Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
hysteerikko kirjoitti:
Miten olette ratkaisseet tämän käsienpesuun liittyvän ongelman?
Avaat koronaisella kädelläsi vesihanan jolloin korona tarttuu hanaan, peset kädet. Suljet koronaisen hanan puhtailla käsilläsi, jolloin korona tarttuu taas käsiisi. Kuivaat kädet jolloin korona on käsipyyhkeessäkin. Puhdistat hanan, mutta kun peset kätesi uudestaan korona tarttuu taas käsistäsi hanaan.
Miten vesihanan saa kokonaan koronattomaksi? Että ne kädetkin voisi joskus olla oikeasti puhtaat?
Käsidesi pyyhepaketti taskuun niin ei tarvi käyttää yleisiä hanoja. Otin ne mukaan tänään kauppaan ja pyyhin ostoskärryt ennen koskemista niihin. Samoin puhelimen ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivaraa täydentäneet: mitä teillä sisältyy kotivaraan? Ruokavarastoja olen täydentänyt mutta mietin mitä muuta olisi hyvä varata. Pattereita, lääkkeitä, siteitä, tampooneja, vessapaperia kävin hakemassa tänään.
-saippuaa, yleispuhdistusaine, käsidesiä, wc paperi, sokeria, suola, kahvia, pastaa, riisiä, hiutaleita, kuivana pataruokia (lis jauheliha), jauhoja, leivinpaperi, kuivamaito, ruokaöljyä, perunamuussi pusseja, perunajauhoa, marjoja pakkasessa, jauheliha tms pakkasessa, säilyke kurkkuja ym pastakastiketta, lääkkeet, vitamiinit.. vettä
Kaljaa, siideriä, lonkeroa, kossua, viskiä, viiniä, giniä, blandiksia. Sit tilaa pizzaa, kun tulee nälkä.
No nää unohtu listasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän sen olla muutenkin itsestäänselvää, että vesihana suljetaan kyynerpäällä/paperilla. Olen jo muutenkin kyllä pitkään kiinnittänyt huomiota julkisissa vessoissa (naisten), kuinka huonosti niitä käsiä pestään. Monet vain äkkiä huuhtaisevat ja jotkut ehkä vähän pyörittävät ensin saippualla ja nopea huuhtelu. Lääpitään käsillä niitä likaisia hanoja ja ovenkahvoja. Kuitenkin aika paljon puhutaan käsihygienian tärkeydestä, mua ainakin hävettäisi tulla vessasta ilman kunnollista käsipesua. Eivät varmaan kotonaankaan pese yhtään.
Miehet eivät ole yhtään sen parempia: siivotessa sairaalan pääaulan vessoja edes epäuskoinen tuijotukseni ei häirinnyt niitä keskimäärin kolmea neljästä, jotka lompsivat pisuaarilta letkuisin käsin suoraan ovelle.[/
Samoja havaintoja olen tehnyt, itsekin kun sairaalahuoltajana olen ollut töissä ja vastaavia juttuja nähnyt. Vielä henkilökunnalta.
Viikko sitten olin enemmän huolissani kuin nyt. Yhä tiedostan, että kyseessä on jotain muuta kuin kausiflunssaa. Mutta kyllä nyt viimeistään pitäisi tulla vakavia sairastumisia ja kuolemantapauksia ilmi siellä täällä Kiinan ulkopuolellakin. Kun näitä ei todistettavasti ole, niin uskon pikkuhiljaa taudin laantuvan niin, ettei se aiheuta suurta tuhoa seikkaillessaan Kiinan ulkopuolella.
Näyttää siltä, että tämä on hyvä herätys ollut meille kaikille. Milloin tahansa voi lähteä liikkeelle seuraava virus, joka tappaakin sitten isolla otannalla.
Keskustelin eilen yhden ystäväni kanssa joka on sh isossa sairaalassa suomessa. Sanoi että thl ohjeiden mukaan mennään ja häntä ärsyttää kun uutisoidaan niin paljon. Kerroin mitä ulkomailla on uutisoitu niin sanoi ettei lue tai usko kuin thl kertoman. Jestas että meinasi järki lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivaraa täydentäneet: mitä teillä sisältyy kotivaraan? Ruokavarastoja olen täydentänyt mutta mietin mitä muuta olisi hyvä varata. Pattereita, lääkkeitä, siteitä, tampooneja, vessapaperia kävin hakemassa tänään.
-saippuaa, yleispuhdistusaine, käsidesiä, wc paperi, sokeria, suola, kahvia, pastaa, riisiä, hiutaleita, kuivana pataruokia (lis jauheliha), jauhoja, leivinpaperi, kuivamaito, ruokaöljyä, perunamuussi pusseja, perunajauhoa, marjoja pakkasessa, jauheliha tms pakkasessa, säilyke kurkkuja ym pastakastiketta, lääkkeet, vitamiinit.. vettä
Kaljaa, siideriä, lonkeroa, kossua, viskiä, viiniä, giniä, blandiksia. Sit tilaa pizzaa, kun tulee nälkä.
Ei helvata, tipuin tuolilta! XD
Vierailija kirjoitti:
Keskustelin eilen yhden ystäväni kanssa joka on sh isossa sairaalassa suomessa. Sanoi että thl ohjeiden mukaan mennään ja häntä ärsyttää kun uutisoidaan niin paljon. Kerroin mitä ulkomailla on uutisoitu niin sanoi ettei lue tai usko kuin thl kertoman. Jestas että meinasi järki lähteä.
Joo näitä on paljon. Mun anoppi on sh ja vain se merkitsee, mitä thl sanoo. Millään muulla ei ole väliä.
Uskomatonta että lentokoneiden annetaan edelleen vain lennellä ristiin rastiin ja levittää pöpöä.
Eiittää että yksi taudinkantaja on lentokentällä niin tauti on hetkessä ympäri maailmaa.
Ja nythän se on, CC tautikartalla Suomestakin löytyi punainen täplä. Onpa hienoa. Lisää vain lentelyä, jee.
Ei paljon naurata, olen monisairas yh, en ole vielä valmis kuolemaan, mutta jos ton taudin saan, niin se on menoa, koska en ole nuori ja terve.
Vierailija kirjoitti:
hysteerikko kirjoitti:
Avaat koronaisella kädelläsi vesihanan jolloin korona tarttuu hanaan, peset kädet. Suljet koronaisen hanan puhtailla käsilläsi, jolloin korona tarttuu taas käsiisi. Kuivaat kädet jolloin korona on käsipyyhkeessäkin. Puhdistat hanan, mutta kun peset kätesi uudestaan korona tarttuu taas käsistäsi hanaan.
Miten vesihanan saa kokonaan koronattomaksi? Että ne kädetkin voisi joskus olla oikeasti puhtaat?
Käsidesi pyyhepaketti taskuun niin ei tarvi käyttää yleisiä hanoja. Otin ne mukaan tänään kauppaan ja pyyhin ostoskärryt ennen koskemista niihin. Samoin puhelimen ym.
Loistoidea! Kiitos! Minkä merkkisiä nuo desi-pyyhkeet on , saa ilmeisesti marketista?
Vierailija kirjoitti:
Vie tai aika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä määrällä minä oisin 2vk koomassa.
Siis CNN:n tautikartalla....
11380
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60–80 senttimetrin pituinen, 6–10 millimetrin läpimittainen taipuisa muoviletku + litran pullo.
Kaikki ei ehkä ymmärtäneet että tämä on keuhkoliman tyhjennykseen. Tuon setin voi ostaa apteekista, siellä myynnissä keuhkoliiton suunnittelema pep pullo (pullo, letku ja ohjeet paperilla) .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie tai aika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä määrällä minä oisin 2vk koomassa.
Tuo on LEHR, life-ending-home-reserve eli tappava kotivara!
Vierailija kirjoitti:
"Moni kollega samaa mieltä, mutta ei näistä taukohuoneessa kovin paljon keskustella. Se on nähty mitä käy kun vanhemmat herrashenkilöt ottavat kansanterveyden huoliin kantaa. Tapaukset Kopakkala, Heikkilä. Kyllä tämä vaatii aktiivisuusasteen muutosta ns.korkeammilla tahoilla."
Just. Nämä vaihtoehtolääketieteen mainitsemiset paljastavat aika paljon.
En tiedä mikä on ongelmasi tai asiattomuutesi lähde. Esimerkit eivät ole vedetty suuret sankarini-kirjasta. Egosentriset ihmiset eivät herätä arvostustani. Kopakkalaa voisin kätelläkin.
Sarkasmi ja itseironia tuntuu olevan sukupuuton partaalla, joten sen harjoittamista täytyy kanssasi välttää, sinulla tuntuu olevan kovin mustavalkoinen ajatusmaailma.
Ehkä tämä vauva-palsta on aluettasi ja me muutama tänne eksynyt lääkäri, emme sovi pirtaan. Nämä ovat päivänselviä asioita rivilääkäreille, ettei lähdetä keekoilemaan ohi ohjeistuksien julkisuuteen, jos haluaa työvuosiaan vielä hetken jatkaa. Rauhaa sinulle. Hedelmätöntä keskustelua on turha jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että lentokoneiden annetaan edelleen vain lennellä ristiin rastiin ja levittää pöpöä.
Eiittää että yksi taudinkantaja on lentokentällä niin tauti on hetkessä ympäri maailmaa.
Ja nythän se on, CC tautikartalla Suomestakin löytyi punainen täplä. Onpa hienoa. Lisää vain lentelyä, jee.
Ei paljon naurata, olen monisairas yh, en ole vielä valmis kuolemaan, mutta jos ton taudin saan, niin se on menoa, koska en ole nuori ja terve.
WHO kertoi että vain kahdeksan Kiinan ulkopuolella sairastuneen reitti on jäänyt epäselväksi.
hysteerikko kirjoitti:
Älä avaa hanaa likaisella kädellä, vaan tuuppaa se auki esim. kyynärvarrella jolla et ole lähminyt niin monia paikkoja kuin kämmenellä ja sormilla. Sulkea voit sitten pestyllä kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hysteerikko kirjoitti:
Loistoidea! Kiitos! Minkä merkkisiä nuo desi-pyyhkeet on , saa ilmeisesti marketista?
Minulla on AURA pyyhkeitä. Niitä voi tehdä itse vaikka talouspaperiin sumuttaa desifiointiainetta (esim Chemisept G tai alkoholi vahva) ja ottaa taskuun pikkupussiin kun liikkuu kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä surkuhupiasaa nähdä kuinka palstan lähihoitajat ja muut puoskarit kuvittelee olevansa kansainvälisiä tutkijoita ja lääkäreitä viisaampia ja tietäväisempiä googlattuaan pari päivää artikkeleja. osoittaa todella vaarallista itsekritiikin puutetta ja ylikasvanutta egoa, koulutuksen olemattomuutta, koska etenkin lääketieteessä sille hierarkialle on erittäin hyvät syynsä.
Joskus tutkija ja lääkäri voi olla oman uran ja ajatustensa kanssa jäykistynyt, ettei usko muuta vaikka näkee. Joskus asiasta enempää tietämätön voi havaita jotain mitä pitkään samaa asiaa jankkaava. Monikin asia voi estää ihmistä uskomasta selvää tietoa ja muiden kollegoiden tutkimuksia. Sitä saattaa kieltää vakavan asian olevan tosi ihan sen vakavuuden vuoksi. Sitä se defenssi on.
Nuo kaikki mistä täällä on informoitu on myös sinun luettavissa. Todella paljon on ollut hyvää ja asiallista, ihan oikeaa tietoa täällä. Olen mielenkiinnolla lukenut. Paljon on myös höpönpöpöä, joka on onneksi todella helppo sivuuttaa. Mikään hierarkia ei siitä vaarannu, että me täällä toisiamme valistetaan tästä vaarallisesta sairaudesta.
Juu, ei minustakaan vaarannu.
Olen käyttänyt av.tä vuoden pari, ja tää on ylivoimaisesti paras näkemäni ketju.
Aidosti informatiivinen. Vähintään ajatuksia herättävä.
Tässä on myös hyvä tilaisuus harjoittaa somelukutaitoaan. Kelvottoman kommentin tunnistaa yleissilmäyksellä muutamassa sekunnissa, tai lukaisemalla muutaman ensimmäisen rivin. Sit vaan jättää sen kesken ja siirtyy eteenpäin.
Ja koko ajan tuntosarvet kriittisesti pystyssä.
Välillä sattuu erehdyksiä, mutta sellaistahan elämä on.
En tosiaan näe tässä vaaroja.
Päinvastoin. Olen saanut monta hyvää linkkiä ja ehkä itsekin onnistunut hyödyttämään joskus jotakuta muuta.
Troll.eihin olen opetellut suhtautumaan kuin myrkkysieniin sienimetsässä. Niitä ei ole pakko tuntea eikä niistä kannata harmistua.
Kunhan toteaa ne kelvottomiksi, ja siirtyy eteenpäin. Jos näen trolli.n jonka epäilen olevan muille vaaraksi, huomautan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60–80 senttimetrin pituinen, 6–10 millimetrin läpimittainen taipuisa muoviletku + litran pullo.
Kuulostaa koivunmahlan keruulta
Miehet eivät ole yhtään sen parempia: siivotessa sairaalan pääaulan vessoja edes epäuskoinen tuijotukseni ei häirinnyt niitä keskimäärin kolmea neljästä, jotka lompsivat pisuaarilta letkuisin käsin suoraan ovelle.