Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
117701/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisikö  joku ihana ratakiskosta vääntäen, että miten siis THL nykyään ilmaisee nuo tartunnat ja kuinka "vanhat" tartunnat palvelee ihmisiä just nyt?

En oikeasti ymmärrä, että tartuntoja on vaikka 100 viikossa laskien medioista yhden päivän ajalta, mutta THL julkaisee ne seuraavan viikon ma, ke ja pe niin, että ma on 12 tartuntaa, ke 22 ja pe 18, mutta jotta ei mene liian helpoksi, niin ne onkin edellisen edellisen sitä edeltävän viikon määriä päiviltä ma, ke ja pe, mutta tuo sata ei tule edes jälkikäteenkään ilmi silti. Mitä helv.?

Eli siis, mistä näkee _oikeasti_ ajantasaiset tiedot vai pitääkö tässä itse alkaa kytätä medioita, jotta tietää missä mennään?

Nyt on julkaistu, että altistumista (liittyen Mikkelin ketjuihin?) on voinut olla 5.9. Pieksämäen ABC:llä. Leikitään siis, että minulla on oireeton korona, jonka olen saanut tuolta ABC:ltä istuessani koronasairaan viereisessä pöydässä ruokailun ajan. Koska sain tietää tuon altistumismahdollisuuden vasta tänään, 1,5vkoa käynnistäni kyseisellä ABC:llä, olen elänyt "normaalisti", joten olen voinut altistaa muita ihan huiman määrän. Miksi tiedot ei voi siis olla ajantasaisia, ketä ja mitä tässä suojellaan?

Vierailija
117702/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia koronakuolemia on raportoitu 2, tehohoitoon on tullut 2 potilasta lisää.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Nyt alkaa tulla näitä. Lintilä viime viikolla sanoi matkustusrajoitusten höllentämisen yhteydessä, että korona on heikentynyt.

Voi video tätä hallitusta. Tekisivät nyt oikeasti jotain järkeviä päätöksiä.

Yhtä pelleilyä ja verorahojen tuhlaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
117703/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoreksen koulu Tre oppilas sairastunut

koronaan.

Vierailija
117704/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006630670.html

THL: Kaksi uutta koronaviruskuolemaa

Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) mukaan koronavirukseen liittyviä kuolemia on Suomessa raportoitu kaksi lisää. Nyt kuolemia on raportoitu Suomessa yhteensä 339.

Sairaalahoidossa koronaviruksen aiheuttaman taudin takia on tällä hetkellä 10 ihmistä. Heistä tehohoidossa on kolme.

Sairaanhoitopiirit raportoivat tautiin liittyvät kuolemat sekä sairaala- ja tehohoidossa olevien potilaiden määrän kolmesti viikossa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Viime aikoina sairastuneista valtaosa on ollut nuoria tai nuoria aikuisia, joten ilmeisesti heitä on myös päätynyt sairaalahoitoon tai jopa teholle. Toivottavasti kukaan nuori ei ole menehtynyt.

Nyt ymmärtää miksi THLlle tuli pari päivää sitten kiire korostaa, että KAIKKI kouluikäiset on testattava. Kun aiemmin ohjeistus oli lähes päinvastainen.

Taisteleeko siellä joku pieni lapsi jo hengestään teho-osastolla.

Vierailija
117705/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.theguardian.com/world/2020/sep/13/older-teachers-in-italy-f…

Older teachers in Italy fear Covid-19 risks as schools return

Teachers will have to wear face masks at all times, as will pupils over the age of six. Classrooms have been furnished with single-person desks and placed 1 metre apart. Staff and children will have their temperature taken on arrival, while several hand-gel dispensers will be placed around school buildings. Those who have been in close contact with a student or teacher who tests positive for Covid-19 will be immediately quarantined.

Vierailija
117706/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa Anthony Fauci varoittaa aliarvioimasta tämän pandemian potentiaalia ja sanoo, että ei ole hyvä keskittyä vain positiivisiin puoliin. Syksystä ja talvesta ei ole tulossa helppo.

https://www.marketwatch.com/story/fauci-tells-americans-to-hunker-down-…

The world is officially six months into the coronavirus pandemic, and Dr. Anthony Fauci is warning that there are still rough times ahead.

Ready for the winter of our discontent?

“We need to hunker down and get through this fall and winter, because it’s not going to be easy,” the nation’s leading infectious-disease expert said during a panel discussion with Harvard Medical School on Thursday.

The director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases drew on his experience battling the HIV/AIDS epidemic in the 1980s and 1990s, which began with a handful of cases before becoming a global pandemic that has caused tens of millions of deaths and infected more than 70 million people worldwide in the decades since.

“We’ve been through this before,” he said. “Don’t ever, ever underestimate the potential of the pandemic. And don’t try and look at the rosy side of things.”

Fauci on yksi rokotetta kehittävän Modernan omistajista, joten järki käyttöön ihmiset näiden juttujen kanssa!

Vierailija
117707/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL: Kaksi uutta koronaviruskuolemaa

Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) mukaan koronavirukseen liittyviä kuolemia on Suomessa raportoitu kaksi lisää. Nyt kuolemia on raportoitu Suomessa yhteensä 339.

Sairaalahoidossa koronaviruksen aiheuttaman taudin takia on tällä hetkellä 10 ihmistä. Heistä tehohoidossa on kolme.

Sairaanhoitopiirit raportoivat tautiin liittyvät kuolemat sekä sairaala- ja tehohoidossa olevien potilaiden määrän kolmesti viikossa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Viime aikoina sairastuneista valtaosa on ollut nuoria tai nuoria aikuisia, joten ilmeisesti heitä on myös päätynyt sairaalahoitoon tai jopa teholle. Toivottavasti kukaan nuori ei ole menehtynyt.

Nyt ymmärtää miksi THLlle tuli pari päivää sitten kiire korostaa, että KAIKKI kouluikäiset on testattava. Kun aiemmin ohjeistus oli lähes päinvastainen.

Taisteleeko siellä joku pieni lapsi jo hengestään teho-osastolla.

Tulen niin surulliseksi pelkästä ajatuksesta. Meilläkin kun on kouluikäiset lapset ja lasten koulussa on jo ollut koronatartunta, niin huoli on kova. Maskit kouluhin ja ainakin osittainen etäopetus, ennen kuin sairastuneita lapsia ja nuoria tulee vielä enemmän 

Vierailija
117708/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäisikö  joku ihana ratakiskosta vääntäen, että miten siis THL nykyään ilmaisee nuo tartunnat ja kuinka "vanhat" tartunnat palvelee ihmisiä just nyt?

En oikeasti ymmärrä, että tartuntoja on vaikka 100 viikossa laskien medioista yhden päivän ajalta, mutta THL julkaisee ne seuraavan viikon ma, ke ja pe niin, että ma on 12 tartuntaa, ke 22 ja pe 18, mutta jotta ei mene liian helpoksi, niin ne onkin edellisen edellisen sitä edeltävän viikon määriä päiviltä ma, ke ja pe, mutta tuo sata ei tule edes jälkikäteenkään ilmi silti. Mitä helv.?

Eli siis, mistä näkee _oikeasti_ ajantasaiset tiedot vai pitääkö tässä itse alkaa kytätä medioita, jotta tietää missä mennään?

Nyt on julkaistu, että altistumista (liittyen Mikkelin ketjuihin?) on voinut olla 5.9. Pieksämäen ABC:llä. Leikitään siis, että minulla on oireeton korona, jonka olen saanut tuolta ABC:ltä istuessani koronasairaan viereisessä pöydässä ruokailun ajan. Koska sain tietää tuon altistumismahdollisuuden vasta tänään, 1,5vkoa käynnistäni kyseisellä ABC:llä, olen elänyt "normaalisti", joten olen voinut altistaa muita ihan huiman määrän. Miksi tiedot ei voi siis olla ajantasaisia, ketä ja mitä tässä suojellaan?

Kyllähän se vähän niin on, että jos haluaa tietää mitä tapahtuu niin kannattaa itse pitää tilastoa.

Itse seurasin pitkään worldometersia, sillä siellä ei luvut muutu jälkeenpäin.

Keväällä koulujen avauduttua huomasin kuitenkin ihan vahingossa että teinien ja nuorten luvut olivat nousussa vaikka uutisissa painotettiin että tartuntoja ei ole tullut. Kyllähän sen sai sieltä näyttämään että mitään tartuntoja ei tule kun muissa ikäryhmissä tuli vastaavasti vähemmän tartuntoja.

Aloin sitten pitämään omaa tilastoa siitä kuinka paljon viikossa tulee tartuntoja eri ikäryhmille.

Nyt on taas rajua nousua teinien ja nuorten tartunnoissa.

Kun koulut avattiin tartuntoja tuli viikossa

10-19 v. n. 10

20-29 v. n. 20

Nyt on tartuntoja tullut viikossa

10-19 v. n. 70

20-29 v. n. 90

Eivät nämä voimakkaat nousut kokonaistilastosta erotu kun muissa ikäryhmissä tartuntojen määrät vaihtelevat 4 ja 45 välillä. Ovat siis suurimmillaankin vain puolet 20-29-vuotiaiden tartunnoista.

Jos huomio vielä sen, että nuoret ikäluokat ovat pieniä, niin prosentuaalusesti mitattuna heidän tilanteensa näyttää olevan vieläkin kehnompi 😨

Vierailija
117709/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hallitus ei aio tehdä mitään, vaikka ollaan pian kaaoksessa. Kaikki yrittävät vain hankkia vauvan ja päästä sitä kautta kotiin turvaan.

Vierailija
117710/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän niin on, että jos haluaa tietää mitä tapahtuu niin kannattaa itse pitää tilastoa.

Itse seurasin pitkään worldometersia, sillä siellä ei luvut muutu jälkeenpäin.

Keväällä koulujen avauduttua huomasin kuitenkin ihan vahingossa että teinien ja nuorten luvut olivat nousussa vaikka uutisissa painotettiin että tartuntoja ei ole tullut. Kyllähän sen sai sieltä näyttämään että mitään tartuntoja ei tule kun muissa ikäryhmissä tuli vastaavasti vähemmän tartuntoja.

Aloin sitten pitämään omaa tilastoa siitä kuinka paljon viikossa tulee tartuntoja eri ikäryhmille.

Nyt on taas rajua nousua teinien ja nuorten tartunnoissa.

Kun koulut avattiin tartuntoja tuli viikossa

10-19 v. n. 10

20-29 v. n. 20

Nyt on tartuntoja tullut viikossa

10-19 v. n. 70

20-29 v. n. 90

Eivät nämä voimakkaat nousut kokonaistilastosta erotu kun muissa ikäryhmissä tartuntojen määrät vaihtelevat 4 ja 45 välillä. Ovat siis suurimmillaankin vain puolet 20-29-vuotiaiden tartunnoista.

Jos huomio vielä sen, että nuoret ikäluokat ovat pieniä, niin prosentuaalusesti mitattuna heidän tilanteensa näyttää olevan vieläkin kehnompi 😨

Huh huh, huolestuttavalta luvut näyttävät näin kouluikäisten lasten vanhempana. Kiitos kun olet pitänyt tuota tilastoa. Nyt on hallituksen ja opetusministerin reagoitava!

Vierailija
117711/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, kun en ymmärrä tuota hesarin koronakäyrää. Se näyttää koko ajan ihan matalaa, vaikka pitäisi olla n. 40-50 tartunnan piikkejä välissä? Olen koko ajan odotellut että tämä jatkuva nousu kohta näkyy siinä, mutta ei se kyllä näy?

En tiedä miten tämän piilottelun pitäisi jotenkin rauhoittaa meitä, kun on enemmänkin hämmentynyt ja hätääntynyt olo, kun ei mistään saa luotettavaa ja ajantasaista ja selkeää tietoa.

Vierailija
117712/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti hallitus ei aio tehdä mitään, vaikka ollaan pian kaaoksessa. Kaikki yrittävät vain hankkia vauvan ja päästä sitä kautta kotiin turvaan.

Ainakin syntyvyydessä tulee piikki... uudet suuret koronaikäluokat!

Vierailija
117713/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa, kun en ymmärrä tuota hesarin koronakäyrää. Se näyttää koko ajan ihan matalaa, vaikka pitäisi olla n. 40-50 tartunnan piikkejä välissä? Olen koko ajan odotellut että tämä jatkuva nousu kohta näkyy siinä, mutta ei se kyllä näy?

En tiedä miten tämän piilottelun pitäisi jotenkin rauhoittaa meitä, kun on enemmänkin hämmentynyt ja hätääntynyt olo, kun ei mistään saa luotettavaa ja ajantasaista ja selkeää tietoa.

Johtuu tuosta asteikosta. Ko käyrässä ei ole uudet tartunnat vaan sairaalassa olevat sekä tehohoidossa olevat. Kun katsot y-akselista, niin 0:n ja 75:n väli on hyvin lyhyt. Kun tehohoidossa on 0-3 potilasta, tuolla asteikolla se näyttää vaakasuoraa viivaa. 

Vierailija
117714/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan uutisointi tartunnoista kokonaan, ettei ihmiset hätäänny , terveisin THL.

Vierailija
117715/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten valtiovarainministeri Vanhanen on useampaan kertaan sanonut, maata ei ole varaa sulkea enää uudelleen. Tässä on nyt yksi esimerkki siitä, minkälaisia ongelmia jatkuva velaksi eläminen aiheuttaa. Suomi on leikkinyt velkarahalla hyvinvointivaltiota 90-luvun lamasta lähtien. Elintasomme on joku 20% korkeampi kuin mihin meillä tulojemme perusteella olisi varaa. Taloustilanne on sama lähes jokaisessa vanhassa EU-maassa, ja muuallakin kehittyneessä maailmassa.

Vierailija
117716/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa Anthony Fauci varoittaa aliarvioimasta tämän pandemian potentiaalia ja sanoo, että ei ole hyvä keskittyä vain positiivisiin puoliin. Syksystä ja talvesta ei ole tulossa helppo.

https://www.marketwatch.com/story/fauci-tells-americans-to-hunker-down-…

The world is officially six months into the coronavirus pandemic, and Dr. Anthony Fauci is warning that there are still rough times ahead.

Ready for the winter of our discontent?

“We need to hunker down and get through this fall and winter, because it’s not going to be easy,” the nation’s leading infectious-disease expert said during a panel discussion with Harvard Medical School on Thursday.

The director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases drew on his experience battling the HIV/AIDS epidemic in the 1980s and 1990s, which began with a handful of cases before becoming a global pandemic that has caused tens of millions of deaths and infected more than 70 million people worldwide in the decades since.

“We’ve been through this before,” he said. “Don’t ever, ever underestimate the potential of the pandemic. And don’t try and look at the rosy side of things.”

Fauci on yksi rokotetta kehittävän Modernan omistajista, joten järki käyttöön ihmiset näiden juttujen kanssa!

Tässä toinen oikea lääkäri kertoo minkälainen se Modernan kehittämä RNA depop kontrolli rokote on Kovin luottavaisia olette täällä hölmöt kun 👹 tekee tuhoa..

Vierailija
117717/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten valtiovarainministeri Vanhanen on useampaan kertaan sanonut, maata ei ole varaa sulkea enää uudelleen. Tässä on nyt yksi esimerkki siitä, minkälaisia ongelmia jatkuva velaksi eläminen aiheuttaa. Suomi on leikkinyt velkarahalla hyvinvointivaltiota 90-luvun lamasta lähtien. Elintasomme on joku 20% korkeampi kuin mihin meillä tulojemme perusteella olisi varaa. Taloustilanne on sama lähes jokaisessa vanhassa EU-maassa, ja muuallakin kehittyneessä maailmassa.

Niin käy kun äänestää saksan neljättä valtakuntaa ja kontrolli yhteisuntaa kannattavia lahjottuja psykoaja.Ei ne vase1mmistolaiset ole sitä mitä luulette,hölmöt🐏

Vierailija
117718/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse alan jo halveksua näitä tartunnan saaneita. Maaliskuussa tautia oli liki mahdoton välttää ja viruksesta ei ollut vielä paljoa tietoa, mutta kyllä nyt pitäisi ihmisten jo ymmärtää, kuinka hel vetin vaarallisesta sairaudesta on kyse. 

Pakko käydä töissä. Tai en enää tiedä pitäisikö irtisanoutua, kun en tuota virusta halua. Lapset jo siirretty tilapäiseen kotiopiskeluun.

Minäkin olen pitänyt lapsia kotona. Itse opetan ja samaa tahtia edetään kuin koulussa.

Ensi kuulle olen saanut varattua palaverin koululle siitä, että saadaan virallisesti sovittua erityisistä opetusjärjestelyistä, jotka toteutetaan kotona.

Nyt mennään epävirallisesti kotona.

Koronatartunnan saaneita en lähtisi syyttelemään. Kaikki eivät pysty järjestämään kotiopetusta eivätkä kaikki koulut jousta, vaan kouluun on mentävä.

Osa joutuu myös työn takia altistumaan tartunnalle.

Huonolla tuurilla sen saa lähikaupasta vaikka noudattaisi suosituksia.

Jotkut toki juoksevat takki auki karaokesta toiseen ja yökerhoon ja ties minne. En syytä sitäkään porukkaa. Hekin toimivat kuitenkin melko hyvin suositusten mukaan (meillä on huonot suositukset). Heidän suurin virheensä on se, että uskovat viranomaisia ja tapahtumajärjestäjiä, jotka sanovat että on turvallista kun on käsidesiä ovenpielessä ja jokaiselle on istumapaikka.

Vierailija
117719/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun teille selviää globalistien juonet ja ovelat suunnitelmat tuhota kansallisvaltiot ja ihmiset ID tekoäly rokoteella siis myrkyllä. Miltä tuntuu kun ei uskonut varoituksia?

Vierailija
117720/176779 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun teille selviää globalistien juonet ja ovelat suunnitelmat tuhota kansallisvaltiot ja ihmiset ID tekoäly rokoteella siis myrkyllä. Miltä tuntuu kun ei uskonut varoituksia?

Ihan uteliausuudesta...mitä itse aiot tehdä asialle?

Ketju on lukittu.