Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
HS: Lähes sata ihmistä altistunut Klaukkalassa jääkiekkoharrastuksessa
Yhteensä lähes sata ihmistä on altistunut koronavirukselle Nurmijärven Klaukkalassa, jossa on todettu useita joukkoaltistumisia jääkiekkoharrastuksessa. Altistumiset ovat tapahtuneet Klaukkalan jäähallilla lasten ja nuorten jääkiekkoharjoituksissa ja muussa seuratoiminnassa.
Tartunnan saanut henkilö on ollut jäähallilla 14. syyskuuta ryhmien U13, U14 ja maalivahtien harjoituksissa, 15. syyskuuta ryhmän U13 harjoituksissa ja U14:n vanhempainillassa sekä 18. syyskuuta innostumisvaiheen joukkueen harjoituksissa, kertoo Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymän lähettämä tiedote.
Kuntayhtymä jäljittää lähikontakteja sekä ottaa altistuneisiin yhteyttä ja asettaa heidät karanteeniin. Jäähallilla kyseisenä aikana olleiden toivotaan seuraavan vointiaan ja hakeutuvan testiin, jos lieviäkin oireita ilmenee.
Meille on kovasti sanottu, että itse pitää ottaa vastuu siitä että tartunnat eivät leviä. Kukaan ei tule pyyhkimään hädän hetkellä. Itse pitää osata pyyhkiä. Siitä on tehty oikein pilapiirroksia.
Olen miettinyt että mitä sellaista voisimme tehdä mikä vähentäisi tartuntojen ja altistumisien määrää, ja olen tullut tällaiseen lopputulokseen.
S U L J E T A A N K O U L U T
Järjestetään S O I H T U V A R T I O jokaisen koulun eteen.
Mennään seisomaan koulujen eteen riviin eikä päästetä ketään sisälle.
On pakko siirtyä etäkouluun jos kouluun ei pääse.
Yksinkertaista.
Ongelma ratkaistu.
Tuskin kukaan niin pöljä on että soih dun kan ta jan kanssa alkaa tap pe le maan. Siinähän saattaa vaikka koko koulu pa laa jos ei anna hänen keskittyä tehtäväänsä.
Seuraavaksi samaa taktiikkaa voi käyttää yökerhoihin.
Sillä tavalla saadaan kans ain vä lis tä huo mi o ta. Se saattaa vähän hillitä kan san mur han toteutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitellaan laumasuojaa antamalla vaarallisen epidemian levitä, käytännössä päätetään, että annetaan tietyn määrän väestöstä kuolla, tietyn määrän vammautua vakavasti, suuren määrän sairastua. Otetaan myös riski, että jokaiselle sairastuneelle saattaa myöhemmin puhjeta jotakin autoimmuunisairauksia tms.
Tämä ahdistaa mua aivan suunnattomasti teinin äitinä.
Itseni puolesta en enää pelkää, sillä mulla on jo kaikki mahdolliset autoimmuunisairaudet. Toki voi mennä pahemmaksikin ja saada jotain muita vammoja ja vaikka aivoinfarktin, mikä olisi pahin vaihtoehto. Kun enemmistö sairastaa ns järjestelmän ulkopuolella, niin ei saa niitä verenohennuslääkkeitä ja tulee iso veritulppariski, eikä ole missään seurannassa.Vielä pahempi painajainen olisi se, että lapsi saisi jotain näistä. En pystyisi ikinä antamaan anteeksi päättäjille ja laumasuojan hakijoille.
Toisaalra jos otan lapsen pois koulusta, niin hän ei pääse ainakaan hyvään lukioon, kun on nyt 9-luokalla. En käsitä, miksei voi olla etäopetusta. Jos johonkin kuntaan tulee etäopets, vaikka en tiedä, voiko edes tulla lain puitteissa, niin tuli mieleen, että mitä, jos muuttaisi sinne tilapäisesti? Onkohan tämä realistinen vaihtoehto? Olemme nyt helsinkiläisiä. Toisaalta lapsen kaverit ja koko suku on täällä.
Jos koululaisen perheenjäsen tai lapsi itse kuuluu riskiryhmään, on hän oikeutettu etäopetukseen Opetushallituksen mukaan. Koululla ei ole oikeutta saada perheenjäsenen terveystietoja, pelkkä ilmoitus riittää. Lue lisää oph.fi.
Vierailija kirjoitti:
Meille on kovasti sanottu, että itse pitää ottaa vastuu siitä että tartunnat eivät leviä. Kukaan ei tule pyyhkimään hädän hetkellä. Itse pitää osata pyyhkiä. Siitä on tehty oikein pilapiirroksia.
Olen miettinyt että mitä sellaista voisimme tehdä mikä vähentäisi tartuntojen ja altistumisien määrää, ja olen tullut tällaiseen lopputulokseen.
Yksinkertaista.
Ongelma ratkaistu.
Tuskin kukaan niin pöljä on että soih dun kan ta jan kanssa alkaa tap pe le maan. Siinähän saattaa vaikka koko koulu pa laa jos ei anna hänen keskittyä tehtäväänsä.Seuraavaksi samaa taktiikkaa voi käyttää yökerhoihin.
Sillä tavalla saadaan kans ain vä lis tä huo mi o ta. Se saattaa vähän hillitä kan san mur han toteutusta.
Pidetään puolemme.
Kannetaan vastuu lasten terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitellaan laumasuojaa antamalla vaarallisen epidemian levitä, käytännössä päätetään, että annetaan tietyn määrän väestöstä kuolla, tietyn määrän vammautua vakavasti, suuren määrän sairastua. Otetaan myös riski, että jokaiselle sairastuneelle saattaa myöhemmin puhjeta jotakin autoimmuunisairauksia tms.
Suunnittelevat useita pahoinpitelyitä, vammantuottamuksia ja joukkomurhaa.
Tällainen on näköjään Suomessa mahdollista ilman mitään syytteitä. Palkka vaan tippuu tilille ja maksajina ovat tämän hirveän suunnitelman uhrit. Heitä kidutetaan ja heiltä viedään rahat ja henki.
Ja me katsotaan tuota touhua kuin typerä lammaslauma jota talutetaan teuraalle.
Ntökytellään kuin nyokyttelevä nukke kun meille kerrotaan että jokainen ottaa vastuun omista toimistaan ja elää niin ettei sairastu. 😮Sairastuminen on oma vika.
Jokainen voi tehdä etätöitä. Oma valinta.
Lapset voi ottaa kotikouluun. Oma valinta.
Voi sulkeutua kotiin. Oma valinta.
Tuon kaiken voi tehdä ihan vapaasti jos ei halua sairastua.
- Mutta hysteerinen ei saa olla ja lapset pitää päästää kouluun. Eihän semmoinen kotiin sulkeutuminen ole kenelläkään terveellistä.Näin me kaikki pysytään terveinä. Jos pelottava mennä bussiin niin kannattaa mennä terapiaan
Pidetään etäisyyksiä niinkuin on neuvottu ja pestään käsiä 👐Mutta jos kaikesta huolimatta sairastut, tai lapsesi sairastuu, olet huono ihminen ja voit syyttää vain itseäsi. Olisi noudattanut suosituksia ja ottanut ne lapset kotikouluun 🙄
10 tykkäsi tästä.
Hysterian riemuvoitto.
https://www.espoo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_terveyspalvelut/Karanteenit_koul…
Karanteenit kouluissa ja varhaiskasvatuksessa
Päivitetty 21.9.2020 klo 10.45
Terve henkilö, joka on ollut tekemisissä koronavirustautiin sairastuneen henkilön kanssa, asetetaan karanteeniin. Karanteenin tarkoituksena on estää tartuntojen leviämistä, jos karanteeniin asetettu henkilö sairastuu. Karanteeniaika on kaksi viikkoa altistumisesta. Ohje kotikaranteeniin määrätylle
Espoon tartuntatautiyksiköstä ollaan aina yhteydessä kaikkien koronavirukselle altistuneiden ja karanteeniin asetettavien lasten huoltajiin. Koulussa/päiväkodissa tapahtuneista altistumisista kerrotaan myös koulun/päiväkodin muiden lasten huoltajille ja henkilökunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista.
Ongelma ratkaistu.
Tuskin kukaan niin pöljä on että soih dun kan ta jan kanssa alkaa tap pe le maan. Siinähän saattaa vaikka koko koulu pa laa jos ei anna hänen keskittyä tehtäväänsä.Seuraavaksi samaa taktiikkaa voi käyttää yökerhoihin.
Meillä on edelleen kokoontumisen vapaus, eikä mikään laki kiellä koulun edessä seisomista.
👫👬👬👫👫👬👫👫👫👫🕺
Virostakaan ei enää pääse Suomeen, ilman karanteenia, ensi maanantaista alkaen. Mutta mitä tekee Lintilä ja Suomen hallitus? Ei mitään?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista.
Ongelma ratkaistu.
Hullu!
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä lähes sata ihmistä on altistunut koronavirukselle Nurmijärven Klaukkalassa, jossa on todettu useita joukkoaltistumisia jääkiekkoharrastuksessa. Altistumiset ovat tapahtuneet Klaukkalan jäähallilla lasten ja nuorten jääkiekkoharjoituksissa ja muussa seuratoiminnassa.
Tartunnan saanut henkilö on ollut jäähallilla 14. syyskuuta ryhmien U13, U14 ja maalivahtien harjoituksissa, 15. syyskuuta ryhmän U13 harjoituksissa ja U14:n vanhempainillassa sekä 18. syyskuuta innostumisvaiheen joukkueen harjoituksissa, kertoo Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymän lähettämä tiedote.
Kuntayhtymä jäljittää lähikontakteja sekä ottaa altistuneisiin yhteyttä ja asettaa heidät karanteeniin. Jäähallilla kyseisenä aikana olleiden toivotaan seuraavan vointiaan ja hakeutuvan testiin, jos lieviäkin oireita ilmenee.
Siis mitä v... Viikko sitten tapahtunut ja nyt uutisoidaan. Tartuntaketjut karkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautilaki periaatteessa kieltää edellä mainitun. Kannattaa ehkä muistaa jos/kun saatte tartunnan.
Tai sitten ei. Tartuntatautilaissa puhutaan "yleisvaarallisesta" taudista. Korona ei välttämättä sellainen ole. Vaan kuten influenssa. Eihän sitäkään torjuta mitenkään. Ne ottaa rokotukset jotka ottaa.
Taudin vakavuutta ei tulkita sinun määritelmäsi mukaan, vaan sen mukaan onko WHO luokitellut tautia yleisvaaralliseksi.
Nyt tilanne on se, että WHO on luokitellut tämän koronan yleisvaaralliseksi, varoittanut siitä useita kertoja ja kehottanut tukahduttamaan.
Satuin näkemään, kun remmi aasialaismiehiä tuli kaikki maskit päällä eräältä testauspisteeltä. Olikohan joku matkailijoiden testaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelevat useita pahoinpitelyitä, vammantuottamuksia ja joukkomurhaa.
Tällainen on näköjään Suomessa mahdollista ilman mitään syytteitä. Palkka vaan tippuu tilille ja maksajina ovat tämän hirveän suunnitelman uhrit. Heitä kidutetaan ja heiltä viedään rahat ja henki.
Ja me katsotaan tuota touhua kuin typerä lammaslauma jota talutetaan teuraalle.
Ntökytellään kuin nyokyttelevä nukke kun meille kerrotaan että jokainen ottaa vastuun omista toimistaan ja elää niin ettei sairastu. 😮Sairastuminen on oma vika.
Jokainen voi tehdä etätöitä. Oma valinta.
Lapset voi ottaa kotikouluun. Oma valinta.
Voi sulkeutua kotiin. Oma valinta.
Tuon kaiken voi tehdä ihan vapaasti jos ei halua sairastua.
- Mutta hysteerinen ei saa olla ja lapset pitää päästää kouluun. Eihän semmoinen kotiin sulkeutuminen ole kenelläkään terveellistä.Näin me kaikki pysytään terveinä. Jos pelottava mennä bussiin niin kannattaa mennä terapiaan
Pidetään etäisyyksiä niinkuin on neuvottu ja pestään käsiä 👐Mutta jos kaikesta huolimatta sairastut, tai lapsesi sairastuu, olet huono ihminen ja voit syyttää vain itseäsi. Olisi noudattanut suosituksia ja ottanut ne lapset kotikouluun 🙄
10 tykkäsi tästä.
Hysterian riemuvoitto.
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista.
Ongelma ratkaistu.
Hullu!
Joo, ihan yhtä hullu kuin Martin Luther King tai Mahatma Gandhi, tai Rosa Parks tai kaikki ne ihmiset jotka auttoivat juutalaisia piiloutumaan holokaustin aikana.
Tämä on nyt meidän holokaustimme ja se on esitettävä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006630670.html
16:38 Elina Pikkarainen, toimittaja
Noin 20 ihmistä karanteeniin Espoossa sijaitsevassa yksityisessä hoivakodissa
Espoossa sijaitsevassa yksityisessä hoivakodissa olleella on todettu koronavirustartunta, tiedotti Espoon kaupunki maanantaina. Sen vuoksi karanteeniin on asetettu noin 20 tartunnalle altistunutta ihmistä.
Tiedotteessa ei asianosaisten yksityisyyden suojaamiseksi kerrottu hoivakodin nimeä. Kyseessä on yksityinen hoivakoti, jolta Espoon kaupunki ostaa palveluita. Myöskään sitä ei täsmennetty, onko tartunta todettu henkilökuntaan vai asiakkaisiin tai esimerkiksi näiden omaisiin kuuluvalla henkilöllä.
Hoivakotiin ei tällä hetkellä oteta uusia asiakkaita. Hoivakodin asiakkaille ja henkilöstölle tarjotaan testausta oireettomien tai lieväoireisten tapausten havaitsemiseksi, kertoo tiedote.
Espoossa on todettu THL:n maanantaina julkistamien tietojen mukaan kaiken kaikkiaan yhteensä 1 077 tartuntaa koko epidemian aikana. Uusia tartuntoja sunnuntaihin verrattuna kerrottiin olevan 15.
Vierailija kirjoitti:
SULJETAAN KOULUT
Järjestetään SOIHTUVARTIO jokaisen koulun eteen.
Mennään seisomaan koulujen eteen riviin soihtujen kanssa eikä päästetä ketään sisälle.
Yksinkertaista.
Ongelma ratkaistu.
Tuskin kukaan niin pöljä on että soihdunkantajan kanssa alkaa tappelemaan. Siinähän saattaa vaikka koko koulu palaa jos ei anna hänen keskittyä tehtäväänsä.Seuraavaksi samaa taktiikkaa voi käyttää yökerhoihin.
Sillä tavalla saadaan kansainvälistä huomiota. Se saattaa vähän hillitä kansanmurhan toteutusta.
Kas kun ehdottanut koulujen ja yökerhojen polttamista samantien.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon kapakkanuorison saisi ruotuun?
Niin ei se kaikilla mene oireettomana, sitähän voi sitten aikanaan mietiskellä kannattiko terveyden hinnalla hilua ryyppäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi Klaukkalassa koulussa flunssassa. Koronatesti edessä. Toivottavasti tulee negatiivinen, muutoin on altistunut enemmänkin ihmisiä niin koulussa kuin joukkueurheilussa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä v... Viikko sitten tapahtunut ja nyt uutisoidaan. Tartuntaketjut karkaavat.
Jokainen näistä lapsista ollut koulussa, aikuiset töissä :(
Minä kapinoin. Lopetin jo viikko sitten kaiken tarpeettoman kuluttamisen. Ostan vain ruokaa, pesuaineita ja vessapaperia. Jatkan tätä siihen asti, kunnes Suomessa on kuukauden ajan ollut joka päivä alle 5 uutta tartuntaa.