Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
11241/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomen terveysministeri, Aino-Kaisa Pekonen (lähihoitaja ja Aku Hirviniemen sisko), ole KERTAAKAAN ollut julkisuudessa puhumassa koronasta? Mitä se oikein tekee?

Toivottavasti hoitaa omaa tonttiaan. Vastuuministeri tartuntatautiasioissa on perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru. Vastuunjaon Pekosen ja Kiurun kesken voi tarkistaa vaikka tästä: https://stm.fi/ministerit

Ei silti, oma kansalaisluottamukseni Krista Kiurua kohtaan on nolla, ellei peräti negatiivinen.

Pekoselle kuuluu "valmiusasioiden koordinointi". Eli Pekosenko takia Suomi ei nyt varaudu?

Ei tämä Pekoseen henkilönä liity, vaan sukupuolensa edustajana. Nainen, valmius, koordinointi. Yhteensopivuus tuolla kolminaisuudella heikohko.

Vierailija
11242/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kotivara auttaa pidemmän päälle supervirusta vastaan, joka huhujen ja osittain jo vahvistettujenkin tutkimustietojen mukaan:

- säilyy pinnoilla vuorokausitolkulla, jollei viikkoja, min. 7 vrk

- on itämisajaltaan jopa 24 vrk

- leviää ilmalevitteisesti, pisaratartuntana, pinnoilta, korviin, silmiin, nenään, suuhun ynnä muille limakalvoille, bonuksena ulosteen mukana

- näyttää virustesteissä monesti negatiivista, vaikka on oikeasti tartunta

- tuottaa sairauden, joka kestää jopa 2-3 viikkoa

... joku voi täydentää, jos jäi jotain mainitsematta.

Rest in Peace, Mankind.

Kotivara auttaa pitämään nälän loitolla jos joutuu kotiin eristykseen 2-4vk:si.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11243/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoitaja ja kollegat nauraa WHO:n foliohattusedille ja vähättelee tautia. Tulevat kipeänä töihin ja hygieniasta huomautus on vain bensaa liekkeihin heidän kanssaan.

Suomessa ollaan niin ylimielisiä eikä mihinkään saa varautua tai olet hullu. Täällä jos missä Corona tulee vieöä leviämään pahasti.

Mun tutun tytär on sh, samoin oli jo edesmennyt äitini.

Äiti aina tähdensi, että töihin ei missään nimessä saa mennä sairaana tartuttamaan

kollegoja ja potilaita.

Tuttuni sen sijaan sanoi, että nykyään sairaanhoitajat pakotetaan sairaana jopa kuumeessa töihin, koska _sijaisia ei kuulemma saa palkata!_

Mikä v""ttu tätä maata oikein nykyään vaivaa, kun tietoa ei puutu, mutta asiat tehdään tyhmästi aiheuttaen jopa kuole.mantapauksia?

Jokunen vuosi sitten kun oli erityisen paljon noroa liikkeellä, jouduin käymään verikokeessa tuona aikana jonkun muun syyn tähden. Kokeen ottanut henkilö pahoitteli viivästystä ja selitti tilanteen johtuvan henkilöstöpulasta, kun työntekijät olivat sairastuneet kesken päivää yms. ja joutuneet ottamaan näytteitä ja välillä käyneet oksentamassa tai oksentaneet kesken kaiken roskiksiin yms. tämä järkytti ihan suunnattomasti. Eihän tuollaista saisi tapahtua. Itse ainakin mielummin olisin otattanut näytteen joku toinen kerta, kuin sitten  päästänyt sairaan henkilön ottamaan sitä ja samalla saanut luultavasti tartunnan itsekin.

Vierailija
11244/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Urgent Questions Scientists Are Asking About Coronavirus; https://www.nytimes.com/2020/02/10/opinion/coronavirus-china-research.h…

As we determine research priorities at the World Health Organization headquarters in Geneva this week, the hope is that the science being urgently coordinated will also fight the crisis on other fronts. It could help battle the emerging “infodemic,” the cacophony of real news, fake news and pseudoscience that feeds uncertainty and breeds panic.

And it could help roll back some measures seemingly fueled by populism and nativism. The travel advisories, outright travel bans, immigration controls and xenophobic treatment of people from different places are doing significant harm.

The goal is to stay at least a couple of steps ahead of the epidemic curve. Scientists must prepare health authorities to catch any subsequent waves of infections and prepare for the possibility that this particular virus could reappear seasonally — and maybe one day it could be only as bad as the common cold.

I’ve seen record-breaking outbreaks before and witnessed the world rally. If we all play our roles and remain on guard, then chances are we will defeat the new coronavirus, too. This is the best way to honor Dr. Li Wenliang, one of the first doctors in Wuhan to warn the world about the disease — the very one that killed him last week, at age 34.

Valitettavasti tämä uutinen on lukittu ilman omaa tiliä, mutta tässä jotain tietoa mitä siinä sanottiin.

Tämä. Tämä. Tämä. Tämä!

It could help battle the emerging “infodemic,” the cacophony of real news, fake news and pseudoscience that feeds uncertainty and breeds panic.

And it could help roll back some measures seemingly fueled by populism and nativism. The travel advisories, outright travel bans, immigration controls and xenophobic treatment of people from different places are doing significant harm.

Suomeksi, nyt se on todellisten corona-tieteentekijöiden taholta sanottu: tämäkin ketju edustaa haitallista pseudotietoa eli valetietoa.

"Se [tieteen ja tiedon koordinointi] voisi auttaa taistelussa leviävää "infodemiaa" vastaan, valeuutisten ja todellisten uutisten kakofoniaa, pseudotiedettä joka ruokkii epävarmuutta ja paniikkia. 

Se myös auttaisi perumaan joitain toimia, joita ovat selvästi ruokkineet populismi ja kansallismielisyys. Matkustusohjeet aina matkustusrajoituksiin saakka, maahantlokontrollit ja muukalaisvastainen ulkopuolisista paikoista tulevien ihmisten kohtelu aiheuttavat merkittävää vahinkoa."

Et nyt ymmärtänyt tuota uutista minkä tänne linkkasin. Tämä ketju ei edusta haitallista pseudotietoa ja minä en usko että mamma palstasta ulkomaalaiset uutiset poimivat tietonsa. Älä vääristele tuota viestin ideaa mitä sillä ajetaan takaa. Siinä puhutaan enimmäkseen "aidoista" uutis lähteistä ja juuri suurista sosiaali media alustoista. Juuri lehdistä jotka eivät ole siitä luotettavimmasta päästä, esimerkkinä vaikka joku SUN tai daily mail.

Kummallista, että kun tänne lääkärit laittavat linkkejä lääketieteellisiin artikkeleihin ja luotettavien tietolähteiden linkkejä, niin pseudotieteeksi ovat silti haukkumassa.

Moni lääkäri kannattaisi viisumeiden myöntämisen kieltoa tilapäisesti.

Lääkäreilläkin on muuten oikeus sananvapauteen ja oikeus kommentoida asioita anonyymisti.

Vierailija
11245/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarissa kiinalainen kaatui kuolleena maahan hotellin eteen. Ei ne twitter videot Kiinasta olleet mitään feikkejä.

Ja linkkiä, kiitos. Helppo heilutella leukojaan.

Ootteko muuten kuullu että Juankoskella kaatui kokonainen kiinalainen turistiryhmä suorilta jaloilta Juice Leskisen lapsuudenkodin eteen?

Vierailija
11246/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO:n SHOW alkoi: https://youtu.be/nctK1xavQ-k

Hyppäsin mukaan kesken kaiken, mutta jäin siihen käsitykseen, että WHO:n johtaja uskoo epidemian Kiinassa olevan nyt talttumassa, ja että nyt on keskityttävä estämään se, ettei sama toistu muualla. Kuuliko joku alusta asti?

Vierailija
11247/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieksassa huhun mukaan koronaan kuollut.

Väärää tietoa sulla, ite kuulin että olis 31 ja Juuassa. ehhe he he. Ilman lähdettä turha huhuilla.

Vierailija
11248/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sesama57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierakertoa. [quote=pianeläkkeelle57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

einäin kirjoitti:

Hoitajille on annettu sellaiset ohjeet suomessa että huh huh!!!

EI SAA pyytää testikittiä eikä ilmoittaa epäilystä vaikka oireista kärsijiä olisi. Myös jonkinlainen piikki keuhkokuumeista mm.Kiinaan ja Thaimaahan matkustaneilta ja läheisiltään löytynyt jo ennen Joulua Suomesta. Tämä on ainoa sivusto missä ihmiset voivat käydä keskustelua aiheesta. Eli epäilyjä on että virus meneillään Suomessa, muttei suostuta testaamaan *kun sairastuja itse ei ole käynyt Kiinassa*. 

Kansanaloiteko tästä täytyy tehdä. Kuka uskaltaa tehdä aloitteen, näin on ihmiset peloteltu ettei uskala kuin arasti työpaikalla aiheesta puhua, ettei vaan epäillä hörhöksi.

t.lääketiede

Onko tämä oikea hoitaja joka kirjoitti tän? Voiko joku muu sh vahvistaa?

Aihe ole räjähdysaltis, lääkärillä ei saa olla "omaa mielipidettä" terveyskeskuksissa. THL :n ohjeistusta täytyy orjallisesti noudattaa. Jos omin päin menee puuhastelemaan vastaan, niin kyllä toimiaan joutuu selittelemään. Lääkäri ei voi testailla/määräillä välillä ihan perusteltujakaan kokeita - tässä on kyse säästötoimenpiteistä, rumasti sanottuna. Keskussairaala heittelee hylkyjä aivan tarpeellisistakin  lähetteistä ja joutuu laittamaan oman arvovaltansa likoon, että saa asiakkaalleen hoitoa.  Näin Hkin keskustan alueella, tiheästiasutuissä lähiöissä tilanne vielä kurjempi.

Pahoin pelkään että pandemia edessä, ellei tähän havahduta nyt. Lentoja pitäisi karsia. Ruokavarasto on hyvä. Käsienpesu äärettömän tärkeää. Joukkotilaisuuksien välttäminen.

En millään ymmärrä näitä epidemia-alueelle lentäviä. Thaimaa ei ole paras paikka jos tältä haluaa välttyä.  Itämisaika voi olla pidempi kuin 14vrk. Aasian lomakohteissan paljon alueita, joista ei saada luotettavaa tilastoa ja joissa ei testata kalliilla, vaan heitetään maksimissaan hyödyttömiä antibiootteja kuumeileville, jos sitäkään.

Kyllä tässä tietynlainen vastuunpakoilu haiskahtaa. Lentoja voisi aivan hyvin rajoittaa. Ei tämä perusflunssa ole eikä tällaista vaikenemisen ilmapiiriä ollut SARSinkaan aikana, toivotaan parasta. Vahvistan ainakin sen ettei akateemiset aiheesta keskustele vaikka "jotain" mieltä olisi, varsinkin nuorempi sukupolvi on politisoinut ilmapiiriä. 

Kiitos kun kirjoitit. Olen myös itse ottanut lääkärinä kantaa tällä palstalla ja kertonut huolestani. Samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia minulla myös kuin sinulla.

Muita meitä on moneen junaan. Palstalla kirjoittaa välillä myös terävää kritiikkiä esittävä nuori kollega (hän otti kanssani yhteen hanakasti viikonloppuna ja syytti valelääkäriksi, kyseenalaistaen huoleni - lisäksi eilen täällä myös kirjoitti samalta vaikuttava ihminen varoittaen ihmisiä meistä täällä palstalla olevista "kansanlääkäreistä", jotka ovat hänen mielestään vaarallisia kertoessaan huolistaan).

No, kukaanhan ei voi todistaa mitään näiden nimimerkkien takana, mutta uskon ihmisten tietävän viimeistään nyt, että täällä useampikin terveydenhuoltoalan ammatilainen on ja huolestaan kirjoittaa. Itse olen jakanut lääketieteellisiä artikkeleita ja tietoa aika paljon täällä, ja olen huomannut ainakin yhden toisenkin lääketieteestä tietävän tekevän niin. En siis todellakaan pidä vaarallisena tätä pandemiauhan edessä tiedottamista, keskustelua ja ennakointia - se on vain hyvä asia. Olen itsekin oppinut täältä joitakin asioita lukiessani ihmisten vinkkaamia artikkeleita (siinä mielessä tämä on kaikkine puutteineen informatiivisempikin paikka kuin esim. Fimnetin palsta).

P.S. Todella siis allekirjoitan kaikki mainitsemasi asiat. Erityisesti kun ihmiset muistaisivat hyvän käsihygienian ja välttäisivät niitä matkoja Aasiaan juuri nyt.

Kiitos Lääkärille, joka kommentoit. Näitä suoraselkäisiä lääkäreitä alkaa tulla esiin, kun tilanne alkaa levitä käsiin eikä voi toimia, kun THL sitonut kädet.

Olisko teillä lääkäreillä vaikutusvaltaa THL:n suuntaan kertoa huolistanne ja että nyt pitäs toimia ennenkun tämä leviää ja rajottaa ja lopettaa lennot kiinaan ja sieltä tänne. Eikö ne kuuntele teitäkään?

THL pitää meitä tavallisia ihmisiä maanmatosilla, jotka ei ymmärrä mitään.

Noudattaako tuo THL sitten WHO:n ohjeita? Kuinka korkealle tässä pitäisi mennä, että löytyisi joku joka saisi päätettyä muutoksen siihen suuntaan, ettei virus pääse leviämään Suomeen eikä muuallekkaan?

Luin juuri toisen kollegan kirjoituksen. Tämä on itselleni ensimmäinen kerta tällä palstalla, törmäsin kun googlasin Suomen keskustelua. En ole someaktiivi. Valitettavasti en ole ehtinyt lukemaan kaikkia viestejä.

Se, että en vanhempana rivilääkärinä onnistu saamaan edes *selkävammaisen* potilaani perusteltua lähetettä eteenpäin, vaan saan siihen konsultaatiovastausta keskussairaalalta, kertonee jotain vaikutusmahdollisuuksistani.

Mainitsin tuossa toisessa kommentissani, että työilmapiiri ja koko maan yleinen keskustelu on politisoitunut melkoisesti, *rajojen kiinni laittaminen* herättää vääriä mielikuvia plus suurta närkästystä ja huolta sellaisista asioista, mihin sen ei lääketieteessä pitäisi liittyä kun kyse kansainvälisestä terveysuhasta, joka ei vielä pandemia.

Moni kollega samaa mieltä, mutta ei näistä taukohuoneessa kovin paljon keskustella. Se on nähty mitä käy kun vanhemmat herrashenkilöt ottavat kansanterveyden huoliin kantaa. Tapaukset Kopakkala, Heikkilä. Kyllä tämä vaatii aktiivisuusasteen muutosta ns.korkeammilla tahoilla.

Olen aiemmin sinulle vastannut kollega. Hyvä tuoda todella tässä ketjussa esiin tätäkin, että me tavalliset rivilääkärit emme asioille erityisen paljon voi. Lisäksi monet ihmiset eivät ymmärrä, että olemme lääkärin ammatissa sidottuja noudattamaan paljon eri ohjeita, ts. ei ole lupaa lähteä ns. sooloilemaan. Jos siis esim. potilas kysyy, voiko Thaimaahan nyt matkustaa, joudun valitettavasti kertomaan, mikä THL:n kanta on. Ei ole minun asiani virassa ollessani kertoa ihmisille omia mielipiteitäni esim. tuon matkustusasian suhteen - tulisi aika nopeasti muistutuksia ja irtisanominen, jos näin rupeaisin tekemään. Korkeintaan voin sivulauseessa hieman tuoda esiin, että maailmalla on kuitenkin tartuntoja nyt kasvavassa määrin.

On siis ihan eri asia olla virassa lääkärinä kuin yksityishenkilönä lääkäri (yksityiselämässä lääkärikin voi kertoa kyllä mielipiteensä).

Minäkin olen aika uusi tällä palstalla, vain tässä ketjussa siis olen kommentoinut ja itsekin löysin tämän sattumalta Googlella viime viikolla. En ole löytänyt oikein muita paikkoja keskustella aiheesta ammattipiirien ulkopuolella.

Palstalla vaikuttaa olevan aika paljon kuitenkin kiusaamista ja alatyylisiä kommentteja, joten en tiedä, jaksanko kovin kauaa osallistua enää. Oman näkökulmani olen tuonut esiin, ehkä se riittää. Lääkäreille naureskelijoita tuntuu riittävän, ehkä syrjäytyneet tai elämän rikkomat ihmiset saavat siitä jotakin tyydytystä kun eivät muuten tule yhteiskunnassa nähdyksi/kuulluksi?

Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle ja muillekin. Yritetään selviytyä parhaamme mukaan tulevasta koitoksesta!

Vierailija
11249/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierakertoa. [quote=pianeläkkeelle57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

einäin kirjoitti:

Hoitajille on annettu sellaiset ohjeet suomessa että huh huh!!!

EI SAA pyytää testikittiä eikä ilmoittaa epäilystä vaikka oireista kärsijiä olisi. Myös jonkinlainen piikki keuhkokuumeista mm.Kiinaan ja Thaimaahan matkustaneilta ja läheisiltään löytynyt jo ennen Joulua Suomesta. Tämä on ainoa sivusto missä ihmiset voivat käydä keskustelua aiheesta. Eli epäilyjä on että virus meneillään Suomessa, muttei suostuta testaamaan *kun sairastuja itse ei ole käynyt Kiinassa*. 

Kansanaloiteko tästä täytyy tehdä. Kuka uskaltaa tehdä aloitteen, näin on ihmiset peloteltu ettei uskala kuin arasti työpaikalla aiheesta puhua, ettei vaan epäillä hörhöksi.

t.lääketiede

Onko tämä oikea hoitaja joka kirjoitti tän? Voiko joku muu sh vahvistaa?

Aihe ole räjähdysaltis, lääkärillä ei saa olla "omaa mielipidettä" terveyskeskuksissa. THL :n ohjeistusta täytyy orjallisesti noudattaa. Jos omin päin menee puuhastelemaan vastaan, niin kyllä toimiaan joutuu selittelemään. Lääkäri ei voi testailla/määräillä välillä ihan perusteltujakaan kokeita - tässä on kyse säästötoimenpiteistä, rumasti sanottuna. Keskussairaala heittelee hylkyjä aivan tarpeellisistakin  lähetteistä ja joutuu laittamaan oman arvovaltansa likoon, että saa asiakkaalleen hoitoa.  Näin Hkin keskustan alueella, tiheästiasutuissä lähiöissä tilanne vielä kurjempi.

Pahoin pelkään että pandemia edessä, ellei tähän havahduta nyt. Lentoja pitäisi karsia. Ruokavarasto on hyvä. Käsienpesu äärettömän tärkeää. Joukkotilaisuuksien välttäminen.

En millään ymmärrä näitä epidemia-alueelle lentäviä. Thaimaa ei ole paras paikka jos tältä haluaa välttyä.  Itämisaika voi olla pidempi kuin 14vrk. Aasian lomakohteissan paljon alueita, joista ei saada luotettavaa tilastoa ja joissa ei testata kalliilla, vaan heitetään maksimissaan hyödyttömiä antibiootteja kuumeileville, jos sitäkään.

Kyllä tässä tietynlainen vastuunpakoilu haiskahtaa. Lentoja voisi aivan hyvin rajoittaa. Ei tämä perusflunssa ole eikä tällaista vaikenemisen ilmapiiriä ollut SARSinkaan aikana, toivotaan parasta. Vahvistan ainakin sen ettei akateemiset aiheesta keskustele vaikka "jotain" mieltä olisi, varsinkin nuorempi sukupolvi on politisoinut ilmapiiriä. 

Kiitos kun kirjoitit. Olen myös itse ottanut lääkärinä kantaa tällä palstalla ja kertonut huolestani. Samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia minulla myös kuin sinulla.

Muita meitä on moneen junaan. Palstalla kirjoittaa välillä myös terävää kritiikkiä esittävä nuori kollega (hän otti kanssani yhteen hanakasti viikonloppuna ja syytti valelääkäriksi, kyseenalaistaen huoleni - lisäksi eilen täällä myös kirjoitti samalta vaikuttava ihminen varoittaen ihmisiä meistä täällä palstalla olevista "kansanlääkäreistä", jotka ovat hänen mielestään vaarallisia kertoessaan huolistaan).

No, kukaanhan ei voi todistaa mitään näiden nimimerkkien takana, mutta uskon ihmisten tietävän viimeistään nyt, että täällä useampikin terveydenhuoltoalan ammatilainen on ja huolestaan kirjoittaa. Itse olen jakanut lääketieteellisiä artikkeleita ja tietoa aika paljon täällä, ja olen huomannut ainakin yhden toisenkin lääketieteestä tietävän tekevän niin. En siis todellakaan pidä vaarallisena tätä pandemiauhan edessä tiedottamista, keskustelua ja ennakointia - se on vain hyvä asia. Olen itsekin oppinut täältä joitakin asioita lukiessani ihmisten vinkkaamia artikkeleita (siinä mielessä tämä on kaikkine puutteineen informatiivisempikin paikka kuin esim. Fimnetin palsta).

P.S. Todella siis allekirjoitan kaikki mainitsemasi asiat. Erityisesti kun ihmiset muistaisivat hyvän käsihygienian ja välttäisivät niitä matkoja Aasiaan juuri nyt.

Kiitos Lääkärille, joka kommentoit. Näitä suoraselkäisiä lääkäreitä alkaa tulla esiin, kun tilanne alkaa levitä käsiin eikä voi toimia, kun THL sitonut kädet.

Olisko teillä lääkäreillä vaikutusvaltaa THL:n suuntaan kertoa huolistanne ja että nyt pitäs toimia ennenkun tämä leviää ja rajottaa ja lopettaa lennot kiinaan ja sieltä tänne. Eikö ne kuuntele teitäkään?

THL pitää meitä tavallisia ihmisiä maanmatosilla, jotka ei ymmärrä mitään.

Noudattaako tuo THL sitten WHO:n ohjeita? Kuinka korkealle tässä pitäisi mennä, että löytyisi joku joka saisi päätettyä muutoksen siihen suuntaan, ettei virus pääse leviämään Suomeen eikä muuallekkaan?

Kukaan lääkäri ei käytä noin naiivia ja joillekin kioski/seksinovelleille ominiasta kieltä. Kuulostaa hommapalstailijalta.

Siis eihän tuossa ollut kuin kiitos lääkäri-vastaajille, ei hän itse ollut lääkäri. Täällä on selvästi teitä ammattisomettelijoita mukana, itselle "homma-palstat" ja muut vieraita, saati kirjoittaminen tänne. Uskon että tänne tullut paljon uusia ihmisiä, koska googletuksella ei muuta asiallista paikkaa löydy suomenkielellä.

Ja tosiaan, ketä sitten tarkoititkin kommentillasi, niin oi kuule, kaikki lääkärit ei todellakaan ole kirjailijoita. Noiden lääkärien viestit oli kuitenkin ihan asiantuntevia. t.hoitsu

Ei kukaan kylläkään epäile etteikö tänne kirjoittelisi "hoitsuja" jotka esiintyvä lääkäreinä. Tai hommahopoja. Kymmeniä sivuja sitten joku myrkkymaalari esiintyi virustorjunnan asiantuntijana ja sitärataa. siis oikeasti perusteli asiantuntemustaa sillä, että osaa pukea suojavarustuksen päälleen.

Vierailija
11250/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoitaja ja kollegat nauraa WHO:n foliohattusedille ja vähättelee tautia. Tulevat kipeänä töihin ja hygieniasta huomautus on vain bensaa liekkeihin heidän kanssaan.

Suomessa ollaan niin ylimielisiä eikä mihinkään saa varautua tai olet hullu. Täällä jos missä Corona tulee vieöä leviämään pahasti.

Äiti aina tähdensi, että töihin ei missään nimessä saa mennä sairaana tartuttamaan

kollegoja ja potilaita.

Tuttuni sen sijaan sanoi, että nykyään sairaanhoitajat pakotetaan sairaana jopa kuumeessa töihin, koska _sijaisia ei kuulemma saa palkata!_

Mikä v""ttu tätä maata oikein nykyään vaivaa, kun tietoa ei puutu, mutta asiat tehdään tyhmästi aiheuttaen jopa kuole.mantapauksia?

Jokunen vuosi sitten kun oli erityisen paljon noroa liikkeellä, jouduin käymään verikokeessa tuona aikana jonkun muun syyn tähden. Kokeen ottanut henkilö pahoitteli viivästystä ja selitti tilanteen johtuvan henkilöstöpulasta, kun työntekijät olivat sairastuneet kesken päivää yms. ja joutuneet ottamaan näytteitä ja välillä käyneet oksentamassa tai oksentaneet kesken kaiken roskiksiin yms. tämä järkytti ihan suunnattomasti. Eihän tuollaista saisi tapahtua. Itse ainakin mielummin olisin otattanut näytteen joku toinen kerta, kuin sitten  päästänyt sairaan henkilön ottamaan sitä ja samalla saanut luultavasti tartunnan itsekin.

Ai sinulle on näytteenottaja kertonut, että hänen kollegat käy oksentelemassa näytteiden välillä? Teithän ilmoituksen ja mahdollisimman moneen paikkaan? Tuollainen olisi aika TODELLA vakavaa tapahtuessaan.

Vierailija
11251/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WHO:n SHOW alkoi: https://youtu.be/nctK1xavQ-k

Hyppäsin mukaan kesken kaiken, mutta jäin siihen käsitykseen, että WHO:n johtaja uskoo epidemian Kiinassa olevan nyt talttumassa, ja että nyt on keskityttävä estämään se, ettei sama toistu muualla. Kuuliko joku alusta asti?

Aluksi jargonia. Pääjohtaja matkustaa Kongoon Ebolan ja tuhkarokon takia. Joku ohje Guidance julkaistu.

Vierailija
11252/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään tietoa siitä espoolais miehestä, josta uutisoitiin viime viikonloppuna Helsingin uutisissa?, mies oli tullut lentokoneella työmatkalta singaporesta, jonka jälkeen oli noussut korkea kuume. koneessa oli ollut passin mukaan paljon kiinalaisia matkustajia ja mpnet olivat yskineet.. Mies oli soittanut HUS:iin, mutta koska mies ei ollut tulossa kiinasta ei hän myöskään päässyt sairaalaan mihinkään testeihin.. uutisessa kerrottiin, että mies aikoo vain parannella itseään kotonaan. Mitähän hänelle nyt kuuluu?

Vierailija
11253/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieksassa huhun mukaan koronaan kuollut.

Ei näin, kiitos.

Tarkemmat tiedot, linkki.

Vierailija
11254/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni kollega samaa mieltä, mutta ei näistä taukohuoneessa kovin paljon keskustella. Se on nähty mitä käy kun vanhemmat herrashenkilöt ottavat kansanterveyden huoliin kantaa. Tapaukset Kopakkala, Heikkilä. Kyllä tämä vaatii aktiivisuusasteen muutosta ns.korkeammilla tahoilla."

Just. Nämä vaihtoehtolääketieteen mainitsemiset paljastavat aika paljon.

Vierailija
11255/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka korona kiertäisi maailman jokaisen asukkaan läpi, niin siitä huolimatta sellainen 95% ihmisistä ei virusta edes huomaisi. Heille ei tulisi mitään huomattavia oireita. 5 % huomaisi, että nyt on joku pöpö kropassa, joka vaivaisi aikansa. 1-2% voisi vaatia lääkärin hoitoa. Muutaman promillen kohdalla kyseessä olisi kuoleman vakava juttu, johon voisi todellakin kuolla. Ja jotkut kuolisivatkin.

Aito uhkahan tämä korona on, mutta ei suinkaan kaiken loppu. Aika moni asiantuntija on näitä tietoja viimeisen parin viikon aikana postaillut.

Mistä taikahatusta nämä prosentit keksit?

Vierailija
11256/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kellään tietoa siitä espoolais miehestä, josta uutisoitiin viime viikonloppuna Helsingin uutisissa?, mies oli tullut lentokoneella työmatkalta singaporesta, jonka jälkeen oli noussut korkea kuume. koneessa oli ollut passin mukaan paljon kiinalaisia matkustajia ja mpnet olivat yskineet.. Mies oli soittanut HUS:iin, mutta koska mies ei ollut tulossa kiinasta ei hän myöskään päässyt sairaalaan mihinkään testeihin.. uutisessa kerrottiin, että mies aikoo vain parannella itseään kotonaan. Mitähän hänelle nyt kuuluu?

Joku kirjoitti täällä jo aiemmin, että kaverin flunssa on paranemaan päin.

Vierailija
11257/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kollegoja ja potilaita.

Ai sinulle on näytteenottaja kertonut, että hänen kollegat käy oksentelemassa näytteiden välillä? Teithän ilmoituksen ja mahdollisimman moneen paikkaan? Tuollainen olisi aika TODELLA vakavaa tapahtuessaan.

En tehnyt, koska käsitykseni mukaan tapahtunut oli ollut edellisenä päivänä ja omalla kohdalla ei siis ilmennyt mitään muuta ikävää kuin mitä näytteenottaja kertoi.

Vierailija
11258/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa edelleenkään enempää kuin se yksi todistettu tartunta? Aika hitaasti tuntuu tauti täällä pohjolassa tarttuvan, kaikesta kohkaamisesta huolimatta.

Ei ole tiedotettu useammasta. Jos tartuntoja ei enempää ole, se olisi hyvä vaan. Suomessa ei testata, jos ei ole Wuhan yhteyttä.

On Suomessa silti keuhkokuumeisia ihmisiä. Ja influenssaa.

Saksassa ensimmäinen tartunta 28.1. ja tänään 16 kpl.

Yksi tartunta päivässä keskimäärin tähän asti.

Suomenniemi on ollut muun Skandinavian kanssa vähän pidempään turvassa, ja pienempi määrä väkeä täällä. Yleensä tulemme muissakin infektioissa vähän muita perässä.

Jos mietitään sitä, että jonkun teorian mukaan 6 pv välein tuplaantuu tapausten määrä, niin aika paljon nopeammin on Saksassa edetty. Mutta tätä kun ei haluta ymmärtää, vaan märistään "muutamista tapauksista" Euroopassa, ei meillä mitään hätää. Huoh.

Vierailija
11259/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006404216.html

Ei sitten kukaan ole huomannut että tämä pelätty virus on ihan tavallinen flunssa ja tämä koko viruskohu ei ole muuta kuin Kiinan hyökkäys länsimaisia talouksia kohtaan? Minkä se tekikin koska pörssit sukelsi hetkellisesti ja on yhä painuneena. Kestääkö kantti myöntää että on tullut höynäytetyksi?

Vierailija
11260/176779 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kotivara auttaa pidemmän päälle supervirusta vastaan, joka huhujen ja osittain jo vahvistettujenkin tutkimustietojen mukaan:

- säilyy pinnoilla vuorokausitolkulla, jollei viikkoja, min. 7 vrk

- on itämisajaltaan jopa 24 vrk

- leviää ilmalevitteisesti, pisaratartuntana, pinnoilta, korviin, silmiin, nenään, suuhun ynnä muille limakalvoille, bonuksena ulosteen mukana

- näyttää virustesteissä monesti negatiivista, vaikka on oikeasti tartunta

- tuottaa sairauden, joka kestää jopa 2-3 viikkoa

... joku voi täydentää, jos jäi jotain mainitsematta.

Rest in Peace, Mankind.

Kotivara auttaa pitämään nälän loitolla jos joutuu kotiin eristykseen 2-4vk:si.

Just näin. Voit joutua eristykseen, kaupoista loppuu myytävä jos esim. kaupunki eristetään. Tai ylipäätään ei tarvitse käydä kaupassa jos lähellä todetaan sairastuneita ja näin ollen vähennät omaa riskiä altistua tartunnalle.

Mitä Kiinasta tuodaan lääkkeiden lisäksi eniten? Miten tulee näkymään Suomessa Kiinan tilanne; mitä ei kohta enää saa?

Ketju on lukittu.