Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
166901/176779 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa saattaa olla liikenne Ruotsiin laivoilla syynä ihmeen suuriin tartuntamääriin. Eikö sitä kannattaisi sulkea kunnes ovat saaneet taltutettua tartunnat? Uuden-Seelannin mallilla kukaan ei olisi Suomessa kuollut, koska kaukana Aasiasta ollaan, edelleen voitaisiin kuolemat lopettaa parissa kuukaudessa, miksi niin ei tahdota tehdä?

https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/paikalliset/koronatartunta-teerinie…

Koronatartunta Teeriniemen päiväkodissa Vaasassa – 105 altistunutta asetettu karanteeniin

Vierailija
166902/176779 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttaminen on ainoa oikea tie. Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.

🇫🇮🇫🇮🇫🇮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
166903/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten elätte nyt korona-aikaan:

• tapaatteko ystäviä ja miten tapaatte?

• saako lasten kaverit tulla teille leikkimään ja saako lapsesi mennä kaverin luokse sisälle leikkimään?

• tapaatteko vanhempianne ja miten tapaatte?

• matkustatteko kotimaassa ja jos matkustatte, niin omalla autolla vai julkisilla

Jne

- Tapaan läheisempiä ystäviä kuten ennenkin lähinnä kyläilemme toistemme luona ja joskus esimerkiksi ravintolasssa. Muita ystäviä harvemmin mutta tapaamme kuitenkin aina joskus.

- ei lapsia

- vanhempiani tapaan kuten ennenkin. Molemmmat alle 50 vuotiaita.

- matkustan kotimaassa sekä omalla autolla että julkisilla.

-En tapaa ystäviä. Kerran kävin kävelylenkillä mutta en tee sitäkään enää.

-Ei lapsia ja täällä  on käynyt vain huoltomies, tuuletan silloin ja pidän ffp2

-Käyn vanhemmillani pikaisesti viemässä ruoat, siivoamassa ja pyykin laitan pyörimään, ffp2

-mieluummin omalla autolla esim. lähikaupunkiin yliopistolliseen sairaalaan, välttelen huoltamoita, puskapissi, 2 kertaa olen pakon edessä junalla matkustanut, otin oman hytin ja ffp2, kerran olin yhden yön hotellissa

-haaveilen kotimaassa reissaamisesta omalla autolla, sitten keväällä kesällä, ja hotellista jossa kontaktiton respahomma

-ruoat tilaan pääsääntöisesti kotiin, välillä piipahdan jotain pientä ostamaan ffp2 kans

-harrastusryhmät online, useampi ilta viikossa joten ei kyllä tule aika pitkäksi eristyksissä, oikeastaan aika mukavaa kun ei matkustamiseen mene aikaa

Hieman menee jo liiallisuuksiin, jos et edes lenkillä käy. Ulkoilu tekisi vain hyvää.

Toki kåyn lenkillä mutta yksin. Eiköhän jokainen suomalainen ulkoile. Lenkillä vaihdan kadun puolta jos joku tulee vastaan mutta asun pikkukaupungissa jossa on hiljaista kävellä illalla.

Haluan suojata iäkkäitää vanhempani enkä tapaa ystäviäni, esim. lenkkikaverin työkaverilla oli jouluna briteistä tytär kylässä. Olen myös itse sairastellut vakavasti ja tarpeeksi, tunnen kehoni ja se ei kestäisi koronaa. 

Unohtui mainita että käytän vanhempiani sairaalassa 1-2 x kuussa. Kävin myös eilen apteekissa ja ihmetys oli suuri kun henkilökunnalla ei ollut minkään maailman maskia tai suojainta! Onneksi sinne näytti tulleen nettitilausmahdollisuus. 

Vierailija
166904/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa ja ostoskeskukset on nyt annettu alle 25 vuotiaille. Pikemmin pitäisi sulkea ostoskeskukset nuorilta. Niin työikäiset ja tuloja saavat kansalaiset uskaltaisivat käydä ostoksilla.

Nyt tulisi tukea kotiinkuljetusta. Niin, että tavallinen Maijakin sen pystyy tilaamaan!

Kyllä rahaa on enemmän vanhemmassa ikäryhmässä mitä alle 25 v.

Vierailija
166905/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

• saako lasten kaverit tulla teille leikkimään ja saako lapsesi mennä kaverin luokse sisälle leikkimään?

• matkustatteko kotimaassa ja jos matkustatte, niin omalla autolla vai julkisilla

Jne

- Tapaan läheisempiä ystäviä kuten ennenkin lähinnä kyläilemme toistemme luona ja joskus esimerkiksi ravintolasssa. Muita ystäviä harvemmin mutta tapaamme kuitenkin aina joskus.

- ei lapsia

-En tapaa ystäviä. Kerran kävin kävelylenkillä mutta en tee sitäkään enää.

-Ei lapsia ja täällä  on käynyt vain huoltomies, tuuletan silloin ja pidän ffp2

-Käyn vanhemmillani pikaisesti viemässä ruoat, siivoamassa ja pyykin laitan pyörimään, ffp2

-mieluummin omalla autolla esim. lähikaupunkiin yliopistolliseen sairaalaan, välttelen huoltamoita, puskapissi, 2 kertaa olen pakon edessä junalla matkustanut, otin oman hytin ja ffp2, kerran olin yhden yön hotellissa

-haaveilen kotimaassa reissaamisesta omalla autolla, sitten keväällä kesällä, ja hotellista jossa kontaktiton respahomma

-ruoat tilaan pääsääntöisesti kotiin, välillä piipahdan jotain pientä ostamaan ffp2 kans

-harrastusryhmät online, useampi ilta viikossa joten ei kyllä tule aika pitkäksi eristyksissä, oikeastaan aika mukavaa kun ei matkustamiseen mene aikaa

Hieman menee jo liiallisuuksiin, jos et edes lenkillä käy. Ulkoilu tekisi vain hyvää.

Toki kåyn lenkillä mutta yksin. Eiköhän jokainen suomalainen ulkoile. Lenkillä vaihdan kadun puolta jos joku tulee vastaan mutta asun pikkukaupungissa jossa on hiljaista kävellä illalla.

Haluan suojata iäkkäitää vanhempani enkä tapaa ystäviäni, esim. lenkkikaverin työkaverilla oli jouluna briteistä tytär kylässä. Olen myös itse sairastellut vakavasti ja tarpeeksi, tunnen kehoni ja se ei kestäisi koronaa. 

Unohtui mainita että käytän vanhempiani sairaalassa 1-2 x kuussa. Kävin myös eilen apteekissa ja ihmetys oli suuri kun henkilökunnalla ei ollut minkään maailman maskia tai suojainta! Onneksi sinne näytti tulleen nettitilausmahdollisuus. 

Apteekissa oon mähnyt suojia henk.kunnalla.

Kydyin kampaajalta ovella miksi ei käytä suojainta. Ei oo pakollinen. Eipä oo asiaa enää siihen kampaamoon.

Vierailija
166906/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin ihmiset tiedostavat koronavirus epidemian tämän hetken tilanteen kehityksen ?

Mihin olemme menossa ?

Vierailija
166907/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne

- ei lapsia

Ei sitten tullut mieleen, että monella alle 50-vuotiaalla on yli 70-vuotiaat vanhemmat, joita eivät voi tartuntariskin vuoksi tavata, varsinkin kun oma jälkikasvu viillettää ilman huolen häivää ties missä ja voi tuoda koronatartunnan tuliaisena hetkenä minä hyvänsä.

Hei, odotas, soitan nyt 50 v vanhemmilleni ja sanon, että joku nobody somessa kieltää mua tapaamasta heitä. Hetki...

.

Kysy samalla, että onko vanhemmillasi yli 70 vuotiaita vanhempia. Onneksi ”nobody” muistutti tästä mahdollisuudesta, muuten et varmaan omia isovanhempiasi osaisi huomioida.

Juu, miten mä selviäisinkään korona-ajasta ilman palstakyylääjien elämänviisauksia.

Pakotat siis vanhemmat valitsemaan, tapaavatko lastaan vai vanhempiaan. Molempia eivät voi, koska heidän lapsensa on itsekäs ja vastuuton räkänokka.

Vierailija
166908/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä rajoitukset aivan kauheita... lauantaina nautti aivan upean brunssin champagnen kera, kirjautui sisään hienoon hotelliin, vietti iltaa ensin pubissa, sitten dinnerillä ja uudestaan pubissa hyvien ystävien kanssa. Nautti kunnon yöunet ja meni loistavalle aamiaiselle hotellissa. Ei tämä kamalaa ole... 

Vierailija
166909/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkouutiset.fi/laakari-avautuu-lahipiirin-tartunnoista-mi…

Lääkäri avautuu lähipiirin tartunnoista: Minua huolestuttaa

– Olen kotikaranteenissa 14.2 asti puolison koronatartunnan vuoksi. Meillä ei ole aavistustakaan, mistä tartunta tuli, kaupasta tai bussista.

Vierailija
166910/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin murheellista, luin tuon palstalaisen kertomuksen hänen kärsimyksistänsä mielettömien totaalisten rajoituksien seurauksena, jotka tekevät elämästä ja aivan kaikesta miltei mahdotonta. 

Ja vielä lauantaina, jolloin kaikki on muutenkin aina niin toisin.

Vierailija
166911/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne

- ei lapsia

Ei sitten tullut mieleen, että monella alle 50-vuotiaalla on yli 70-vuotiaat vanhemmat, joita eivät voi tartuntariskin vuoksi tavata, varsinkin kun oma jälkikasvu viillettää ilman huolen häivää ties missä ja voi tuoda koronatartunnan tuliaisena hetkenä minä hyvänsä.

Hei, odotas, soitan nyt 50 v vanhemmilleni ja sanon, että joku nobody somessa kieltää mua tapaamasta heitä. Hetki...

.

Kysy samalla, että onko vanhemmillasi yli 70 vuotiaita vanhempia. Onneksi ”nobody” muistutti tästä mahdollisuudesta, muuten et varmaan omia isovanhempiasi osaisi huomioida.

Minä olen yli 50 ja vanhempani yli 70. Lapset n 20v. Tapaan heitä kaikkia viikottain.

Vierailija
166912/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesään mennessä korona hyytyy. Kärvistellään muutama kuukausi ja syksyllä taas alkaa. Rokotettu vuoden loppuun asti paljon.

Vierailija
166913/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesään mennessä korona hyytyy. Kärvistellään muutama kuukausi ja syksyllä taas alkaa. Rokotettu vuoden loppuun asti paljon.

Vielä vuosi 2022 koronavirus epidemiaa ?

Vierailija
166914/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/31d90013-6b89-4ece-a7e5-d22c945a59d5

Junaliikenteen ohjaus lujilla Helsingissä: Keskuksessa todettiin koronatartunta – useita karanteeniin

Eilen klo 22:23

Fintrafficin mukaan junaliikenne pidetään käynnissä muun muassa ylitöillä, eivätkä vaikutukset ole näkyneet esimerkiksi aikatauluissa.

Vierailija
166915/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne

- ei lapsia

.

Juu, miten mä selviäisinkään korona-ajasta ilman palstakyylääjien elämänviisauksia.

Pakotat siis vanhemmat valitsemaan, tapaavatko lastaan vai vanhempiaan. Molempia eivät voi, koska heidän lapsensa on itsekäs ja vastuuton räkänokka.

Nyt on vasta aamu ja sä jatkat tätä keuhkoamista edelleen kuin mielipuili. Otappa aamurauhottavas, jotta muillakin on vähän tilaa tällä palstalla.

Vierailija
166916/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS

Saksalainen Diana käväisi Bierbarissa

Jyväkylässä ja pääsi lehteen.

Mistä näitä alisuorittajia tänne riittää.

Ihmetteli miten 150 ihmistä mahtuu niin pieneen tilaan. Älliä ei ollut riittävästi

poistumiseen.

Vierailija
166917/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piipahdin pikaisilla täydennysostoksilla Marketissa (S). Huomion kiinnitti runsas palautustölkkien määrä ostoskärryissä. En erikseen vakoillut tahi kytännyt, mutta kun olivat siinä näkysällä.Ruuhkaa pelikoneilla ilman turvavälejä (eläkeläiset ja ulkomaalaistaustaiset) Suojamaski-osastolla puutteita, jouduin tyytymään mikrokuituliinoihin (Rainbou). Kanel-Gifflaria ei tuoreena, myös puutteita Omar-munkeissa (päiväystuote). Onneksi hyvä valikoima Kantolan Mansikka-vanilija-vohvelia esillä. Muumi-limssaa vain punaisena (ei kylmässä). Huomautin limssa-tilanteesta kassa-neitoselle, lupasi välittää tiedon tukkuun. Tämä siis Jyväskylässä (Kuokkala).

Tuskin edes Jyväskylässä on peliautomaatit käytössä?

Vierailija
166918/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vuosi 2022 koronavirus epidemiaa ?

Kai tässä ottaa rokotteen vuoden loppuun mennessä niin elää sitten vapaammin.

Vierailija
166919/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jyväskylässä lukioissa yhä järjestetään vanhojentansseja, penkkareita, joulunäytelmiä ja ties mitä tilanteesta huolimatta, on kenties aika turha ihmetellä miksi räjähtelee.

Vierailija
166920/176779 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jyväskylässä lukioissa yhä järjestetään vanhojentansseja, penkkareita, joulunäytelmiä ja ties mitä tilanteesta huolimatta, on kenties aika turha ihmetellä miksi räjähtelee.

Nyt viimeisimmät tartunnat taisi enempi lähteä baarista jossa yliopiston ja ammattikorkeakoulun opiskelijoita, aiemmat kouluista jotka vuoron perään suljettuina koska tartuntoja herkästi niissä.

Pelkkä maskipakkokin olisi voinut riittää tuon baaritartunnan estämiseen jos kerran baareja ei voi sulkea. (Ei siinä kyllä mitään lakia ole joka estäisi sulkemisen, päinvastoin ne lain mukaan pitäisi sulkea koska epidemia valloillaan jotta tartuntojen leviäminen vähenisi.)

Tartunta jos lähtenyt ihan yhdestä ainoasta, ehkä maskilla olisi välttynyt tartuttamasta. Kunhan on suodattavaa mallia eikä halvinta.

Ja jos maski olisi pakollinen, ei niin tekisi mieli baariin lähteä sitä jatkuvasti nostelemaan juomien tieltä.

Keskisuomalaisen uutisen "Jyväskylä siirtyi koronan leviämisvaiheeseen..."

https://www.ksml.fi/paikalliset/3498745#kommentit

alla kommentoi joku kommentoijista että

"On se merkillistä, kun maskipakkoa ei saada Suomessa julkisille paikoille sakon uhalla. Näin on ollut jo jonkin aikaa muualla Euroopassa. Täällä järkeviä ja tehokkaita päätöksiä vastaan on haraamassa koko ajan ruotsalaisten Anna-Maja Henriksson."

Eikö se olisi syytä vaihtaa tuollainen puolue pois hallituksesta mikäli kansaa ei sovi suojata.

Ketju on lukittu.