
9/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuolinpesän osakas?

"Jakamaton kuolinpesä on jaettava, jos joku kuolinpesän osakkaista sitä vaati."

Vierailija
10/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on helppo hurskastella että voi itse tienata rahansa. Mutta kyllä tosiasia on että oikeassa elämäntilanteessa perintö helpottaa elämässä eteenpäin pääsemistä. Moni varakas ja menestynyt henkilö on juurikin lähtenyt perinnön /tai muuten vanhemmiltaan saadun tuen turvin liikkeelle.

Vierailija
11/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mun täti on miehensä kanssa samanlaisia. Heillä on yksi nelikymppinen isopalkkaisessa työssä käyvä poika ja hänellä on yksi lapsi.

Tätini ja hänen miehensä ovat sairaalloisen pihejä, koska he haluavat, että heidän poikansa perii heiltä mahdollisimman paljon rahaa.

Absurdiksi tilanteen tekee se, että Heidän pojalla on siis pieni lapsi naisen kanssa, jolla on lisäksi kaksi lasta edellisestä suhteesta ja serkkuni elättää koko perhettä, siis myös näitä toisen miehen lapsia. Aina kun he käyvät jossai matkoilla, vaikka Lintsillä, niin serkkuni maksaa kaikki kulut, vaikka näillä vanhemmilla lapsilla on omakin isä olemassa.

Mitä absurdia tuossa on? Miten asiat liittyvät yjteen?

Vierailija
12/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ap:n kaltaisten lokkien vuoksi kannatan perintöoikeuden lakkauttamista. Jokainen tienatkoon oman omaisuutensa.

Vierailija
13/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi on yleensä ahne eikä anna mitään muille.

Vierailija
14/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa pesän osakas voi vaatia pesänjakoa. Siihen voi tarvittaessa hakea köröjäoikeiden kautta pesänjakajaa jolla on myös oikeus ilman muiden hyväksyntää toimittaa jako. Jakajan palkkio maksetaan esisijaisesti pesän varoista, jos niitä einole niin hakija maksaa.

Miksi te ihmiset nöyrrytte terroriin kun voisitte jopa tehdä jotain muutakin kuin palstalla nillittää.

Vierailija
15/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä sitä, että lapsia pidetään tarkoituksella oman ahneuden takia niukkuudessa ja vaikeutetaan tahallisesti näiden elämää ja vaihtoehtoja.

?

Jokainen säätää itse omat vaihtoehtonsa.

Vierailija
16/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet iso xxxxxx

Jokaisella on velvollisuus elättää itsensä ja hankkia rikkautena, niin ison kuin haluaa.

Jos äidilläsi on järkeä hän tuhoaa koko omaisuutensa, ennen kuolemaansa.

Näin minä tekisin jos minulla olisi lapsi tuollaista saa...

Vierailija
17/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mitä absurdia tuossa on? Miten asiat liittyvät yjteen?

Ei mitenkään, kirjoittajalta pääsi iso aivopieru.

Vierailija
18/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä äiti. Kosta sille. Paras kosto on, että rakennat elämäsi itse ja kokonaan äidistäsi riippumattomaksi, ja hankit sen asunnonkin itse. Tsemppiä!

Vierailija
19/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kokonaisedun ja tulevaisuuden vaurastumisen kannalta olisi järkevää jakaa pesä ja päästää omat lapset pois maksamasta vuokraa vieraille.

Vierailija
20/32 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen kokonaisedun ja tulevaisuuden vaurastumisen kannalta olisi järkevää jakaa pesä ja päästää omat lapset pois maksamasta vuokraa vieraille.

Pihi ja ahne ajattelee vain itseään. Edes omien lasten parasta ei haluta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan