Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Eipä tuosta koronan aiheuttamista vatsavaivoista pahemmin ole juttua.
Akuutti ripuli johtuu useimmiten viruksen, bakteerin tai loisen aiheuttamasta suolistoinfektiosta, mutta joskus aiheuttajana voi olla myös esimerkiksi stressi tai jokin toiminnallinen suolistohäiriö kuten IBS eli ärtyneen suolen oireyhtymä. Pitkittyneen ripulin syynä voi olla monia eri tekijöitä aina ravinnosta tai imeytymishäiriöistä (kuten keliakia).
Vierailija kirjoitti:
Porin kaupunki kertoo koronatilanteesta
Ei taas saa mitään selvää. Aiemmin nämä Areenan lähetykset toimivat hyvin, eilen ja tänään pätkineet Pirkanmaa ja Pori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko koronatesti näyttää väärin että on tartunta, jos onkin joku muu covid tartunta kuin tämä vaarallinen covid-19? Reagoiko influenssarokotukseen?
Itse miettinyt samaa!
Mua kiinnostaa kans. Rokotusten jälkeen on taas alkanut enempi löytyä koronaa. Kiinnostaa tietää onko korona positiiviset ottanu influenssarokotteen.
Osa ma. Muista ei ymmärrä taudin vakavuutta
Helsinki julkaisi omat koronalukunsa, uusia tartuntoja 159. Eilinen matala luku, 42, oli nähtävästi jonkinlainen poikkeama. Eilistä edeltävät päivät kun olivat 94, 197, 141 ja 118. Vaikuttaisi siltä, että THL:n luvut seuraavat muutaman päivän viiveellä tai sitten tuolta on tulossa piakkoin Helsingille 200 tienoilla oleva päivittäinen luku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko koronatesti näyttää väärin että on tartunta, jos onkin joku muu covid tartunta kuin tämä vaarallinen covid-19? Reagoiko influenssarokotukseen?
Itse miettinyt samaa!
Mua kiinnostaa kans. Rokotusten jälkeen on taas alkanut enempi löytyä koronaa. Kiinnostaa tietää onko korona positiiviset ottanu influenssarokotteen.
Samoin 😃 ja se tehostetun rokotteen ottajat,
Kiinnostaisi tietää tilastoja myös ulkomailta.
Tartuntoja on tilastoitu eniten kieliryhmillä, joiden osuus väestöstä on suurin, eli esimerkiksi venäjän, soma🗣️lin, arabian ja kurdinkieltä äidinkielenään puhuvilla.
Setä Koskinen
Toivon että ihmiset alkaisivat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä nielisi sitä kaikkea tuubaa mitä maan päättäjät ja muut lääketeollisuuden käskyläiset käskevät. Palataan uutena vuotena. Kaikki lahjatilille maksaneet saavat rahansa takaisin.
Ensin koko kevät toitotettiin ettei maski auta. Nyt siis suositellaan maskia. Auttaako se nyt?Enempi tietoiskuja TV, että kaikki ymmärtäisi että ei kokoonnuta sankoin joukoin .
Kukaan ei varmaan kuumeisena tai kipeänä töihin lähde muutenkaan saatikka Koronan aikana. Taitaa levitä vaan oireettomalla
8 sairastui koronaan palvelutalossa
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/a9888657-c6db-400c-a957-2351afca…
Juuri nyt Aimo Surakka, Toimittaja
Uudet luvut taas ilmoille näillä näppäimillä, kopioijat paikoillanne, valmiinanne, heps!
Nyt juuri
Juurikin.
WC-tilojen siivousohjeissa on eroja. Harkittua, hyvää aseptista työohjetta ei ole tarvetta muuttaa tämän ohjeen mukaiseksi. WC:n siivousohjeessa on kuitenkin huomioitava, että virukset erittyvät ulosteeseen ja wc-pöntön pesussa roiskuu pieniä pisaroita.
Käytä WC:n siivouksessa kokoajan kertakäyttöisiä suojakäsineitä. Jos on saatavilla pitkävartisia kertakäyttökäsineitä, niin käytä niitä. Jos pitkävartisia kertakäyttökäsineitä ei ole saatavilla WC-pöntön pesun ajaksi, laitetaan kertakäyttökäsineiden päälle pitkävartiset suojakäsineet, jotka puhdistetaan käytön jälkeen desinfiointiaineella. Pitkävartisilla käsineillä
Miten perheen lapsille voisi kertoa koronaviruksesta. Pienten koulua käyvien lapsien olisi hyvä ymmärtää, että he voivat tuoda koulusta kotiin koronaviruksen, joka voi tappaa heidän äitinsä, isänsä, siskonsa ja veljensä ja myös mummon ja vaarin.
Pienen lapsen olisi hyvä ymmärtää, ettei hänellä välttämättä aina ole turvallista kotia ja omia rakkaita vanhempiaan. Monet lapset päätyvät lastenkoteihin, heidän vanhempiensa kuoltua, jotkut pääsevät sijaisperheisiin.
Pienen lapsen ei ole helppoa sopeutua lastenkodin olosuhteisiin. Aina muistaa kuolleen äitinsä ja isänsä, menettämänsä siskot ja veljet.
Monille lapsille opettajat ovat rakkaita ja tärkeitä henkilöitä, koronavirukseen kuollut opettaja, voi jättää surullisen muiston monen koululaisen koko elämään. Lapsi voi muistella, miten hänen vanhempansa ja kaikki muutkin toivoivat etäkoulua, mutta hallituksen Sanna ja Li täti, eivät sitä sallineet.
Joka kerta, kun lapsi tuntee itsensä kipeäksi, hän miettii, onko tämä sitä koronaa, hän tarkkailee vanhempiansa, miksi isä yskii, miksi äiti ei oikein voi hengittää, toiko hän heille viruksen, omasta koulustaan. Onko se mun vika, kuoleeko mun äiti ja isä nyt ?
Joudunko mä taas lähteen sinne kouluun, vaikka olen ollut karanteenissa viisi kertaa ? Miksi Sari ja Mika eivät ole olleet koulussa kahteen viikkoon ? Missä ovat puuttuvat luokkakaverit ? Miksi opettaja kieltää puhumasta koulun tartunnoista ?
Ripuli saattaa tutkijoiden mukaan olla toissijainen väylä, jonka kautta koronavirus tarttuu.
Kiinalaiset tutkijat ovat julkaisseet asiaa koskevia tutkimustuloksia yhdysvaltalaisessa Journal of the American Medical Association -lääketiedelehdessä. Tutkimuksessa oli mukana Wuhanin sairaalasta 138 potilasta. Heistä 14:llä eli 10 prosentilla oli ripulia ja pahoinvointia pari päivää ennen kuumeen ja hengitysvaikeuksien ilmaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Miten perheen lapsille voisi kertoa koronaviruksesta. Pienten koulua käyvien lapsien olisi hyvä ymmärtää, että he voivat tuoda koulusta kotiin koronaviruksen, joka voi tappaa heidän äitinsä, isänsä, siskonsa ja veljensä ja myös mummon ja vaarin.
Pienen lapsen olisi hyvä ymmärtää, ettei hänellä välttämättä aina ole turvallista kotia ja omia rakkaita vanhempiaan. Monet lapset päätyvät lastenkoteihin, heidän vanhempiensa kuoltua, jotkut pääsevät sijaisperheisiin.
Pienen lapsen ei ole helppoa sopeutua lastenkodin olosuhteisiin. Aina muistaa kuolleen äitinsä ja isänsä, menettämänsä siskot ja veljet.
Monille lapsille opettajat ovat rakkaita ja tärkeitä henkilöitä, koronavirukseen kuollut opettaja, voi jättää surullisen muiston monen koululaisen koko elämään. Lapsi voi muistella, miten hänen vanhempansa ja kaikki muutkin toivoivat etäkoulua, mutta hallituksen Sanna ja Li täti, eivät sitä sallineet.
Joka kerta, kun lapsi tuntee itsensä kipeäksi, hän miettii, onko tämä sitä koronaa, hän tarkkailee vanhempiansa, miksi isä yskii, miksi äiti ei oikein voi hengittää, toiko hän heille viruksen, omasta koulustaan. Onko se mun vika, kuoleeko mun äiti ja isä nyt ?
Joudunko mä taas lähteen sinne kouluun, vaikka olen ollut karanteenissa viisi kertaa ? Miksi Sari ja Mika eivät ole olleet koulussa kahteen viikkoon ? Missä ovat puuttuvat luokkakaverit ? Miksi opettaja kieltää puhumasta koulun tartunnoista ?
Ei jumalauta. Ei ihan tervettä pohdintaa.
Kyllä lapset tässä vaiheessa jo tietävät, mikä on koronavirus ja että joillekin se on vaarallinen. Hanki itselles apua.
Vierailija kirjoitti:
WC-tilojen siivousohjeissa on eroja. Harkittua, hyvää aseptista työohjetta ei ole tarvetta muuttaa tämän ohjeen mukaiseksi. WC:n siivousohjeessa on kuitenkin huomioitava, että virukset erittyvät ulosteeseen ja wc-pöntön pesussa roiskuu pieniä pisaroita.
Käytä WC:n siivouksessa kokoajan kertakäyttöisiä suojakäsineitä. Jos on saatavilla pitkävartisia kertakäyttökäsineitä, niin käytä niitä. Jos pitkävartisia kertakäyttökäsineitä ei ole saatavilla WC-pöntön pesun ajaksi, laitetaan kertakäyttökäsineiden päälle pitkävartiset suojakäsineet, jotka puhdistetaan käytön jälkeen desinfiointiaineella. Pitkävartisilla käsineillä
Mistä tämä teksti on peräisin? Itse asiaan: ymmärrän homman logiikan, mutta kyllä aika paljon menee aikaa jos pitää käyttää jotain monikertakäyttöisiä pitkävarsihanskoja ja desinfioida niitä joka pöntön jälkeen... jotenkin vaikea nähdä tällaista toimivana ratkaisuna, jos on paljon vessoja siivottavana. Mietin myös sitä, että koronan kohdalla vasta mietitään että josko ehkä mahdollisesti se tarttuisi ulosteista, mutta on olemassa paljon viruksia joista tiedetään oikein hyvin, että ne nimenomaan tarttuvat sillä tavalla (eikä välttämättä millään muulla tavalla tartukaan). Miksi tällaisia suojautumisohjeita ei ole aiemmin annettu siivotessa esim. päiväkoteja, joissa on taatusti aina kaikenlaisia pöpöjä liikkeellä? Myöskään kasvojen suojaaminen ei ole ennen koronaa ollut siivoustöissä tapana, vaikka ei ole mitenkään mahdotonta että pöntöstä lentää pisara naamalle, jopa niin että sen itse huomaa. Ihan hyvä jos tällaisiin kiinnitetään koronan myötä enemmän huomiota.
Porikin sulkee museot. Tämä museoiden sulkeminen on mielenkiintoinen koronatoimi, kun museot todennäköisesti ovat melkein ainoita julkisia tiloja, joissa on tosi väljää ja rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Ensin koko kevät toitotettiin ettei maski auta. Nyt siis suositellaan maskia. Auttaako se nyt?Enempi tietoiskuja TV, että kaikki ymmärtäisi että ei kokoonnuta sankoin joukoin .
Kukaan ei varmaan kuumeisena tai kipeänä töihin lähde muutenkaan saatikka Koronan aikana. Taitaa levitä vaan oireettomalla
Kuinka paljon TV:ssä pitäisi olla tietoiskuja? Mun mielestä niitä on nyt ihan riittävästi.
Husin mukaan tällä hetkellä on eniten tartuntoja 16-18-vuotiailla.
Tampere taitaa olla ainoa isompi kaupunki, joka tätä ei usko vaan pitää lukiolaiset lähiopetuksessa ja kaupungin busseissa.
On hyvä muistaa, että vatsaoireet kuuluvat myös moneen muuhun infektioon, joita tälläkin hetkellä Suomessa on liikkeellä.