Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
109381/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asumme maalla.

Onneksi meillä ei enää ole pieniä lapsia lähdössä tarhaan tai kouluun.

Onneksi olemme eläkkeellä, ei meitä kumpaakaan voi pakottaa enää töihin (kai !)

Onneksi meillä on varaa ostaa muutama kasvosuoja ja pullo käsidesiä.

Onneksi me molemmat olemme niin kovahermoisia, että kestetään ton SMarinin, ja kaikkien näiden toimijoiden sekoilut.

Onneksi ei käy aika pitkäksi kun seuraa näitä eri tahojen ulostuloja ja jännä herätä taas aamulla ja ihmetellä voiko sekavammaksi enää mennä. Kyllä voi.

Onneksi meilläkin on tänään pesty molemnat vessat.

Vierailija
109382/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä stressaa päästää lapsianne suureen kouluun (tai pieneenkin)?

Milloin tahansa korona on siinä koulussa ja pelko pepussa.

Kyllä stressaa joka päivä. Lapsille on ollut kuitenkin iso merkitys että on saaneet olla koulun alun luokkakavereitten kanssa. Mutta joka ikinen päivä mua huolettaa lähettää ne sinne. Oon jo puhunut et jossain kohtaa jäädään kotiin opiskelemaan, joka päivä mietin onko nyt se raja. Tällä hetkellä mietin et jos tän viikon vielä kävis koululla ja ens viikosta kotiin. Mut jokainen uusi päivä lähiopetuksessa voi olla se päivä kun saa tartunnan. Lapsiakin useampi. Todellakin stressaa ja ahdistaa. Tämä Helsingissä.

Minä stressaan Turussa. Täällä on ollut kouluissa tartuntoja.

Kyllä mietin kouluun menemistä.

Kyllä siellä saa olla varovainen.

https://yle.fi/uutiset/3-11503797

Varissuon koronavirustilanne huolestuttaa Turkua – lähiöön perustetaan matalan kynnyksen näytteenottopiste

Varautumis- ja hygieniaohjeita sisältäviä lehtisiä jaetaan asukkaille myös jalkapartioiden toimesta.

Varsinais-Suomi

20.8.2020 klo 17.30

Turku tehostaa koronavirukseen liittyvää valistusta ja toimintoja Varissuon kaupunginosassa. Varautumis- ja hygieniaohjeita sisältäviä lehtisiä jaetaan asukkaille esimerkiksi jalkapartioiden avulla kaupungin ja SPR:n toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109383/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo meidän PM täysin seonnut. Katson juuri uutisia ja hän paasaa jostain lyhennetystä työajasta, "suomalaisesta unelmasta".

Aivan uskomatonta... samaan aikaan OLENNAISET asiat kuten lasten koulunkäynti on leväällään kuin jokisen eväät tässä maassa. Kukaan ei suojele lapsia kouluissa. Ihmiset bilettää kuin viimeistä päivää (mukaan lukien PM:n omat joukkiot) baareissa jne. Yleisvaarallinen tartuntatauti leviää.

Ja pääministeri vain saarnaa lyhennetystä työajasta ja kuukautissuojista.

WTF???

En enää tiedä kumpi on pahempi painajainen, SaMarin vai korona.

Kyllä mäkin oon miettinyt, että miten pääministeri voi luennoida hurmoksessa kuukautissuojista samalla, kun repii 15 000 euron palkkaa + kulukorvaukset työstä jota ei ole tekemässä. Tällä hetkellä näen pääministerin tärkeimpänä tehtävänä koronan torjumisen.

Toki jos pääministerin työtehtävät ei kiinnosta, assan vessan paikkakin voi pian vapautua, onhan Marinilla kokemusta ja osaamista vessojen siivoukseen.

Vierailija
109384/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pätee kaikkiin työpaikkoihin.

Ja mites ne koulut?

Verkkouutiset:

Ylilääkärin koronavaroitus: Monia työnantajia epäillään vielä rikoksesta

Harri Tohmon mukaan riskit ovat tiedossa mutta suojautumisesta ei välitetä.

Ylilääkäri Harri Tohmo kehottaa K-ryhmän kauppoja päivittämään ohjeistustaan koronaviruksen torjuntaan.

− Päivittäkää K-ryhmä Yski hihaan -biisinne. Miten olisi 2 metrin etäisyys muihin asiakkaisiin ja THL-ohjeiden noudattaminen: jos julkisilla paikoilla ei voi säilyttää riittävää etäisyyttä, suosittelemme maskin käyttöä, Harri Tohmo kirjoittaa Twitterissä.

Häneltä kysytään, eikö ruokakauppojen palvelutiskeillä työskentelevien olisi myös syytä käyttää maskeja. Ylilääkäri vastaa, että suojautumisessa on ollut selviä puutteita.

− Moni työnantaja tulee vielä istumaan työsuojelurikoksesta epäiltynä. Riskit ovat olleet pitkään tiedossa, mutta suojautumisesta ei välitetä, hän sanoo.

Alkaa kuulostaa Pohjois-Korealta...

Työsuojelurikoksesta epäiltynä? Millä perusteella? Viimeksi kun aiheesta on uutisoitu, myös K-ryhmän työntekijät saavat käyttää maskia työpaikallaan. Maskin käyttäminen on siis työntekijöiden itsensä vastuulla tasan niin pitkään, kun se maskin käyttäminen on THLn ja STMn sanelemana lähinnä suositus, ei määräys.

Vierailija
109385/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DHL toi äsken paketin, joita tulee meille säännöllisesti. Talvella jo luopuivat allekirjoituskäytännöstä koronan takia. Nyt tänään sitten kuriiri ojensi paketin perässä minulle rähmäisen tablettinsa, johon minun piti näytölle piirtää allekirjoitukseni sormella (niin kuin ennen oli tapana). Näyttö oli aivan sumeana liasta ja ihmisten sormenjäljistä kaiken lisäksi.

Ihmettelen kyllä ajoitusta. Kesälläkin vielä siis pitivät homman sellaisena, ettei allekirjoitusta vaadittu. Mutta NYT jostain ihmeen syystä taas ruvettiin vaatimaan asiakkaalta tuon laitteen koskettamista... äly hoi taas tätä meininkiä!

Näin viruksen.

Se seisoi hiljaa tabletilla.

DHL:n kuriiri katsoi vaiti, odottaen.

Painajainen.

Tämä on painajainen.

Kunpa heräisin.

Yskäisy.

Kuriiri yskäisi odottaen allekirjoitusta.

Virus.

Se odottaa sormeani.

Pelastus!

Muistan talviset kosketusnäyttöhanskat!

Missä ne ovat? 

Hetki vain sanon kuriirille.

Vedän lipaston laatikon auki.

Rukoilen mielessäni, olkaa siinä, olkaa siinä, olkaa siinä.

Ja ne ovat!

Elämäni on pelastettu.

Kirjoitan nimeni.

Huokaisen syvään.

Kuriiri räplää tablettia. 

Paljailla käsillään.

Ovisilmästä näin, miten kaivoi nenäänsä samalla sormella.

Virus.

Se on nyt kuriirin nenässä.

👏🏻. 👏🏻. 👏🏻. Tämä on tämän keskustelun helmi. Ihan paras. Kiitos ja kumarran 🤣

Vierailija
109386/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja Jyri Pitbull.

Jyri on koronakoira, joka tunnistaa Espoolaiset koronantartuttajat hajusta, murisee hyvin vihaisesti ja paljastaa hampaansa, on valmis puremaan, jos Espoolainen koronantartuttaja astuu askeleenkin lähemmäksi. Jyri on kaikkein paras turva, parempi kuin maski ja desi.

"Kuulitko Jyri: "Espoossa on todettu torstain jälkeen 26 tartuntaa."  Ole nyt valppaana."

Jyri, suojele minua Espoolaisilta koronatartuttajilta.

Vierailija
109388/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on palstalle löytänyt varsinainen ruuneperi. Sulavaa ajatusvirtaa, kiva lukea, naurattaa. Tosin en tiedä onko tämä oikea paikka tuollaiselle virralle. Piristi minun iltaa kuitenkin, vaikka siinä pilkattiin minuakin. En ottanut itseeni, olin huvittunut.

-Sama joka kehui tuossa aiemminkin

Vierailija
109389/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pätee kaikkiin työpaikkoihin.

Ja mites ne koulut?

Verkkouutiset:

Ylilääkärin koronavaroitus: Monia työnantajia epäillään vielä rikoksesta

Harri Tohmon mukaan riskit ovat tiedossa mutta suojautumisesta ei välitetä.

Ylilääkäri Harri Tohmo kehottaa K-ryhmän kauppoja päivittämään ohjeistustaan koronaviruksen torjuntaan.

− Päivittäkää K-ryhmä Yski hihaan -biisinne. Miten olisi 2 metrin etäisyys muihin asiakkaisiin ja THL-ohjeiden noudattaminen: jos julkisilla paikoilla ei voi säilyttää riittävää etäisyyttä, suosittelemme maskin käyttöä, Harri Tohmo kirjoittaa Twitterissä.

Häneltä kysytään, eikö ruokakauppojen palvelutiskeillä työskentelevien olisi myös syytä käyttää maskeja. Ylilääkäri vastaa, että suojautumisessa on ollut selviä puutteita.

− Moni työnantaja tulee vielä istumaan työsuojelurikoksesta epäiltynä. Riskit ovat olleet pitkään tiedossa, mutta suojautumisesta ei välitetä, hän sanoo.

Rikos.

Nyt on tapahtunut rikos.

Työsuojelurikos.

Kauppias vaviskoon.

Ja vapiseehan se.

Ja piipittää pienellä äänellä, mutta kun ne ei suostu tottelemaan...

Hiljaa!

Työsuojelurikos!

Sinun olisi pitänyt pakottaa ne 

käyttämään maskia

pesemään kädet

pitämään kahden metrin etäisyys

pesemään kädet

vaihtamaan maskia

pesemään kädet

pitämään kahden metrin etäisyys.

vaihtamaan maskia

pesemään kädet 

pitämään kahden metrin etäisyys.

Mutta kun ne ei tottele...

Ne tekee vaan töitä.

Rikos!

Työsuojelurikos.

Vierailija
109390/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul Cun Lutcut us, Seu Raus Cova Ejacu latio.

Melko kovaa kysyt nyt?

Mutta pystytko olemaan vastaan?

Koska teidan nimenne on herra kahdelle tyttarelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle simalle, kobralle, kahdesta kevyesta ja puhtaasta, koska  olen tuonut teille kaiken taydellisen, ja havittanyt teille kaiken epataydellisen, en ole tehnyt epataydellista ihmisia kohtaan...

Se on Sjir, eli "Osiris" ja kaksi tytarta.

Ja sitten alkaa selvitys, miten on taydellista.....

Mutta se on ympyra. Koska Vaa´ an puomi rippuu siita mika on kevytta ja puhdasta.

Se on se merkki. Kevyt ja puhdas. Kunnia ja ilo.

Se on suurempi, kuin Sol Invictus, tai Jahve, tai Jeesus, tai Covid.

Se on. Minulle. Nyt.

Tama on suurempi:

Sina olet elämänpuu, ja sinä olet elämänpuun siemen. Käärme, sinun häntäsi on sinun omassa suussasi......

Vierailija
109391/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä stressaa päästää lapsianne suureen kouluun (tai pieneenkin)?

Milloin tahansa korona on siinä koulussa ja pelko pepussa.

Kyllä meidän lapsi jää lähipäivinä kotiin. Kirjoitin kouluun ja odotan vastausta. Uutisia en pysty lukemaan, koska en halua nähdä, miten Sanna Marinia vaan ei kiinnosta.

Vierailija
109392/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan EN välitä noista raamuttu mitä lie jutuista.

Vierailija
109393/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lähettää lapset kouluun valtavan suureen yhteisöön, jos ryhmät vaihtuvat koko ajan. Sitä se yläkoulu ja lukio ovat.

Kun ihan hyvin pärjättiin etäopetuksessa.

Vierailija
109394/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuki tiuki tähtöinen,

uinu uinu sairalavuoteessa pienoinen,

pieni Liisa koululainen sairastaa,

korona kuumetta vakavaa,

vinkuu keuhkot kovasti,

kohta kutsutaan paikalle rovasti,

sydän hakkaa lujasti,

vanhemmat itkee kovasti,

ei enää Liisalla koulua,

ei koskaan nää joulua,

hyvästi pieni soma lapsi,

äiti päätäsi silittää,

isä vieressä pillittää,

katsoo kun sun

valot sammuu silmistä,

sä kuolonuneen nukahdat,

viimeisen hengityksesi korahdat.

Vierailija
109395/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kannatan tuota työajan lyhennystä, mistä Marin puhuu. Se vaan, että en tiedä onko nyt oikea aika sille, koska maailma on heittämässä häränpyllyä ja kohta saadaan tehdä työtä aikatavlla eritavalla, kuin  mihin ollaan totuttu.  

Vierailija
109396/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna minulle rokote

koronavirukseen

ja minä annan sinulle

kuolemansuudelman

annan sinulle

nallekarhun ikkunalaudalta

annan

parasetamolirasian

pullollisen käsidesiä

ja Vallilan kasvosuojaimen,

jonka pesin 60 asteessa.

Anna minulle rokote

Pelkoon

Vihaan

ja minä annan

annan heille anteeksi.

- A.M

Vierailija
109397/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä Jeesus myötä, varjele maatamme tänäkin yönä!

Vierailija
109398/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kannatan tuota työajan lyhennystä, mistä Marin puhuu. Se vaan, että en tiedä onko nyt oikea aika sille, koska maailma on heittämässä häränpyllyä ja kohta saadaan tehdä työtä aikatavlla eritavalla, kuin  mihin ollaan totuttu.  

Myös Saksassa keskustellaan pitäisikö siirtyä 6-tuntiseen tai 4-päiväiseen työviikkoon.

Vierailija
109399/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suututtaa nuo Marinin puheet, että nyt aletaan tehdä muita asioita. Enää ei keskitytä koronaan.

Hävytöntä. Hän puuhaa kaikkea muut sijaistekemistä, vaikka korona on oikeasti se tärkein asia.

Tämä on yhtä vakavaa kuin sota. Ei sodan aikaan ollut aika hoitaa mitään toisia asioita, kuin mitä oli ihan pakko.

Vierailija
109400/176779 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul Cun Lutcut us, Seu Raus Cova Ejacu latio.

Melko kovaa kysyt nyt?

Mutta pystytko olemaan vastaan?

Koska teidan nimenne on herra kahdelle tyttarelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle simalle, kobralle, kahdesta kevyesta ja puhtaasta, koska  olen tuonut teille kaiken taydellisen, ja havittanyt teille kaiken epataydellisen, en ole tehnyt epataydellista ihmisia kohtaan...

Se on Sjir, eli "Osiris" ja kaksi tytarta.

Ja sitten alkaa selvitys, miten on taydellista.....

Mutta se on ympyra. Koska Vaa´ an puomi rippuu siita mika on kevytta ja puhdasta.

Se on se merkki. Kevyt ja puhdas. Kunnia ja ilo.

Se on suurempi, kuin Sol Invictus, tai Jahve, tai Jeesus, tai Covid.

Se on. Minulle. Nyt.

Tama on suurempi:

Sina olet elämänpuu, ja sinä olet elämänpuun siemen. Käärme, sinun häntäsi on sinun omassa suussasi......

Jatkoa, pystytko vastustamaan? No.

Viholliskaarme sinun/sina, annettu tulelle, (kuin auringolle) pilkkaajakäärme, kaatunut, katensa sidottu, ajettu jalkansa auringolle, lapsikaarmeita, heikkouskaarmeita, ei ole olemassaololle heita.

Se on sanottu ajatellen "lahjapoytaa" joka on taydelliselle. Jotka mm.  kaksi ovat kaikki.

Mutta helpottavakin on.

Ketju on lukittu.