Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
13741/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nationalisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tämän vuoden influenssarokote?? En voi ymmärtää mikä tauti meillä on? Ihan samat oireet kuin influenssassa vaikka ollaan otettu rokotteet!

Onnittelut, olet lääketeollisuuden kannalta hyväuskoinen hölmö. Oletko koskaan miettinyt, että miten jokaiselle vuodelle voi olla influenssarokote valmiina, tietämättä minkälainen influenssa juuri kyseisenä vuonna on? Rokotteesta huolimatta todella moni silti saa influenssan.

Hyväuskoisia näyttää riittävän tänäkin päivänä.

Höpsis! Viranomaiset ovat kyllä myöntäneet esim vuonna 2018, että rokote meni pieleen. Tänä vuonna ei ole tullut uutisia, että olisi mennyt vikaan, siksi mietin....

Tänä vuonna rokotuksen jakelua viivästytettiin, koska ei vielä tiedetty minkälainen virus lähtee leviämään. Siihen valittiin 2 todennäköisintä virusta, joilta suojaa. Välillä rokote voi tosiaan olla ihan turha. Tosin mistä sitä tietää onko se suojannut joltain virukselta vai ei.

Vierailija
13742/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raju RS-virusepidemia Suomessa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006409437.html

Rs-virus leviää sitten varmaan käsihygieniasta huolimatta, mutta thl luottaa käsihygieniaan koronaviruksen kanssa. Prkl

Corona ei onneksi ole lapsille niin haitallinen, eikä ilmeisesti aiheuta keskenmenoja ja raskausvammoja  yhtä usein kuten sars.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13743/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei silti ole mikään kovin tappava virus. Noin 15 % tarvitsee sairaalahoitoa, ja noin 2 % kuolee. Luultyavasti viruksen vähemmän tappavat muodot yleistyvät hiljalleen. Kiinassa on käynnistetty useita kliinisiä hoitotutkimuksia, jotka valmistuvat jidenin viikkojen kuluttua. Rokotetta on kehitetty jo ainakin Australiassa jo muutamia viikkoja, ja luultavasti useammassa muussakin maassa. Veikkaisin ainakin Japania. Sieltä australiakin sai virusnäytteet, joita Japani on jakanut tutkimustarkoituksiin.

Tietenkin ihmisiä kuolee, ja tällä on mahdollisesti hyvinkin huomattavia taloudellisia vaikutuksia, mutta kyllä tästä suurin osa kuitenkin selviää ilman kummempia ongelmia. Jos tutkimuksissa löytyy tehokkaita helposti toteutettavia hoitoja, jää kuolleisuuskin merkittävästi alhaisemmaksi. Eli ei tämä mikään maailmanloppu ole, vaikka pandemia hyvin mahdollisesti on edessä.

Ei kukaan ole sanonut tämän olevan maailmanloppu. Vaikka Helsinkiin tippuisi meteoriitti ja tppaisi 35 000 ihmistä se ei olisi maailmanloppu.

Toisaalta 60% suomalaisista on 3 000 000 ja 2% siitä on 60 000 kuollutta. Ei syytä huoleen ja hajaantukaa?

Tässä on se ongelma, jotkut täälä puhuvat näistä luvuista sillä tavalla että näin tulee tapahtumaan, vaikka ei ole todisteita että juuri niin paljon Suomalaisia tulee sairastumaan ja kuolemaan. Siis täälä on jotkut jo niin siinä uskossa että Suomessa tulee kuolemaan paljon ihmisiä koronaan, yhtä lailla kun jotkut on siinä uskossa että kukaan ei tule Suomessa kuolemaan koronaan.

Täälä kuin heitetään veikkauksia kuinka paljon ihmisiä tulee sairastumaan ja kuolemaan tähän Suomessa, ne jotka antavat aika korkeita lukuja ja niitä tasantarkka lukuja 60% sairastuneista ja 2% kuoleista, saavat mukavasti kannatusta, mutta jos joku veikkaa paljon pienempiä lukuja, heitä vain alapeukutetaan ja pidetään naiveina. Mistä kukaan edes tietää kuinka pahasti tämä korona rantautuu edes Suomeen? Miksi pitää uskoa juuri siihen mahdollisuuteen että tämä tulee olemaan jonkinlainen jättiläismäinen katastrofi ja ei saa uskoa siihen vastakohtaan että tämä mahdollisesti alkaa hiljakseen hiipumaan paremmaksi?

Ilmastonmuutoksesta panikoidaan, ahdistutaan, voidaan pahoin ja ollaan tunkemassa miljardien eurojen edestä rahaa sekä tekemällä toimia, mitkä vaikeuttavat kaikkien Suomalaisten oloja.

Ilmastonmuutos ei välttämättä haittaa Suomea vielä edes 100 vuoden kuluttua. Siitä on myös hyötyä, vaikka siitä ei juuri puhutakaan.

Samaan aikaan ihmiset eivät saisi puhua koronasta, joka voi teoriassa viedä kaikki läheiset hautaan kuluvan vuoden aikana?

sen ilmastonmuutoksen voisi jotenkin vielä välttää (ehkä)...

Niin voisi. Ehkä jos esimerkiksi joku virus tappaisi 80 % ihmiskunnasta.

Eräänlainen Win-Win tilanne.

Vierailija
13744/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei silti ole mikään kovin tappava virus. Noin 15 % tarvitsee sairaalahoitoa, ja noin 2 % kuolee. Luultyavasti viruksen vähemmän tappavat muodot yleistyvät hiljalleen. Kiinassa on käynnistetty useita kliinisiä hoitotutkimuksia, jotka valmistuvat jidenin viikkojen kuluttua. Rokotetta on kehitetty jo ainakin Australiassa jo muutamia viikkoja, ja luultavasti useammassa muussakin maassa. Veikkaisin ainakin Japania. Sieltä australiakin sai virusnäytteet, joita Japani on jakanut tutkimustarkoituksiin.

Tietenkin ihmisiä kuolee, ja tällä on mahdollisesti hyvinkin huomattavia taloudellisia vaikutuksia, mutta kyllä tästä suurin osa kuitenkin selviää ilman kummempia ongelmia. Jos tutkimuksissa löytyy tehokkaita helposti toteutettavia hoitoja, jää kuolleisuuskin merkittävästi alhaisemmaksi. Eli ei tämä mikään maailmanloppu ole, vaikka pandemia hyvin mahdollisesti on edessä.

Ei kukaan ole sanonut tämän olevan maailmanloppu. Vaikka Helsinkiin tippuisi meteoriitti ja tppaisi 35 000 ihmistä se ei olisi maailmanloppu.

Toisaalta 60% suomalaisista on 3 000 000 ja 2% siitä on 60 000 kuollutta. Ei syytä huoleen ja hajaantukaa?

Tässä on se ongelma, jotkut täälä puhuvat näistä luvuista sillä tavalla että näin tulee tapahtumaan, vaikka ei ole todisteita että juuri niin paljon Suomalaisia tulee sairastumaan ja kuolemaan. Siis täälä on jotkut jo niin siinä uskossa että Suomessa tulee kuolemaan paljon ihmisiä koronaan, yhtä lailla kun jotkut on siinä uskossa että kukaan ei tule Suomessa kuolemaan koronaan.

Täälä kuin heitetään veikkauksia kuinka paljon ihmisiä tulee sairastumaan ja kuolemaan tähän Suomessa, ne jotka antavat aika korkeita lukuja ja niitä tasantarkka lukuja 60% sairastuneista ja 2% kuoleista, saavat mukavasti kannatusta, mutta jos joku veikkaa paljon pienempiä lukuja, heitä vain alapeukutetaan ja pidetään naiveina. Mistä kukaan edes tietää kuinka pahasti tämä korona rantautuu edes Suomeen? Miksi pitää uskoa juuri siihen mahdollisuuteen että tämä tulee olemaan jonkinlainen jättiläismäinen katastrofi ja ei saa uskoa siihen vastakohtaan että tämä mahdollisesti alkaa hiljakseen hiipumaan paremmaksi?

Olen seurannut tätä ketjua tarkasti. Tänne on linkattu tähän mennessä satoja lähteitä, jotka perustuvat asiantuntijoiden arvioihin tilanteesta. Uutiset maailmalta puhuvat myös puolestaan.

Sinä et ole tekstisi perusteella näihin kuitenkaan perehtynyt. Suosittelen tekemään niin, ennen kuin alat n:ttä kertaa kyseenalaistamaan asioita tunnepohjalta ilman mitään perusteluja.

Uskoa saat tykönäsi toki ihan mitä haluat, ei kukaan ole kieltänyt sinua uskomasta yhtään mihinkään.

Olen perehtynyt, mutta minä puhun siitä että se tuntuu että se on päätetty ja kirjoitettu jo historian kirjoihin että näin tulee tapahtumaan. Mä enemmän kyseenalaistan teitä jotka uskovat näihin tilastoihin 100% tarkkuudella. Täälä hypitään niitten kanssa ihan minne sattuu. Jotkut eivät usko 2% kuoleisuuteen, vaan ovat sitä mieltä että sen on oltava noin yli 5-20% väliltä. Mä en vaa ymmärrä miten täälä päätetään mihin kannattaa luottaa sokeasti ja mihin ei. Kaikkien on tiedettävä että asiantuntijoita on kuuneltava, mutta teoriat eivät ole sellaisia jotka ovat täynä sitä 100% faktaa. Tämä menee molempiin suuntiin oikeasti, ne jotka kokoajan vähättelevät vieläkin koronaa pitäisivät jo nyt ymmärtää että kyseessä on vakava asia mitä yritetään hoitaa ja jos se jää suutariksi, se ei tarkoita että se ei ollut vakava asia vaan että ammattilaiset saivat sen hyvissä ajoissa kuriin ennenkuin se pääsi jylläämään kunnolla.

Olet kirjoittanut tänne monta viestiä, moni ihan järkeviä. 

Mutta kaikista sun viesteistä näkee että pelkäät paljon. Haluat etsiä ja löytää jotain joka antaisi toivoa ja syyn uskoa että tästä ei seuraa mitään pahaa. Ja haluat saada muut ajattelemaan samoin.

Ei täällä kukaan sokeasti luota tilastoihin, vaan niistä puhutaan ja niitä mietitään ja varaudutaan siihen henkisesti jos tapahtuu se pahin.

Vaikka saisit jokaisen täällä muuttamaan mielensä ja sanomaan ettei tästä varmaan mitään pahaa seuraa, ei se muuta faktoja ja sitä että kukaan ei voi olla varma mitä seuraavaksi tapahtuu.

Sun tarvis ehkä pitää taukoa aiheesta ja keskittyä tähän hetkeen, siihen miten saat itsellesi turvallisemman olon oikeassa maailmassa. Hyvällä tämän sanon.

Kiitoksia tosi paljon, olen iloinen että ymmärrät osittain mistä olen tulossa tässä ja olen iloinen että jotkut osaavat ihan asiallisesti vastailla myös. Tietenkin minua itseäni pelottaa tämä tilanne, ehkä vähän liikaakin ja olen yrittänyt käyttää tätä ketjua tiedon löytämisessä asiasta helpommin. En halua että ihmiset muutaisivat mielensä että ei mitään pahaa tule tapahtumaa. Fakta on että kukaan ei tiedä mitä tulee tapahtumaan joka tekee asiasta enemmän pelottavan.

Siinä olet myös oikeassa että ehkä tauko koko keskustelusta olisi hyvät itselleni. Olen sanonut kaiken mitä olen voinut, toistanut itseäni ärsyttävän liikaa myös. Tiedän että trollit eivät kuuntele, järkevät kuuntelevat ja ymmärtävät. Halusin alunperin tuoda pientä positiivisuutta tänne ketjuun ja jättää viestejä niile jotka ovat samassa tilanteessa kuten minä. Olen ajatellut, että ehkä se olisi ollut paljon parempi jos en olisi aloittanut tämän ketjun lukua, koska se on totta mitä sanotaan; "Tieto lisää tuskaa". Toivon vain että pelko että tämä ei tästä parane, ei hukuta koko ketjua ja että täälä ymmärrettäisiin kaikkia osapuolia samalla tavalla kuten sinä ymmärsit minua.

Ole hyvä.

On niitä jotka käsittelevät asiat suurimmaksi osaksi tunteiden kautta ja niitä jotka ajattelevat "kylmemmin". Molemmat ihmiset ovat tarpeellisia.

Tunteella asioiden läpi käyminen on rankkaa ja se voi helposti saada aikaan pelkotiloja. Siksi kannattaa vain irrottaa itsensä tilanteesta ja aiheesta ja keskittää energia omien akkujensa lataamiseen ja hyvinvointiin. Sen jälkeen taas on helpompi käsitellä asiaa.

Kyllä tästä selvitään, tavalla tai toisella, hyvää jatkoa sulle. :)

Vierailija
13745/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raju RS-virusepidemia Suomessa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006409437.html

Rs-virus leviää sitten varmaan käsihygieniasta huolimatta, mutta thl luottaa käsihygieniaan koronaviruksen kanssa. Prkl

Corona ei onneksi ole lapsille niin haitallinen, eikä ilmeisesti aiheuta keskenmenoja ja raskausvammoja  yhtä usein kuten sars.

On se epäsuorasti haitallinen.

Kiinassa pieniä lapsia kuolee päivittäin koteihinsa, kun vanhemmat ovat sairaalatelttakylässä kuolemassa keuhkokuumeeseen.

Lapsia on kuollut myös nälkiintymiseen, koska karanteenien takia kaikki perheet suljetuissa kaupungeissa eivät saa ruokaa.

Jos kuvittelette että tismalleen sama ei voi tapahtua täällä ja muissa maissa, elätte ihanan pinkissä pilvilinnassa.

Vierailija
13746/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä ketjua tarkasti. Tänne on linkattu tähän mennessä satoja lähteitä, jotka perustuvat asiantuntijoiden arvioihin tilanteesta. Uutiset maailmalta puhuvat myös puolestaan.

Sinä et ole tekstisi perusteella näihin kuitenkaan perehtynyt. Suosittelen tekemään niin, ennen kuin alat n:ttä kertaa kyseenalaistamaan asioita tunnepohjalta ilman mitään perusteluja.

Uskoa saat tykönäsi toki ihan mitä haluat, ei kukaan ole kieltänyt sinua uskomasta yhtään mihinkään.

Olen perehtynyt, mutta minä puhun siitä että se tuntuu että se on päätetty ja kirjoitettu jo historian kirjoihin että näin tulee tapahtumaan. Mä enemmän kyseenalaistan teitä jotka uskovat näihin tilastoihin 100% tarkkuudella. Täälä hypitään niitten kanssa ihan minne sattuu. Jotkut eivät usko 2% kuoleisuuteen, vaan ovat sitä mieltä että sen on oltava noin yli 5-20% väliltä. Mä en vaa ymmärrä miten täälä päätetään mihin kannattaa luottaa sokeasti ja mihin ei. Kaikkien on tiedettävä että asiantuntijoita on kuuneltava, mutta teoriat eivät ole sellaisia jotka ovat täynä sitä 100% faktaa. Tämä menee molempiin suuntiin oikeasti, ne jotka kokoajan vähättelevät vieläkin koronaa pitäisivät jo nyt ymmärtää että kyseessä on vakava asia mitä yritetään hoitaa ja jos se jää suutariksi, se ei tarkoita että se ei ollut vakava asia vaan että ammattilaiset saivat sen hyvissä ajoissa kuriin ennenkuin se pääsi jylläämään kunnolla.

Mutta kaikista sun viesteistä näkee että pelkäät paljon. Haluat etsiä ja löytää jotain joka antaisi toivoa ja syyn uskoa että tästä ei seuraa mitään pahaa. Ja haluat saada muut ajattelemaan samoin.

Ei täällä kukaan sokeasti luota tilastoihin, vaan niistä puhutaan ja niitä mietitään ja varaudutaan siihen henkisesti jos tapahtuu se pahin.

Vaikka saisit jokaisen täällä muuttamaan mielensä ja sanomaan ettei tästä varmaan mitään pahaa seuraa, ei se muuta faktoja ja sitä että kukaan ei voi olla varma mitä seuraavaksi tapahtuu.

Sun tarvis ehkä pitää taukoa aiheesta ja keskittyä tähän hetkeen, siihen miten saat itsellesi turvallisemman olon oikeassa maailmassa. Hyvällä tämän sanon.

Myös minä olen seurannut sekä tätä ketjua että uutisointia ja asiantuntija-arvioita ulkomailta. Aloitin aiheeseen perehtymisen tämän ketjun säikäyttämänä. Onneksi aloitin, koska muut lähteet ja järkevien ihmisten keskustelut poikkeavat tästä ketjusta täysin. Täällä tuodaan esimerkiksi linkkejä uutisiin todisteeksi asioista joista uutisen sisältö kertoo päinvastaista. Moni ei niitä edes avaa tai osaa lukea. Tämä on joko tahallista trollausta ja pelonlietsontaa tai ymmärtämättömyyttä. Joka tapauksessa siihen ei kannata mennä mukaan. Siksipä annan tuolle aiemmalle kirjoittajalle saman neuvon kuin mitä itse tein. Lopeta tämän öyhötysketjun seuraaminen ja seuraa tiiviimmin asialähteitä.

Hän on aivan oikeassa siinä, että täällä halutaan uskoa vain pahimpaan. Esimerkiksi nyt nuo luvut mitä täällä julistetaan Suomen kuolinluvuiksi ottamatta ollenkaan huomioon sitä miten erilaisia yhteiskuntia Kiina ja Suomi ovat hygienialtaan, asumistiheydeltään, koskettelukulttuuriltaan jne. Toki tähän ketjun virallinen totuus on se, että Kiinan luvut ovat vääristeltyjä eikä siellä ole enää elossa muita kuin keskusjohto valehtelemassa kun ihmiset ovat kaatuneet suorilta jaloiltaan kuolleena kaduille.

Jotkut ihmiset nauttivat katastrofiskenaarioista ja siitä että saavat muut pelkäämään. Luultavasti he käsittelevät sillä omaa pelkoaan. Heitä on aina paikalla rääppimässä kun jotain tapahtuu. Nyt he ovat täällä. 

Oletkohan nyt jäänyt kiinni vain niihin kommentteihin jotka ovat mielestäsi vääriä? Koska täällä on kyllä tuota esiin paljon erilaisia kantoja ja mielipiteitä, myös virallisia faktoja.

Kaikki asia, tieto, linkit, lähteet ym. maailmassa täytyy lukea suodattaen, itse järkeillen ja samalla muualta tietoa etsien. Onhan joka paikassa trolleja ja propagandaa. Et voi luottaa kehenkään tai mihinkään sokeasti.

Jos ei pysty lukea esim. jotain keskustelua ilman että käsittelee jokaisen kommentin perinpohjaisesti ja, täytyy oikeasti tehdä välillä jotain muuta.

Eihän missään tällaisessa paikassa voikaan olla 100% totuutta, ei edes aina niissä virallisissa lähteissä.

Vierailija
13747/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se epäsuorasti haitallinen.

Kiinassa pieniä lapsia kuolee päivittäin koteihinsa, kun vanhemmat ovat sairaalatelttakylässä kuolemassa keuhkokuumeeseen.

Lapsia on kuollut myös nälkiintymiseen, koska karanteenien takia kaikki perheet suljetuissa kaupungeissa eivät saa ruokaa.

Jos kuvittelette että tismalleen sama ei voi tapahtua täällä ja muissa maissa, elätte ihanan pinkissä pilvilinnassa.

Itse elät pilvilinnassa. Kuvittelet olevasi jontenkin muiden yläpuolella leijuva  kaikkitietävä Yoda. Lisäät jokaiseen viestiin loppuun jonkin muita alentavan kommentin.

Missä on lähteet näihin Kiinasa päivittäin kuoleviin lapsiin?

Vierailija
13748/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NHS:n jotain juttua luin, ilmeisesti siitä 2000-luvun alun SARS-epidemiasta luin, ja ymmärsin (toivottavasti oikein), että noin puolet siihen kuolleista oli yli 65-vuotiaita. Auttoi ainakin minua hahmottamaan hiukan paremmin tuota iän merkitystä, vaikka tämä nyt onkin toki eri virus. Samaa virus-perhettä ovat kuitenkin, niin painotus on varmaan saman suuntainen. Ja tuossa ei ole mukana nuoremmat perussairaat. Itse olen 43-v, perussairas, eli yli 10 vuotta ollut verenpainetauti ja lisäksi on esidiabetes. Luokkaa lottovoitto olisi selvitä tästä pandemiasta siis, kun olen lisäksi hoitaja. Mutta onneksi/toivottavasti ei ole kaikille kuolemaksi.

Vierailija
13749/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään tutkimuksen mukaan 25% raskaana olleista SARS:iin sairastuneista kuoli. Yli puolille naisista tuli keskenmeno, ja selvinneet vauvat syntyivät huomattavasti ennen laskettua aikaa. Lapsia SARS:iin sen sijaan ei kuollut yhtäkään - on kuitenkin huomioitava, että SARS:iin kuoli "vain" alle 800 ihmistä. Tähän uuteen koronaan kuolleiden lukumäärästä sen sijaan ei ole luotettavaa tietoa, mutta tämänhetkistenkin tietojen mukaan on kuollut jo yli tuplaten saman verran. Vielä ei ole tietoa siitä, miten tämä uusi koronavirus vaikuttaa raskaana oleviin naisiin. Kuitenkin on jo tiedossa, että lapsiin tämä tauti ei vaikuta samalla tavoin, kuin aikuisiin - juuri eilen tuli tietoa, että jonkun tutkimuksen mukaan alle 1% sairastuneista on 0-15-vuotiaita lapsia.

Vierailija
13750/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös minä olen seurannut sekä tätä ketjua että uutisointia ja asiantuntija-arvioita ulkomailta. Aloitin aiheeseen perehtymisen tämän ketjun säikäyttämänä. Onneksi aloitin, koska muut lähteet ja järkevien ihmisten keskustelut poikkeavat tästä ketjusta täysin. Täällä tuodaan esimerkiksi linkkejä uutisiin todisteeksi asioista joista uutisen sisältö kertoo päinvastaista. Moni ei niitä edes avaa tai osaa lukea. Tämä on joko tahallista trollausta ja pelonlietsontaa tai ymmärtämättömyyttä. Joka tapauksessa siihen ei kannata mennä mukaan. Siksipä annan tuolle aiemmalle kirjoittajalle saman neuvon kuin mitä itse tein. Lopeta tämän öyhötysketjun seuraaminen ja seuraa tiiviimmin asialähteitä.

Hän on aivan oikeassa siinä, että täällä halutaan uskoa vain pahimpaan. Esimerkiksi nyt nuo luvut mitä täällä julistetaan Suomen kuolinluvuiksi ottamatta ollenkaan huomioon sitä miten erilaisia yhteiskuntia Kiina ja Suomi ovat hygienialtaan, asumistiheydeltään, koskettelukulttuuriltaan jne. Toki tähän ketjun virallinen totuus on se, että Kiinan luvut ovat vääristeltyjä eikä siellä ole enää elossa muita kuin keskusjohto valehtelemassa kun ihmiset ovat kaatuneet suorilta jaloiltaan kuolleena kaduille.

Jotkut ihmiset nauttivat katastrofiskenaarioista ja siitä että saavat muut pelkäämään. Luultavasti he käsittelevät sillä omaa pelkoaan. Heitä on aina paikalla rääppimässä kun jotain tapahtuu. Nyt he ovat täällä. 

Oletkohan nyt jäänyt kiinni vain niihin kommentteihin jotka ovat mielestäsi vääriä? Koska täällä on kyllä tuota esiin paljon erilaisia kantoja ja mielipiteitä, myös virallisia faktoja.

Kaikki asia, tieto, linkit, lähteet ym. maailmassa täytyy lukea suodattaen, itse järkeillen ja samalla muualta tietoa etsien. Onhan joka paikassa trolleja ja propagandaa. Et voi luottaa kehenkään tai mihinkään sokeasti.

Jos ei pysty lukea esim. jotain keskustelua ilman että käsittelee jokaisen kommentin perinpohjaisesti ja, täytyy oikeasti tehdä välillä jotain muuta.

Eihän missään tällaisessa paikassa voikaan olla 100% totuutta, ei edes aina niissä virallisissa lähteissä.

Hmm.. mihinköhän oikein tähtäät tällä kommentillasi? Siihen että tätä ketjua alettaisiin pitää järkevänä ja asiapitoisena? Sorry, mutta sitä tämä ei ole. Jos vertaa eri alojen tutkijoiden keskusteluryhmiin ja muihin vastaaviin, eroa on kuin yöllä ja päivällä. Mihinkään ei voi sokeasti luottaa, se on selvä ja tämän ketjun ongelma onkin se että täällä luotetaan sokeasti kaikkeen mikä on tarpeeksi pahaa ja kamalaa. Sitten joko ilkeyttään tai tyhmyyttään levitetään pelkoja eteenpäin, mikä on täysin vastuutonta.

Vierailija
13751/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Pohjois-korean tilanne?

Rajat kiinni Kiinaan. Ei yhtään tapausta. Kansalaisia on kehotettu toimimaan tartuntaa ehkäisevästi. En tiedä mitä se tarkoittaa. Uutisissa oltiin huolissaan siitä, että kaikki kanssalaiset eivät ota suojautumista riittävän vakavasti, koska olettavat, että tartuntariskiä ei ole, kun rajat on kiinni. Eli ei tapauksia, ja ne pyritään välttämään.

Ja jäljelle jäi vain Kim kansoineen.

Vierailija
13752/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskää saippualla käsiä myös lapset. Neuvoloissa ja terveyskeskuksissa kannattaa välttää leluilla leikkimistä.

-rs-virus (engl. Respiratory syncytial virus) on paramyksoviruksiin kuuluva RNA-virus. Se eristettiin ensimmäisen kerran simpanssista vuonna 1956. RS-virus on kooltaan ja muodoltaan vaihteleva, halkaisijaltaan keskimäärin 120–300 nanometriä. RS-virus säilyy tartuntakykyisenä elimistön ulkopuolella vain muutamia tunteja, ja se voidaan helposti inaktivoida saippuoilla ja desinfektioaineilla. Suomessa THL:n tartuntatautirekisteriin ilmoitettiin 3 834 RSV-tapausta vuonna 2017.

Vierailija
13753/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi viedä aikuisiakin teholle.

https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/8f21939c-4ecc-4dd9-a9f2-3903…

Epäilen, että itsellä tämä. Viikon oltu miehen kanssa pois töistä. Keuhkoputkea painaa, lihaksia särkee/hervottomat, päätä särkee, pulssi tapissa, yskittää...kurkku oli kipeä vain hetken eikä kuumekaan nouse influenssalukemiin. Outo tauti.

Vierailija
13754/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla joku hiplannut munkkeja. Poliisipartio oli saanut tehtäväksi mennä poistamaan paikallisesta kaupasta henkilöä, joka oli tökkinyt paistopisteellä olleita munkkeja sormillaan. Lisäksi hän oli maistellut sokerikuorrutetta.

Näistä paistopisteistä oli ketjussa aamulla puhetta.

Vierailija
13755/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistä mietin koska ole alykäs:

Mikä olisi tavallisen kausi-influenssan tappavuus, jos kaikki ikäihmiset, sairaat ja pikkulapset jätettäisiin rokottamatta siihen? Siis olisiko kausi-influenssan tappavuus osapuilleen sama kuin coronalla jos kumpaankaan ei rokotettaisi ketään?

Vierailija
13756/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RS-virus on kooltaan ja muodoltaan vaihteleva, halkaisijaltaan keskimäärin 120–300 nanometriä.

Kiitos tuntomerkeistä. Nyt osaan varoa.

Vierailija
13757/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne lukujen valossa: 1669 kuollutta, reilut 69 000 tartunnan saanutta. Elämä voittaa sittenkin.

Prosentit pitää laskea lopputuloksesta, 11 332 lopputulosta, parantunut tai kuollut.

Kuolleita 15%.

Mun mielestä ei ihan olla vielä voitettu tautia.

Kuolleisuus Hubein provinssissa on niin valtavan paljon poikkeavan korkea verrattuna kaikkiin muihin paikkoihin, että mielestäni ei ole mielekästä tarkastella kuolleisuutta yhtenä kokonaisuutena, erottelematta sitä alueellisesti. Tällaisilta näyttävät kuolleisuusprosentit alueellisesti eroteltuina, siis kuolleiden osuus kaikista ratkenneista tapauksista (joko kuollut tai parantunut):

- Kuolleisuus kaiken kaikkiaan, kaikki tapaukset huomioiden, on 1670/11527 = 14,5 %

- Kuolleisuus Hubeissa on 1596/7262 = 22,0 %

- Kuolleisuus muualla, kaikki tapaukset huomioiden, on 74/4265 = 1,74 %

- Kuolleisuus Kiinassa, poislukien Hubei, on 69/4150 = 1,66 %

- Kuolleisuus ulkomailla on 5/115 = 4,35 %

- Kuolleisuus ulkomailla, jos kiinalaisturistit jätetään pois laskuista, on 3/113 = 2,65 %

- Kuolleisuus ulkomailla, jos Hong Kong ja Macao lasketaan kiinaan on: 2/107 = 1,87 %

Ero kuolleisuudessa Hubeissa ja muulla on tosiaan aivan valtaisa. Kaikki viittaa siihen että tartunta on todella vaarallinen niille, jotka ovat saaneet tartunnan viruksen alkulähteellä Wuhanissa (on se sitten eläintori tai bioaselaboratorio), mutta virus menettää voimakkuutensa hyvin nopeasti ja jatkotartunnat eivät ole läheskään niin vaarallisia. 

Ero on ollut näin suuri alusta asti ja sellaisena se on koko ajan myös pysynyt. Mikään ei myöskään viittaa siihen että tämä ero olisi tasoittumassa.

Selitykseksi tähän eroon ei kelpaa myöskään se että koska epidemia sai alkunsa Hubeissa, on siellä ehditty sairastaa pitempään ja näin ollen useampi on ehtinyt myös kuolla. Muualla Kiinassa nimittäin on valtava määrä tapauksia ehtinyt jo parantua, mutta edelleen aniharva on kuollut. Jos verrataan ratkenneiden tapauksien suhdetta kaikkiin tapauksiin, näyttää siltä että muulla Kiinassa ikäänkuin oltaisiin itse asiassa pitemmällä sairauden kanssa kuin Hubeissa:

- Ratkenneiden tapausten määrä/kaikki tapaukset Hubeissa = 7262/56249 = 12,9 %

- Ratkenneiden tapausten määrä/kaikki tapaukset muualla Kiinassa = 4265/13018 = 32,7 %

Näyttää siltä että muualla kuin Hubeissa sairaudesta toivutaan huomattavasti nopeammin.

Yksi silmiinpistävä huomio on se että kuolleisuus ulkomailla, jos jätetään ulkomaille sairaalaan kuolemaan tulleet kiinalaisturistit pois laskuista, ja lasketaan Hong Kong ja Macao Kiinaksi (mitä ne kuitenkin käytännössä ovat) menee lähes yksi yhteen Hubein ulkopuolisen Kiinan kuolleisuuden kanssa. Siinä vähän pähkinää purtavaksi niille, jotka eivät usko Kiinan virallisiin lukuihin.

Sellainen huomio muuten vielä että kuolleisuus kaikki tapaukset huomioiden, oli vielä eilen 15,5 %, eli se laski siis päivässä kokonaisen prosenttiyksikön. Parantuneiden määrä kasvaa siis huomattavasti kuolleiden määrää nopeammin. Siitä toki olen kuitenkin samaa mieltä että tautia ei todellakaan olla vielä voitettu.

Vierailija
13758/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RS-virus on kooltaan ja muodoltaan vaihteleva, halkaisijaltaan keskimäärin 120–300 nanometriä.

Kiitos tuntomerkeistä. Nyt osaan varoa.

🤗

Vierailija
13759/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli, en päässyt hetkeen käymään palstalla reissun takia ja sivu 666 on jo ohitettu. Käsittämätöntä!

No mutta nyt sit hei: SUUTARIKSI JÄI SUOMESSA!

Jee!

Vierailija
13760/176779 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. mihinköhän oikein tähtäät tällä kommentillasi? Siihen että tätä ketjua alettaisiin pitää järkevänä ja asiapitoisena? Sorry, mutta sitä tämä ei ole. Jos vertaa eri alojen tutkijoiden keskusteluryhmiin ja muihin vastaaviin, eroa on kuin yöllä ja päivällä. Mihinkään ei voi sokeasti luottaa, se on selvä ja tämän ketjun ongelma onkin se että täällä luotetaan sokeasti kaikkeen mikä on tarpeeksi pahaa ja kamalaa. Sitten joko ilkeyttään tai tyhmyyttään levitetään pelkoja eteenpäin, mikä on täysin vastuutonta.

Missä kohtaa sanoin ketjua asiapitoiseksi ja järkeväksi?

Mähän nimenomaan sanoin ettei pidä uskoa kaikkea mitä lukee?

Olen vastannut kahdelle ihmiselle jotka selkeästi ahdistuvat lukemastaan ja ottavat tosissaan kaiken ja jokaisen kommentin mitä lukevat.

Mutta koska ovat tässä ketjussa joka tapauksessa, yritin vain sanoa että kannattaa aina suodattaa lukemaansa.

Itse olen lukenut koko ketjun, ahdistumatta, provosoitumatta ja uskomatta kaikkea.

Osaan käyttää järkeäni ja etsiä tietoa myös muualta enkä ole koskaan pitänyt faktana kaikkea mitä luen keskustelupalstoilla.

Toivotan rauhallisempaa ja stressittömämpää jatkoa kaikille murehtijoille. Jatkan ketjun lukemista mutta jätän tämän väittelyn tähän.

Ketju on lukittu.