Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Yhtä pelleilyä tämä touhu. Vastuullisten kansalaisten pitää pitää maskeja ja turvavälejä, välttää perheenjäseniään, samalla kun pääministeri liehuu ulkomailla laittamassa jalkaansa Eu tehtävien ovenrakoon, känniläiset bilettävät yökerhoissa, vastuuttomat järjestävät ja käyvät yleisötapahtumissa. Koulut on auki. Mutta silti soo soo, ei saa mennä kahta metriä lähemmäksi ja soo soo pidä maskia.
Ei me vastuulliset pystytä tätä nyt oikeasti hoitamaan. HALLITUS, kuuluuko viesti sinne. Ei me jakseta tätä pask.a päivästä toiseen. Toinen pää estää koronaa, toinen levittää.
Verkkouutiset:
Jokelan koululla Tuusulassa joukkoaltistuminen
ILKKA AHTOKIVI | 03.10.2020 | 15:03
Tuusulassa Jokelan koululla on tapahtunut koronavirusaltistuminen.
Keski-Uudenmaan sote –kuntayhtymän eli Keusoten mukaan koululla on ollut perjantaina koronapositiiviseksi todettu henkilö.
Koulussa altistuneet oppilaat ja osa henkilökuntaa asetetaan kotikaranteeniin Keusoten tartuntataudeista vastaavan lääkärin määräyksestä.
Keusoten infektio- ja tartuntatautiyksikkö on henkilökohtaisesti yhteydessä altistuneisiin. Yhteensä karanteeniin asetetaan 40 henkilöä.
Altistuneiden perheet ja koulun henkilökunta saavat tiedon ja lisäohjeet koulun Wilma-järjestelmän kautta.
Vierailija kirjoitti:
SUOSITELLA sanan käyttö saa minut näkemään nykyään punaista, riippumatta missä yhteydessä sitä käytetään. En halua nähdä enkä kuulla tuota sanaa enää missään.
Sana kertoo vastuunpakoilusta. Ja sen tämä Sanna Marinin hallitus kyllä osaa.
Eikö niitä kouluja voisi nyt vaan laittaa etäopetukseen? Keväältä on jo siitä kokemustakin. Sen verran paljon ollut noita koulualtistumisia.
Vierailija kirjoitti:
SUOSITELLA sanan käyttö saa minut näkemään nykyään punaista, riippumatta missä yhteydessä sitä käytetään. En halua nähdä enkä kuulla tuota sanaa enää missään.
Kun taho jolla olisi valta myös suoranaisesti kieltää tyytyykin vain suosittelemaan, siirtää kyseinen taho vastuun itseltään hänelle jota suositus koskee. Eli hallitus suosittelee mutta vastuu on meillä kansalaisilla. Kun homma kusee, ei ole hallituksen vika. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä pelleilyä tämä touhu. Vastuullisten kansalaisten pitää pitää maskeja ja turvavälejä, välttää perheenjäseniään, samalla kun pääministeri liehuu ulkomailla laittamassa jalkaansa Eu tehtävien ovenrakoon, känniläiset bilettävät yökerhoissa, vastuuttomat järjestävät ja käyvät yleisötapahtumissa. Koulut on auki. Mutta silti soo soo, ei saa mennä kahta metriä lähemmäksi ja soo soo pidä maskia.
Ei me vastuulliset pystytä tätä nyt oikeasti hoitamaan. HALLITUS, kuuluuko viesti sinne. Ei me jakseta tätä pask.a päivästä toiseen. Toinen pää estää koronaa, toinen levittää.
Mitä tarkoitat? Maski päässä, eikä housuja kun päästät ilmaa ulos alapään kautta? Pidä vaan housut jalassa, toimii pitkälti samoin kuin maskikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo tiedät, kotona on kaikkein suurin riski sairastua koronaan.
Näin vältät riskiä sairastua kotonasi koronaan!
Tämä menee mulla koronahysteerikollakin jo vähän yli. Siis että moneen kuukauteen - mahdollisesti ensi kesään asti - ei esim pitäisi lapsiaan sylissä, ei suutelisi puolisoaan ja pitäisi turvavälin kaikkiin perheenjäseniin. Ei yhteisiä aterioita, ei yhteisiä lautapelejä, ei yhteisiä saunomisia, ei yhteisiä automatkoja (esim lasten viemistä autolla päiväkotiin) , ei mitään yhteistä. Tietysti siinä tapauksessa, että jollain perheenjäsenellä todetaan koronavirus, voidaan maskein, desinfiointiainein ja sairastuneen eristämisin omaan huoneeseen vähentää muiden perheenjäsenten riskiä saada tartunta.
Niinpä. Tulee mieleen että jos korona noin paljon pelottaa, niin eikö olisi jo teknisesti helpompaa muuttaa pois kuin yrittää säätää turvavälien kanssa 24/7 samassa asunnossa. Mulla puoliso riskiryhmää, mutta on ihan meidän molempien tahdon mukaista että ei pidetä turvaväliä, vaikka olenkin itse kodin ulkopuolella töissä. Toinen asia sitten miten toimitaan jos tulee altistuminen, koronaan sairastuminen tai vahva koronaepäily. Kertaalleen olen testissä käynyt, mutta silloin epäily oli sen verran laimea että ei ryhdytty erityistoimenpiteisiin.
Kaikilla ei ole teknisesti mahdollisuutta muuttaa erikseen. Ei taloudellisia mahdollisuuksia. Ei mökkiä, ei omaisuutta jota myydä, ei varallisuutta....
Ihan sairaaksi menee, jos pitää kotona vältellä perheenjäseniä. Vaikuttaa jo mielenterveyteen. Varsinkin lapsilla. Nyt kun koronan voisi vielä Suomessa tukahduttaa se pitäisi tehdä. Muuten tässä joutuu vähintään vuoden varomaan kaikkea ja pitämään maskeja.
Ihan hullua että hallitus ei tee asialle mitään. Onko ne vaan niin laiskoja, etteivät viitsi ottaa valmiuslakia käyttöön. Silloin ne joutuisi pitämään kokouksia ja tekemään asialle jotain.
Meidän paikkakunnalla korona vaan leviää eikä ole mitään rajoituksia. Kyllä tällaisessa tilanteessa kun delegointi ei selvästikään toimi, hallituksen pitäisi pystyä olemaan toimintakykyinen. Olen niin pettynyt.Niinpä. Ei tämä ole menossa parissa kuukaudessa ohi. Ei me vältelty keväälläkään toisiamme kotona eikä tulisi mieleenkään alkaa välttelemään nyt. Ja mä olen meillä se riskiryhmäläinen. Kodin ulkopuolella tehdään kaikkemme, jotta ei saada tartuntaa, mutta jos se kaikesta huolimatta tulee, niin sitten tulee.
Meillä taas riskiryhmä perheessä vältellään kotonakin tartuntaa. Korona neuvonnasta saatiin jo keväällä ohjeet, miten toimitaan kotona, eri huoneet jne.
Uskon, että lapset kärsisivät enemmän, jos riskiryhmäläis vanhempi saa tsrtunnsn ja kuolee, kun nyt näistä Kodin sisäisistä järjestelyistä ja varo toimenpiteistä.
Orpous ei ole hyvä juttu lapsille.
Ymmärrän sun tilanteesi. Mun lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, joten tuo orvoksi jääminen ei ole heille enää riski. Mä olen saanut vakavan sairaskohtauksen jo ennen pandemiaakin ihan vain olemalla kotona ja mun lapseni tietävät, millaista on, kun lääkäri kertoo, että selivytymismahdollisuudet ovat erittäin huonot. Voin saada samanlaisen tai jonkun muun sairaskohtauksen uudelleenkin ennenkuin pandemia on ohi enkä välttämättä ole yhtä onnekas kuin edellisellä kerralla. Joten en ala pitämään etäisyyttä perheenjäseniini. Muihin ihmisiin kyllä.
Niin Suomessa on yksilöllinen valinnan vapaus. Voit vaikka tehdö itsemurhan tai käyttäytyä itsetuhoisesti. Ja tavata omaisia, ilman maskia. So what.
Juuri näin. Onneksi saa ihan itse päättää, haluaako esim syödä päivällistä perheenjäsentensä kanssa vai ei. Minä haluan, sua ei kukaan pakota haluamaan.
- tuo, jolle vastasit -
Vastuutonta käytöstä korona aikana riskiryhmäläisellä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee mulla koronahysteerikollakin jo vähän yli. Siis että moneen kuukauteen - mahdollisesti ensi kesään asti - ei esim pitäisi lapsiaan sylissä, ei suutelisi puolisoaan ja pitäisi turvavälin kaikkiin perheenjäseniin. Ei yhteisiä aterioita, ei yhteisiä lautapelejä, ei yhteisiä saunomisia, ei yhteisiä automatkoja (esim lasten viemistä autolla päiväkotiin) , ei mitään yhteistä. Tietysti siinä tapauksessa, että jollain perheenjäsenellä todetaan koronavirus, voidaan maskein, desinfiointiainein ja sairastuneen eristämisin omaan huoneeseen vähentää muiden perheenjäsenten riskiä saada tartunta.
Niinpä. Tulee mieleen että jos korona noin paljon pelottaa, niin eikö olisi jo teknisesti helpompaa muuttaa pois kuin yrittää säätää turvavälien kanssa 24/7 samassa asunnossa. Mulla puoliso riskiryhmää, mutta on ihan meidän molempien tahdon mukaista että ei pidetä turvaväliä, vaikka olenkin itse kodin ulkopuolella töissä. Toinen asia sitten miten toimitaan jos tulee altistuminen, koronaan sairastuminen tai vahva koronaepäily. Kertaalleen olen testissä käynyt, mutta silloin epäily oli sen verran laimea että ei ryhdytty erityistoimenpiteisiin.
Kaikilla ei ole teknisesti mahdollisuutta muuttaa erikseen. Ei taloudellisia mahdollisuuksia. Ei mökkiä, ei omaisuutta jota myydä, ei varallisuutta....
Ihan sairaaksi menee, jos pitää kotona vältellä perheenjäseniä. Vaikuttaa jo mielenterveyteen. Varsinkin lapsilla. Nyt kun koronan voisi vielä Suomessa tukahduttaa se pitäisi tehdä. Muuten tässä joutuu vähintään vuoden varomaan kaikkea ja pitämään maskeja.
Ihan hullua että hallitus ei tee asialle mitään. Onko ne vaan niin laiskoja, etteivät viitsi ottaa valmiuslakia käyttöön. Silloin ne joutuisi pitämään kokouksia ja tekemään asialle jotain.
Meidän paikkakunnalla korona vaan leviää eikä ole mitään rajoituksia. Kyllä tällaisessa tilanteessa kun delegointi ei selvästikään toimi, hallituksen pitäisi pystyä olemaan toimintakykyinen. Olen niin pettynyt.Niinpä. Ei tämä ole menossa parissa kuukaudessa ohi. Ei me vältelty keväälläkään toisiamme kotona eikä tulisi mieleenkään alkaa välttelemään nyt. Ja mä olen meillä se riskiryhmäläinen. Kodin ulkopuolella tehdään kaikkemme, jotta ei saada tartuntaa, mutta jos se kaikesta huolimatta tulee, niin sitten tulee.
Meillä taas riskiryhmä perheessä vältellään kotonakin tartuntaa. Korona neuvonnasta saatiin jo keväällä ohjeet, miten toimitaan kotona, eri huoneet jne.
Uskon, että lapset kärsisivät enemmän, jos riskiryhmäläis vanhempi saa tsrtunnsn ja kuolee, kun nyt näistä Kodin sisäisistä järjestelyistä ja varo toimenpiteistä.
Ymmärrän sun tilanteesi. Mun lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, joten tuo orvoksi jääminen ei ole heille enää riski. Mä olen saanut vakavan sairaskohtauksen jo ennen pandemiaakin ihan vain olemalla kotona ja mun lapseni tietävät, millaista on, kun lääkäri kertoo, että selivytymismahdollisuudet ovat erittäin huonot. Voin saada samanlaisen tai jonkun muun sairaskohtauksen uudelleenkin ennenkuin pandemia on ohi enkä välttämättä ole yhtä onnekas kuin edellisellä kerralla. Joten en ala pitämään etäisyyttä perheenjäseniini. Muihin ihmisiin kyllä.
Niin Suomessa on yksilöllinen valinnan vapaus. Voit vaikka tehdö itsemurhan tai käyttäytyä itsetuhoisesti. Ja tavata omaisia, ilman maskia. So what.
Juuri näin. Onneksi saa ihan itse päättää, haluaako esim syödä päivällistä perheenjäsentensä kanssa vai ei. Minä haluan, sua ei kukaan pakota haluamaan.
- tuo, jolle vastasit -Vastuutonta käytöstä korona aikana riskiryhmäläisellä....
Mutta onneksi kyse on mua eikä sua koskevasta riskin ottamisesta. Sinä saat syödä mun puolestani vaikka koko loppelämäsi yksin, jos haluat. Ei ole millään tavalla multa pois. Ihan kuten ei ole sultakaan pois, kun minä istun ruokapöytään omien perheenjäsenteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä kouluja voisi nyt vaan laittaa etäopetukseen? Keväältä on jo siitä kokemustakin. Sen verran paljon ollut noita koulualtistumisia.
Paljonko on ollut syksyn aikana, tietääkö kukaan lukumäärää?
Kiinnostaisi koulualtistusten tilastointi. Esimerkiksi milloin katsotaan, että tauti on koulualtistuksen jatkotartunta?
Jos esimerkiksi on koulussa altistunut ja on kotiin määrätty karanteeniin ja lopulta sairastuu koronaan, niin montako päivää koulualtistuksesta voi olla kulunut karanteenissa, että tilastoidaan, että tauti on tullut koulusta ja on jatkotartunta? Tilastoidaanko esimerkiksi viikon määräajan jälkeen, että korona vaan jostain tullut ja tarttunut perhepiirissä? Entä, jos on altistunut koulukyydissä? Entä jos edelleen vanhemmat ja sisarukset sairastuu? Jäljitetäänkö ihan sinne oppilaitokseen asti, mistä korona tuli perheeseen? Mitä silloin sanotaan yleisölle, että mistä koronatartuntoja on tullut, onko tullut kotoa vai oppilaitoksesta? Kuinka monta perhepiirissä tapahtunutta koronatartuntaa koulualtistukset ovat aiheuttaneet? Mikä on oppilaitosten todellinen rooli tässä, kun on vaikea uskoa että kouluissa olisi niin ihmeellinen ilmanvaihto että ne olisi korona turvallisia versus muut sisätilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tuo, jolle vastasit -Vastuutonta käytöstä korona aikana riskiryhmäläisellä....
Mutta onneksi kyse on mua eikä sua koskevasta riskin ottamisesta. Sinä saat syödä mun puolestani vaikka koko loppelämäsi yksin, jos haluat. Ei ole millään tavalla multa pois. Ihan kuten ei ole sultakaan pois, kun minä istun ruokapöytään omien perheenjäsenteni kanssa.
Lainattu trumppia?
Turvavälit unohtuivat valkoisessa talossa
Ylen uutinen vuodelta2003 corona-virus aiheuttaakeuhkokuumeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan koronan varjossa: Aikamme brutaalein sota, 4000 kuollutta viidessä päivässä Armenian ja Azerbaidžanin välisessä sodassa - enemmän kuin Syyrian sodassa tänä vuonna.
https://www.bild.de/politik/2020/politik/karabach-4000-tote-in-fuenf-ta…
"Se alkaa tavallisena sotana, mutta päättyy ydinpommeihin." Norjalaisen naisen näky vuonna 1968.
Ennusti vuonna 1968 Toisen Maailmansodan?
Missä oikeasti on nyt pk-seudun koronatoimet. Aivan ala-arvoisesti tätä koronakriisiä on nyt hoidettu. Muualla maassa tehdään aktiivisia toimia leviämisen ehkäisemiseksi, mutta täällä ilmeisesti vain odotetaan, että niille kylmäkonteille tulisi vihdoin käyttöä. Mahtaako missään muualla Suomessa edes olla kylmäkontteja kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Onko julkaistu tietoa, kuinka paljon maksaa yksi testauspäivä Suomelle tulosketjuineen koko maassa?
Ainakin tässä jutussa mainittiin yhden testauspäivän kuluiksi n. 2 miljoonaa. Summa mahdollistaisi 1000 uuden koronakoiran kouluttamisen https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.1204644
Muutaman viikon lockdown jonka jälkeen testaukset rajoilla valvottuine karanteeneineen tulisi halvemmaksi kuin tämä nykyisen kaltainen testaus-rajoitus -rumba. Esimerkiksi Uudessa-Seelannissa pärjättiin tuhannella testillä per päivä ennen tätä uutta leimahdusta joka saatiin kuriin. Nyt taas kun kotoperäiset tartunnat on saatu eliminoitua pääsevät uusiseelantilaiset elelemään aika normaalisti.
Lääkäri: Pysykää kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on ollut syksyn aikana, tietääkö kukaan lukumäärää?
Tähän mennessä ainakin 226 https://am3pladwshcytcj-altistuminen.adb.eu-frankfurt-1.oraclecloudapps…
Tai hyllyntäyttäjä.