Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut lainausten lainaajat trolleiksi. Tehkää muut samoin.
Tuo on vain muutaman kädettömän ongelma.
Vaihda selainta tai asetuksia. Minulla lainaukset ovat aina automaattisesti suljettuna eivätkä aiheuta minkäänlaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja matkailuala ei kun jatkaa itkuaan haluten matkailurajoituksia Suomen sisällekin kun täälläkin on alueita jotka ylittää raja-arvot muttei niille/niistä matkustamista ole rajoitettu..
Ja taas oli sama kiristyskonsti eli nyt tulee työttömyyttä ja blaablaablaa. No niin tulee, mutta se ei ole rajoitusten syytä vaan syy on siinä että pandemian annettiin levitä vapaasti kun se jo kerran keväällä liki tukahtui täältä.
Miksi noilla (plus ravintola-alalla) ei vaan mene jakeluun, että koko toimintaympäristö on nyt muuttunut eikä enää ole samanlaisia liiketoimintaedellytyksiä kuin vielä vuosi sitten? Ei tätä kukaan toivonut/tilannut (paitsi kenties kiina) mutta tilanne on nyt tämä ja nyt ne riskit eskaloitui nopeasti mitkä kaikkeen yrittämiseen/liiketoimintaan kuuluu. Etenkin just tällaisilla aloilla jotka perustuu lomailuun/turhuuteen/arjen luksukseen on tietenkin isommat riskit sille, että ihmiset lopettaa kuluttamisen.
Tuon itkun sijaan näiden kannattaisi miettiä korvaavia toimintoja ja esim nuo kotimaan pakettimatkat olisi kannattanut lanseerata heti keväällä ja vaatia hallitukseltakin sellaisia toimia että matkailu on kotimaassa turvallista. Samalla olisi tullut myyntiä ravintola-alalle ja hotelleissakin olisi yöpyjiä. Sen sijaan sekin mahdollisuus uuteen sössittiin melkoisen laajalla negatiivisuuden rintamalla.
Jostain syystä näiden yrittäjien ainoa ratkaisu on uhriutua ja jatkaa käärmeen pyssyyn ajamista. Enää ei tosiaan tarvitse kenenkään ihmetellä yhtään miksi täällä ei synny samanlaisia bisneksen menestystarinoita kuin vaikkapa Ruotsissa ja Norjassa. Täällä ei kyetä luomaan uutta tai ajattelemaan uudella tavalla vaan halutaan ainoastaan keksiä samaa pyörää uudelleen ja uudelleen..
Joo niinpä. Ajatelkaapa jos tämä toinen aalto olisikin estetty?
Alkaa väsyttää noiden matkailu ja ravintola-alan ihmisten naurettava itkeminen. Nyt itketään jo etätöistäkin, kun se vaikuttaa lounasravintoloihin.. on tulossa irtisanomisia ja ehkä konkursseja. Totta. Mutta mitä sitten? Herätkää nyt jumaliste jo! Ei kukaan tätä koronaa tilannut, eikä tälle mitään nyt vaan voi.. oli hallitus sitten mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut lainausten lainaajat trolleiksi. Tehkää muut samoin.
Voi kunpa siellä pääministerin kansliassa riittäisi samanlaista tarmoa ja kekseliäisyyttä koronapandemian suitsimiseen ja tukahduttamiseen kuin tämän keskustelun sabotoimiseen trolliarmeijan voimin.
Joka s¤¤kelin päivä sama s¤¤tanan ul!na jostakin epäoleellisuudesta.
Koronavirusepidemia ei mene tämän vuoden aikana ohitse.
Uusia rajoituksia tullaan tarvitsemaan vielä hyvin monta kertaa.
Ensi kesään mennessä tartuntojen yhteismäärä ja kuolleiden määrä
on huomattavasti paljon suurempi kuin nyt.
Vain suuri ihme voi pelastaa Suomen kurjuudesta ja talouden haaksirikosta.
Tämä aika on sellainen, ettei monetkaan usko suuriin ihmeisiin.
Jokaisen olisi syytä valmistautua henkisesti vielä paljon vaikeampaan tilanteeseen.
Ei ole mitään vanhuksien ja riskiryhmien suojelemiseen laadittua suunnitelmaa toteutuksessa.
On vain kauniita puheita ja suosituksia.
Jokainen joka tahtoo elää ja pysyä terveenä, voi itse tehdä kaikkensa välttääkseen tartunnan saamisen.
Useimmalle tartunta ei ole kuolemaksi, eikä kaikkien kohdalla tule pysyviä seurauksia tartunnasta.
Niitä on kuitenkin paljon, jotka sairastuvat pidempiaikaisesti ja niitäkin jotka kuolevat. Hyvin monet menettävät heille tärkeitä ja läheisiä ihmisiä. Jokainen joutuu kohtaamaan taloudelliset seuraukset.
Kukaan ihminen ei voi aivan varmasti tietää kaikkea sitä mitä tulee vielä tapahtumaan, eikä sitä koska tämä koronavirusepidemia päättyy. Varaudun siihen, että helpompia aikoja ei tule ennen ensi kesää,
ehkä toukokuussa tai kesäkuussa, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi kuinka huolellinen, jopa etätyö mahdollisuus, saa hallitusti ja vaiheittain koronan lapseltaan tai nuoreltaan, lapsenlapseltaan, työharjoittelijalta, bussissa jne. koska altistumisen annetaan kouluissa (puoli miljoonaa suomalaista altistetaan järjestelmällisesti) jatkua.
Ennen koronaa ei ollut hoitojonoja, velkaa, yt neuvotteluja, kukaan ei lintsannut koulusta, kouluterveydenhuoltoa ei oltu karsittu
ja kaikki sai koulusta pelkkiä kymppejä.
Näin olisi vieläkin, jos ei olisi ollut etäkoulua keväällä. Ja jos koronan olisi annettu keväällä levitä vapaasti meillä olisi jo hoitojonot purettu koska sairaaloissa oisi ollut tilaa. velat olisi saatavia. Ihmiset haluaisi bailata vaikka tartuntatauti tulisi, eläkeläiset tuhlaisi rahojaan ja puumat hikoilisi mummitunnelissa eikä eristäytyisi kotiin kutomaan sukkaa.Sitä halutaan nyt painottaa, että tilannetta seurataan eikä sairaalassa ole montaakaan vielä. On meidän jokaisen vastuulla olla joutumatta sinne.
Kuka järjevä ihminen nyt korona aikana käyttää hsl joukkoliikennettä?
Ai sanon mun lukiolaiselle että mene ja kävele Hiekkaharjusta Helsinkiin keskustaan? Hienoa.
Fillarikin on keksitty ja tuosta pääsee mainiosti polkien keskustaan.
Juuri sopiva matka fillaroida teinille. Kroppa pysyy hyvässä kunnossa.
Joo. Kannustan heräämään teinin noin aamuviidelta, että hän polkeisi astmaattikkona (syksyn aikana usein mahdollisesti vesisateessa) kouluun, painava reppu selässä (läppäri, kirjat ... ja kyllä...laukku on erittäin painava ja kirjat ovat jokaisessa oppiaineessa). On kyllä pieni juttu 50 km pyöräilymatka 5x viikossa. Näiden fillarokommenttien kirjoittajien on pakko olla lievästi (ainakin) kehitysvammaisia.
Oi ja anteeksi, unohdin, treenikassikin roikkumaan kaulaan. Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Harmi että sulla on lapsi(a). Mut joo, hommaa sille peräkärry siihen fillariin jos on pakko raahata puolta omaisuutta joka päivä mukana.
Voit laittaa teltankin matkaan niin voi reppana nukkua päikkäritkin matkan varrella kun eihän tuollaista matkaa muuten jaksa.
Mikä sinua vaivaa? Onko jotenkin minun vika, että hänen pitää ottaa kouluun mukaan läppäri ja koulukirjoja ja treenikassi harrastuksen varten? Siis ihan oikeasti ehdotat, että ihmisen pitäisi 5x viikossa syksyllä ja talvella polkea 50 km? Ja jos en ajattele sillä tavalla, olen kehno äiti ja harmittaa, että mulla on lapsi? Jotenkin tuntuu, että tämä korona aika on oikeasti tuonut ihmisissä outoja puolia esille.
Ne harrastukset voi jättää tauolle tällaisessa tilanteessa niin ei tarvitse raahata treenikamoja eikä tule ylimääräistä ja turhaa mahdollisuutta altistua/tartuttaa kun ei kuljeta kuin ihan pakolliset koulumatkat. 50km päivässä ei ole matka eikä mikään fillarilla etenkin kun reitti on noin viimeisen päälle suora/helppo/hyvässä kunnossa vaikka tokikaan hiekkaharjusta ei keskustaan ole 25 kilometriä vaan tuossa on liki 10 liikaa jotta uhriutuminen onnistuisi.
Jännästi äiti-ihminen kokee tarpeelliseksi uhriutua lapsensa puolesta eikä sen sijaan selvitä keinoja joilla oman lapsen turvallisuutta voi lisätä. Ihan vinkvink, lukiota kun voi mainiosti käydä myös etänä. Lisäksi sekin on vaihtoehto että kakara kulkee jatkossakin julkisilla mutta pitää tästä eteenpäin sitä maskia ettei ainakaan tartuta muita.
Mä en edes jaksaisi vastata, mutta ihan vink vink- kaikki tilanteet eivät ole sellaisia kun sinä sun pienessä päässä kuvittelet. Maksullisessa yksityislukiossa kotiopetus ei vaan niin helposti onnistu - tutkittu jo ja kyllä siitä huolimatta teini jää kotiin. Myös koulu on ihan oikeasti 25,8 km päässä - mun virhe, että käytin sanaa keskusta. Maskia ei käytä, koska on astmaatikko. Jos olet niin pim pom, että edes ymmärrä, että ihmisten kunto on erilainen ja että 5x viikossa mahdollisesti kaatosateessa fillarointi ei tule olemaan vaihtoehto, sitten voin vaan kirjoittaa, että mua hävettää asua samalla planeetalla näin tyhmän ihmisen kanssa kuin sinä. Hanki ensin lapsi ja sitten vasta jeesustele.
Mikä on maksullinen yksityislukio?
Lukio, joka on jonkin yksityisen tahon ylläpitämä, ja josta vanhemmat maksaa lukukausimaksuja, aika ilmeisesti. Vaikka taidelukioita, matematiikkalukioita. Luulitko, että niitä ei Suomessa ole, vai miksi kysyt? Google antaa monta sulle ihan alkuunsa, jos kiinnostaa.
Suomessa on kyllä yksityislukioita, muttei maksullisia sellaisia. Kyllä ne matikkalukiot ja taidelukiot on ihan samalla tavoin opetukseltaa ilmaisia kuin muutkin. Oppimateriaalit tietty oppilaiden pitää kustantaa itse kuten kaikissa muissakin lukioissa.
Täh? Mieheni maksoi eilen teinin lukukausimaksun. Nämä hinnastot ovat ihan koulujen nettisivuilla. Älä kirjoita jos et tiedä.
6 alapeukkua? Miksi?
Varmaan ihan siksi ettei tuo kuulu ketjuun vttujakaan, mutta sä vaan jatkat jankutustasi.
Ookoo sitten. Rauhoitu.
Voitko lopettaa?
Kotkassa ei edelleenkään paljon tartuntoja mutta esimerkiksi paikallinen kauppakeskus hiljentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi kuinka huolellinen, jopa etätyö mahdollisuus, saa hallitusti ja vaiheittain koronan lapseltaan tai nuoreltaan, lapsenlapseltaan, työharjoittelijalta, bussissa jne. koska altistumisen annetaan kouluissa (puoli miljoonaa suomalaista altistetaan järjestelmällisesti) jatkua.
Ennen koronaa ei ollut hoitojonoja, velkaa, yt neuvotteluja, kukaan ei lintsannut koulusta, kouluterveydenhuoltoa ei oltu karsittu
Näin olisi vieläkin, jos ei olisi ollut etäkoulua keväällä. Ja jos koronan olisi annettu keväällä levitä vapaasti meillä olisi jo hoitojonot purettu koska sairaaloissa oisi ollut tilaa. velat olisi saatavia. Ihmiset haluaisi bailata vaikka tartuntatauti tulisi, eläkeläiset tuhlaisi rahojaan ja puumat hikoilisi mummitunnelissa eikä eristäytyisi kotiin kutomaan sukkaa.Sitä halutaan nyt painottaa, että tilannetta seurataan eikä sairaalassa ole montaakaan vielä. On meidän jokaisen vastuulla olla joutumatta sinne.
Ai sanon mun lukiolaiselle että mene ja kävele Hiekkaharjusta Helsinkiin keskustaan? Hienoa.
Joo. Kannustan heräämään teinin noin aamuviidelta, että hän polkeisi astmaattikkona (syksyn aikana usein mahdollisesti vesisateessa) kouluun, painava reppu selässä (läppäri, kirjat ... ja kyllä...laukku on erittäin painava ja kirjat ovat jokaisessa oppiaineessa). On kyllä pieni juttu 50 km pyöräilymatka 5x viikossa. Näiden fillarokommenttien kirjoittajien on pakko olla lievästi (ainakin) kehitysvammaisia.
Oi ja anteeksi, unohdin, treenikassikin roikkumaan kaulaan. Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Harmi että sulla on lapsi(a). Mut joo, hommaa sille peräkärry siihen fillariin jos on pakko raahata puolta omaisuutta joka päivä mukana.
Voit laittaa teltankin matkaan niin voi reppana nukkua päikkäritkin matkan varrella kun eihän tuollaista matkaa muuten jaksa.
Mikä sinua vaivaa? Onko jotenkin minun vika, että hänen pitää ottaa kouluun mukaan läppäri ja koulukirjoja ja treenikassi harrastuksen varten? Siis ihan oikeasti ehdotat, että ihmisen pitäisi 5x viikossa syksyllä ja talvella polkea 50 km? Ja jos en ajattele sillä tavalla, olen kehno äiti ja harmittaa, että mulla on lapsi? Jotenkin tuntuu, että tämä korona aika on oikeasti tuonut ihmisissä outoja puolia esille.
Ne harrastukset voi jättää tauolle tällaisessa tilanteessa niin ei tarvitse raahata treenikamoja eikä tule ylimääräistä ja turhaa mahdollisuutta altistua/tartuttaa kun ei kuljeta kuin ihan pakolliset koulumatkat. 50km päivässä ei ole matka eikä mikään fillarilla etenkin kun reitti on noin viimeisen päälle suora/helppo/hyvässä kunnossa vaikka tokikaan hiekkaharjusta ei keskustaan ole 25 kilometriä vaan tuossa on liki 10 liikaa jotta uhriutuminen onnistuisi.
Jännästi äiti-ihminen kokee tarpeelliseksi uhriutua lapsensa puolesta eikä sen sijaan selvitä keinoja joilla oman lapsen turvallisuutta voi lisätä. Ihan vinkvink, lukiota kun voi mainiosti käydä myös etänä. Lisäksi sekin on vaihtoehto että kakara kulkee jatkossakin julkisilla mutta pitää tästä eteenpäin sitä maskia ettei ainakaan tartuta muita.
Mä en edes jaksaisi vastata, mutta ihan vink vink- kaikki tilanteet eivät ole sellaisia kun sinä sun pienessä päässä kuvittelet. Maksullisessa yksityislukiossa kotiopetus ei vaan niin helposti onnistu - tutkittu jo ja kyllä siitä huolimatta teini jää kotiin. Myös koulu on ihan oikeasti 25,8 km päässä - mun virhe, että käytin sanaa keskusta. Maskia ei käytä, koska on astmaatikko. Jos olet niin pim pom, että edes ymmärrä, että ihmisten kunto on erilainen ja että 5x viikossa mahdollisesti kaatosateessa fillarointi ei tule olemaan vaihtoehto, sitten voin vaan kirjoittaa, että mua hävettää asua samalla planeetalla näin tyhmän ihmisen kanssa kuin sinä. Hanki ensin lapsi ja sitten vasta jeesustele.
Lukio, joka on jonkin yksityisen tahon ylläpitämä, ja josta vanhemmat maksaa lukukausimaksuja, aika ilmeisesti. Vaikka taidelukioita, matematiikkalukioita. Luulitko, että niitä ei Suomessa ole, vai miksi kysyt? Google antaa monta sulle ihan alkuunsa, jos kiinnostaa.
Suomessa on kyllä yksityislukioita, muttei maksullisia sellaisia. Kyllä ne matikkalukiot ja taidelukiot on ihan samalla tavoin opetukseltaa ilmaisia kuin muutkin. Oppimateriaalit tietty oppilaiden pitää kustantaa itse kuten kaikissa muissakin lukioissa.
Täh? Mieheni maksoi eilen teinin lukukausimaksun. Nämä hinnastot ovat ihan koulujen nettisivuilla. Älä kirjoita jos et tiedä.
6 alapeukkua? Miksi?
Varmaan ihan siksi ettei tuo kuulu ketjuun vttujakaan, mutta sä vaan jatkat jankutustasi.
Ookoo sitten. Rauhoitu.
Voitko lopettaa?
Aivan järjetöntä meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 alapeukkua? Miksi?
Ookoo sitten. Rauhoitu.
Voitko lopettaa?
Aivan järjetöntä meininkiä.
L o p e t t a k a a!!!
Ravintolat pitäisi nyt h e t i laittaa 6 kk ajaksi kiinni.
Lapsiemme tähden.
Vierailija kirjoitti:
Älkää v*ttu lainatko lainausten lainauksia.
Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla koronaviruksen voi nyt sitten saada ihan mistä tahansa,
tämä voi pahimillaan tarkoittaa sitä, että olemme lopulta siinä tilanteessa,
että tulee tuhansia uusia tartuntoja päivittäin.
Joo. Pääkaupunki seudulla kannattaa nyt eristäytyä täysin. Tartunnan voi ilmeisesti siis saada ihan mistä vaan... Niinhän ne sanoivat. Tv. Ssä.
Vierailija kirjoitti:
Koronavirusepidemia ei mene tämän vuoden aikana ohitse.
Uusia rajoituksia tullaan tarvitsemaan vielä hyvin monta kertaa.
Ensi kesään mennessä tartuntojen yhteismäärä ja kuolleiden määrä
on huomattavasti paljon suurempi kuin nyt.
Vain suuri ihme voi pelastaa Suomen kurjuudesta ja talouden haaksirikosta.
Tämä aika on sellainen, ettei monetkaan usko suuriin ihmeisiin.
Jokaisen olisi syytä valmistautua henkisesti vielä paljon vaikeampaan tilanteeseen.
Ei ole mitään vanhuksien ja riskiryhmien suojelemiseen laadittua suunnitelmaa toteutuksessa.
On vain kauniita puheita ja suosituksia.
Jokainen joka tahtoo elää ja pysyä terveenä, voi itse tehdä kaikkensa välttääkseen tartunnan saamisen.
Useimmalle tartunta ei ole kuolemaksi, eikä kaikkien kohdalla tule pysyviä seurauksia tartunnasta.
Niitä on kuitenkin paljon, jotka sairastuvat pidempiaikaisesti ja niitäkin jotka kuolevat. Hyvin monet menettävät heille tärkeitä ja läheisiä ihmisiä. Jokainen joutuu kohtaamaan taloudelliset seuraukset.
Kukaan ihminen ei voi aivan varmasti tietää kaikkea sitä mitä tulee vielä tapahtumaan, eikä sitä koska tämä koronavirusepidemia päättyy. Varaudun siihen, että helpompia aikoja ei tule ennen ensi kesää,
ehkä toukokuussa tai kesäkuussa, toivottavasti.
Olen varautunut samaan, Eilen tuli osinkoja tilille vähän yli kymppitonni. Ennen pandemiaa laitoin osinkotuloista aina puolet kotimaiseen kulutukseen (erilaisiin palveluihin) sekä puolet säästöön ja myöhemmin sijoituksiin. Nyt meni koko kymppitonni säästötilille, koska en käytä palveluita ennenkuin Suomessa koronatilanne on taas sama kuin oli heinäkuussa. Pysyn taas kotona ja ulkoilen koirani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006647089.html
Pekonen hämmästelee alueellisten koronarajoitusten vähäisyyttä – kehottaa lisäämään etätyösuosituksia: ”Tilanne on tällä hetkellä todella vakava”
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitäisi yökerhojen aukioloaikojen rajoittamista koronan vuoksi nyt vastuullisena.
Päivi Lakka
16:51
Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen (vas) toivoo, että suosituksia etätöihin siirtymisestä olisi annettu alueellisesti nykyistä enemmän. Hän muistuttaa, että rajoitustoimien tekeminen on pääasiassa alueiden käsissä.
Kaiken kaikkiaan alueelliset rajoitustoimet ovatkin hänen mukaansa olleet tähän mennessä yllättävän vähäisiä.
– Itse olen vähän hämmästellen katsonut alueellisia rajoituksia, jotka ovat olleet tähän mennessä hyvin vähäisiä. Esimerkiksi etätyösuositus, joka on mahdollista antaa alueellisesti on helppo, nopea ja myös viime keväänä hyvin toimivaksi nähty keino, jolla pystytään tartuntoja vähentämään.
– Näitä rajoitustoimenpiteitä pitäisi alueilla tarkastella ja myös saattaa voimaan, Pekonen sanoo.
– Peräänkuulutankin alueilta ripeitä toimia.
Hallitus kertoi elokuussa palauttavansa etätyösuosituksen, jota sovelletaan alueellisena esimerkiksi sairaanhoitopiiri- tai työssäkäyntialuekohtaisesti, sillä epidemiatilanne voi olla erilainen maan eri osissa. Suositus koskee sekä julkisen että yksityisen sektorin työpaikkoja.
Tilanteessa, jossa terveysviranomaiset toteavat Covid-19-epidemian olevan alueellisesti kasvussa, hallitus suosittelee, että kyseisen alueen työpaikoilla siirrytään etätyöhön työtehtävien sen salliessa.
Tilanteessa, jossa terveysviranomaiset toteavat epidemian olevan väestötasolla kasvussa torjuntatoimista huolimatta, julkisen sektorin työntekijöiden tulisi mahdollisuuksien mukaan työskennellä etätyössä. Hallitus suosittaa laajaa etätyötä myös yksityiselle puolelle.
Ensi viikon tiistaina hallitus kokoontuu jälleen neuvottelemaan kiihtyvään koronatilanteeseen vastaamisesta ja mahdollisista uusista rajoituksista.
– Tilanne on tällä hetkellä todella vakava, ja tartuntoja on koko maassa hyvin laajalti, Pekonen sanoo.
Hän ei ota kantaa siihen, mitkä rajoitukset voisivat mahdollisesti olla pöydällä.
– Jokaisen tulisi miettiä omaa käyttäytymistä. Selvästi on kevääseen verrattuna tällaista koronaväsymystä.
Yksi neuvotteluissa esillä oleva kysymys koskee anniskeluravintoloiden mahdollisia rajoituksia.
Keskustan puheenjohtajan Annika Saarikko suhtautuu myönteisesti ainakin yökerhojen aukioloaikojen rajoittamiseen.
– Se olisi vastuullista, Saarikko sanoo, mutta muistuttaa hallituksen keskustelevan asiasta osana kokonaisuutta.
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko.Kuva: Emmi Korhonen
– Tiistaina käydään läpi sitä, miten voitaisiin mahdollisimman pienin vaurioin ajatellen ihmisten liikkumisen vapautta ja elinkeinoelämää rajoituksia asettaa.
Ei hele..
Turku toimi itsenäisesti niin alkoi itku.
Nyt kun tauti leviää, kummastellaan, kun ne muut ei toimi...
Voihan hallitus jyristä aika ajoin, että antakaapa alue johtajat etätyösuositus, antakaapa aluejohtajan maskipakko jne jne
Ei Turussa ole maskipakkoa, vaan suositus. Mutta ei täällä maskeja pahemmin kuitenkaan näy. Aamu bussissa saattaa noin 10% matkustajista olla maskit. Ja kaupoissa ei yhtään.
Mä näin tänään yhden maskin Turussa! Enkä se ollut minä. Mutta toisaalta välimatkan pystyy pitämään, niin suositeltua maskia ei tarvitse pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Mikä tää juttu nyt taas on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.sciencemag.org/news/2020/09/hidden-immune-weakness-found-14…
Tämä on tosi mielenkiintoinen tutkimustulos ja voi antaa viitteitä siitä miksi tietyt ihmiset ovat alttiita taudin vakavalle muodolle. Selittää tietty vaan sen 14% mutta antaa kyllä viitteitä muutenkin.
Olen huomannut ihmisten kertomuksista sen, että tietyissä suvuissa kuolee useita perheenjäseniä ja toisissa suvuissa on vaan lievä taudinkuva ja 90-kymppisetkin selviää. Tässä on jotain geneettistä tekijää mukana.
Miksi sittrn Suomessa naiset ovat saaneet vakavan taudin lähes yhtä usein kuin miehetkin? Jos tuo pitäisi paikkansa, lähes kaikkkien pitäisi olla miehiä.
Naisten osuus koronaan sairastuneista on Suomessa suurempi kuin miesten osuus.
Miksi Suomessa naiset ovat riskiryhmään?
Naiset yleensä elävät kaikissa maissa miehiä vanhemmiksi. Ikä ei voi siksi Suomessa olla selittävä tekijä.Olisiko siksi, että naiset on yleensä puheliaampia ja sosiaalisempiakin eli ovat kontaktissa useampaan ihmiseen kuin miehet? Puhuminen ylipäätään levittää virusta ja tartuntojahan on ihan hurjasti niissä maissa joissa puhutaan jotain oikein kunnolla rohisevaa ja kurkkua kurlavaa sihinäsähinäkieltä jossa räkä lentää ihan tosissaan.
Eikö se jokin tutkija jo sanonut, että koko pandemiasta päästäisiin ihan sillä että jokainen pitäisi turpansa kiinni kuukauden päivät.
Ihan ilman sarvia ja hampaita on todettava, että miehet muutenkin harvemmin "kilpalaulaa" toistensa päälle eikä oikein muutenkaan kailota/kälätä asioitaan tutuntutuillekin kuten naiset..
Yksi mikä oikeasti voisi toimia olisi se kuuluisa "vaikeneminen on kultaa"- asenne ja sen voisi melkein yrittää saada joksikin koronahaasteeksikin. Mitään siinä kun ei kukaan ainakaan menettäisi niin tuota voisi oikeasti jokainen testata ainakin ihan kokeilumielessä että olisi normaalia hiljaisempi ja vähäpuheisempi. Ja jos se olisi "haaste" tai jopa jonkin sortin muotia niin kukaan ei edes ihmettelisi loukkaantuneena miksi tuo xxxx ei puhu mulle enää moita enempää..
Vierailija kirjoitti:
Kotkassa ei edelleenkään paljon tartuntoja mutta esimerkiksi paikallinen kauppakeskus hiljentynyt.
Eikö Kotkassa asu "talous edellä" -ihmisiä? Denialisteja? Tai edes koronavirukseen huolettomasti suhtautuvia? Kyllähän em porukat shoppailevat ihan entiseen tahtiin ja enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten Suomella on taloudellisesti varaa olla rajoittamatta koronaa.
Kävin tavaratalossa. Ihmisiä oli ruokaostoksilla kohtuullisesti. Kukaan ei katsonut mitään vaatteita, tavaraa tms.Kauppakeskuksessa oli tosi hiljaista. Mehän mennään koko Suomi konkkaan tätä menoa.
Kyllä se olisi helpompi, jos kaikilla olisi 100% maskit päässä kaupoissa. Olisi silloin turvallisempaa käydä shoppailemassa. Maskipakko tarvitaan ja valvonta ja sakot.
Nyt en uskalla mennä kauppaan. Pk seutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Mikä tää juttu nyt taas on?
Mikä juttu?
Harrastukset ja juhlinta pois. Nyt on tosi kyseessä!
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/husin-johtajaylilaakarin-tiukka-vies…