Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Oliis koronan jälkeenkin hyvä, että vähänkin flunssaiset pysyisivät kotonaan toisia tartuttamista.
Alan nyt ymmärtää, että siinä on järkeä, kun Kauko-idässä kipeenä olevat käyttävät usein maskeja.
Maskia en käytä. Se ei ole terveellistä.
Kuka edes kehtaa laittaa flunsassa olevan lapsen kouluun tai päiväkotiin? Itse en ainakaan. Meillä sairaudet hoidetaan kotona, kun on kerran lapsia tehty ja ne on hoidettava itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-Studiossa tuli hyvin esiin, mitä tapahtuu kun valta ei ole hallituksella vaan kunnanhallituksilla. Vantaa tulkitsee tartuntatautilakia eri lailla kuin Turku, eli että lentokoneen lähtömaa ei tarkoita "ilmeistä vaaraa", minkä perusteella kaikki ko. koneen matkustajat voi laittaa karanteeniin.
Onpas siis hyvä, että valta on hajautettu ja joka kunnassa tulkitaan nyt lakikirjaa omalla tavalla.
#hölmölä
Sama mieltä. Helpompaa olisi, jos hallitus kantaisi vastuun ja kaikkialla olisi samat säännöt.
Olen kyllä tyytyväinen turun kaupunginjohtajan tarkkuuteen ja tiukkuuteen.
Tässäkin näkyy puoluepolitiikka jota tällaiseen asiaan ei pitäisi sotkea alkuunkaan. Niinhän se Marin keväällä julisti ettei koronavirus pandemioineen ole poliittinen asia..
Turun kaupunginjohtaja on nimittäin kokoomuslainen ja Vantaan demari.. Ja demareita tämä koronapandemia ja sen hoitaminen kiinnostaa kuin kilo kiviä kuten taas nähdään.
Sinänsä hieman yllättävääkin, että eniten sydäntä ja välittämistä löytyy porvarinaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla vaarallistakin.
Vierailija kirjoitti:
Oliis koronan jälkeenkin hyvä, että vähänkin flunssaiset pysyisivät kotonaan toisia tartuttamista.
Alan nyt ymmärtää, että siinä on järkeä, kun Kauko-idässä kipeenä olevat käyttävät usein maskeja.
Joo. Mullakin on ajattelu muuttunut tässä asiassa aivan totaalisesti koronan myötä. Aiemmin viruslinkoilin menemään ihan miten huvittaa, sekä ollakseni ahkera työntekijä joka ei vähästä saikuta, että myös siksi että flunssiahan on joka tapauksessa liikkeellä ja ainahan sellaisen voi jostain saada. Nyt on alkanut hahmottaa, että aika piittaamatonta on oma touhu ollut ja ainakin niitä vapaa-ajan menoja olisi voinut vähän rajoittaa. Jokin ratas on alkanut raksuttaa myös siinä asiassa, että omalla käyttäytymisellä on mahdollista vaikuttaa myös omaan terveydentilaan. En ole ollut nyt flunssassa yli vuoteen, kun vaihdoin alaa ja nykyisessä työssä joutuu huolehtimaan käsihygieniasta vähän eri tavalla kuin toimistossa, ja työajatkin ovat usein pahimpien ruuhkabussiaikojen ulkopuolella. Ihan mielellään jatkan tällä linjalla!
Mutta toki lieväoireinen koronanegatiivinen flunssailija saa liikkua enemmän kuin oikea koronapotilas. Joskus on pakkokin, kun mikään palvelu ei takaa ruoan ja lääkkeiden saatavuutta muuten kuin virallisesti koronakaranteenissa oleville. Työt ja päiväkodit toki asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kaikille ole!
HS:Tegnell pitää epätodennäköisenä, että koronavirus tai sen aiheuttama covid-19-tauti muuttuisivat merkittävästi toisenlaisiksi tai mutatoituisivat, mutta hän pitää mahdollisena, että viruksen aiheuttama tauti lievenee ajan myötä.
”Mutta siihen menee vielä pitkä aika.”
Kuinka pitkä?
”Satoja vuosia.”
Sinnä vasta tietomies.
Aika skoijari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa ihania kuvia wuhanista. Vesijuhlat. Paljon porukkaa. Festivaalit. Ei maskeja, eikä turvavälejä.
Tauti on voitettu siellä.
Kiitos.
Kyllä meille myös paremmat ajat koittaa.
Vielä joskus tauti on poissa.
Suomestakin.Unohdit yhden asian. Tauti on voitettu Wuhanissa, koska Wuhanissa tehtiin mitä tehtiin keväällä ja pidettiin kaupunki säpissä. Voitto ei siis ikään kuin valunut heidän käsiinsä ajan funktiona, vaan vaati hyvin radikaalit toimet.
Sikäli siis fantasian puolelle menee kuvitella Suomi suoraan Wuhanin saappaisiin jatkossa. Tai saahan niin tehdä, mutta pitäisi se matka voittoon kävellä sitten myös Wuhanin jalanjäljissä, jotta idea olisi realistinen.
Se on Suomen etu, että pidämme toisiimme etäisyyttä ja väliä jo ilman ja ennen koronaakin. Emme mene toisen iholle, niin kuin monissa muissa maissa ja asu miljoonakaupungeissa toisissamme kiinni, monen sukupolven voimin.
Pohdin vaan, kääntyykö tämä etu meidän tappioksi? Tuudittaako se valheelliseeen turvallisuuden tunteeseen, kun tauti ei täällä ryöpsähdäkään, kuten Italiassa tai juurikin Wuhanissa? Tulee helposti olo, että ei mitään hätää, kaikki on hyvin...
Sen vuoksi toimet on lepsummat, eikä hommaa oteta niin tiukasti kuriin, kuin pitäisi. Tauti saa hiljalleen vaania ja levitä pitkään.
Toivottavasti käytämme kansallisen etumme eduksemme, emmekä missaa hetkeämme uneloiden onnemme ohi, valhe turvassa: ”Ei mittään hätää, kaikki hyvin...zz..zz..z..”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Henriksson taitaa olla maailman vaikein tyyppi. Hänen mielestään elämä on pelkkää oikeutta, jopa koronaviruksella on oikeus levitä, jos se haluaa.
Kysymyksessä on oikeusministeri, joten ihan hyvä että on -lakien muuttaminen on sitten oma asiansa, ja siinäkin tulee helposti perustuslaki vastaan, jonka muuttaminen on sitten kokonaan toinen juttu.
Kenen oikeuksia se oikeusministeri ajaa? Kyllähän tässäkin joku järki on hyvä olla.
Miten on mahdollista, että kuuluu muitakin ääniä lakimiehiltä, että Suomi olisi ollut mahdollista pitää pidempään kiinni tai muita suojaavia toimia tehdä ,ihan nykyisenkin lain puitteissa.
Voiko joku lakimies tehdä selvityksiä ”vastavetoja” ja perusteluja miten on mahdollista. Eikö se vahvin argumentti voita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Henriksson taitaa olla maailman vaikein tyyppi. Hänen mielestään elämä on pelkkää oikeutta, jopa koronaviruksella on oikeus levitä, jos se haluaa.
Kysymyksessä on oikeusministeri, joten ihan hyvä että on -lakien muuttaminen on sitten oma asiansa, ja siinäkin tulee helposti perustuslaki vastaan, jonka muuttaminen on sitten kokonaan toinen juttu.
Kenen oikeuksia se oikeusministeri ajaa? Kyllähän tässäkin joku järki on hyvä olla.
Miten on mahdollista, että kuuluu muitakin ääniä lakimiehiltä, että Suomi olisi ollut mahdollista pitää pidempään kiinni tai muita suojaavia toimia tehdä ,ihan nykyisenkin lain puitteissa.
Voiko joku lakimies tehdä selvityksiä ”vastavetoja” ja perusteluja miten on mahdollista. Eikö se vahvin argumentti voita?
Oikeusministeri harjoittaa outoa höpinää perustuslakiin viitaten, koska meillä on voimassa oleva tartuntautilaki, joka kattaa periaatteessa kaiken tarvittavan. Kyse on halusta toimia. Ei haluta toimia tartuntatautilain mukaisesti, koska se antaa väärän viestin, ehkä se myös pelottaa, koska tällöin joutuu tunnustamaan, että tämä on muutakin kuin vain pelkkä perusflunssa.
Perustuuko toi rajayhteisöajatus mihinkään? Voinko mä lähtä Turusta ja sanoa et joojoo asun Torniossa ja haluun Haaparantaan Ikeaan? Tarkastaako ne sen muka mis oon kirjoilla?
Jaahans...sitä taitaa tulla nyt "muutamia" Kreikan elo/syyskuun lomamatkan peruutuksia, jos joku urpo niitä tosiaan on varaillut...Eipä katteeksi käy matkatoimistoja eikä matkanjärjestäjiä.
Rauhoittukaa nyt jo ton koronan ympäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii rauhottua, kun oon rauhallinen. En koe, että olisin paniikissa tai edes hullun peloissani, olen aika rauhallinen ja elän elämääni.
Silti tiedostan tilanteen.
Ärsyttää toki. Ärsyttää, että ihmiset ei pidä turvavälejä, yksi hihaan, käytä maskia. Vaikka nämä pienet keinot ei ole kaikki käytössä olevat keinot, niillä on iso merkitys. Eletään huoletonta, vaikka näillä pikkujutuilla päästäisiin jo puolitiehen.
Ei kaikki pidä turvaväliä, ota etäisyyttä, käytä maskia jne sen takia, että olisivat aivan paniikissa ja peloissaan, rauhattomia, kuten ilmaisit, vaan sen takia, että on järkevää suojautua, kun liikkeellä on tauti.
Tämä tiedettiin jo ennen vanhaan, mutta nykyajan ihminen ”sivityneisyydessään” on tullut tyhmäksi ja typerämmäksi, kun vanha kansa ruttojen aikaan.
Pittää saada palloilla menemään kenenkään estämättä. Vaikka maalaisjärki kertoo muuta. Sivistyksestä ei ole hyötyä, jos sen ainoa tavoite on palvella yksilöä ja omaa napaa, ilman kykyä ajatella kokonaisuutta. Se, että suojautuu on viisasta, silloin ajattelee myös muita.
Johtajien tulisi nyt kannustaa suojautumaan ja maskin käyttöön ilman yhtään vähättelyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen rauhallinen. Syön keksejä ja viinirypäleitä ja juon kahvia. Eikö saa keskustella? Rauhoitu itse.
Kauhistuttaa tuo maskien väärä käyttö kuinka paljon se tulee lisäämään koronaa. Likainen maski on korona magneetti.
Vierailija kirjoitti:
Kauhistuttaa tuo maskien väärä käyttö kuinka paljon se tulee lisäämään koronaa. Likainen maski on korona magneetti.
Kyllä kostunut maskikin on vaarallinen. Vetää viruksia puoleensa kuin hunaja mehiläisiä! En ikinä pitäisi kasvoillani enkä lapseni kasvoilla virusmagneettia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen rauhallinen. Syön keksejä ja viinirypäleitä ja juon kahvia. Eikö saa keskustella? Rauhoitu itse.
Alapeukuttaja on kateellinen, koska hän ei saa rypäleitä ja keksejä.
Juuri noin, sillä hirveästi ylimääräistä sählinkiä, jos joku levittää tavallista flunssaa.
Joutuu ottamaan useita turhia korona testejä ja siellä testeissä joku parka voi saada sen oikean koronankin.
Flunssaisena liikkuj aiheuttaa valtavasti vaivaa ja rahanmenoa itselleen, kunnalle, työpaikalleen jne.